Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2008, 12:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In zekere zin wel, omdat je niet weet hoe je 'direct' op elkaar reageert. Op internet is er naar mijn idee altijd een soort van vervreemding van de ander, omdat je veel meer kunt zien wie je wilt zijn. Bovendien komen ook negatieve eigenschappen niet zo snel naar voren. En alle dingen die via internet communiceert worden bewaard. Echt alles, dat is IRL niet zo, waardoor dingen ook minder makkelijk uit context getrokken kunnen worden.
Op internet vallen eigenschappen als (het ontbreken van) intelligentie, humor, e.d. juist heel erg op. De discussies / gesprekken die vaak gevoerd worden zeggen zoveel meer over een persoon dan als je diegene irl tegenkomt. Daar komt nog bij dat uiterlijk hier minder een rol speelt, je let dus meer op hoe iemand echt is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2008, 12:52
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Op internet vallen eigenschappen als (het ontbreken van) intelligentie, humor, e.d. juist heel erg op. De discussies / gesprekken die vaak gevoerd worden zeggen zoveel meer over een persoon dan als je diegene irl tegenkomt. Daar komt nog bij dat uiterlijk hier minder een rol speelt, je let dus meer op hoe iemand echt is.
Hm, ik begrijp op zich je punt wel. Maar het feit dat ik nu vijf minuten na kan denken voor ik reageer en mezelf dus zou kunnen beheersen (ik zeg 'zou kunnen' omdat veel mensen het ook niet doen ) betekent wel dat ik ook de tijd heb om een grapje te bedenken. Of juist iets heel slims te zeggen (wat niet zo vaak voorkomt, dat terzijde). Hoewel je meer dingen over jezelf zegt, weet ik niet of dat ook altijd beter is.

Uiterlijk speelt wel degelijk een rol want 'fotoboek'. Maar misschien hang ik teveel op Onzin. En wat vooral mist is non-verbale communicatie en die heb ik eigenlijk best wel hard nodig om mezelf duidelijk te maken of om mensen te snappen.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Op internet vallen eigenschappen als (het ontbreken van) intelligentie, humor, e.d. juist heel erg op. De discussies / gesprekken die vaak gevoerd worden zeggen zoveel meer over een persoon dan als je diegene irl tegenkomt. Daar komt nog bij dat uiterlijk hier minder een rol speelt, je let dus meer op hoe iemand echt is.
Volgens mij kan iemand zich op internet stukken beter of slechter voordoen dan diegene echt is, mensen zijn niet echt hier, ze kiezen een rol. Mensen die hier heel aardig en politiek correct lopen te doen kunnen in het echt gewoon krengen zijn die zonder problemen een mes in je rug steken. In het echt prik je daar stukken sneller doorheen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 19:38
Verwijderd
What?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 21:17
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Whatever, bitches.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 21:38
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Whatever, bitches.
Graag ontopic bijdragen, anders volgt er een waarschuwing.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 22:22
Verwijderd
Ik vind Balance en Gauloises wel heel negatief, maar misschien vermijd ik altijd de kliekjes ofzo. Oh nee wacht we hebben zelf ook een keer zo'n naast-het-forum-forum opgericht Maar dat was niet om te roddelen over het forum maar om alle mensen die leuk posten op het forum ergens te kunnen spreken en alle sufkutten niet, gewoon de 'echte' forummers onderscheiden van de relnichten en domme mensen. Alleen werd er toch alleen maar geroddeld over het forum dus toen was het alsnog geen bal aan

Ahem. Maar dan nog. De mensen die ik via het internet gemeet heb (en bedoel ik wel degenen waar ik echt contact mee heb, niet de mensen van algemene meetings want daar ken ik er veel zelfs op het forum niet 'goed' van) waren gewoon altijd leuk, die vielen niet tegen ofzo, die waren gewoon irl net zo als op het forum/msn. Maar goed, ik doe me zelf ook niet anders voor, dus ik zal wel zulke mensen aantrekken ofzo?

Maar nee, echt een raar idee dat het uit zou maken of je al enigszins close bent via het internet en dat daarom een relatie zou mislukken irl. Misschien als het gaat om verliefdheid, ja, omdat de fysieke klik kan missen, maar voor vriendschap is dat toch niet echt een punt. Juist via maandenlang msnen kom je er wel achter dat je goed kunt praten en lachen samen, dat verkléint de kans lijkt me juist dat het misgaat irl.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 22:23
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Graag ontopic bijdragen, anders volgt er een waarschuwing.
Oké. Sorry.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kan iemand zich op internet stukken beter of slechter voordoen dan diegene echt is, mensen zijn niet echt hier, ze kiezen een rol. Mensen die hier heel aardig en politiek correct lopen te doen kunnen in het echt gewoon krengen zijn die zonder problemen een mes in je rug steken. In het echt prik je daar stukken sneller doorheen.
misschien geldt dit voor jou, maar ik speel geen rol. ik ben hier voor mijn idee net zo echt als normaal. het enige wat anders is, is dat ik hier niet met scheldwoorden mag gooien, maar ja, dat is nou niet echt een wezenlijk deel van mijn karakter
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 08:43
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
What?
Mooi stukje tekst Hoewel het laatste niet voor iedereen geldt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Mooi stukje tekst Hoewel het laatste niet voor iedereen geldt
Hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 09:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik bedoel het zoals het er staat.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 09:28
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Zou je forumers uitnodigen op je bruiloft?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 10:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hahaha.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 10:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Graag ontopic bijdragen, anders volgt er een waarschuwing.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 14:27
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Zo is het wel weer mooi geweest, ontopic!

En dreigen met een waarschuwing doen wij wel.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 16:30
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Oh ik bedacht me gister dat Marco (knijtert) ook een forumer is. Ik ben afgelopen jaar samen met 'm op vakantie geweest, naar Frankrijk. Dus wat dat betreft is het ook wel leuk om op die manier een forum te gebruiken.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 23:39
knijtert
knijtert is offline
Naamzoek

Ik denk dat het heel goed kan. De negatieve reactie van Balance is deels terecht. Wat ze zegt is opzich niet onwaar denk ik. Maar ik denk dat het uitgaat van internet relaties die zijn opgebouwd vanuit het delen van intieme ervaringen. Zoals eerder is opgemerkt kan een vriendschap ook ontstaan door een gedeelde interesse of passie. Ik zie niet in waarom dat niet tot een normale vriendschap kan leiden.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 00:32
Verwijderd
Ik mag hier geeneens ontopic reageren anders krijg ik meteen weer een waarschuwing.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 09:25
knijtert
knijtert is offline
whine whine
erg ontopic inderdaad
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het nadeel van dit forum
Anneee
75 03-01-2007 12:46
Verhalen & Gedichten Project Sonnettenkrans (Ter gelegenheid van de 100.000ste post).
Diary of Dreams
34 20-09-2005 16:04
Software & Hardware [forum] het prille begin...
Angmar
7 28-08-2005 00:58
De Kantine Zitten er veel mensen op het forum die je
Frida
61 28-05-2002 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.