Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 13:04
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-03-2004 @ 22:32:
Dank je.
Had vandaag echt weer zin in hardlopen, dat zakte wat af, maar heb nu ook weer zin. Ik kan maar beter niet gaan, maar misschien kan ik morgen de verleiding echt niet weerstaan en ga ik toch tegen mn belofte in
Maarja, dat zien we dan wel weer

Nee, heb ze niet gekocht. Waar zitten deze zaken dan?
Probeer anders of je om de dag gaat lopen. Dat is over t algemeen beter, geeft je spieren een duidelijk herstelmoment. Als je bijvoorbeeld drie keer per week loopt, dan is ma wo za een betere combinatie dan ma di wo. Gun je lichaam tijd om te herstellen...

Op de onderstaande site staat een overzicht van adressen van hardloopspeciaalzaken. Je moet zelf even kijken waar je naar toe wilt gaan. Zelf kom ik vaak bij Run2day en ben er wel tevreden over. Maar ook anderen kunnen wel een goede service hebben denk ik zo. Ik sta er overigens niet voor in dat het overzicht compleet is.

Link naar adressenoverzicht
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:07
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 27-03-2004 @ 21:45:
Foei toch, Chaucus. Hardlopers doodlopers. Dat weet je best. Ik heb het één keer geprobeerd: ik houd het liever bij Caesar.
Hmm, je schijnt anders wel langer te leven als je regelmatig hardloopt (alleen of je die tijdswinst weer kwijt bent als investering in t lopen, dat weet ik zo niet ).
Ik vind t heerlijk....

Stiekem zou ik ooit nog wel eens van Marathon naar Athene willen lopen....maar das echt toekomstmuziek...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 28-03-2004 @ 14:04:
Probeer anders of je om de dag gaat lopen. Dat is over t algemeen beter, geeft je spieren een duidelijk herstelmoment. Als je bijvoorbeeld drie keer per week loopt, dan is ma wo za een betere combinatie dan ma di wo. Gun je lichaam tijd om te herstellen...

Op de onderstaande site staat een overzicht van adressen van hardloopspeciaalzaken. Je moet zelf even kijken waar je naar toe wilt gaan. Zelf kom ik vaak bij Run2day en ben er wel tevreden over. Maar ook anderen kunnen wel een goede service hebben denk ik zo. Ik sta er overigens niet voor in dat het overzicht compleet is.

Link naar adressenoverzicht
Dank je voor de adressen. Ik ga ze eens bekijken

Maar met dat lopen he? Nou gisteren heb ik dus niet gelopen. En dat koste me toch echt wel moeite. Ik had echt zo'n gevoel dat ik meteen heel veel dikker en luier was etc.. Heel stom natuurlijk, want het is niet zo dat mijn conditie inene met sprongen vooruit gaat en de centimeters er na een kwartiertje afspringen, maarja.. en vandaag dus heel erg last van buikpijn en ben net toch gaan lopen. Gewoon heerlijk. Ontspanning.. En zou t liefst nu nog een rondje gaan.
Ik weet wel dat ik moet rusten ook, maar ik wil steeds vaker

wat te doen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:55
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 20:45:
Dank je voor de adressen. Ik ga ze eens bekijken

Maar met dat lopen he? Nou gisteren heb ik dus niet gelopen. En dat koste me toch echt wel moeite. Ik had echt zo'n gevoel dat ik meteen heel veel dikker en luier was etc.. Heel stom natuurlijk, want het is niet zo dat mijn conditie inene met sprongen vooruit gaat en de centimeters er na een kwartiertje afspringen, maarja.. en vandaag dus heel erg last van buikpijn en ben net toch gaan lopen. Gewoon heerlijk. Ontspanning.. En zou t liefst nu nog een rondje gaan.
Ik weet wel dat ik moet rusten ook, maar ik wil steeds vaker

wat te doen?
Misschien kun je proberen iets meer progressie te boeken dan het systeem aangeeft. Bv proberen bij de derde training in een week te proberen de opdracht van de volgende week te doen ofzo. Maar wees voorzichtig en luister gewoon goed naar je lichaam. Zorg dat je niet geblesseerd gaat raken en niet overbelast.
Kortom, wees voorzichtig met progressie, maar je mag best wel wat proberen hoor. Misschien heb je een dermate conditie dat je best in week 2 of 3 had kunnen beginnen. Maar probeer het gewoon eens en kijk hoe het bevalt. Maar vergeet niet dat je lichaam moet wennen aan deze nieuwe vorm van belasting.
Rust is minstens zo belangrijk als lopen.

