Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 30-03-2006 @ 22:38 :
ik heb je die link al een behoorlijke tijd geleden gegeven. heb zelf overigens nog steeds geen bescherming..
haha ohja klopt
maar toen keken we meer naar audio-oordopjes of niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2006, 08:51
Verwijderd
Ik gebruik in-ear monitoring om alles op mun eigen volume door te krijgen. Is wel fokking duur (350€, en dan niet eens draadloos), maar het is zeker de moeite waard. Zeker als je al aan 1 oor doof bent als ik dus
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 09:46
tjsa...ikke
Avatar van tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
hmm ik moet toch wel nodig op zoek gaan na goede oordopjes (aangezien ik een half jaar geleden na een avond/nacht festival een week lang een piep in mijn oren heb gehad...)
__________________
denk vrolijk :) altijd fijn :)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 10:21
Verwijderd
Ik denk dat ik nu een jaar of twee Alpine doppen heb. Ideale dingen. Ik heb ze in bij shows, tijdens repeteren met de band en tijdens het leren van tentamens als ik last heb van geluid. De laatste paar weken draag ik ze wat minder tijdens repeteren maar vandaag ga ik ze de hele tijd dragen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 10:48
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Ik heb nog nooit oordopjes gebruikt bij shows, heb ook niet echt ergens last van. Heb wel meestal als ik ga slapen beetje ruis/piep na een echt hard concert, maar de volgende ochtend is dat ook weer verdwenen.
Meestal heb ik mijn stereo qua geluid voor mij normaal staan, maar dan vinden anderen dat het veel te zacht staat Ook met tv kijken vinden zij dat het altijd veel te zacht staat, maar ik juist dat het normaal of zelfs te hard staat.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:12
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Dans zover mogelijk weg van de speakers, aldus oorcheck.nl

Mijn gehoor is nog wel goed, maar ben toch eens toe aan goede customized doppen, vooral tijdens het oefenen. Daarnaast heb ik ook een lichte chronische ruis voor zolang ik het kan herinneren, wat af en toe echt fucked is. Had liever een chronische drone gehad oid :/
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 16:29
Verwijderd


Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid tijdens een avond stappen naar een niveau waarop je gehoor niet beschadigd.
Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd.
De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter!
Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen!

de goede link:

http://www.filterz.net
kosten 130 eurie
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:56
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-03-2006 @ 15:10 :
Mcmotion, mn broer, heeft van die dingen op maat laten maken, nadat hij ook een beschadiging heeft opgelopen. geen flauw idee waar en wat enzo, dus je moet m maar pmmen als je wilt..
had...

'k was ze na twee weken weer kwijt
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 01-04-2006 @ 17:29 :
[afbeelding]

Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid tijdens een avond stappen naar een niveau waarop je gehoor niet beschadigd.
Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd.
De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter!
Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen!

de goede link:

http://www.filterz.net
kosten 130 eurie
Aisa, zonder die reclamepraatjes, bevallen ze een beetje?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 06:12
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Die werkt op commissiebasis voor die toko zeker.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 01-04-2006 @ 17:29 :
[afbeelding]

Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het geluid tijdens een avond stappen naar een niveau waarop je gehoor niet beschadigd.
Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen. Het geluid wordt namelijk niet gedempt, maar gefilterd.
De muziek wordt zuiverder, terwijl het omgevingslawaai wegvalt. Je verstaat mensen zelfs beter!
Het allerbelangrijkste is dat je geen beschadiging aan je gehoor oploopt én dat je nooit meer een piep of suis hebt na het stappen!

de goede link:

http://www.filterz.net
kosten 130 eurie
alleen al om die BrEeZaH naam zou ik die niet kopen.
Bij beter horen en eyewish kun je ook oordopjes op maat kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 14:04
Verwijderd
Mjah, deze zijn dus 120 euro. Als ze net zo goed zijn als de toch gauw 150 euro kostende doppen kan me die naam natuurljik niet schelen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 02-04-2006 @ 15:04 :
Mjah, deze zijn dus 120 euro. Als ze net zo goed zijn als de toch gauw 150 euro kostende doppen kan me die naam natuurljik niet schelen.
true, ik lulde
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:39
Verwijderd
ik vond ze goed, kon mensen goed verstaan, alleen het enige probleem is dat ik zelf te zacht ging praten omdat je jezelf harder hoort praten dus niemand verstaat je..
ben ze trouwens alweer een hele tijd kwijt maar ga ze wel weer opnieuw laten maken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 19:55
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 02-04-2006 @ 17:39 :
ik vond ze goed, kon mensen goed verstaan, alleen het enige probleem is dat ik zelf te zacht ging praten omdat je jezelf harder hoort praten dus niemand verstaat je..
ben ze trouwens alweer een hele tijd kwijt maar ga ze wel weer opnieuw laten maken
Volgens mij heb je dat standaard dat je te zacht praat, omdat je jezelf heel hard hoort en dus denkt dat je staat te schreeuwen. Oplossing: anderen moeten ook oordopjes dragen, dan heb je nergens last van (en ziet er heel achterlijk uit voor omstanders).

