Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-04-2005 @ 23:43 :
Nou ja, ik snap wel dat dat respect is, maar toch. HIJ gaat uiteindelijk mee in de seks, dus vind ik de schuld echt wel voor een groot deel bij hem liggen.
Als ik in een situatie zou verkeren en verliefd zou zijn op een jongen (maar ja die kans is nu niet echt groot!) en hij zou met me naar bed willen, ondanks dat hij een vriendin had, zou ik dit niet afwijzen hoor! Mwah het is mss wel anders als ik echt in die situatie zou verkeren. Het is en blijft natuurlijk wel een rotsituatie.
Eigenlijk vind ik wel dat vooral de desbetreffende jongen GEEN respect heeft voor zijn vriendin!!

Daarnaast, nee natuurlijk als je aan de andere kant van het verhaal staat, kijk je wel anders tegen dat meisje aan! Omdat er dan een hoop woede en onmacht meespeelt Maar dan nog, die jongen kan er eigenlijk alles aan doen!!!
Als ik toch vreemd zou gaan met een jongen die wist dat ik een relatie had, zou dat toch vooral mijn fout zijn?!

Daarnaast ik weet niet hoe ik zou handelen hoor in die sit. Het is toch erg lastig om dit op je geweten te hebben. Alleen vind sommige reacties wel een beetje overdreven.
Verder nou ja hoop nooit in deze of een omgekeerde situatie te komen!
Natuurlijk heb je gelijk dat de fout vooral bij hem ligt, net zoals de schuld. Dat heb ik namelijk ook niet ontkend. Maar hé, de derde in het spel is net zo medeplichtig.
Een mooi recent voorbeeld: Prins Charles, Lady Di en Camilla Parker Bowles.

Of je het afwijst of niet is dan jouw eigen afweging, medeplichtig/medeschuldig ben je in mijn ogen zeker weten. Van welke kant je het ook bekijkt.

En ik hoop met je mee voor jou
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2005, 23:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Optima schreef op 11-04-2005 @ 00:01 :
ik KEN zijn vriendin NIET *arg*
Alles is uit te vinden.

*argh*

Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 10-04-2005 @ 23:57 :
respect: waarom zou ik zijn vriendin, die ik niet ken, respecteren, en hun relatie, die in feite al 3 jaar scheef zit, eveneens? Ik heb niets uitgelokt, heb het zelfs nog netjes gehouden, en gevraagd of hij wel zeker wist of hij dit wilde doen. Kennelijk kon het hem niets schelen: en dus mij ook niet. Ik 'wroet' niet in hun relatie, dat heeft hij allang zelf gedaan. Kijk, als ik nu de eerste was geweest was het a WHOLE DIFFERENT BALL-GAME.
Pff.. rustig meis
Is slecht voor je hart

Het is alleen hoe ík het zie. Of je iemand kent of niet maakt in mijn ogen niet uit. Dat doet niets af aan het respect-gedeelte.
Profiteer jij graag van een 'scheve relatie'? Waar is jóuw zelfrespect dan?
O ja, je hebt een zekere vorm van 'netjes houden' (als je het tenminste zo wilt noemen) gehanteerd. Echter had je het in mijn ogen veel netter kunnen houden. Leuk zo'n verboden vrucht, maar hé, hoe verleidelijk ook, daar blijf je vanaf.
Je kunt ontkennen dat je niet wroet in hun relatie, maar dat is wel wat je doet. Je kunt zeggen: als ik er niet was, was er wel een ander meisje.
Maar als jij er niet was dan bleef hij misschien ook niet verder dwalen en in de verleiding om vreemd te gaan. Want jij bent nu zeker nog meer verleiding, want hij kan jou zeg maar krijgen.

Ooit zal er iemand ho moeten zeggen. En het liefst iedereen. Zolang iedereen maar de andere kant op blijft kijken en zichzelf 'clean' praat.......

Vast niet leuk voor je om te horen, maar het is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:38
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 00:08 :
Alles is uit te vinden.