Wat loop je nu precies per dag?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 28-03-2004 @ 20:55:
Misschien kun je proberen iets meer progressie te boeken dan het systeem aangeeft. Bv proberen bij de derde training in een week te proberen de opdracht van de volgende week te doen ofzo. Maar wees voorzichtig en luister gewoon goed naar je lichaam. Zorg dat je niet geblesseerd gaat raken en niet overbelast.
Kortom, wees voorzichtig met progressie, maar je mag best wel wat proberen hoor. Misschien heb je een dermate conditie dat je best in week 2 of 3 had kunnen beginnen. Maar probeer het gewoon eens en kijk hoe het bevalt. Maar vergeet niet dat je lichaam moet wennen aan deze nieuwe vorm van belasting.
Rust is minstens zo belangrijk als lopen.

Wat loop je nu precies per dag?
nou vanaf morgen ga ik 8 min stevig wandelen en 8 min hardlopen..
nu heb ik zes keer 5 min stevig wandelen, 5 min hardlopen, 5 min stevig wandelen, gedaan..

Ik merk t wel aan mn buikspieren
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:04
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
het navy seals trainingsschema is perfect...Als je de eerste stage nog niet haalt, dan:
- zorg je eerst dat je die afstand haalt
- zorg dan dat het binnen die tijd lukt
- hou dit een week of 2 vol

ga dan het schema afwerken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-03-2004 @ 21:04:
het navy seals trainingsschema is perfect...Als je de eerste stage nog niet haalt, dan:
- zorg je eerst dat je die afstand haalt
- zorg dan dat het binnen die tijd lukt
- hou dit een week of 2 vol

ga dan het schema afwerken.
huh?
kan je uitleggen met een voorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:32
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 21:02:
nou vanaf morgen ga ik 8 min stevig wandelen en 8 min hardlopen..
nu heb ik zes keer 5 min stevig wandelen, 5 min hardlopen, 5 min stevig wandelen, gedaan..

Ik merk t wel aan mn buikspieren
Ik weet volgenswelk schema je traint, maar wat je zou kunnen doen is de wandelpauzes inkorten of proberen deze in een langzame dribbel te lopen...dus langzaam hardlopen...

Maar wees voorzichtig, en blijf naar je lichaam luisteren... Dit zijn overigens geen oefeningen meer die je dag aan dag moet gaan doen, denk ik. (6 herhalingen van 5 wandelen, 5 hardlopen is best wel pittig)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:40
Verwijderd
dus wandelpauze inkorten en dan iets langer hardlopen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:46
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 21:40:
dus wandelpauze inkorten en dan iets langer hardlopen?
nou...je zou bijvoorbeeld 3 wandelen 5 hardlopen kunnen doen. Ik noem maar wat....of 5-8 bijvoorbeeld
Want die 8 minuten wandelen wordt ook n lang eind....wilde je dat opvoeren naar 10 -10 straks ofzo?

De bedoeling is uiteindelijk namelijk dat je op den duur dat wandelen vermindert...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 21:05:
huh?
kan je uitleggen met een voorbeeld?
Er is ergens een navy seal trainingsschema...Ik ben gestopt na 2 weken, omdat het ging vriezen, en ik last van mijn longen kreeg :/ daarna werd ik afgekeurd door klereunblindheid ( sigh) en dus ben ik maar gestopt, maar ik merkte echt gruwelijke vooruitgang.

Anyway ergens is dus dat trainingsschema, dan moet je er voor zorgen dat je minstens de afstand van de eerste week haalt met de bijbehorende tijd en dan kun je pas aan dat schema gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:58
Verwijderd
http://www.roadrunnersjoure.nl/loopschema_beginnner.htm
die is t..

die wandelminuten worden dus wel minder
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:11
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 21:58:
http://www.roadrunnersjoure.nl/loopschema_beginnner.htm
die is t..

die wandelminuten worden dus wel minder
Ik heb t idee dat je t schema verkeerd om leest...

