Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 00:42
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik vind mijn baantje leuk maar ik word wel vreselijk gestrest van het geren van school naar werk en dat door bezuinigingen op personeel iedereen dubbel zo hard moet werken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 12:37
Shik
Shik is offline
Ik moet altijd super lange en super saaie verhalen van de bazin aan horen, maar ja verder is het wel gezellig
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:59
wup
wup is offline
Mijn werk is best gezellig enzo, maar het gaat slecht met het bedrijf.. dus als je niet goed doorwerkt enzo, dreigen ze met ontslag.. en de regels zijn allemaal erg bij gescherpt..wat niet echt prettig wordt... het begint wel een strafkamp te lijken..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:11
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het is stinkend, zwaar werk met zeikmensen en een hele hoop oud vreten en stront.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 00:17
L.
L. is offline
Werk zoeken zuigt al, laat staan het werken zelf...

Ik ben afgelopen maandag langs 7 uitzendbureaus
geweest en ik heb nog steeds geen werk B-\.

Vandaag ben ik langs iets van 10 winkels geweest en ik
moet 3 sollicitatiebrieven inleveren, maar ik heb nog
steeds geen werk B-|

Het enige wat ik er elke keer uit kon halen was, dat ze me
zouden bellen als ze me nodig hadden...

Dus nu ga ik niet meer werken , ik ga gwoon
lekker m'n spullen verkopen , help me en
check deze site

Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 01:08
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de ouders verdwijnen altijd als de baby (6 mnd) jankt en niet meer wil ophouden.
ik krijg de schuld voor een te grote fles die ik niet eens gemaakt heb
ze komen om half 12 thuis maar om 1 uur is er nog niemand
er is niets fatsoenlijks te eten of te drinken
alleen maar droooooog brood

de oudste (10) is niet te genieten (nu al aant puberen)
de ena jongste (7) doet niets hangt voor de tv en gebruikt mij als levend klimrek

ze komen steeds thuis met een buurjongen (die 7 jaar ouder is) die de hele tijd met mij wil zoenen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik werk bij de Vomar (supermarktketen in Noord Holland). Op zich is het werk wel grappig en is m'n baas wel redelijk ok. Hij zit af en toe te zeiken over dingen waarvan ik denk: "Waar gaat het over." Maar goed daar valt allemaal nog wel mee te leven. Waar ik alleen niet over te spreken ben is het centrale magazijn. Wat een TERINGZOOI is het daar. Ze kunnen echt niets goed doen daar. Bestellingen die half aankomen of dingen die gewoon niet geleverd worden (kratten heineken op Vrijdagmiddag annyone... ). Ook leuk dan bestel je een pallet suiker en dan bel je speciaal s'ochtends nog op dat ze een pompwagen meenemen omdat wij er geen een hebben sturen ze hem gewoon niet mee... Kan ik dus in die vrachtwagen 350!!!! pakken suiker overstappelen op een kar en daarna weer terug op de oude pallet in de winkel .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 11:04
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-08-2004 @ 03:45 :
Goh, je kan 't niet hebben dat je op je fouten gewezen word? En 't overgrote deel heeft niet met de buurt te maken hoor.
Wordt is met dt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 11:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb op dit moment niet echt werk, maar ik werkte bij de Kruidvat en daar was het echt heel gezellig (Als de baas er niet was)
Mijn baas deed regelmatig heel erg lullig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:27
RonnMoss
RonnMoss is offline
Ik had pas een echt kutbaantje! 'k Heb et helemaal niet lang volgehouden, maximaal een maandje. Ik werkte bij een schoenenwinkel. Daar moest ik vrachten uitpakken en schoenen ''plakken''. Dat is schoenen labelen. Het was harstikke saai en ik kreeg heel erg weinig verdiend! Ik heb pas geleden ontslag genomen en dat was echt de beste dag van mn hele leven! Voorlopig ga ik maar niet werken. Ojah! Ik had ook nog een kutbaas.. M'n collega's waren trouwens wel leuk!
__________________
I'm your man..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 10:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Eend schreef op 08-10-2004 @ 12:04 :
Wordt is met dt
Wat ongelofelijk stom van me, dat wist ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 08:29
U*NiQ
Avatar van U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 11:18 :
Wat ongelofelijk stom van me, dat wist ik ook wel
"ongelofelijk" schrijf je niet zo
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Uniq86 schreef op 30-10-2004 @ 09:29 :
"ongelofelijk" schrijf je niet zo
Jawel

Ik heb geen vaste diensten in de kroeg waar ik werk en ik word ook niet vaak opgeroepen om in te vallen dus ik heb heel weinig inkomen en dat is kut daarom ben ik op zoek.
Vanmorgen sollicitatie gehad, hopelijk wordt dat wat...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:39
Verwijderd
Media expresse

ze zeggen dat je de stickers gewoon op de tijdschriften kan plakken: en dan liggen ze op volgorde

nou dat heb ik geweten

ze betalen dus minder 'omdat de stickers op volgorde liggen' en omdat dat minder moeite zou kosten Die stickers liggen op oneven en daarna op even,alleen soms heb je een straat met alle nummers op 1 rij..
En die stickers liggen op 'route' wat je dus als het tegenovergestelde moet opvatten

het stickeren neemt serieus meer tijd dan het bezorgen

en dan ben ik nog vrij ervaren

en het verdiend ******* slecht
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:32
Verwijderd
Ik werk ook bij Vomar.