*argh*

ik vind dat nogal belachelijk, waarom zou ze dat doen, heeft ze toch geen klap mee te maken.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hagel schreef op 11-04-2005 @ 00:38 :
ik vind dat nogal belachelijk, waarom zou ze dat doen, heeft ze toch geen klap mee te maken.
Zij heeft met die meid haar vriend liggen neuken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:07
Verwijderd
Natuurlijk heb ik er niets mee te maken, eigen verantwoordelijkheid blablablabla. Ik maak me er ook niet druk om hoor, het gaat me er gewoon om zeur zeur zeur.

Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 02:40
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Mja ik ben bij het leven vreemd gegaan vroeger en daar ben ik een jaartje of twee geleden ook van af gestapt (ik ging samenwonen). Daarvóór ben ik een aantal keren goed bedrogen door vriendinnetjes van me, daarom ging ik zelf ook steeds vreemd - ik vertrouwde ze niet.

Die relatie is alweer een jaar voorbij, maar ik ben nog steeds niet vreemdgegaan sindsdien, ook niet in andere relaties of flings die ik daarna had. Nu ik eenmaal geleerd heb dat ik anderen kan vertrouwen, ben ik niet één keer in de verleiding gekomen.

Het is ook een beetje volwassen worden, denk ik.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 06:03
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 00:00 :
Dat kan heel eenvoudig: jij vertelt zijn vriendin dat hij al 3 jaar 'buiten de deur eet'.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 00:41 :
Zij heeft met die meid haar vriend liggen neuken.
Ik denk dan eerder dat Optima die vriend moet overhalen om 't zelf tegen haar te vertellen.

Die vriendin en Optima hebben niks. Wat zou jij doen als je stapel verliefd bent op je vriendin en je vertrouwt d'r volledig, weet dat ze nooit is vreemdgegaan; hebt al 5 jaar iets .. en ineens komt er een onbekende vent out of the blue die je vertelt dat ze is vreemdgegaan?

Ik denk dat ik in dat geval diegene vierkant de deur wijs en een schop nageef. En dan eventueel het verhaal vertel aan mijn vriendin en haar reactie uitpeil. (Maar die liegt dan fenomenaal en ik val daar vierkant voor; mag ook wel na 5 jaar; ik vertrouw d'r volledig)

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 06:15.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:26
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
-Will- schreef op 11-04-2005 @ 03:40 :


Het is ook een beetje volwassen worden, denk ik.
hij 26 en afgestudeerd....dus als dat het is
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 07:58
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Klopt.. En ik ken zelfs mensen die nadat ze écht verliefd zijn en écht van hun 'droomprins(es)' houden toch nog vreemdgaan. Sommigen kunnen niet anders en kun je nooit veranderen.
Liefde (vooral na verliefdheid) is uiteindelijk eigen belang, niemand gaat een relatie met iemand aan, of blijft in een relatie als die relatie degene niets te bieden heeft. Zolang jij je partner iets te bieden hebt, blijft hij/zij bij je. Bij onzekere mensen, die niet durven te versieren, die zijn al blij dat ze iemand hebben. Maar iemand die knap en zelfverzekerd is daar moet je veel meer moeite voor doen om ze te houden.

Citaat:
hehe, eindelijk een oplossing: een emotionele of seksuele greep? Tja, een soort van afhankelijkheidsrelatie dus. Lijkt me ook niet echt gezond. En met hun gelijke bedoel je dan hetzelfde karakter, of dezelfde losse moraal? Want dat stimuleert de monogamie niet echt
Ja, maar daar draait het hele leven om, als je wilt dat iemand bij je blijft zal je toch een bepaalde greep over hem/haar moeten hebben. Dat klinkt negatief, alsof je degene in je macht hebt ofzo, maar zo moet je dat niet zien. Als iemand verliefd op je is of van je houdt heb je daarmee greep op die persoon. Zal een klein voorbeeld noemen: als jij een vriend hebt en je houdt veel van hem of bent verliefd en je weet dat hij graag wilt dat jij liever niet iets doet. Dan zal je, mits het geen wereld schokkende dingen zijn, daar best gehoor aangeven. Dat bedoel ik met een emotionele greep.
Een seksuele greep heb je gewoon over iemand als de sex heel erg goed is, als jij een partner hebt waar het helemaal fantastisch mee gaat denk je wel twee keer na voor je zegt: later. Bij een jongen is dat nog erger, er bestaat niet voor niets zoiets als pikstraf, dat is gewoon een seksuele greep over iemand hebben. Maar als jij een vriend hebt die gemakkelijk meiden scoort dan zou ik nog maar eens nadenken over die pikstraf.