5*1 betekent 5 maal 1 minuut en niet 1 maal 5 minuten......
Dus je doet 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen, 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen.....etc.

Dus 5 keer wandelen en 5 keer hardlopen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:14
Verwijderd
maar dat is toch niet te doen?
acht keer achter elkaar een minuut lopen een minuut hardlopen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:19
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 22:14:
maar dat is toch niet te doen?
acht keer achter elkaar een minuut lopen een minuut hardlopen
Jawel hoor....t gaat best wel....hardlopen ook niet op volle kracht hoor... probeer ongeveer 70-80 pct van je hardloopsnelheid te halen...dat gaat heus wel lukken hoor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:22
Verwijderd
t beviel me zo wel.. misschien maak ik er wel mn eigen schema'tje van zou dat erg zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:29
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 22:22:
t beviel me zo wel.. misschien maak ik er wel mn eigen schema'tje van zou dat erg zijn?
Ik zou t niet doen eigenlijk, degene die zo'n schema heeft opgesteld heeft dat namelijk niet voor niets gedaan.
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld 2 maal in de week doen wat op je schema staat en dan een keer gewoon een lekkere duurloop proberen. Gewoon lekker een stukje hardlopen zeg maar. Dat kan bijvoorbeeld beginnen bij een kilometer ofzo, of gewoon 5 minuten. En dan kun je dat langzaam opbouwen.

Zelf trainde ik altijd emt de loopgroep op dinsdag en donderdag volgens schema en dan op zaterdag lekker een stuk hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ok alleen het rengedeelte:

1 mile = 1.609344 kilometers

SUGGESTED STUDENT PREPARATION

The following workouts are designed for two categories of people: Category I are those future BUD/S students that have never or have not recently been on a routine PT program. Category II is designed for high school and college athletes that have had a routine PT program. Usually athletes that require a high level of cardiovascular activity are in Category II.

Swimming, running and wrestling are good examples of such sports.

WORKOUT FOR CATEGORY I

RUNNING: The majority of the physical activities you will be required to perform during your six months of training at BUD/S will involve running. The intense amount of running can lead to over stress injuries of the lower extremities in trainees who arrive not physically prepared to handle the activities. Swimming, bicycling, and lifting weights will prepare you for some of the activities at BUD/S, but ONLY running can prepare your lower extremities for the majority of the activities. You should also run in boots to prepare your legs for the everyday running in boots at BUD/S (Boots should be of a light-weight variety i.e. Bates Lights, Hi-Tec, Etc.).

The goal of the category I student is to work up to 16 miles per week of running. After you have achieved that goal, then and only then should you continue on to the category II goal of 30 miles per week. Let me remind you that category I is a nine week buildup program. Follow the workout as best you can and you will be amazed at the progress you will make.



RUNNING SCHEDULE I

WEEKS #1, 2: 2 miles/day, 8:30 pace, M/W/F (6 miles/ week)
WEEK #3: No running. High risk of stress fractures
WEEK #4: 3 miles/day, M/W/F (9 miles/wk)
WEEKS #5, 6: 2/3/4/2 miles, M/Tu/Th/F (11 miles/wk)
WEEKS #7,8: 4/4/5/3 miles, M/Tu/Th/F (16 miles/ wk)
WEEK #9: same as #7,8 (16 miles/ wk)


WORKOUT FOR CATEGORY II

Category II is a more intense workout designed for those who have been involved with a routine PT schedule or those who have completed the requirements of category I. DO NOT ATTEMPT THIS WORKOUT SCHEDULE UNLESS YOU CAN COMPLETE THE WEEK #9 LEVEL OF CATEGORY I WORKOUTS.