Ik heb zelf oordopjes van Exinore (€ 160), en zijn echt superfijn. Het voordeel is dat je bij concerten niet alleen alles op een veel fijner geluidsniveau hoort (vind ik), maar alles ook veel helderder klinkt (het filtert al het geluid, niet van alleen een bepaalde frequentie, zoals bijv. bij herriestoppers).
Er is trouwens ook nog een verschil tussen dopjes van acryl (hard) en siliconen (zacht). Verschilt ook nog in prijs. Je kan ook de mate van demping zelf bepalen, ik heb 25 dB (gebruik het voor orkest, concerten en oefenruimtes).
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:59
Verwijderd
Toch nog maar even een paar 'simpele' doppen gekocht, die Comfoor Disco's. Bevallen me beter dan m'n (overleden) Alpine's.

Overigens wist de medewerker van de plaatselijke beterhoren me te vertellen dat er geen verschil in demping/geluidskwaliteit zat tussen zo'n setje en aangemeten en ging het puur om draagcomfort. Heeft de beste man gelijk of gaat dat alleen op voor de Comfoor producten?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 01:59
Verwijderd
ja goede vraag

"Er is dus sprake van een optimale pasvorm, daarentegen hebben de standaard proppen en kappen een slechte pasvorm, het irriteert snel en geeft een afgesloten gevoel."

lijkt inderdaad puur om comfort te gaan?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 13:38
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
den snoodaard gaf me gister van die dingen, ik hoorde geen flikker.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 08-04-2006 @ 14:38 :
den snoodaard gaf me gister van die dingen, ik hoorde geen flikker.
he?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 14:05
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
ik heb oordopjes met een speciale basfilter.
ze zijn op maat gemaakt en dus ook flink duur, maar goed het gaat wel om mijn gehoor.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 15:44
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Fake schreef op 08-04-2006 @ 15:01 :
he?
ja van die propjes hehe. snel weggedaan. sowieso stond het geluid niet hard.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:52
Verwijderd
hema verkoopt de beste cheapass oordopjes volgens een test
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 12:55
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
'k moet eigenlijk ook een keer van die dingen hebben voor tijdens het schieten van die rubbers of oorkappen is gene porem.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:19
Verwijderd
Ik heb ondertussen gelukkig geen last meer van tinnitus, maar als geluid echt keihard staat hoor ik wel soms bij een bepaalde toonhoogte een soort resonantie, als een piep. Dus ik ben nog altijd erg voorzichtig. Ik draag altijd comfoor disco (15 euro) of cheap ass herriestoppers. Ik wil nog steeds iedereen die na een feest verwacht met een piep rond te lopen aanraden dit ook te doen.

Citaat:
Jongeren doen weinig om gehoorschade te voorkomen
Uitgegeven: 5 april 2007 10:04
Laatst gewijzigd: 5 april 2007 10:52

AMSTERDAM - Bijna driekwart van de jongeren weet dat ze kans hebben op gehoorschade, als ze zich in een club of discotheek te lang aan lawaai blootstellen, maar zij ondernemen niets om zulke schade te voorkomen.

Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Trendbox onder vijfhonderd jongeren tussen 16 en 29 jaar in opdracht van GAIN, de brancheorganisatie van de audiologische industrie.

Campagne

Vrijdag begint tijdens het dance-event Awakenings de campagne Hoor jij erbij, waarmee GAIN de aandacht wil richten op het groeiende probleem van gehoorschade bij jongeren. Uit het onderzoek blijkt dat 45 procent van de ondervraagde jongeren last van zijn gehoor heeft na te lange blootstelling aan lawaai of harde geluiden.

