Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 03:34
the Phitt
Avatar van the Phitt
the Phitt is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Jij hebt humor!

5 - 0 wordt het vanavond (hopen dat t doorgaat met die sneeuw hierzo)
pff, kansloze wedstrijd man. twas er ijskoud.
__________________
Oude tijden zullen gaan herleven... Leve de Nostalgie. (en N.E.C. Nijmegen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 11:41
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
lichtblauw schreef:
Willem II, geen sfeer?
Wacht maar tot ze Ajax verslaan! (2 Februari)

Maar als ik moet keizen is Feyenoord volgens mij toch nog wel de club met de meeste sfeer in het stadion... en ik kom niet eens uit Rotterdam...

Stillem2 heeft alleen sfeer tegen de grote 3 tegen clubs die daar onder staan hoor je ze niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
lichtblauw schreef:
Willem II, geen sfeer?
Wacht maar tot ze Ajax verslaan! (2 Februari)

Maar als ik moet keizen is Feyenoord volgens mij toch nog wel de club met de meeste sfeer in het stadion... en ik kom niet eens uit Rotterdam...
wwwwwwwhhhhhhhhhaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaahhahahahah ahhahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahaha

tis niet helemaal gelukt he.... dat Ajax verslaan... whahahahah ZE ZIJN ER WEL, MAAR JE HOORT ZE NIET.. STILBURG, STILBURG!!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hmz... jah van alle Brabantse teams is het eigenlijk alleen bij NAC sfeervol. In mijn top 18 heb ik RBC misschien te laag gezet maar Willem II en RKC misschien weer wat te hoog ...Willem II jah twas ech stil gister, OK de ploeg speelde bedroevend slecht, maar ze staan om het algemeen ook niet echt bekend voor veel spreekkoren en zo. En RKC was gister ook vrij stil, veel getrommel...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:10
lichtblauw
lichtblauw is offline
Ok, volgens mij heb ik niks gezegd...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:04
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ik laat netjes in het midden voor wat voor club ik ben. Dat doet er namelijk toch niet toe in deze discussie? Feit blijft dat ik slechts 2 clubs tot nog toe niet bezocht heb (wat wel gaat gebeuren binnenkort, en dus een duidelijk beeld kan schetsen). Ik ben niet voor NAC trouwens, maar wel respect wat voor sfeer ze daar hebben. Ben ook niet anti-willem II, woon zelfs vlakbij Tilburg.
Wat ik over FC Groningen kwijt wil; (ben er dit seizoen al geweest), de sfeer valt allemaal nog wel mee, maar daar gaat het niet alleen om. Het doet er niet alleen maar toe hoe hard ze zingen, maar dat ik als supporter van míjn club het vrijwel onmogelijk wordt gemaakt die wedstrijd te bezoeken. Dat de sfeer er zó vijandig is, dat je na de wedstrijd wordt opgewacht door een groep van 100 man bij het uitvak. Dat oudere mensen zomaar in elkaar worden geslagen. Dat is óók sfeer, beste Forza Groningen. jawel, zoiets noemen ze 'grimmig', vijandig en gevaarlijk'. Onlangs werd zelfs bij een wedstrijd de wedstrijd onderbroken omdat een grens bekogeld werd, en onder zijn voet een stuk vuurwerk ontplofte. Die wedstrijd had volledig gestaakt moeten worden, een 0-5 uitslag en een wedstrijd zonder publiek. Dan leren die lijers het wel af.

Wat betreft Zaagmans en zijn mooie sprookjes wil ik niet zoveel kwijt. Dream on, kerel. Je lult maar wat. Add me eens op msn, dan zullen we het eens hebben over die mooie stadions die jij gezien hebt. En hoe leuk de omgeving is rondom de stadions. Zoals je ook geland was op.. Glasgow west was het toch? En door de regen naar het stadion liep terwijl het droog was? Dream on, kerl..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:05
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Hmz... jah van alle Brabantse teams is het eigenlijk alleen bij NAC sfeervol. In mijn top 18 heb ik RBC misschien te laag gezet maar Willem II en RKC misschien weer wat te hoog ...Willem II jah twas ech stil gister, OK de ploeg speelde bedroevend slecht, maar ze staan om het algemeen ook niet echt bekend voor veel spreekkoren en zo. En RKC was gister ook vrij stil, veel getrommel...
RBC is echt wel sfeervol, Oizo. Hoe weet jij dat nou, je bent er nog nooit geweest
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:15
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
voetbalfanaat

Omdat je niet wil dat iedereen weet voor welke club je bent zal ik niet zeggen tegen wie we toen speelden ,maar ik vind nu eigenlijk wel dat je ook wel weer gelijk hebt (wat vuurwerk betreft) maar dat er na de wedstrijd 100man jullie stonden op te wachten heb ik zelf helemaal niks van mee gekregen, dus kan ik ook niks over zeggen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:23
Geomancer
Avatar van Geomancer
Geomancer is offline
De sfeer bij Willem II-Ajax(0-6) was na afloop denk ik niet zo goed als je zelf dacht he
__________________
Ge hebt bier,en ge hebt Grolsch..wat is Grolsch dan?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
RBC is echt wel sfeervol, Oizo. Hoe weet jij dat nou, je bent er nog nooit geweest
joah, ondanks het niet al te grote bezoekersaantal kan het daar best gezellig zijn
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:01
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ik meen trouwens dat t Groningen-Roda was.. Even kijken..