En ik heb een KUT-HOKA (hoofdkassiere). Godsamme..

Goed, eerst was er Martine, lief kind, kon ik t goed meevinden, leuke meid, altijd geinen, altijd lol enzo. Schoonmaken? Ach.. een beetje aanvegen en moppen ofzo. En een keertje vergeten kan toch gebeuren? Goed.. beetje relaxed en dat zag je ook aan de mensen achter de kassa. Vrolijk, rustig.. en toch productief.

Maar goed, het lieve kind ging naar Australie.. Leuk voor haar.. Maarja.. toen kregen we de HOKA die er doordeweeks ook is. En dat is toch een rotmens.. Ik had eerst met haar in de vakantie gewerkt, dat ging wel. Maar nu ist zo erg. Vorige week, ik was duidelijk ziek, stond te trillen op mn benen, viel 20x bijna flauw.. Maar nee hoor.. ik mocht niet naar huis toe: "tsja.. er gaat er al 1 eerder weg, dus we kunnen je niet missen hoor". Ja.. jezus.. aan een zieke achter de kassa heb je veel ofzo.

Nouja... er is dus een meisje, wat eerst werkte op zaterdag van 9.00 tot 13.00 en ik werkte dan van 13.00 tot 18.30. Maarja.. dat meisje kreeg Pfeiffer.. Zielig, tragisch.. jammer.. maarja.. toen moest er dus eentje invallen. En wie was er (ongevraagd!!!!) de sjaak? Jawel.. ikke.. Ongevraagd.. Jaja.. maar goed.. geen geklaag.. heb t geld nodig.. Nu.. als je bij Vomar werkt, heb om elke 3 uur recht op pauze.. Dus.. om 11.00 uur kopje koffie, om 13.00 uur een lunch en om 15.00 uur een kopje thee. Ja? Vrij logisch.. Dus rond 14.00 uur ging er 1 naar boven om thee te drinken, en zo door.. Totdat er 3 van de 4 waren geweest.. En wie nog niet? Ik dus. Dus zo rond half 5 vraag ik aan dat mens (inmiddels zat ik al 4.5 uur achter de kassa): 'ik wil niet zeuren, maar ik heb nog geen middagpauze gehad'. "ohjaaaaaaaaaaaaa.. heeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaal vergeten.. '. Grom.

Grom..

Maar bij de HEMA was t erger.. Ik ben ingepland geweest op een schooldag.. (tsja.. mijn school gaf geen vrij op goede vrijdag..). Ik ben meerdere malen ingepland na schooltijd en vervolgens opgebeld waarom ik er niet was. Tsja.. toch zeker 1x duidelijk gemaakt dat ik pertinent niet werk op doordeweekse dagen.. maar.. JW moest t toch proberen. Tsja.. en dan boos worden omdat ik t team in de steek laat.. Sukkel.. En hij had t niet echt op mij.. Denk ik.. want ik werd 5 minuten voor t einde van mn pauze altijd weer weggeroepen door hem.. Tsja.. En dat krijg je nooit meer terug natuurlijk. En mn loon werd nooit goed uitbetaald..

Hema zuigt..

Maar Vomar is wel leuk, ik heb veel leuke collega's die het wel dragelijk maken. I <3 mijn collega's.

Edit: nu ik de post van Wammus lees:

Het magazijn bij ons achter is een klotezooi. Ik loop op mn tenen om niet in de melk, yoghurt, vlees, groente.. weet ik t wat allemaal te staan.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:47
stampertjuh
Avatar van stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-10-2004 @ 11:18 :
Wat ongelofelijk stom van me, dat wist ik ook wel
gelukkig kan jij er wel tegen als je op je fouten gewezen wordt
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:43
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
grmbl klote hema

ik was zaterdag een half uurtje eerder weggegaan. De weg ligt open tussen Schijndel en Den Bosch, en als ik tot 18.00 zou werken, zou ik pas om 20.30 thuis zijn (geen bussen tussen 19.00 en 19.37), en nu was ik om 19:30 thuis, dus dat scheelt nogal.

Mijn directe chefs waren alledrie al naar huis, dus ik keurig naar een chef van een andere afdeling gegaan en gevraagd of ik weg mocht. Dat mocht, mits ik het met mijn collega's kon regelen. Dus zo gezegd zo gedaan, 1 collega van het foodcafe stond sowieso tot 18.00 en een meisje van het brood stond ook tot 18.00 op het foodcafe ingepland. Dus ze waren met z'n tweetjes om af te sluiten, en das voldoende.