Bij vrijwel iedereen houden de klachten ongeveer twaalf uur aan. Bij ongeveer driekwart van hen leidt de blootstelling aan te veel lawaai tot een tijdelijke slechthorendheid.

Voorzorgsmaatregelen

38 procent van de jongeren neemt nooit voorzorgsmaatregelen om gehoorschade te voorkomen of te beperken, hoewel ze zich bewust zijn van de gevaren. Een gehoortoestel blijkt niet geliefd. 85 procent van de ondervraagde jongeren zegt dat ze het dragen van een gehoortoestel een probleem of zelfs een groot probleem zouden vinden.
(c) ANP
Citaat:
'Jongeren vroeg doof door mp3-spelers'

Uitgegeven: 21 juli 2006 10:35
AMSTERDAM - Jongeren lopen het risico om dertig jaar eerder doof te worden dan hun ouders, wegens veelvuldig en onverantwoord gebruik van mp3-spelers zoals de iPod. Uit Brits onderzoek van Deafness Research blijkt dat jongeren die hun mp3-speler intensief gebruiken een groot risico lopen op blijvende gehoorschade, zo meldt The Times.

Meer dan de helft van de jongeren van 16 tot 24 jaar luistert meer dan een uur per dag naar een digitale muziekspeler. Eenvijfde van hen luistert zelfs meer dan 21 uur per week naar muziek via de oordopjes, zo blijkt uit het onderzoek.

Bijna 70 procent van de jongeren realiseert zich niet dat mp3-spelers permanente gehoorschade kunnen veroorzaken. Vooral wanneer het geluid hard staat en er vaak naar geluisterd wordt.

Verontrustend

"De vorige generatie werd slechthorend rond hun zestigste of zeventigste levensjaar", aldus Vivienne Michael van Deafness Research. "Tegenwoordig zie je dat steeds meer mensen rond hun veertigste al gehoorproblemen krijgen, wat zeer verontrustend is".

Volgens Michael kan elk geluid boven de 105 decibel blijvende gehoorschade aanrichten. Veel mp3-spelers hebben een maximum volume van 120 decibel, "net zo hard als de sirene van een ambulance", zo zegt Michael.

Volume

Volgens Michael doet men er goed aan de muziekspeler niet harder dan 60 procent van het maximumvolume te zetten. Daarnaast adviseert ze de mp3-speler niet langer dan een uur te gebruiken op dit volume. "Wanneer andere mensen je muziek kunnen horen staat het geluid te hard".

Volgens de organisatie kan gehoorschade het leven ondraaglijk maken. "We willen mensen erop wijzen dat het gehoor even belangrijk is als het zicht. We willen voorkomen dat de mp3-generatie al op hun dertigste of veertigste doof is".
-nu.nl

Laatst gewijzigd op 31-05-2007 om 11:23.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:43
Paniccore
Avatar van Paniccore
Paniccore is offline
ik ben nog steeds tevreden met m'n Alpine musicsafe dopjes. Er staat alleen dat je na ong 1,5 jaar nieuwe moet. Ik heb die van mij nu ongeveer zo lang, maar hoe merk je dat je nieuwe moet?
__________________
'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:45
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Hoe dom ben je wel niet als je niet doorhebt dat mp3-spelers slecht voor je oren zijn. Lijkt me erg sterk dat 70% dat niet weet.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik ben ze een tijdje geleden een maand lang telkens vergeten. Echt gruwelijk. Ik heb die dingen inmiddels echt nodig merk ik.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 31-05-2007 @ 12:55 :
Ik ben ze een tijdje geleden een maand lang telkens vergeten. Echt gruwelijk. Ik heb die dingen inmiddels echt nodig merk ik.
Ja dat heb ik ook, sinds ik ze ben gaan dragen kan ik niet meer zonder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:04
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Nergens last van gelukkig. Nog steeds alpine's, m'n 2e paar inmiddels. Toch maar eens op maat gemaakte kopen.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 31-05-2007 @ 12:45 :
Hoe dom ben je wel niet als je niet doorhebt dat mp3-spelers slecht voor je oren zijn. Lijkt me erg sterk dat 70% dat niet weet.
Mwoah, als je (in-ear)dopjes met beleid gebruikt is d'r niet echt een probleem. Veel mensen zetten die dingen alleen consequent veel en veel te hard. En dat is funest.