RUNNING SCHEDULE II
(M/TulTh/F/Sa)

WEEKS #1,2: (3/5/4/5/2)miles 19 miles/week
WEEKS #3, 4: (4/5/6/4/3) miles 22 miles/week
WEEK #5: (5/5/6/4/4) miles 24 miles/week
WEEK #6: (5/6/6/6/4) miles 27 miles/week
WEEK #7: (6/6/6/6/6) miles 30 miles/week

bron
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-03-2004 @ 22:32:
Verhaal
Hmm, das n pittig programma. Voor iemand die voor zn lol wil gaan lopen zou k t absoluut niet aanbevelen. M.n. die stukjes over blessure risico's weerhouden me daarvan. Bovendien een klometer tempo van 5.18 is hoog....voor een trainingsopbouw eigenlijk te hoog, denk ik....zeker als je t gewoon doet om lekker te lopen.
kijk voor mariniers enzo is t vechten voor dat doel (om die tijd te halen enzo) misschien wel belangrijk. Hoge doelen zetten en dat soort dingen. Maar voor een beginnende hardloper is dit echt te veel van t goede denk ik.....
Ik heb geen trainerscursus gevolgd, maar ik denk wel dat er weinig trainers zijn die dit soort programma's aanraden.....
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 28-03-2004 @ 22:29:
Ik zou t niet doen eigenlijk, degene die zo'n schema heeft opgesteld heeft dat namelijk niet voor niets gedaan.
Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld 2 maal in de week doen wat op je schema staat en dan een keer gewoon een lekkere duurloop proberen. Gewoon lekker een stukje hardlopen zeg maar. Dat kan bijvoorbeeld beginnen bij een kilometer ofzo, of gewoon 5 minuten. En dan kun je dat langzaam opbouwen.

Zelf trainde ik altijd emt de loopgroep op dinsdag en donderdag volgens schema en dan op zaterdag lekker een stuk hardlopen.
maar heb ik nu gewoon zwaarder getraind dan moest?

Maar vind t wel een goed plan. 2 dagen per week volgens dat schema en de rest volgens mn eigen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:56
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 22:46:
maar heb ik nu gewoon zwaarder getraind dan moest?

Maar vind t wel een goed plan. 2 dagen per week volgens dat schema en de rest volgens mn eigen
Ik denk dat je iets lichter hebt getraind...hoewel 5 minuten achterelkaar wel pittig is voor een beginnend loper...

maar probeer bij die herhalingen te zorgen dat de laatste sessie nog even vlot gaat als de eerste...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 28-03-2004 @ 22:45:
Hmm, das n pittig programma. Voor iemand die voor zn lol wil gaan lopen zou k t absoluut niet aanbevelen. M.n. die stukjes over blessure risico's weerhouden me daarvan. Bovendien een klometer tempo van 5.18 is hoog....voor een trainingsopbouw eigenlijk te hoog, denk ik....zeker als je t gewoon doet om lekker te lopen.
kijk voor mariniers enzo is t vechten voor dat doel (om die tijd te halen enzo) misschien wel belangrijk. Hoge doelen zetten en dat soort dingen. Maar voor een beginnende hardloper is dit echt te veel van t goede denk ik.....
Ik heb geen trainerscursus gevolgd, maar ik denk wel dat er weinig trainers zijn die dit soort programma's aanraden.....
Het is meteen een goede oefening in discipline en doorzetten. Iets wat je ook nodig zult hebben wil je door blijven lopen (en zoveel andere dingen in het leven). Plus we hebben het hier over een programma van minstens 16 weken, bijna 4 maanden!

Ohja en die steken en je zij...als je een betere conditie krijgt, dan gaan die vanzelf weg. En adem door je neus in en door je mond uit.

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:52
Verwijderd
Vraagje:

Wij hebben thuis een loopband waar ik regelmatig op ga lopen. Meestal is het dan berg of interval ofzo, in een stevig wandeltempo van 6,2 km/uur.

Ik kan echter niet zo lang achter elkaar echt joggen. Niet buiten, en niet op de loopband.
Zou ik zo'n trainigsschema ook op de loopband kunnen gebruiken, of is het het beste om het echt buiten te doen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
lareno schreef op 29-03-2004 @ 17:52:
Vraagje:

Wij hebben thuis een loopband waar ik regelmatig op ga lopen. Meestal is het dan berg of interval ofzo, in een stevig wandeltempo van 6,2 km/uur.