Met gelijke bedoel ik vooral dat je elkaar emotioneel en seksueel in balans houdt, dus met alles wat ik hiervoor heb beschreven. Als jij heel knap bent, goed in bed en geestelijk en emotioneel ben je ook uitdagend genoeg, dan kun je zelfs de grootste versierder domesticeren. Ik heb het zien gebeuren, recht onder me neus en nog drie keer ook.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 08:00.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 11-04-2005 @ 08:26 :
hij 26 en afgestudeerd....dus als dat het is
... wordt hij nooit meer volwassen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
In een vreemdgaan situatie hebben er drie personen schuld. Degene die vreemdgaat natuurlijk, en degene met wie hij dat doet, maar ook de bedroegen partner die het in de relatie blijkbaar zo laat versloffen dat hij trek heeft om buiten de deur te gaan eten.

Dat iemand haar zou moeten inlichten, of hem zou moeten dwingen is onzin. Dit is hun relatie en daar heeft niemand wat mee te maken behalve zijzelf. Het enige wat je bereikt is een erbroken relatie, terwijl dat misschien helemaal niet is wat ze willen, anders hadden ze zelf de relatie al verbroken.

Soms is een relatie niet helemaal perfect, zodat je wel vreemdgaat, maar ook niet slecht, zodat je toch bij elkaar blijft. Dat is hun keuze, die heeft de buitenwereld maar te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:25
Verwijderd
Ja dat kan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 19:50 :
In een vreemdgaan situatie hebben er drie personen schuld. Degene die vreemdgaat natuurlijk, en degene met wie hij dat doet, maar ook de bedroegen partner die het in de relatie blijkbaar zo laat versloffen dat hij trek heeft om buiten de deur te gaan eten.
Wat een ongelofelijke load of crap, maar ik had ook niet anders van jou verwacht.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Degene die vreemd gaat is fout, en degen die met hem het bed in duikt is fout.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-04-2005 @ 20:27 :
Degene die vreemd gaat is fout, en degen die met hem het bed in duikt is fout.
Maar volgens Juno is degene die bedrogen wordt ook fout. WAT EEN F*CKING BULLSHIT!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:31
Verwijderd
als degene met wie wordt vreemdgegaan fout is omdat 'zij het mogelijk maakt dat hij vreemdgaat', dan is zijn vriendin ook fout, toch? Zonder vriendin zou-die ook niet vreemd kunnen gaan. Tenzij je nog een andere reden hebt waarom seks met iemand die een relatie heeft fout zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
De bedrogen partner is weliswaar het minst verwijtbaar van de drie, ik bedoel, ze drijft hem niet bewust in de armen van een ander, maar biedt de vreemdganger blijkbaar niet meer wat hij wil. Hun relatie rammelt, en wat ik geleerd heb is altijd dat waar er twee kijven, twee schuld hebben.

Of denk je dat een relatiethearapeut een schuldige partner gat aanwijzen en tegen de ander zegt: aggoossie, wat ben jij zielig, met zo'n stoute partner, nee jij kon er helemaal niks aan doen. Nee, ze krijgen allebei therapie en moeten allebei anders leren omgaan met elkaar.

ik ken iemand die is vreemdgegaan, hoewel hij heel veel van zijn vriendin houdt. Maar ze weigert het om vaker dan eens in de anderhalf tot twee maanden met hem naar bed te gaan, omdat ze met allemaal trauma's zit waarvoor ze steeds weer in therapie gaat maar die ze steeds weer halverwege afbreekt. Daar krijgen ze steeds weer ruzie over, ze ontloopt hem, wijst hem af, zorgt dat ze het heel druk heeft zodat ze in bed meteen in slaap valt.

