Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 06:18
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik ben ook voor een hardere aanpak door FB's. Het lijkt wel of Dystopia de FB van DoP is, grappig. @Dystopia: is hier op admin nu een topic over en ben jij de externe communicatie of zijn onze FB's niet geïnteresseerd?
Hmz, mijn reply is weg... Naja, nog een keer dan maar.

Ik ben ook wel eens een weekend afwezig. Moet ik toestemming van de leden vragen om een weekend weg te mogen? Was ik toch niet van plan. Ik heb ook een rl ben dus ook niet 24/7 online. Ik ga zo offline, zal de topic lezen en iets proberen d'r van te maken oid...dan kun je een reply van mij verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 06:38
Verwijderd
Ik heb gelezen en, ik hoop, het meeste samengevat in een soort van announchement, wat ik dan op dop wil posten (en dan vervolgens natuurlijk ook wil gaan modereren, maar ik ben ook wel eens een weekendje weg, gelukkig wel). Ik hoop dat alles er in staat en dat de meesten er tevreden mee zijn. Zo niet, commentaar is welkom.

--------------------------------
Je post op dit forum, omdat je commentaar wilt op je gedichten, wil je dit niet dan moet je niet posten. Het commentaar dat er in een topic geleverd wordt is dus ook op je gedichten, dat moet je dus niet persoonlijk opvatten, want zo is het niet bedoeld. Gedichten waar je persoonlijke reacties op wilt hebben, omdat ze bijvoorbeeld over je persoonlijke situatie gaan, horen op psychologie thuis en moeten dus ook daar gepost worden. Als wij twijfelen waar een topic thuis hoort, zullen wij hem naar psychologie verplaatsen. Je kunt een forumbaas dan mailen of aanspreken op icq of [/i]msn[/i], een topic openen over dat hij wel op dop hoorde of wat dan ook heeft geen zin, zo’n topic wordt zonder meer gesloten.

Als je reageert, dan niet alleen met ‘goed’ of ‘slecht’, d’r is niemand die aan zo’n reactie iets heeft. Onderbouw je mening, dan kan de schrijver van het gedicht er ook iets mee en heeft hij/zij er dus iets aan. Probeer het in ieder geval eens, denk bijvoorbeeld aan kritiek over de opbouw van het gedicht, het metrum (of het loopt), de regellengte, het taalgebruik, het rijmschema, enzovoorts.

Probeer niet alleen te reageren op topics van mensen die je ‘kent’, ook tussen de ‘onbekenden’ zitten goede dichters! En het is zonde dat niemand die ziet, omdat er weinig zijn die verder kijken dan hun neus lang is.

Ga niet in het wilde weg lopen posten, het is geen wedstrijd wie de meeste of de zogenaamd grappigste gedichten post, probeer iets goeds te schrijven, en post dat.

Topics (of eigenlijk meer gedichten) waar wij onze twijfels over hebben worden gesloten en worden als een lid niet binnen 24 uur gereageerd (via mail, msn of icq) heeft daarna verwijderd.

Uppen is 1 keer toegestaan. Bij twee keer uppen wordt de laatste ‘up’ verwijderd.

En tot slot: een beter forum begint bij jezelf!
--------------------------------


En voor ratsja, ik ga andermans werk niet zomaar deleten. Dat zou ik eens met jouw werk moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Mij lijkt er niet zoveel op te lossen. Misschien een extra FB en een wat duidelijker announcement
Wordt overwogen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 07:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ook ik ben er veel minder in het weekend dan doordeweeks, meestal. maar doordeweeks ben ik er vaak zat, imho. dat er nou net zo'n topic in het weekend komt heeft er mee te maken dat ik er nog niet in heb gereageerd.