Ja, het was Groningen-Roda. Roda stonds met 0-2 voor. Vlak na de staking werd het ineens 1-2, en uiteindelijk wonnen ze zelfs nog. Ze hadden nota bene voordeel van hun eigen wangedrag Ken t nog gekker? Omgekeerde wereld zowat



Voor de minder geïnformeerden. De groningers dachten volgens dit verslag dat de 0-2 van Roda buitenspel was (wat achteraf geen buitenspel was). Voor de grap bekogelden ze toen de grens, waar Cristiano in de buurt stond, met vuurwerk, dat ontplofte onder de grens zijn voet. Uiteindelijk bij de 3-2 van Groningen (die wél buitenspel was) durfde de grens niet te vlaggen ofzo?

Voor welke club ik ben doet er niet toe Laat ik zo zeggen: hij komt uit Noord-Brabant
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:16
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Voor welke club ik ben doet er niet toe Laat ik zo zeggen: hij komt uit Noord-Brabant
Nee, doet er ook niet toe maar ik heb een heeeeel sterk vermoeden WIE jij bent en dus ook voor welke club jij bent.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:35
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Nee, doet er ook niet toe maar ik heb een heeeeel sterk vermoeden WIE jij bent en dus ook voor welke club jij bent.
En ik weet zeker dat jij dat niet weet. Ik ben denk ik niet wie jij denkt dat ik ben.. Maargoed, laten we het ontopic houden Straks gaat de discussie naar de verkeerde kant, ik wil graag dat zaagmans bijvoorbeeld nog eens reageert..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:42
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Thetallguy schreef:
Ik zie bij Den Haag het eerste halfuur van de wedstrijd nooit door de rook man
Geeft niks, verder dan rook valt er toch niets te zien.
Behalve vier vrouwen, twee dikke kerels en 38 stewards.....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:50
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Jan-Diederik schreef:
Ik ben overal op z'n minst 4 keer geweest. Kijk DAN KAN JE PAS ZEGGEN DAT JE WEET HOE DE SFEER IS.

1. PSV: Ik heb me nog nooit verveelt in 't Philips Stadion. Schijt dat 'r niet gezongen word. Ik zit niet in 't koor, ik kijk voetbal.
De rest boeit me niet. Stelletje homo's.




Wat een stelletje pikkies zitten hier zeg. Allemaal van de Cor van Hout-wannabe's
Nooit verveelt in het Philips Stadion? Komt waarschijnlijk door de gaskachels, de vlaggetjes, de mooie vrouwen, de duizenden supporters met een blauw uitshirt aan en de lekkerste hotdogs van Nederland!

P.S.
In Deventer wordt een steen vermist.
Vermoedelijke locatie; café D'n Berk.

van Houtjes, ook die hebben we in Eindhoven toch nog wel genoeg?
Hadden Kruyff en rooie Pim niet een tijd lang een Stratum-verbod vanwege het zwaaien met vuurwapens?
En heeft Koenie ook niet zijn eigen handeltje?
Hihi....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:13
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Ik laat netjes in het midden voor wat voor club ik ben. Dat doet er namelijk toch niet toe in deze discussie? Feit blijft dat ik slechts 2 clubs tot nog toe niet bezocht heb (wat wel gaat gebeuren binnenkort, en dus een duidelijk beeld kan schetsen). Ik ben niet voor NAC trouwens, maar wel respect wat voor sfeer ze daar hebben. Ben ook niet anti-willem II, woon zelfs vlakbij Tilburg.
Wat ik over FC Groningen kwijt wil; (ben er dit seizoen al geweest), de sfeer valt allemaal nog wel mee, maar daar gaat het niet alleen om. Het doet er niet alleen maar toe hoe hard ze zingen, maar dat ik als supporter van míjn club het vrijwel onmogelijk wordt gemaakt die wedstrijd te bezoeken. Dat de sfeer er zó vijandig is, dat je na de wedstrijd wordt opgewacht door een groep van 100 man bij het uitvak. Dat oudere mensen zomaar in elkaar worden geslagen. Dat is óók sfeer, beste Forza Groningen. jawel, zoiets noemen ze 'grimmig', vijandig en gevaarlijk'. Onlangs werd zelfs bij een wedstrijd de wedstrijd onderbroken omdat een grens bekogeld werd, en onder zijn voet een stuk vuurwerk ontplofte. Die wedstrijd had volledig gestaakt moeten worden, een 0-5 uitslag en een wedstrijd zonder publiek. Dan leren die lijers het wel af.
Tja, maar niet iedereen houdt van het RKC-sfeertje.
Wel gezellig voor 1 keer per jaar (café Marquis was het toch?), maar ik vind het grimmige sfeertje bij voetbal altijd wel 'gezellig'.
Ik ben zelf twee keer bij Groningen geweest (helaas, Jan-Diederik twee maal vaker!) en vond die wedstrijd buitengewoon gezellig.
Eén keer met een zelfgehuurde touringcar (erg gezellig, met name de terugreis!) en één keer met een veel te select groepje per trein, waar we het geluk hadden dat de ME ons begeleiding wilden geven naar het stadion.