Is het dan alleen zijn schuld? Die relatie rammelt, en niet alleen in bed. Waar zij hem dus steeds uitsmijt. Ze zijn nog steeds bij elkaar hoor, maar dat bed, en vooral die afwijzing, blijft hem kwetsen. En dan ben je zo ontzetend gevoelig voor iemand die verliefd op je wordt en je wel al die aandacht geeft die je thuis niet krijgt, en wel sex wil en eigenlijk net zo lief en leuk is als je partner....En eigenlijk zit je dan te twijfelen of je niet destijds de verkeerde keuze hebt gemaakt. Ik weet dat hij het er heel erg moeilijk mee heeft gehad.

Een vreemdganger is niet altijd een gewetenloze Don Juan. Meestal is het iemand die van zijn partner niet genoeg liefde terugkrijgt.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 07:15
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 21:58 :

Een vreemdganger is niet altijd een gewetenloze Don Juan. Meestal is het iemand die van zijn partner niet genoeg liefde terugkrijgt.
dat ben ik met je eens. In dit geval 'rammelt' hun relatie ook al heel lang, en hun seksleven is niet echt fantastisch.

MAAR dan moet hij het uitmaken. Misschien vinden ze dan allebeid wel iemand die hun gelukkig maakt. Op deze manier krijgt hij wel alles wat hij wil, en blijft zij achter ( ik bedoel zij wil een monogame relatie).
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:11
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik denk dat iemand in het algemeen best monogaam kan zijn.
Ook iemand als hij. Ik weet niet of HIJ het kan, maar ik denk het wel.
Maar ik vraag me ook af hoe gezond de relatie is als hij zijn heil elders zoekt...
Het is ook maar net in welke fase je in je leven zit.
Hij is misschien 26 en afgestudeerd maar dat wil niet zeggen dat hij dan geestelijk zover is om zichzelf te binden. De een is er eerder aan toe als de ander. Hij misschien wel helemaal niet, maar ik vind dat iemand dan toch met hem moet gaan praten en hem vragen of hij ooit wil gaan trouwen en een gezin stichten.
Je kunt onschuldige kinderen niet met een vreemdgaande vader opzadelen, daar komt gezeik van.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 21:58 :
De bedrogen partner is weliswaar het minst verwijtbaar van de drie, ik bedoel, ze drijft hem niet bewust in de armen van een ander, maar biedt de vreemdganger blijkbaar niet meer wat hij wil. Hun relatie rammelt, en wat ik geleerd heb is altijd dat waar er twee kijven, twee schuld hebben.
Dat is een slap excuus van een vreemdganger die z'n geweten probeert te ussen. Ik weet niet of je dit standpunt van een vreemdganger hebt overgenomen, of dat het van jezelf komt, omdat je ooit bent vreemdgegaan...? En als het zomaar helemaal van jou komt, denk ik dat je in een heel raar wereldje leeft.

Citaat:
ik ken iemand die is vreemdgegaan, hoewel hij heel veel van zijn vriendin houdt. Maar ze weigert het om vaker dan eens in de anderhalf tot twee maanden met hem naar bed te gaan, omdat ze met allemaal trauma's zit waarvoor ze steeds weer in therapie gaat maar die ze steeds weer halverwege afbreekt. Daar krijgen ze steeds weer ruzie over, ze ontloopt hem, wijst hem af, zorgt dat ze het heel druk heeft zodat ze in bed meteen in slaap valt.