Ik kan echter niet zo lang achter elkaar echt joggen. Niet buiten, en niet op de loopband.
Zou ik zo'n trainigsschema ook op de loopband kunnen gebruiken, of is het het beste om het echt buiten te doen?
Het kan ook wel binnen, maar buiten loen is moeilijker....omdat je op de loopband geen luchtweesrtand ondervindt (je blijft immers op een plek).
De meeste beginnersschema's beginnen met in totaal een kwartiertjes lopen, waarvan vaak een groot gedeelte ook nog wandelen is.
Dus zoiets opbouwen kan nog best wel hoor.....
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 08:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
lareno schreef op 29-03-2004 @ 17:52:
Zou ik zo'n trainigsschema ook op de loopband kunnen gebruiken, of is het het beste om het echt buiten te doen?
Ja hoor, werkt prima, zoals Chaucus zei is het alleen wat makkelijker. Ik loop ook regelmatig op een loopband, en compenseer het door wat harder te lopen. Voordeel van een loopband is dat je een heel exact tempo aan kunt houden, zelf loop ik 25 min op 10km/h en dan nog 5 minuten op topsnelheid (12-14).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:41
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
lareno schreef op 29-03-2004 @ 17:52 :
Vraagje:

Wij hebben thuis een loopband waar ik regelmatig op ga lopen. Meestal is het dan berg of interval ofzo, in een stevig wandeltempo van 6,2 km/uur.

Ik kan echter niet zo lang achter elkaar echt joggen. Niet buiten, en niet op de loopband.
Zou ik zo'n trainigsschema ook op de loopband kunnen gebruiken, of is het het beste om het echt buiten te doen?
Loopband kan natuurlijk, maar is lang niet zo mooi als buiten lopen. Binnen zit je in een ruimte met minder frisse lucht. Buiten kan je heerlijk ademen, lekker vrij lopen, zo je tempo wisselen zonder die loopband opnieuw weer in te stellen.
Het allermooiste van het lopen is het genieten van de natuur. Ga eens in het bos, op de dijk bij ondergaande zon, in de duinen of weet ik veel wat. Erg mooi, veel mooier dan een loopband in ieder geval. En buiten ontmoet je mensen, op de loopband niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 13:24
Verwijderd
Misschien een beetje een late reactie maar goed..

@ Loontje

Ik las dat je fanatiek bent begonnen met hardlopen.
Heb je schema bekeken.
Ik heb een zelf een ander schema, dat me iets fijner lijkt.
Volgens "mijn" schema moet je drie keer per week hardlopen.

http://www.loopwereld.nl
en dan bij trainingsschema's -> beginnende loper

Ik ben zelf inmiddels al klaar met dat schema en t is erg goed bevallen. Deed t vooral voor conditie maar ben ook nog eens ruim 5 kilo afgevallen

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:30
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Mja, ook van mij een late reactie, maargoed. Kheb alle andere reacties niet gelezen, dus misschien staat dit er al zo'n 56 keer. sorry in dat geval

Ik heb zelf via http://www.myasics.nl/running/?cookie=1&partner=AS01 een persoonlijk hardloopschema opgesteld. Dan moet je je lengte, gewicht, conditieniveau (wordt wel uitgelegd) enz enz enz opgeven, en nog wat wensen zoals hoe vaak je wil gaan hardlopen, en dan rolt er een prachtig schema uit
Oja, in het begin moet je een doel stellen. dus wat je uiteindelijk wilt lopen. Ik heb zelf de 5 km gekozen, is niet veel maar aangezien ik heel snel blessures krijg en gewoon een slechte conditie heb (had ) leek me dat het beste.

Ook staan er op die site tips voor opwarming, cooling down enz.
Werkt prima!
__________________
everything's not lost
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:04
butt3rfly
butt3rfly is offline
www.myasics.nl
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vanavond ga ik saaien #1410
Edelweiss
500 14-06-2011 20:18
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid hardlopen - beginnen
Fleurop
100 29-01-2007 14:55
Vrije tijd conditie trainen
knijtert!
9 14-07-2004 20:22
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #16!!!
Snufje
310 06-10-2003 20:09
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #5!
Snufje
200 23-09-2002 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.