Sfeer is wat mij betreft een zeer relatief begrip.
Bij GAE is de sfeer allang niet meer wat het geweest is en zelf maal ik er eigenlijk vrijwel nooit om, ben zelf niet zo’n zanger.
Neemt niet weg dat het soms bijzonder mooi kan zijn om een leuke sfeer te creëren, maar wat is het verschil tussen een leuke sfeer en een grimmige sfeer?
Een avondje NAC kan ook saai zijn, moet je eens kijken hoe dat om kan slaan bij bepaalde spreekkoren over gebeurtenissen ruim 10 jaar geleden.
En ook bij die sfeermakers uit Breda kan de sfeer grimmig, vijandig en gevaarlijk zijn.
Hoewel ik bij vrijwel al mijn ontmoetingen met NAC nog vrij jong was en dus niet actief deel uitmaakte van een groep (op de ontmoetingen in ’99 na) staan me deze wedstrijden zeker nog goed bij. Altijd leuk een avondje NAC!

Ik denk niet dat ik een objectief beeld kan geven van de sfeer in stadions, helemaal niet in de eredivisie. Ik bezoek nog zeer regelmatig wedstrijden in de eredivisie, maar dat zijn alleen de ‘leuke’ wedstrijden. Helaas aankomende zondag andere verplichtingen anders had ik zeker een keuze moeten maken uit Ajax-Feyenoord en FCG-FCT.
Om maar even in de termen van Bas van Hout’s ‘harde kern’ te blijven: ‘je kunt geen top 10 maken, het is één pot nat! Iedereen z’n eigen belevenis!’

En Mr. Oizo, die volle bus heb ik in Deventer niet gezien dit jaar.
Ook Helmond (WE KOMEN ECHT WEL OP EIGEN VERVOER!) moest het met een halve combibus doen.
Waarschijnlijk zullen ook wij wel niet de moeite nemen via een slinkse manier in het verre zuiden te geraken, die verplichte combi’s maken het er niet gezelliger op voor ons.
Maar ik weet het goed gemaakt, als de oude garde weer plaatsneemt in die oude kantine kom ik zeker weten weer langs!
En de sfeer?????

Als we maar winnen en snel weer promoveren!
Met of zonder zangtalent.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
RBC is echt wel sfeervol, Oizo. Hoe weet jij dat nou, je bent er nog nooit geweest
Geef ik nu toch toe, ik heb hem te laag gezet
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:22
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Met dit verschil dat het stadion in Breda veilig is, en in Groningen niet. Dat scheelt een hele boel. Sfeertje als bij RKC? Daar is helemaal geen sfeer. Meestal is het getrommel harder dan het gezang.. Daar wordt je als je hooligan bent haast wanhopig trouwens..
Maargoed, zag hierboven ergens nog een kansloosje, even kijken wie da was.. AGH meen ik.. Weer zo eentje die denkt dat ie een heel stadion aan kan bijvoorbeeld. Manneke, bij PSV is het niet meer dan TRIEST. Geen sfeer, geen gezelligheid en 3/4 van het stadion zit een kwartier voor het einde al thuis voor de buis. Komt nog bij dat men daar ook nog eens het slechtste uitvak van heel Nederland hebben vanwaar je bijna NIETS ziet. PSV wordt niet aangemoedigd, het is echt 10x niks. Niet voor niets schreef VI een jaar terug in haar kerstnummer:

'Zo weinig sfeer in zo'n mooi stadion is bijna een kunst op zich'.

En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Zelfs bij Willem II is méér sfeer..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:25
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ik blijf nog steeds wachten op Zaagmans. Met zijn uitleg hoe het bij al die clubs was. Vraag me wel af wanneer hij die bezocht heeft. Toen ik vroeger op dit forum was was hij nog nergens geweest. ja, Glasgow.. Kom op Zaagie, reageer eens
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:14
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Ik blijf nog steeds wachten op Zaagmans. Met zijn uitleg hoe het bij al die clubs was. Vraag me wel af wanneer hij die bezocht heeft. Toen ik vroeger op dit forum was was hij nog nergens geweest. ja, Glasgow.. Kom op Zaagie, reageer eens