in ieder geval ben ik het met dit topic eens (met wat de topicstarter aankaart). ik vind het ook heel 'vervelend' dat er vaak erg weinig reply's op een gedicht zijn en die er zijn, dat die dan heel erg persoonlijk zijn. ik vind het ook lastig dat er soms (of vaak) een vreselijk onzingedicht staat en dat ik dat dan moet laten staan.
ik vraag mezelf al een tijdje af wat ik daar precies mee moet.
overigens staat er idd een topic op admin. daar worden een aantal dingen aangekaart, dus de discussie gaat daar iig verder. weten we meer, dan komt dat in dit topic te staan.

het moeilijke is idd dat fb's hier erg weinig mee kunnen, behalve de up-reply's verwijderen ofzo (ik heb dat in het verleden bij een aantal mensen veel moeten doen en die heb ik toen ook gemaild, nu zie ik niet zo veel mensen die altijd uppen oid).

imho is de 'oplossing' die hier geopperd werd om het aantal keren gelezen erachter te zetten geen goede oplossing, om de reden dat mensen dan ook weer boos worden omdat er niet wordt gereageerd, maar wel gelezen, met het gevolg dat iemand gaat denken dat men zijn/haar gedicht niet waardeert. ik denk niet dat dat enig iets oplost. en ik denk ook niet dat het daarover gaat in dit topic. het gaat om goede reply's en niet om te kijken hoe vaak iets gelezen is (ik zie daar overigens het nut ook niet van in).

ik geloof niet dat mijn reply iets toevoegt aan deze discussiek, maar dan weten jullie in ieder geval dat ik het gelezen heb en er over nadenk.

tot slot wil ik nog even zeggen dat iedereen mij altijd mag benaderen om iets te vragen, overleggen, bediscussiëren, enz. dat kan per mail, msn (klaagpaal@hotmail.com) of icq (81445553).
de meeste tijd doordeweeks ben ik online, in het weekend minder ivm werken en voor en tijdens de examens minder (maar je kan natuurlijk ook andere fb's aanspreken).

is het een idee een sticky topic bovenin te zetten waarin iedereen bijv. dingen kan posten over gedichten: stijlen, dichters (en dan wel hoe de dichter ongeveer dicht), soorten, gedichten, enz.? en dan dat ik (of iemand anders) er uiteindelijk iets over schrijf en dat dan in de announcement of iets dergelijks zet?

tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik de toon van deze topic 1000x beter vind dan die van eerdere topics (over hetzelfde onderwerp). als ik zo'n topic voor m'n neus krijg, waar iedereen een gewone, meedenkende reply post, wil ik zelf ook m'n best ervoor doen mee te denken en evt een oplossing te verzinnen. hier hebben we wat aan zeg maar.

nou, meer heb ik echt ff niet te zeggen geloof ik (en ik moet naar school ).

ik lees het verder wel, over mogelijke oplossingen oid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 08:35
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
leonoor zei :

En voor ratsja, ik ga andermans werk niet zomaar deleten. Dat zou ik eens met jouw werk moeten doen.

ik bedoel daarmee.......waarom een slotje.....als je het ook deleten kan..
het stoort......
deleten kan ook een dag later
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 08:53
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

ik bedoel daarmee.......waarom een slotje.....als je het ook deleten kan..
het stoort......
deleten kan ook een dag later
Omdat jij het bent dan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 09:10
crazyjaap
crazyjaap is offline
om toch ff te reageren:

gelezen


ik lees het vanavond anders evt morgen ff aand8ig door, heb nu geen tijd
ben op werk

groetsels

jaapske
__________________
Met vriendelijke groetjes,CrAzYjAaP! <br> [EMAIL]jaapie@jcz.nl[/EMAIL]
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 09:23
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Internationalist schreef:


O ja, deze naam bekijkend en denkend aan de vorig discussie:

IMHO hoeft er iig geen forumbaas weg. Hooguit eentje erbij.....
Hm, kan me die vorige dicussie niet herinneren, misschien was ik er toen nog niet, wat is daar uitgekomen dat je denkt dat er geen FB weghoeft? Niet dat ik iets tegen Crazyjaap heb, maar ik kan niet zeggen dat ik hem hier vaak gezien heb de laatste tijd. Ik ben eigenlijk ook voorstander van een poll, gebruiken wat er is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:
Misschien is het ook handig een poll te maken. Er worden nu immers verschillende zaken besproken en een poll kan goed de meningen weergeven. Lijkt mij wat makkelijker werken.........
Zat ik ook aan te denken...maar ik wist niet wat en hoe ik er in moest zetten. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:


moet iig door forumbazen gedaan worden. K denk dat je dat even op admin moet vragen of via MSN/ICQ
'k weet wel hoe ik zo'n ding aan moet maken, maar tis wel handig als er iets in staat (staat toch meestal iets in een poll?). Snap je?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:

-
*hoop dat het gelukt is*

Komt een tweede aan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:


'k weet alleen niet of ze 'goed' zijn...
Maar ze doen het denk ik wel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:50
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

'k weet alleen niet of ze 'goed' zijn...
Maar ze doen het denk ik wel.
Zijn behoorlijk, hoor

Alleen ben ik het wel met dat figuur eens waar ik naam echt niet van kan onthouden dat het handiger zou zijn als de twee polls (en misschien deze topic ook) tijdelijk sticky zijn
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 10:51
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Iotje schreef:


Zijn behoorlijk, hoor

Alleen ben ik het wel met dat figuur eens waar ik naam echt niet van kan onthouden dat het handiger zou zijn als de twee polls (en misschien deze topic ook) tijdelijk sticky zijn
ik= internationalist
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:07
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Dan worden die 2 forums te weinig bezocht en komen er teveel fouten denk ik...

Btw: ik ben best voor een -x-tra forumbaas...maar vind het eigenlijk wel aso dat het nodig is op een forum als dit, waar we 3 forumbazen hebben...onzin en de kantine gaat het ook prima af met 3 en die worden toch wel ietssssssss meer bezocht...

njah eerst maar even kijken wat uit de poll komt denk ik...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:09
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
btw: er moet toch wel een duidelijke grens komen tussen rommel en gedichten denk ik...

zo en zo als we met geslachtsdelen gaat schelden (in scheldvorm dus) of we bitch, je moeder is een hoer, stelltje nichten of dat soort taal erin krijgen...is het waarschijnlijk niet echt poetisch bedoeld...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Internationalist: als het goed is kan jij de topics op naam van starter krijgen door bovenaan in de blauwe balk op 'begonnen door' te klikken.
probeer maar ff zou ik zeggen
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:35
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
poll's zijn sticky, heb niet met leonoor kunnen overleggen: was niet online. als zij niet goed vindt, zijn ze strakkies niet meer sticky. maar het leek mij wel een goed idee.
overigens vind ik de tweede poll niet heel handig, maar dat kan ik ff niet meer veranderen : moet naar school. dus ik laat 't maar zo.

maak er wat goeds van hier op dop!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:39
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Secreet schreef:
btw: er moet toch wel een duidelijke grens komen tussen rommel en gedichten denk ik...

zo en zo als we met geslachtsdelen gaat schelden (in scheldvorm dus) of we bitch, je moeder is een hoer, stelltje nichten of dat soort taal erin krijgen...is het waarschijnlijk niet echt poetisch bedoeld...
Wat is er mis met scheldgedichten? Ik ben lichtelijk tegen het verbieden daarvan. Je mag natuurlijk geen mensen hier beledigen, maar scheldgedichten verbieden is gewoon censuur. Geef gewoon toe dat discrimineren (onderscheid maken) moeilijk is, geef toe dat je fouten zal maken, wat boeit dat?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:44
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Mijn inziens heeft een indeling van DoP evenveel kans van slagen als een indeling van muziek (Als in metalfora en andersoorts);

groepjesvorming
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:48
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Wederom: wij als leden hebben weinig te zeggen, dan inspraak. Gewoon wachten op een uitspraak, een revolutie komt niet tot stand in een dag