Is het dan alleen zijn schuld?
Ja! In plaats van dat hij er is voor zijn vriendin, en voor haar klaarstaat, en haar helpt, duikt hij het bed in met de een of andere snol. Hij had dan op z'n minst nog de relatie met z'n vriendin af kunnen breken, en kunnen zeggen: 'Sorry, ik ben een slappeling die een paar keer vaker sex belangrijker vindt dan jou uit de put helpen'. Maar dit vind ik wel zo ongelooflijk slap. Gewoon schuldafwenteling.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:07
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik denk dat iemand die vaak vreemdgaat, en daar steeds mee weg komt, dat waarschijnlijk altijd wel zal blijven doen. Omdat diegene merkt hoe makkelijk het is, want 'who's gonna find out'?
Mijn vader is ook meerdere malen vreemdgegaan/verliefd geworden op een ander, en TOCH bleef mijn moeder bij hem. Nu zijn ze dan uit elkaar, maar hoelang heeft t geduurd? En al die tijd vertrouwde ze hem eigenlijk niet meer.
Maar goed, terug naar het onderwerp.
Je hebt er problemen mee dat hij er mee weg komt. Zou dat dan niet voor jou een reden moeten zijn om er voor te zorgen dat hij er NIET meer mee wegkomt? Je zegt dat het niet aan jou is om het tegen zijn vriendin te vertellen, en in zekere zin heb je wel gelijk, want eigenlijk moet HIJ dat doen. Maar jij vindt het wrang dat hij er steeds mee weg komt, laat dan de kans niet onbenut.
Probeer hem te overtuigen dat hij het moet vertellen en als hij dat echt niet wil, zeg dan dat jij het doet als hij het niet verteld. Misschien weet ie dan niet hoe hard ie naar zn vriendin moet hollen.
Je hebt echter ook wel kans dat ze je niet gelooft. Dat kan, en is ook neit zo vreemd want jullie kennen elkaar niet, maar dan heb jij iig je best gedaan.
Ik vind idd wel dat jij ook fout zit. Als mijn vriend zou vreemdgaan zou ik ook kwaad zijn op dat meisje. Mits zij weet van onze relatie natuurlijk. Als hun relatie naar de klote gaat, heb jij daaraan meegeholpen, omdat jij dan 'een van die meisjes' bent waarmee hij heeft gezoend. Ook al wilde hij het zelf en heb je zelf geen aanstoot gegeven, van een bezette vent moet je afblijven
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:10
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 16:06 :
Ja! In plaats van dat hij er is voor zijn vriendin, en voor haar klaarstaat, en haar helpt, duikt hij het bed in met de een of andere snol. Hij had dan op z'n minst nog de relatie met z'n vriendin af kunnen breken, en kunnen zeggen: 'Sorry, ik ben een slappeling die een paar keer vaker sex belangrijker vindt dan jou uit de put helpen'. Maar dit vind ik wel zo ongelooflijk slap. Gewoon schuldafwenteling.
Dat hij met een ander het bed in duikt wil niet zeggen dat hij zich niet meer interesseert voor zijn vriendin

En als het meisje met wie hij vreemdgaat niet weet dat hij een vriendin heeft, kan je haar niet de schuld geven, en is het dus niet meteen 'een of andere snol'.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alistar schreef op 12-04-2005 @ 16:10 :
Dat hij met een ander het bed in duikt wil niet zeggen dat hij zich niet meer interesseert voor zijn vriendin
Blijkbaar wel, want anders zou hij dat niet doen. Als hij echt interesse heeft in z'n vriendin, is zij alleen genoeg voor hem. Dan duikt hij niet met een ander het bed in.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zou jij een keer per twee maanden een keer sex, na heel veel aandringen en geduld aankunnen? Jarenlang?

Wat ik van hem hoorde, was dat hij het vooral erg vond dat ze steeds stopte met haar therapie en hem er niet bij wilde betrekken. Hij mocht niet eens de naam van de therapeut weten, en hij mocht ook niet mee, hij heeft relatietherapie voorgesteld. Wilde ze niet. Omdat het wat haar betreft allemaal prima ging, er was niks aan de hand. Ze wil alleen niet met hem naar bed.

Zou jij dat aankunnen, steeds die afwijzing en de voortdurende ontkenning dat er een probleem is en het steeds weigeren van jouw hulp?

Hij is haar man, haar minnaar, en niet haar broer of vader of beste vriend, maar zo voelt hij zich soms wel. Juist omdat ze zo met zichzelf in de knoop zit verbreekt hij de relatie niet, maar hij is degene die er aan onderdoor gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 12-04-2005 @ 19:16 :
Zou jij een keer per twee maanden een keer sex, na heel veel aandringen en geduld aankunnen? Jarenlang?

Wat ik van hem hoorde, was dat hij het vooral erg vond dat ze steeds stopte met haar therapie en hem er niet bij wilde betrekken. Hij mocht niet eens de naam van de therapeut weten, en hij mocht ook niet mee, hij heeft relatietherapie voorgesteld. Wilde ze niet. Omdat het wat haar betreft allemaal prima ging, er was niks aan de hand. Ze wil alleen niet met hem naar bed.