wat als ik nou gewoon geen zin heb te reageren...
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:19
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Ehm, gewoon even iets vertellen over al je reizen ofzo? Toch nie zo heel moeilijk als je daarmee jezelf kunt bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:23
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Ehm, gewoon even iets vertellen over al je reizen ofzo? Toch nie zo heel moeilijk als je daarmee jezelf kunt bewijzen?
ik heb gewoon geen zin in al dat gezeik,ik heb wel wat beters te doen...
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:27
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Je bent er gewoon nooit geweest, loser
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:29
bazzemans
bazzemans is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Je bent er gewoon nooit geweest, loser
Iemand met verstand op s.com
__________________
OTJE
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:32
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
bazzemans schreef:
Iemand met verstand op s.com
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 14:46
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Je bent er gewoon nooit geweest, loser
zal wel
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:28
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Met dit verschil dat het stadion in Breda veilig is, en in Groningen niet. Dat scheelt een hele boel. Sfeertje als bij RKC? Daar is helemaal geen sfeer. Meestal is het getrommel harder dan het gezang.. Daar wordt je als je hooligan bent haast wanhopig trouwens..
Maargoed, zag hierboven ergens nog een kansloosje, even kijken wie da was.. AGH meen ik.. Weer zo eentje die denkt dat ie een heel stadion aan kan bijvoorbeeld. Manneke, bij PSV is het niet meer dan TRIEST. Geen sfeer, geen gezelligheid en 3/4 van het stadion zit een kwartier voor het einde al thuis voor de buis. Komt nog bij dat men daar ook nog eens het slechtste uitvak van heel Nederland hebben vanwaar je bijna NIETS ziet. PSV wordt niet aangemoedigd, het is echt 10x niks. Niet voor niets schreef VI een jaar terug in haar kerstnummer:

'Zo weinig sfeer in zo'n mooi stadion is bijna een kunst op zich'.

En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Zelfs bij Willem II is méér sfeer..
Hehe, heb je mij horen roepen dat er sfeer is bij PSV?
Als ik mijn duidelijke mening over PSV mag geven:
'Voor zo'n grote club hebben ze een akelig stil kutpubliek, zowel als fanatieke aanhang als de zogenaamde sfeersupporters.
PSV, famous for not travelling. Iets wat niets over de thuiswedstrijden zegt, maar wel iets over haar supporters.
Bovendien ben ik niet zo gecharmeerd van het 'EINDHOVEEEEEEEEH DE GEKSTEEEEEEEE' sfeer.
In Eindhoven roept elke driekwarter dat ie de gekste is, maar van geweld houden ze dan weer niet.
Het nieuwe uitvak heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar het oude uitvak (toen de oude L-Side en later Oost-Front nog naast het uitvak zat) vond ik altijd wel goed zitten.
Vooral als sommigen kaarten hebben voor vak V.
PSV valt wat mij betreft in de categorie Vitesse, Willem II en Heerenveen. Een heleboel 'joepie, hihi wat zijn we lief' publiek.

Wat het sfeertje bij RKC betreft bedoelde ik niet de sfeer in de vorm van zang, vuurwerk en andere irriterende middelen om zoveel mogelijk vrolijk kabaal te maken.
Ik doelde meer op het vijandige en agressieve sfeertje wat jij in Groningen ervaarde.
Zou overigens ook wel eens kunnen komen omdat wekelijks de gemoederen aardig verhit waren in Groningen natuurlijk i.v.m. de slechte resultaten.

Wat NAC betreft heb je gelijk, de situatie is daar een stuk veiliger geworden. Was andere jaren ook wel anders!

Dat ik een heel stadion in m'n eentje aan kan is onzin.
Ik weet niet in welk opzicht je het bedoelt, maar als het wat sfeer betreft aankomt leg ik het overal af.
Ik zing niet.

Vreemd hoe het in de voetbalwereld altijd over bewijzen gaat.
Wie heeft de meeste stadions gezien?
Wie is het gekste?
Wie loopt het hardst?
Wie zingt het hardst?
Wie heeft de meeste reizen gemaakt?

Misschien kunnen we Paul van Gageldonk uitnodigen voor een eventuele pakkende reportage in de Panorama.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:54
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
RBC is echt wel sfeervol, Oizo. Hoe weet jij dat nou, je bent er nog nooit geweest
Hoe weet jij zo goed dat ik nog nooit in Roosendaal ben geweest?

Gotcha!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Wat NAC betreft heb je gelijk, de situatie is daar een stuk veiliger geworden. Was andere jaren ook wel anders!