noch een week
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:21
tacidvs
tacidvs is offline
Wat internationalist en Ulfheidin zeggen: duidelijkheid res. geen groepjesvorming, steun ik. Ook wil ik nog even verduidelijken dat ik tegen censuur op scheldwoorden ben. Als het een onzinnig gedicht is, dan mag het dicht//weg, niet omdat er in gescholden wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:58
tacidvs
tacidvs is offline
Ik ben het er niet mee eens wat Internationalist zegt. Ha. De FB's moeten toch wel bepalen hoe ze de forumgeboden interpreteren, ik vind dat ze dan hun best maar eens moeten doen en ergens een lijn trekken. Als er nu nog eentje bijkomt, hebben we er 3 (operationeel), dat lijkt me voldoende. Niet alles hoeft in regels gevat te worden, je moet je als lid/fb/watdanook gewoon gedragen. Ik zou zelfs zo ver willen gaan het verwijderen van gedichten met scheldwoorden te verbieden, als zijn redenatie opgaat. Het laatste waar we op zitten te wachten lijkt me censuur.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
over wat er nu gaat gebeuren: sorry, ik weet 't zelf ook nog niet zo goed.
zoals ik al in een ander topic aangaf zie ik het nut van een andere fb erbij niet zo in.
ik zal de reden geven: ik vind dat het niet echt een vreselijke zooi is op dop. ik ben een tijd niet zo veel aanwezig geweest ivm school, maar omdat ik nu veel meer tijd heb (leve het examenjaar ) denk ik dat ik voorlopig wel behoorlijk aanwezig kan zijn (zoals jullie hopelijk zullen merken).
jullie geven aan dat er soms topics zijn met schelden e.d. erin. imho valt het best mee met het aantal scheldtopics (of ik zie wat over het hoofd) en worden ze eigenlijk altijd wel gesloten/verwijderd. het is iig niet zo dat het aantal scheldtopics onoverzichtelijk veel wordt ofzo. ook het gechat in topics valt reuze mee, ik hoef veeeeeeeeel minder dan vroeger halve topics om het gechat verwijderen. wat dat betreft vind ik het geen zooitje op dop.

daarom vraag ik me af waarom jullie eigenlijk precies een fb erbij willen. om de sfeer te verbeteren? of om de kwaliteit op te krikken? dat werkte imho namelijk niet.

ik hoop dat jullie hierop antwoord hebben oid.

iig zal ik een sticky topic over stijlen e.d. openen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 12:32
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
JCH83 schreef:


BTW ik ben het met je eens dat er veel goede dichten op Dop staan, maar er staat helaas ook veel troep en onzin op.
Ja wat versta je onder troep en onzin???
_______________
Ik word er een beetje pissed van dat iedereen in dit topic heeft over de goede gedichten...en mensen die weten wat een metrum en sonnet is blabla

Als ik nou een lekker niet weet wat dat is!
En als ik nou eens geen hoogstaande gedichten schrijf...
Wat dan nog?? ik doe mijn best er op en het is voor mij een uitlaat klep, dus heb ik het recht om hier mijn "troep en onzin zoals sommige het willen noemen" te posten....

En ja tuurlijk wil ik er dan meer comentaar op als...Goed....of...slecht.


Ik betrap trouwens mezelf erop dat ik meestal als ik negatief commentaar geef wel beargumenteer,
maar weer bij positief commentaar weinig argumentatie geef...
Komt misschien ook wle omdat ik er te weinig evrstand van heb maar het dan toch op mijn manier heel mooi vind en dat wil zeggen....kan toch?


maargoed
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:11
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Nu zijn we zover, dat er veranderingen hebben plaatsgevonden.
Nu hoop ik zeer dat we het effect ervan te zien krijgen, en ik wil graag m’n steentje bij dragen aan een geweldig forum ;-)
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dichtwedstrijden deel 2
Verwijderd
500 08-05-2007 15:49
ARTistiek Aanstellerij?
botulismf
46 12-11-2005 17:22
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare
Halogeen
180 15-10-2005 18:31
Verhalen & Gedichten DoP
Secreet
20 20-01-2004 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.