Ik vol vertrouwen weggegaan, maandag keurig gebeld naar de hema, wilde mijn chef inlichten over afgelopen zaterdag. Leek me wel zo netjes. Kom ik daar aan, wil mijn hoofdleidinggevende me spreken in het verkoopchefkantoor. Hij riep een 1e verkoper er ook bij. Ik schrok, want ik wist nergens iets vanaf, geen idee waarom ze mij met z'n tweeen wilden spreken.

Blijkt dat de 1e verkoper zondag had moeten werken. Bij het foodcafe aangekomen bleek dat het zaterdag helemaal niet schoongemaakt was, dat alle vuilniszakken er nog stonden, en weet ik wat nog meer. En dat er te weinig mensen waren, en dat ze het vreemd vonden dat ik in die situatie eerder naar huis was gegaan. En het met niemand had overlegd.

Dus ik uitgelegd dat ik het wel had overlegd, toestemming had gekregen, en het had geregeld met mijn collega's. Dat ik niet wist dat het fout was gelopen enz.

Nouja, dit herhaalde zich 3x, het kwam er op neer, dat ze mij het gevoel gaven dat het mijn schuld was dat het zaterdag verkeerd was gelopen.

Daarna begonnen ze over mijn houding naar de hema, dat ze het gevoel hadden dat ik de hema op de 2e plaats kwam enzo. Omdat ik de afgelopen 2 maanden 3x mijn rooster had veranderd. En dat ik dat pas doe als het rooster er is. Zeggen ze zelf erbij dat "dat heel de hema doet, maar toch". (tja, af en toe krijg ik dingen te horen die dan niet uitkomen met het rooster, dus dan probeer ik te ruilen, sta ik toch volledig mee in mijn recht?)

Daarna begonnen ze erover dat ze mijn contract als 8 uur contract hadden verlengd omdat ik zo'n goede werknemer was, en dat ik me nou ineens heel anders opstel. En dat ze weten dat ik vanwege mijn stage om een 5 uur contract heb gevraagd, maar dat ik die uren dan ook maar moet maken. (ik ben een half uurtje eerder weggegaan, en kwam daar aan om het voorstel te doen dat ik die deze zaterdag wel wilde inhalen, als zij dat nodig vonden, dus JA ik werk die uren wel).

Ze vonden dat het me "te gemakkelijk" afging, dat ik "vaak" met mijn armen over elkaar stond (tja, als je rond 16.00 een keer langs komt is het meestal rustig ja. Dat ik de rest van de tijd als een bezetene aan het werk ben, vergeten ze voor het gemak maar even) en dat ik het goede voorbeeld moet geven. Dat mijn salaris niet voor niets hoger is dan die van anderen ( moet ik in het salarisstrookje van collegeas kunnen kijken dan. En ja mijn salaris is hoger, maar ja, ik ben dan ook 3 jaar ouder dan mijn gemiddelde collega, dus dan is mijn salaris sowieso hoger mag ik hopen)

Oja, ik moet ook taken delegeren, en ik moet de verantwoordelijkheid nemen die ik heb. Ik wist niet eens dat ik verantwoordelijkheden had zoals collega's aan het werk zetten, daar heb ik chefs voor. Maar goed, ik heb tegen ze gezegd dat ze mij nooit verteld hebben dat ik die verantwoordlijkheid had (tja, dat had ik maar aan moeten voelen, was hun reactie)

In andere woorden, kutgesprek wat koud op mijn dak viel, en waarbij ik wegging met een gevoel dat ik de slechtste werknemer van het jaar ben.

Maar goed, ben bezig met mijn afstudeerstage, dus in januari kan ik gaan solliciteren naar een echte baan.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:15
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
toevallig werk ik ook bij de hema

En ik ben er schijtziek van dat ik elke keer maar achter de klantenservice wordt geplemt als het hen uitkomt waardoor ik geen duidelijke planning kan maken met de andere meisjes die met mij samen achter de kassa moeten zitten. Wat betekend dat ik de hele dag kassa bij kan draaien omdat ik in de pauze bij de klantenservice moet staan. Ik verveel me de rest van de dag dood! Schoonmaken is ook niet alles .

Ik wil gewoon meer duidelijkheid over mijn functie...of klantenservice op bepaalde dagen of gewoon maar kassamiep.

En ik ben er achter gekomen dat ik niet eens meer betaald krijg dan de meisjes die even oud zijn maar er korter werken dan ik. Terwijl dat volgens mij in de andere hema's wel het geval is. Komt vast omdat de winkel zo'n franchise of iets in die zin is.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Postbode
Verwijderd
3 17-05-2005 18:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NOS en de Amerikaanse verkiezingen....
kHebTrekInWatLekkers
50 13-08-2004 18:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.