ja, maar of dat nou leuker is voor de NAC-supporters... vorig jaar tegen NEC stak er iemand op de hoofd een fakkeltje af... hij werd letterlijk het stadion UITGESCHOPT door die Scorpions (beveiligingscriminelen)... die gast is daarna nog naar het ziekenhuis gemoeten.... en ze zijn nog f*cking duur ook! 20 euro duurdere seizoenkaart dit seizoen... en dat was alleen maar voor die criminelen die medesupporters het stadion uitschoppen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:01
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Het boeit me ook nie hoeveel mensen al wedstrijden hebben bezocht, maar dan moet je zo'n topic ook nie maken, of er nie in posten. Wat betreft zaagmans: die mopet met beide benen op de grond gezet worden. Ik kan natuurlijk nie accepteren dat hij hier loopt te pronken en stoer loopt te doen terwijl hij nog nooit ergens geweest is. Dat is toch nie vreemd?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:35
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
vijf schreef:
ja, maar of dat nou leuker is voor de NAC-supporters... vorig jaar tegen NEC stak er iemand op de hoofd een fakkeltje af... hij werd letterlijk het stadion UITGESCHOPT door die Scorpions (beveiligingscriminelen)... die gast is daarna nog naar het ziekenhuis gemoeten.... en ze zijn nog f*cking duur ook! 20 euro duurdere seizoenkaart dit seizoen... en dat was alleen maar voor die criminelen die medesupporters het stadion uitschoppen
Voor de uitsupporters is het ook niet echt leuk. Tenminste, ik vond onze laatste ontmoeting erg saai. Bovendien ligt het stadion niet meer zo leuk in een oud arbeiderswijkje maar tussen de zandwegen en weilanden.
Of die zogenaamde beveiligingsmensen nut hebben weet ik niet, maar laat dat de mensen zelf lekker bepalen.
Diegene die zo'n kerel of vrouw op prijs stelt mag 20 euro betalen en aan de hand daarvan kan gekeken worden hoeveel beveiliging er nu echt gewenst is in het stadion.
Het vuurwerkbeleid snap ik sowieso al jaren niets meer van.
Bij elke willekeurige wedstrijd in de Toto-divisie wordt elk persoon met trektouwtje aangehouden en opgesloten, maar als er een club uit Polen, Griekenland of Turkije (landen die toch bekend staan om hun vuurpijlen) blijkt elke controle ineens te vervallen en kunnen moeiteloos de ene naar de andere fakkel afgestoken worden.
Terwijl ik persoonlijk vuurwerk een stuk mooier vind dan confetti of dertien trommels.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:36
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Het boeit me ook nie hoeveel mensen al wedstrijden hebben bezocht, maar dan moet je zo'n topic ook nie maken, of er nie in posten. Wat betreft zaagmans: die mopet met beide benen op de grond gezet worden. Ik kan natuurlijk nie accepteren dat hij hier loopt te pronken en stoer loopt te doen terwijl hij nog nooit ergens geweest is. Dat is toch nie vreemd?
ik pronk niet en loop niet stoer te doen
al zou ik er nooit geweest zijn kan je nog wel een beetje weten waar de sfeer goed is en waar niet...over dat pronken verder dat ik vroeger wel eens wat zei is niet dat ik dat nu nog steeds doet.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:46
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Het boeit me ook nie hoeveel mensen al wedstrijden hebben bezocht, maar dan moet je zo'n topic ook nie maken, of er nie in posten. Wat betreft zaagmans: die mopet met beide benen op de grond gezet worden. Ik kan natuurlijk nie accepteren dat hij hier loopt te pronken en stoer loopt te doen terwijl hij nog nooit ergens geweest is. Dat is toch nie vreemd?
Correct, maar internet is sowieso een bron van halve waarheden of halve onwaarheden. De 'slag' om Beverwijk kende wel 800 Feyenoorders en 600 Ajacieden.
Zelf zou ik ook geen top 18 kunnen maken van clubs, ten eerste ben ik niet objectief (op de rare manier heb je altijd wel een hekel aan mensen in blauw/wit shirt in een dorp zo'n 20 km. verderop) en ten tweede heb ik een aantal clubs al enige jaren niet meer gezien. Er zijn een heleboel nieuwe stadions die ik nog steeds moet bezoeken.
Hoewel je nog niet bevestigd hebt voor RKC te zijn lijkt deze optie me nog steeds het meest voor de hand liggen.
Zo ja, dan ken je misschien wel een jongen uit Apeldoorn met SV voor GAE die nu wekelijks bij RKC rondloopt.
Je kunt hem herkennen aan zijn mobiele telefoon die hij eigenlijk non-stop aan zijn oor gekluisterd heeft.

Komen we elkaar misschien nog wel tegen in het uitvak bij zwolle....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:14
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
ik pronk niet en loop niet stoer te doen
al zou ik er nooit geweest zijn kan je nog wel een beetje weten waar de sfeer goed is en waar niet...over dat pronken verder dat ik vroeger wel eens wat zei is niet dat ik dat nu nog steeds doet.
Waar het mij om gaat is dat je blijft volhouden overal geweest te zijn terwijl da nie zo is. Das het enige, verder nisk mis mee kerl, maar geef da dan even toe
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:29
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Waar het mij om gaat is dat je blijft volhouden overal geweest te zijn terwijl da nie zo is. Das het enige, verder nisk mis mee kerl, maar geef da dan even toe

ik ben niet overal geweest nee maar niet door blijven zeiken over glasgow,ik ben wel naar wat uitwedstrijden geweest alleen dan de wedstrijden in het verre noorden grunn,heerenveen,zwolle twente en aan het zuiden roda
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:47
the Phitt
Avatar van the Phitt
the Phitt is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
ik ben niet overal geweest nee maar niet door blijven zeiken over glasgow,ik ben wel naar wat uitwedstrijden geweest alleen dan de wedstrijden in het verre noorden grunn,heerenveen,zwolle twente en aan het zuiden roda
5 uitwedstrijden wel. zo voetbalfanaat nu jij weer.
__________________
Oude tijden zullen gaan herleven... Leve de Nostalgie. (en N.E.C. Nijmegen)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 15:49
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
the Phitt schreef:
5 uitwedstrijden wel. zo voetbalfanaat nu jij weer.

