Advertentie | |
|
24-07-2009, 21:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
25-07-2009, 12:29 | ||
Citaat:
Vervang het door een systeem van openbare scholen waar men in de eigen tijd kan kiezen voor het uitvoeren van religieuze rituelen. Het aantal religieuze fundamentalisten en de criminaliteit vanuit religie zullen daardoor tevens aanmerkelijk afnemen.
25-07-2009, 15:30 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
25-07-2009, 17:48 | |||
Citaat:
Homohaat is homohaat, en de mensen die er in geloven zijn achterlijk, hoe ze het zelf ook willen noemen. De katholieke kerk (en tig andere kerkgenootschappen) haten homoseksuelen. Als dat label je niet bevalt, dan moet je uit de kerk treden of je religie als geheel afzweren. De werkelijkheid ontkennen en het anders noemen is echter geen oplossing. Citaat:
De kers op de slagroom is het onder tafel vegen van een groepsverkrachting en het verbannen van het slachtoffer, allemaal omdat Jahweh dat graag ziet. Jaja, Christelijk Nederland anno 2005 Uiteraard is hoe streng gelovig men is lineair verbonden met de hoeveelheid gepleegde misdaden.
25-07-2009, 18:30 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
De Kerk is tegen seks buiten het huwelijk. Homoseksuelen kunnen niet trouwen voor de Kerk. Sodom en Gomorra, in de Bijbel, werden gestraft voor hun seksuele daden, waar homoseksuele daden bijzaten. U bent duidelijk tegen de kerk. Betekent dat dan dat u mij haat? |
25-07-2009, 20:22 | |
ik heb altijd op een christelijke school gezeten en heb dit nooit erg gevonden. Ik vind dat het een goede zaak is dat kinderen op jonge leeftijd in aanraking komen met religie. Ik denk dat je van geloven gelukkig wordt, als je het maar niet aan anderen opdringt (ook dat leerden we bij mij op school). Het christendom is een vredelievende godsdienst die je veel geluk kan geven, als je het als richtlijn gebruikt in je dagelijkse leven. De regels die erin staan zijn niet bedoeld om je te beperken, maar zorgen ervoor dat je een persoon wordt die waardevol is voor zijn naaste omgeving. Als je ze gebruikt om andere mensen buiten te sluiten of oorlog te voeren tegen bepaalde groepen mensen, ben je fout bezig, dat is niet het echte christendom.
|
25-07-2009, 21:51 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergelijk het met iemand die besluit om neo-nazi te worden. Diegene hoort na alle misdaden van het nazisme, beter te weten dan dat te verdedigen. Op dezelfde fiets horen Christenen na eeuwen van gruwelijke misdaden vanuit het Christendom beter te weten dan de kerk en letterlijke interpretaties van het Christendom te verdedigen.
25-07-2009, 22:09 | |||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
25-07-2009, 22:22 | |
Verwijderd
|
Laten we hier geen diepgaande discussie voeren over de katholieke kerk. Laten we het houden op katholieke scholen en onderwijs. Als jullie graag een discussie willen voeren over de katholieke kerk kan dat op Religie.
|
25-07-2009, 22:40 | |
Bij deze verplaats ik dan ook dit topic naar Religie. Ik vind het jammer dat het onderwerp toch niet echt over geloof en school ging, maar dat er alleen discussies zijn over de (on)waarheden van het geloof en wetenschap. Zo'n discussie hoort op een ander subforum thuis, waar dit onderwerp helaas al tot in den treuren is besproken.
Daarbij had de TS Tole blijkbaar de insteek te discussiëren over hoe slecht het er aan toe is met het niet-Christelijke onderwijs op de Katholieke Scholen en niet over óf er godsdienstelijk onderwijs moet zijn. Misschien dat er op Algemene Schoolzaken nog een topic terug komt over de scheiding tussen school en kerk. |
25-07-2009, 22:45 | ||
Citaat:
|
26-07-2009, 01:04 | ||||||
Citaat:
Citaat:
Kan iemand die de geschiedenis kent het Vaticaan of een andere kerkorganisatie met wereldlijke macht nog steunen en daarna medeplichtigheid aan de gevolgen ontkennen? Ik denk het niet. Vandaar dus dat het heel normaal is om mensen af te rekenen op die keuze. Iedereen is vrij of moet vrij zijn om religie of de kerk te verwerpen. Wie dat niet doet, maakt daarmee dus een keuze waarvoor hij verantwoordelijk is. Citaat:
Vraag eens aan bij je bibliotheek of je Mein Kamf van Hitler mag lezen. Het staat vol over hoe hij het werk van god deed, en zijn bijbelse rechtvaardiging van zijn denkbeelden. Citaat:
Zonder religie was ten slotte nooit dat treintje van religieuze haat en discriminatie in de vroege Middeleeuwen gaan rijden. Hoeveel ruimte zit er eigenlijk tussen de hedendaagse evangelische Christen die denkt dat andere mensen minder zijn omdat ze niet of op andere manier geloven in fabeltjes, en de soldaten die met brute massamoorden en plunderingen Oost-Europa bekeerden? Sowieso minder ruimte dan dat die evangelische figuren graag willen geloven. Ik heb er ooit nog een tekst over geschreven, misschien zal ik die hier posten. Da's een stuk betere kwaliteit dan al die nonsens over occultisme onder de nazi's dat puur bedoeld is als rookgordijn. Citaat:
26-07-2009, 08:46 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
De kerk protesteert ook tegen seks buiten het huwelijk in het algemeen (Iets dat goed aan te raden is met al die ziektes zoals AIDS), maar dat zal het nieuws niet in de kijker zetten. Let ook op dat de uitspraken van het Vaticaan enkel gelden voor Katholieken. Citaat:
Citaat:
|
26-07-2009, 12:38 | |||||
Citaat:
Haat die trouwens inherent is aan strikt geloof. Dat hele wereldje van alles veroordelen en zondigheid is een ongezond plaats om te zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals bekend kan de kerk zijn inherente geweld en onderdrukking niet afzweren, sterker nog, als ze de macht ervoor zouden hebben dan deden ze het nu nog. Kijk voor een voorbeeld hoe de paus op criminele wijze de verspreiding van Aids probeert te bevorderen.