Zou jij dat aankunnen, steeds die afwijzing en de voortdurende ontkenning dat er een probleem is en het steeds weigeren van jouw hulp?

Hij is haar man, haar minnaar, en niet haar broer of vader of beste vriend, maar zo voelt hij zich soms wel. Juist omdat ze zo met zichzelf in de knoop zit verbreekt hij de relatie niet, maar hij is degene die er aan onderdoor gaat.
Als hij daar niet tegenkan, als hij er zelf aan onderdoor gaat, als zij hem niet bij haar sores wil betrekken, dan moet hij die relatie maar verbreken. En niet met iemand anders het bed induiken. Je hebt een relatie of je hebt hem niet. Niet één relatie voor het praten en één voor de sex.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 16:13 :
Blijkbaar wel, want anders zou hij dat niet doen. Als hij echt interesse heeft in z'n vriendin, is zij alleen genoeg voor hem. Dan duikt hij niet met een ander het bed in.
Waar slaat dit nou weer op? Mensen hebben geenszins een natuurlijke drang tot monogamie.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-04-2005 @ 20:56 :
Waar slaat dit nou weer op? Mensen hebben geenszins een natuurlijke drang tot monogamie.
In tegenstelling tot jij, ga ik er wel vanuit dat de mens sinds de oertijd geëvolueerd is, meneer-de-natuurkundige-wetenschaps-genen-verklaring-specialst.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:18
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-04-2005 @ 16:29 :
Waarom vindt iedereen toch dat zij zich moet schamen? Opzich is dat toch weinig haar probleem; die jongen zit toch gewoon fout?! Als zij seks wil, en die jongen ook, gaat zij dat toch niet tegenhouden omdat hij een vriendin heeft. (nou ja mss dat het wel enigszins mee kan spelen, maar opzich heeft zij er weinig me te schaften.
nou inderdaad, ze is toch inderdaad geen "moraalridder". zij is gewoon vrijgezel en hij niet, dus hij zit fout zij niet. zij mag lekker zelf weten wat ze doet.

en op ts haar andere vraag, ik denk niet dat hij in een andere relatie wel monogaam is/kan zijn. aan de andere kant, wie is er wel monogaam maar goed.
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:29
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 20:37 :
Als hij daar niet tegenkan, als hij er zelf aan onderdoor gaat, als zij hem niet bij haar sores wil betrekken, dan moet hij die relatie maar verbreken. En niet met iemand anders het bed induiken. Je hebt een relatie of je hebt hem niet. Niet één relatie voor het praten en één voor de sex.
Ik snap echt niet hoe jij dit zo zwart-wit kan zien.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nuck schreef op 12-04-2005 @ 22:29 :
Ik snap echt niet hoe jij dit zo zwart-wit kan zien.
Zwart-wit? Jongen, je praat tegen de koning van de nuance.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:54
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 22:49 :
Zwart-wit? Jongen, je praat tegen de koning van de nuance.
Ik ben geen jongen

Ik wil jou wel eens horen praten als je zelf in een dergelijke situatie terechtkomt. Zo zeldzaam zijn die situaties niet.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nuck schreef op 12-04-2005 @ 22:54 :
Ik ben geen jongen

Ik wil jou wel eens horen praten als je zelf in een dergelijke situatie terechtkomt. Zo zeldzaam zijn die situaties niet.
Ah, nou zie ik het! Zal door je nick komen, sorry.

Kan ik uit die laatste opmerking opmaken dat je het zelf hebt meegemaakt (en vreemd bent gegaan)?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:01
Havik
Havik is offline
Ontopic;
Wat ik persoonlijk heb meegemaakt kwa mensen die vreemdgaan is dat ze (nog) niet veranderen. Misschien is het een kwestie van tijd, volwassen worden, misschien is het een kwestie van de juiste persoon tegenkomen. Zelf ken ik maar 1 persoon die vreemdging/ gaat (?) hij ging vreemd met mij (en ja ook ik wist dat hij een vriendin had) en ging vreemd met een ex van hem toen hij wat met mij had.

Offtopic;
Het is weer duidelijk dat iedereen een andere mening heeft met betrekking tot wat wel kan en niet. Ik vind dat je moet genieten van het leven, zo min mogelijk ten koste van anderen, maar soms maakt liefde (sex) blind voor pijn die je andere evt aandoet.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:04
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 22:57 :
Ah, nou zie ik het! Zal door je nick komen, sorry.