+willemII,Rbc en Rkc

De graafschap ben ik geweest.
Ajax ben ik Geweest.
Nac Fc Utrecht ook.
Az niet.
Excelsior heb ik zelf eens een wedstrijd van bezocht.
Nec wel.
Vitesse en Psv ook.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 15:58
Geomancer
Avatar van Geomancer
Geomancer is offline
1 Fortuna(als het voorstaat, goed voetbal laat zien, of aan het begin)

2 FC Utrecht( Altijd luidruchtig...ook bij 2-0 achterstand tegen De Graafschap)

3 PSV (Mooi, groot stadion en veel gezang)
__________________
Ge hebt bier,en ge hebt Grolsch..wat is Grolsch dan?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:16
EmilioFCG2
Avatar van EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
Geomancer schreef:
1 Fortuna(als het voorstaat, goed voetbal laat zien, of aan het begin)

2 FC Utrecht( Altijd luidruchtig...ook bij 2-0 achterstand tegen De Graafschap)

3 PSV (Mooi, groot stadion en veel gezang)

Fortuna : Als een club voorstaat zingen de meest toeschouwers van een club wel

Utrecht mee eens

PSV? nooit geweest zeker
Ik heb ze nog nooit gehoord daar.
Alleen als ze een goal maken hoor je ze ff 2min.
__________________
| !!FCG!! | gelukkig getrouw is met sterre | nachtploeg | Selien is lief |
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:34
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
AGH schreef:
Correct, maar internet is sowieso een bron van halve waarheden of halve onwaarheden. De 'slag' om Beverwijk kende wel 800 Feyenoorders en 600 Ajacieden.
Khoop dat dit een voorbeeld is van een onwaarheid...??

Dat is t namelijk zeker...
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:50
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:
Khoop dat dit een voorbeeld is van een onwaarheid...??

Dat is t namelijk zeker...
Inderdaad. Indicatie van de 'hooligans' die op internet is opgestaan na de hele Picornie affaire.
Het wachten is nu eigenlijk op de verhalen omtrent FCZ - Willem II van TPOTE.
Ik wacht met smart.....!

Welkom op de Ceintuurbaan en loop de 100 meter in 5 seconden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 10:54
Verwijderd
iedereen zegt altijd over de oow zo geweldige sfeer bij (k)utrecht... ja als ze winnen ja... en dat deden ze eerst vaak in thuiswedstrijden... nou is dat minder en meteen is het f*cking stil in het nieuw galgenwaard... sfeer pfuh! een jostiband dat is het en niet meer!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:41
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Bij Utrecht is dat weer puur een kwestie van de macht van de media. Een of andere vooraanstaande journalist roept even dat de sfeer daar zo goed is, en hopla het hele Nederlandse volk neemt dat dan weer over. Zo zijn de meeste mensen, slikken alles voor zoete koek.
Net als Heerenveen. Nog nooit wat gepresteerd (op een verdwaalde 2e plek na) en wordt door de media tot topper gebombardeerd, die al járen op hoog niveau spelen (speelde dit clubje 10 jaar terug niet in de eerste divisie?). Zo gaat dat, en als de NOS dat maar lang genoeg roept dan geloven mensen dat, zonder kennis van zaken. Net als die Egberts, die zo vaak roept: 'heel Nederland houdt van Heerenveen'. Pardon?
Zo is het dus ook met FC Twente. Niemand kent die club echt. Als mensen daar eens wat vaker zouden komen zouden ze weten dat de sfeer die daar gemaakt wordt door geen enkele club geëvenaard wordt. Tuurlijk, bij Utreg is de sfeer nog altijd een x-aantal keer beter dan bij veel clubs, maar absoluut niet de beste. Welicht helpt het feit dat men meestal op zondagmiddag speelt niet meer, want ik speel liever in het donker, maargoed.
Fortuna Sittard?! Laat me niet lachen! En het feit dat je PSV 3e zet geeft al aan dat we die mening maar niet serieus moeten nemen, hè?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Bij Utrecht is dat weer puur een kwestie van de macht van de media. Een of andere vooraanstaande journalist roept even dat de sfeer daar zo goed is, en hopla het hele Nederlandse volk neemt dat dan weer over. Zo zijn de meeste mensen, slikken alles voor zoete koek.
Net als Heerenveen. Nog nooit wat gepresteerd (op een verdwaalde 2e plek na) en wordt door de media tot topper gebombardeerd, die al járen op hoog niveau spelen (speelde dit clubje 10 jaar terug niet in de eerste divisie?). Zo gaat dat, en als de NOS dat maar lang genoeg roept dan geloven mensen dat, zonder kennis van zaken. Net als die Egberts, die zo vaak roept: 'heel Nederland houdt van Heerenveen'. Pardon?
Zo is het dus ook met FC Twente. Niemand kent die club echt. Als mensen daar eens wat vaker zouden komen zouden ze weten dat de sfeer die daar gemaakt wordt door geen enkele club geëvenaard wordt. Tuurlijk, bij Utreg is de sfeer nog altijd een x-aantal keer beter dan bij veel clubs, maar absoluut niet de beste. Welicht helpt het feit dat men meestal op zondagmiddag speelt niet meer, want ik speel liever in het donker, maargoed.
Fortuna Sittard?! Laat me niet lachen! En het feit dat je PSV 3e zet geeft al aan dat we die mening maar niet serieus moeten nemen, hè?
Tis me nu 100% duidelijk wie jij bent dat zie ik gewoon op de manier hoe je over de clubs praat en dat komt me heel bekend voor
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:09
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
voetbalfanaat schreef:
Bij Utrecht....
......niet serieus moeten nemen, hè?
Inderdaad, maar is het ook niet zo dat een aantal clubs pas sinds een aantal seizoenen ineens een sfeertje weten neer te zetten?
Van PSV ben ik nooit onder de indruk geweest, kan me ook niet herinneren dat PSV met grote groepen naar uitwedstrijden is geweest.
Heerenveen heb ik nog nooit serieus genomen (op één keer na, wat achteraf Groningers bleken te zijn), maar het is natuurlijk wel zo dat niemand een hekel heeft aan Heerenveen.
Zelf ben ik een keer (hele rare bui) naar SC Heerenveen – Willem II geweest.
Niets geen beveiliging, twee buurtagenten en kassa’s aan het stadion die open waren.
Zowel de sfeer van Heerenveen als die van Willem II was ontzettend lief en aardig, verder dan ‘hup jongens, schop de bal naar voren’ kwamen ze niet.
Op het moment dat Frits Barend en zijn dochter plaats namen naast het uitvak werd er zelfs vriendelijk gezwaaid.
Hoe anders zou dit bij GAE (en ook een heleboel andere clubs) gaan.
Bij binnenkomst wordt elke toeschouwer in het stadion voor rotte vis uitgemaakt, waarna vervolgens de gehele provincie eraan zou moeten geloven.
Bij het Friese volkslied zou het Wilhelmus ingezet worden en zouden de Friezen eraan herinnerd worden dat er prikkeldraad om Friesland moet.
Vervolgens zou nog even worden gerefereerd naar het feit dat Abe dood is en dat Foppe en Riemer hetzelfde wordt toegewenst.
Als Frits Barend dan in het aangrenzende vak gaat zitten wordt hem nog even heel goed duidelijk gemaakt wat zijn geloofsovertuiging is en dat zijn medegelovigen ‘neuzen’ hebben.
En geef mij dan toch maar die ‘negatieve’ sfeer met veel rivaliteit en lekker tegen elkaar inzingen. Met elkaar meezingen kan wel bij een concert van Hazes of bij het Nederlands Elftal.
Inderdaad niemand houdt van Heerenveen, maar je kunt er praktisch ook geen hekel aan hebben. Hetzelfde geldt voor Veendam, Volendam (zonder Ajax) en VVV.