26-07-2009, 15:25 | ||
Citaat:
betwijfelen.
26-07-2009, 17:23 | ||
vereer de zondigheid, zo wil maria het
Maar T het is best wel waar dat je beetje een snerend mannetje bent, maar in dit geval heb je natuurlijk gelijk. Citaat:
this is exodus its been one hell of a ride.
26-07-2009, 19:13 | ||
Citaat:
Atheisten hebben voldoende redenen om goed te doen: empathie, sympathie, het besef dat je iemand blij hebt kunnen maken, omdat je om mensen geeft, graag hebt dat zij zich beter voelen, etc. Voldoende intrinsieke motivaties zijn er te bedenken om 'goed' te doen. En die redenen staan compleet los van geloof; daar hoef je noch atheist, noch katholiek voor te zijn. Daar ben je mens voor. Als jouw reden om goed te doen alleen vanuit een extern motief voortkomt, omdat je de toorn des Gods vreest, en niet omdat de mensen waar het om gaat iets voor je betekenen, heb je erg arm gevoelsleven. Zo'n beetje iedere goede daad levert ook persoonlijk voordeel op, maar iets alleen doen om je plaatsje in de hemel te reserveren is pure hypocrisie. |
26-07-2009, 21:48 | |||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
26-07-2009, 22:33 | ||
Citaat:
|
27-07-2009, 00:40 | ||
Citaat:
En als goede daden waardeloos zijn voor god, waarom zou een gelovige ze dan bezigen? Waarom niet gewoon je hele leven alles doen wat God verboden heeft, zolang je vlak voor je stervan maar berouw krijgt en gaat geloven? Wat is jouw motief dan om 'goed' te doen, als je het niet voor goed doet, maar zaken als empathie onlogische chemische reacties zijn? |
27-07-2009, 01:00 | |||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
27-07-2009, 09:53 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
27-07-2009, 10:02 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
27-07-2009, 10:57 | |
Nu evolutie waar blijkt, kan het zijn dat god de mens als sprekend, redenerend en vooral rijk mens heeft gecreëerd puur uit haar natuur.
http://www.skepticalmonkey.com/wp-co...arwin_fish.png
27-07-2009, 18:40 | |
Ik ben niet (echt) gelovig en heb nooit op een christelijke school gezeten, maar ik vind de Evolutietheorie bullshit, echt ik vind het belachelijk. Ik geloof wel in een soort God en ik "bid" wat je ook wilt, maar ik ben geen christen ofzo zegmaar en ga ook niet naar de kerk. Ik doe dat op een heel andere manier, meer gesloten ofzo en ik zal ook wel veel zondige dingen doen etc. want ik wil me nergens in vastleggen. Ik ga op mijn gevoel af.
Maar groot gelijk! Ik vind het raar dat de evolutietheorie wordt aangeleerd als waarheid en dat het aannemelijk zou zijn, terwijl dat wel meevalt!!! |
27-07-2009, 21:11 | ||
Citaat:
27-07-2009, 22:27 | ||
Citaat:
maar dat kan ook zijn dat hij daarmee bedoelde om niet zwanger te worden. |
27-07-2009, 22:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-07-2009, 00:17 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal trouwens ook iets nieuws uit de doeken doen. Als iedereen het katholieke model aanneemt, gaat de aids epidemie nieuwe hoogten bereiken. Men trouwt, besmet de partner, krijgt 8-10 kindjes omdat dat moet van god, die allemaal aids hebben. Die 8-10 kindjes trouwen en besmetten 8-10 partners, krijgen ook 8-10 seropositieve kindjes. Binnen die generaties van 1 naar 100 patiënten. Ik zet mijn geld dan toch liever op condooms, omdat de werking daarvan wel bewezen is. Bovendien leidt familieplanning tot minder armoede.
28-07-2009, 00:24 | ||
Adam en eva en ook de voortvloeisels eruit zijn de belichaaming van seks, onthouding gaat tegen de wil van de hoogste in.
Citaat:
28-07-2009, 09:26 | ||
Citaat:
Al die jaren preventie en voorlichting voor niets geweest. Dankjewel. |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Scheiding kerk en school duivelaartje | 35 | 13-08-2009 10:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
interview voor godsdienst dimitridelvaux | 22 | 14-03-2005 12:29 | |
Algemene schoolzaken |
Belgische scholen? RedWarrior | 30 | 22-02-2005 08:29 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs Balance | 57 | 08-01-2004 15:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Scholen vrijgeven voor suikerfeest Upke | 452 | 09-12-2003 21:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Afschaffen van scholen met een geloof. beolink | 82 | 29-03-2003 10:48 |