Kan ik uit die laatste opmerking opmaken dat je het zelf hebt meegemaakt (en vreemd bent gegaan)?
Geeft niks hoor

Nee, niet zelf meegemaakt maar wel een aantal keren gezien in mijn nabije omgeving. En als je het van dichtbij meemaakt, ga je er wel iets anders tegen aan kijken.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nuck schreef op 12-04-2005 @ 23:04 :
Geeft niks hoor

Nee, niet zelf meegemaakt maar wel een aantal keren gezien in mijn nabije omgeving. En als je het van dichtbij meemaakt, ga je er wel iets anders tegen aan kijken.
Ik denk het niet. Het is heel simpel: als je in je relatie iets tekort komt, seks bijvoorbeeld, en je komt er met z'n tweeën niet uit, dan is dat geen goede relatie. Uitmaken dan voordat je op een ander duikt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-04-2005 @ 23:15 :
Zo denkt niet iedereen erover. Dat er iets niet goed is zien ze zelf ook wel in, maar netjes uitmaken doen ze dan weer niet..
Maar volgens mij zou dat wel moeten! Als je een beetje fatsoen hebt, en respect (voor de ander en voor jezelf).
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 12-04-2005 @ 23:48 :
Ik wou dat iedereen er zo over dacht...

Ik begrijp niet waarom je uberhaupt een relatie hebt als je de verleiding niet kan weerstaan om vreemd te gaan.
Kijk, met jou kan ik praten!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 23:12 :
Ik denk het niet. Het is heel simpel: als je in je relatie iets tekort komt, seks bijvoorbeeld, en je komt er met z'n tweeën niet uit, dan is dat geen goede relatie. Uitmaken dan voordat je op een ander duikt.
Niet iedereen is idd zo recht voor zijn raap.
Misschien vinden ze het wel mooi wat ze hebben, heel positief gedacht dan he.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-04-2005 @ 23:54 :
Niet iedereen is idd zo recht voor zijn raap.
Misschien vinden ze het wel mooi wat ze hebben, heel positief gedacht dan he.
Dus men heeft een relatie waarin men geen problemen met elkaar deelt, niet met elkaar praat over wat hen dwarszit, en waarin de één sexueel gefrustreerd wordt omdat de ander nooit zin heeft... En dat vinden ze dan mooi? Dat zou ik heel sterk vinden.

Maar aan de andere kant... Ik heb ook dat topic van die 'master84' gelezen, dus niets is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 23:59 :
Dus men heeft een relatie waarin men geen problemen met elkaar deelt, niet met elkaar praat over wat hen dwarszit, en waarin de één sexueel gefrustreerd wordt omdat de ander nooit zin heeft... En dat vinden ze dan mooi? Dat zou ik heel sterk vinden.

Maar aan de andere kant... Ik heb ook dat topic van die 'master84' gelezen, dus niets is onmogelijk.
Daar is maar een antwoord op te geven, je hebt genoeg rare gozers en dames op deze planeet wonen .

Klinkt misschien gek, maar er zijn mensen die het misschien wel merken, maar het laten, want zo is het beter, zo zijn ze 'bij' elkaar.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-04-2005 @ 00:03 :
Daar is maar een antwoord op te geven, je hebt genoeg rare gozers en dames op deze planeet wonen .