Ik een gruwelijke hekel heb aan Twente moet ik je wel gelijk geven.
Sfeertje is er optimaal, vooral bij speciale wedstrijden (sfeertje in bus 1 was ook erg goed in Groningen???) en bij spannende duels.
Toch ben ik van mening dat de sfeer bij Utrecht toch ook altijd wel erg goed te noemen is.
Hoewel ik Utrecht nog nooit vooruit heb zien (of horen) komen, zijn ze altijd wel met een grote groep present; iets wat toch ook al vaak voor een heleboel sfeer zorgt.
En op dat punt is ‘sfeer’ natuurlijk ontzettend relatief.

Cambuur komt altijd met een grote groep bij Heerenveen, maar gaat bijvoorbeeld nooit naar Dordrecht toe. Hetzelfde geldt voor Roda die vrijwel altijd met een leuke groep in Eindhoven zijn, maar zodra ze naar NEC moeten of iets dergelijks is het animo toch een stuk minder.
Clubs die de meeste supporters meenemen verdienen wat mij betreft een hoge plek in deze ‘sfeer-ranglijst’.
Een aantal clubs daargelaten, want Vitesse heb ik bijvoorbeeld nog nooit in Deventer gezien tot op het moment dat er een Gelredome werd gebouwd, toen was het uitvak bij een simpele oefenwedstrijd ineens wél vol.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 14:45
voetbalfanaat
Avatar van voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Nou, kom eens op leerlingen.com.. Op het forum daar, en zeg daar tegen mensen als Theo Tank, bartje518 of TN20 wat ze van Heerenveen vinden.. Kijk, ik snap hen wel.. Het gaat er niet om dat bij die club niks mis is, maar het is dat overdreven aandacht-trekkerij. Dat overdreven sympathiek willen doen. Dat wéten dat de media achter je staat, en daar misbruik van maken. Met de bakfiets naar de kuip, die dingen.. Het volkslied willen zingen zonder Fries op het veld. Je hoeft niet per se dingen fout te doen om afstotend te zijn.
Over utrecht zei ik ook niet dat ze een slechte sfeer hebben, maar zo geweldig als kortzichtige mensen denken is het niet. Maar wel nog altijd veel beter dan veel andere clubs. Als ik over Twente en NAC praat dan is het altijd ongeloofelijk goed, en met name: massaal! Massaal zingen, originele liederen. Zo heeft NAC het 'niemand wint meer in Breda', en bij Twente het 'welkom in de Hel van Enschede'. Dat is mooi, indrukwekkend. En dat is het bij Utreg niet. Het is niet zo massaal.. Maargoed, ik kom er volgend jaar wel weer, dan zie ik het wel weer
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 22:30
the Phitt
Avatar van the Phitt
the Phitt is offline
Gelredome is een kansloze schijtbak.
__________________
Oude tijden zullen gaan herleven... Leve de Nostalgie. (en N.E.C. Nijmegen)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 16:50
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Tja, ik vind zowel het Friese volkslied als de bakfiets naar de Kuip ontzettend fout en bovendien houdt ik niet zo van de kleurencombinatie blauw/wit.
Wat de liederen betreft kunnen we op zich het hele land wel afgaan.
Als wij naar Breda gaan zingen we: ‘En steek je hoofd maar uit het raam’, gebruikt verder hoogstwaarschijnlijk ook niemand in Breda.
De hel uit Deventer bestaat naar mijn idee ook al sinds de jaren ’90, nu is het de vraag wie eerder was. De Adelaar of het ei.
Voorheen ging ik nog wel regelmatig bij Utrecht kijken (sinds een aantal incidentjes met ex-Eagles supporters helaas niet meer) en ook daar kunnen de tribunes trillen.
Ik heb niet zo’n hoge dunk van de Utrechtse supporters, maar hoe slecht of goed het ook ging; ze waren er altijd en overal. Zo had ik ook veel meer van NAC verwacht twee seizoen geleden, maar verder dan 2 busjes vol met kinderen kwamen ze niet.