Verder heb ik altijd m'n disco pro comfort whutevah dopjes bij me. Standaarduitrusting naast m'n portemonnee en telefoon.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:23
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 31-05-2007 @ 13:04 :
Nergens last van gelukkig. Nog steeds alpine's, m'n 2e paar inmiddels. Toch maar eens op maat gemaakte kopen.
same here, hoewel ik niks hoor boven de 12-14khz maar dat is erfelijk denk ik
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:36
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Sorry, wat?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:41
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
oordoppen dragen zeker.

ik ga bijna ieder weekend naar concerten en sta vaak helemaal vooraan bijna in de speakers om te fotograveren. daarom heb ik sinds een paar maanden op maat gemaakte oordoppen. ze dempen 25 decibel geloof ik, maar het geluid blijft prima. ook zitten ze heel goed, en voel je er bijna niks van omdat ze op maat zijn. ze vallen ook helemaal niet op.

ik kan nu echt niet meer zonder.

de doppen zijn rond de 150 euro en je doet er ongeveer 5 jaar mee. dat geld heb ik er nu al uit, na nog maar een half jaar. als je ze een keer gebruikt hebt wil je nooit meer zonder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:32
Verwijderd
Gebruik naar tevredenheid de bekende alpines @ concerten en festivals.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:58
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Alpines al een tijdje. Ben alleen dat inbrengstokje kwijt, wat kut is aangezien ik ze er vrij lastig inkrijg. Nu loop ik de hele tijd te proppen met een pennendop, but it works .
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 18:05
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jochemska schreef op 31-05-2007 @ 14:41 :
oordoppen dragen zeker.

ik ga bijna ieder weekend naar concerten en sta vaak helemaal vooraan bijna in de speakers om te fotograveren. daarom heb ik sinds een paar maanden op maat gemaakte oordoppen. ze dempen 25 decibel geloof ik, maar het geluid blijft prima. ook zitten ze heel goed, en voel je er bijna niks van omdat ze op maat zijn. ze vallen ook helemaal niet op.

ik kan nu echt niet meer zonder.

de doppen zijn rond de 150 euro en je doet er ongeveer 5 jaar mee. dat geld heb ik er nu al uit, na nog maar een half jaar. als je ze een keer gebruikt hebt wil je nooit meer zonder.
ik graveer ook altijd mn foto's.. toch heb ik geen oordoppen van 150 euro
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 23:38
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
via die gehoortest hoor ik dus minder goed. maar dat dacht ik eigenlijk al. heb ook soms last van een geruis na een concert, maar lang niet altijd.

maar ik doe er geen fuck aan en eigenlijk is dat heel slecht ja
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 07:26
Freek
Freek is offline
Citaat:
Jochemska schreef op 31-05-2007 @ 14:41 :
oordoppen dragen zeker.

ik ga bijna ieder weekend naar concerten en sta vaak helemaal vooraan bijna in de speakers om te fotograveren. daarom heb ik sinds een paar maanden op maat gemaakte oordoppen. ze dempen 25 decibel geloof ik, maar het geluid blijft prima. ook zitten ze heel goed, en voel je er bijna niks van omdat ze op maat zijn. ze vallen ook helemaal niet op.

ik kan nu echt niet meer zonder.

de doppen zijn rond de 150 euro en je doet er ongeveer 5 jaar mee. dat geld heb ik er nu al uit, na nog maar een half jaar. als je ze een keer gebruikt hebt wil je nooit meer zonder.
Vooral bij ska zijn HELE goede oordoppen belangrijk, als het even kan moeten ze ca. 110 dB kunnen dempen.
__________________
What were the things in 'Gremlins' called?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 07:40
Verwijderd
Haha Freek.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 13:36
Sooz
Avatar van Sooz
Sooz is offline
Ik heb op maat gemaakte doppen via mijn werk gekregen (werk bij NEMO, kinders krijsen harder dan je denkt ) en die dempen ongeveer 10/15 db. Zit eraan te denken om er 1 'hogere' filter in te zetten zodat ik ze ook bij shows in kan doen. Ze zitten onwijs goed
__________________
You know. It's like.. technology against.. horses.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 01-06-2007 @ 14:36 :
Ik heb op maat gemaakte doppen via mijn werk gekregen (werk bij NEMO, kinders krijsen harder dan je denkt )
haha serieus
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 23:52
Sooz
Avatar van Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 01-06-2007 @ 16:49 :
haha serieus
Yis.. 1500 hitsige pubertjes in een badkuip.. galmt als een idioot
__________________
You know. It's like.. technology against.. horses.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.