Klinkt misschien gek, maar er zijn mensen die het misschien wel merken, maar het laten, want zo is het beter, zo zijn ze 'bij' elkaar.
Tja... Sommige mensen zijn heel gelukkig met hun bord voor hun kop of hun oogkleppen op...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:30
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 00:16 :
Tja... Sommige mensen zijn heel gelukkig met hun bord voor hun kop of hun oogkleppen op...
Soms wil je gewoon niet inzien dat die ander je pijn doet, eigenlijk verliefd is op een ander, en ja, dan kan het prettig zijn om een tijdje oogkleppen op te hebben. Als het gaat om mensen van wie ze houden zijn mensen nou eenmaal vaak blind. Ze zien het niet, en wat nog vaker voorkomt, ze willen het niet zien. Omdat je niet wil geloven dat diegene je gewoon pijn doet en/of een klootzak is.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:12
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
trouwens, ik vind ook dat dr best wel een verschil zit tussen "een affaire" (dus minnaar/minnares hebben whatever) en je af en toe niet kunnen "inhouden"
maar dat zal dan wel mijn visie zijn
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:32
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 20:57 :
In tegenstelling tot jij, ga ik er wel vanuit dat de mens sinds de oertijd geëvolueerd is, meneer-de-natuurkundige-wetenschaps-genen-verklaring-specialst.
Sorry dat ik het zeg Mark, maar je komt echt als een ontzettend wereldvreemd tjappie over in dit topic.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:34
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 13-04-2005 @ 22:12 :
trouwens, ik vind ook dat dr best wel een verschil zit tussen "een affaire" (dus minnaar/minnares hebben whatever) en je af en toe niet kunnen "inhouden"
maar dat zal dan wel mijn visie zijn
Welke is erger dan?

Een semi-stabiele relatie 'erbij' of aan je impulsen toegeven?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 22:32 :
Sorry dat ik het zeg Mark, maar je komt echt als een ontzettend wereldvreemd tjappie over in dit topic.
Zal wel komen omdat ik vreemdgaan altijd de schuld vind van de vreemdganger? Of omdat ik geen goed woord over heb voor iemand die vreemdgaat? Omdat ik het behalve kans -ook nog respectloos vind? Tja, dat hoor je als (voormalig) vreemdganger natuurlijk niet graag. Maar als je mij daarom als 'wereldvreemd' wil betitelen, ga je gang hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:42
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 22:36 :
Zal wel komen omdat ik vreemdgaan altijd de schuld vind van de vreemdganger? Of omdat ik geen goed woord over heb voor iemand die vreemdgaat? Omdat ik het behalve kans -ook nog respectloos vind? Tja, dat hoor je als (voormalig) vreemdganger natuurlijk niet graag. Maar als je mij daarom als 'wereldvreemd' wil betitelen, ga je gang hoor.
Oh, ik voel me niet aangesproken daardoor, ik doe het immers niet meer. Bovendien wás het ook mijn schuld, ik deed het immers zelf.

Maar je roept dat je de koning van de nuance bent, terwijl je eigenlijk de pogingen van anderen om nuances aan te brengen in je stellige overtuiging dat het alleen aan de vreemdganger ligt nogal fel afweert.

Jammer
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
-Will- schreef op 13-04-2005 @ 22:42 :
Oh, ik voel me niet aangesproken daardoor, ik doe het immers niet meer. Bovendien wás het ook mijn schuld, ik deed het immers zelf.

Maar je roept dat je de koning van de nuance bent, terwijl je eigenlijk de pogingen van anderen om nuances aan te brengen in je stellige overtuiging dat het alleen aan de vreemdganger ligt nogal fel afweert.

Jammer
Oh, maar fel kan ik zijn in discussies hoor, maar dat komt meestal omdat ik heel erg achter m'n mening sta en niet omdat ik de ander graag af wil branden ofzo (er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar goed...). Nuance vind ik best. Maar er is een verschil tussen nuance en klinkklare onzin. Wat Juno beweerde is, in mijn ogen, van het laatste soort en een goedpraterij van de zwakheden en fouten van anderen. Ik heb *een* vriendin die een tijdje een vriendje had, en alles ging goed tussen hen, maar toch ging hij vreemd. Ik vind het wrang om dan te zeggen dat het ook (deels) aan haar lag, aangezien zij juist de relatie goed probeerde te houden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:48
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 22:47 :
Ik heb *een* vriendin die een tijdje een vriendje had, en alles ging goed tussen hen, maar toch ging hij vreemd. Ik vind het wrang om dan te zeggen dat het ook (deels) aan haar lag, aangezien zij juist de relatie goed probeerde te houden.
Dat lijkt ook TOTAAL niet op het scenario van Juno.

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt namelijk, woonde samen en mijn vriendin wilde 1x per 3 weken seks.

Terwijl de relatie begonnen was als seksrelatie; ik had al mijn andere seksrelaties voor haar beëindigd.
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.