Maar even kort samengevat, wat je kortzichtige meningen betreft heb je volkomen gelijk.
In principe kun je niet echt een top 10 maken, jouw ervaringen zijn anders dan de mijne.
De één vind ‘en wie niet springt is voor Veendam’ een topper en de ander vind vlaggetjes en 30 trommels (hup Spin-Side) feestelijk mooi.
Het klopt dat de NOS er een mooi schouwspel van maakt met altijd dezelfde hoofdpersonen.
Utrecht is sfeer.
Heerenveen heeft sympathieke supporters (er gebeurt nooit wat bij Heerenveen).
Ajax zijn godenzonen.
Feyenoord heeft een legioen.
Bij AZ gooien ze sneeuwballen.
Volgens mij een standaard script waar iedereen zich aan dient te houden en volgens mij heeft de NOS ook niet al teveel kijk op bepaalde wedstrijden.
Zo was FC Groningen – FC Twente een ‘gewone’ wedstrijd die ontaarde in ongeregeldheden, maar sinds ik geboren ben is dit al een risicoduel en niet zomaar een risicoduel.
Ik denk dat ze bij de NOS eerst nog moeten ondervinden dat het Nederlandse voetbal niet meer alleen bestaat uit de almachtige drie-eenheid.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:30
EmilioFCG2
Avatar van EmilioFCG2
EmilioFCG2 is offline
Citaat:
AGH schreef:
Zo was FC Groningen – FC Twente een ‘gewone’ wedstrijd die ontaarde in ongeregeldheden, maar sinds ik geboren ben is dit al een risicoduel en niet zomaar een risicoduel.
Ik denk dat ze bij de NOS eerst nog moeten ondervinden dat het Nederlandse voetbal niet meer alleen bestaat uit de almachtige drie-eenheid.

Daar heb je ook niet helemaal gelijk in (niet dat het boeid ofzo)
Maar dat is door 10/11 of 12 jaar geleden gekomen toen was er een groep Groningers in Enschede en toen is er 1 FCG'er in coma gereden maar dat maakt verder niet uit.
Ik weet wel dat de sfeer afgelopen zondag in het Oosterpark behoorlijk KUT was.
De club is misschien 4x toegezongen (zowel twente als groningen) en de rest waren anti liedjes over en weer.
Voor de wedstrijd kleine ongeregeld heden en na de wedstrijd stonden er zo'n 1000 man de twente supporters uit te zwaaien.
Had wel meer in gezeten als er niet veel politie te paard rond liep (en ook veel "stillen") maarja het is dus niet echt los gegaan zeg maar.

En ik ga ge behoorlijk Offtopic hier
__________________
| !!FCG!! | gelukkig getrouw is met sterre | nachtploeg | Selien is lief |
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:44
Joosn
Joosn is offline
Sfeer is een belangrijk punt.
Maar in hoeverre hangt sfeer samen met agressie.
In een stadion is nou eenmaal meer sfeer als de beide supportersgroepen elkaar provoceren. Tenminste bij Groningen schijnen de supporters het niet leuk te vinden positief te zingen over hun club. Het gebeurt wel, maar het is toch veel leuker de ander uit te schelden??? (cynisch)
Dat het ook anders kan bewijst men in engeland. Al zie je daar natuurlijk alleen de positieve beelden. Dat moet ook, ik ben ervoor dat de media geen aandacht geven aan rellen e.d.

Waar ik een hekel aan heb:
-die geforceerde actie's als een sfeerteam. Sfeer moet van de mensen zelf komen.
-bij Ajax in de slechte tijden, dat men vanuit de boxen liederen liet horen. Dat is wel heel sneu
-nog sneuer zijn zogenaamde trends in aanmoedigingsland. Iemand (supportersschare) begint met een jel en vervolgens zingen anderen het ook. De laatste zover ik weet: "Alles of niets, alles of niets, alles of niets olee olee" Zoals je ziet blinken supporters niet echt uit in originaliteit.
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Fifa 07
drukknoopje
19 31-01-2007 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.