Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 18:24
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Ik heb dus totaal geen respect voor vrouwen die niet werken. Fulltime huisvrouw vind ik persoonlijk helemaal niets. Misschien komt het omdat min moeder altijd fulltime een echte baan heeft gehad. kweenie

Ik denk niet dat vrouwen echt luier zijn dan mannen maar ik vind wel dat ze veel vaker kunnen werken. Je kinderen kun je ook gewoon naar de peuterspeelzaal ofzoiets brengen.

In andere europese landen werken vrouwen veel vaker dan dat nederlandse vrouwen dat doen. Dus het is wel mogelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 19-05-2003 @ 19:16:


en uhm... ziek zijn heeft niet echt veel met lui zijn te maken....



maar heeft wel effect op je carrierre kansen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 19:09:
LOL

Misschien, misschien...

hoewel ik dat van die intelligentieverdeeldheid niet zo durf te zeggen (ik weet dat dit ooit eens geopperd werd en men daarvoor naar o.a. de geschiedenis keek, maar ach... die geschiedenis... vrouwen kwamen toen helemaal niet aan het woord, dus kun je nu ook niet weten of er enorme gekken of genieen tussenzaten... ).
Wat betreft leiderschap.... op
Lesbos hadden de vrouwen het voor het zeggen
alstublieft:

De cijfers liegen niet: aan de top van onze ondernemingen moet je de vrouwelijke invloed met een vergrootglas gaan zoeken. Wanneer durven we eindelijk toegeven dat de verklaring in onze genen zit?

Seksuele taboes hebben plaats geruimd voor seksuele correctheid. Alles kan, behalve suggereren dat de kaarten van vrouwen en mannen al van bij de conceptie anders zijn geschud. Marcel Roele, sociobioloog, geeft mannen én vrouwen de biologische eer die hen toekomt: mannen doen het beter op de arbeidsmarkt omdat ze daar eenvoudig beter voor zijn gebouwd. We vroegen hem eens eenvoudig uit te leggen hoe biologisch de man-vrouw verschillen op de arbeidsmarkt bepaald zijn.

Marcel Roele: "Om te beginnen is algemene intelligentie dé eigenschap die economische productiviteit het best voorspelt en tussen de hoogvliegers op dat gebied zitten relatief veel mannen. Tussen de IQ's van 150 of hoger vind je 10 tot 40 keer meer mannen dan vrouwen. Bij de ruimtelijke intelligentie, heel nuttig voor natuurkundigen, wiskundigen en uitvinders, zijn mannen nog veel meer aanwezig. Als je zou zoeken naar een Einstein met een ruimtelijk IQ van 170 of hoger, dan is de kans dat die een man is 340 keer groter dan het een vrouw zou zijn. Maar daaruit besluiten dat mannen intelligenter zijn dan vrouwen, is voorbarig want bij de extreem lage IQ's zijn mannen net zo goed oververtegenwoordigd. Mannen vind je gewoon veel meer bij de extremiteiten van de verdeling. Dat komt omdat de mens een licht polygame diersoort is en de man in de loop van onze evolutie meer nakomelingen kon achterlaten dan een vrouw. Dus wie geeft erfelijke eigenschappen door? Mannen die alles of niets gokken en extreem en risicovol leven. Daarom komt een gen in een mannenlichaam tot extremere vorm tot expressie. Hoe meer polygaam de diersoort, hoe groter dat m/v verschil is. De zeeolifant bijvoorbeeld waar ongeveer 5% van de mannetjes ongeveer 90% van de jongen verwekt. Die mannetjes moeten dus helemaal alles of niets spelen en zijn vele malen zwaarder dan de vrouwtjes. Mannen zijn daarom ook eenzijdiger, fanatieker. Ze trachten in één ding heel erg goed te zijn. Ze zijn risicovoller, agressiever. Daar zijn ze gewoon door de natuur toe veroordeeld.

http://www.cq-link.sr/channels/women/testosteron.php
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Feyenoord:

cijfers mogen dan wel niet liegen, maar op de manier hoe ze tot stand zijn gekomen hoeft niet op waarheid te berusten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 19:44:
Feyenoord:

cijfers mogen dan wel niet liegen, maar op de manier hoe ze tot stand zijn gekomen hoeft niet op waarheid te berusten.
oftwel, je weet dat je je standpunten moet bijstellen maar doet dat niet
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 19-05-2003 @ 19:47:
oftwel, je weet dat je je standpunten moet bijstellen maar doet dat niet
Ligt er maar aan op welke informatie ik mijn standpunt zou moeten bijstellen. Vooralsnog zie ik daar geen aanleiding toe.

Btw, je biologisch verhaaltje....
er was ook een biologisch verhaaltje waarin ondermeer werd beweerd dat de theorie van Darwin met betrekking tot sexuele selectie niet geheel opgaat. Er zouden teveel uitzonderingen zijn te stellen dat mannen onderling zouden moeten competeren voor een paring en zouden moeten competeren om het hart te winnen van vrouwen. (gebaseerd op onderzoek bij apen)
Het zou namelijk zo zijn dat vrouwtjes duidelijk vaker alleen voor vrouwtjes kiezen om sex mee te hebben dan mannetjes. Er zijn vrouwtjes die zelfs met de mannetjes gaan competeren om sex met een vrouwtje te hebben.
En vrouwtjes die mannetjes achterna zitten omdat deze niet met hun sex willen hebben.

http://www.upi.com/view.cfm?StoryID=...7-011400-6571r
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Anneee schreef op 19-05-2003 @ 09:57:
Klopt niet helemaal hè?
Jawel.
Want vinden dat mensen iets zelf mogen beslissen is namelijk iets heel anders dan vrouwen proberen te dwingen carriere te maken door hen af te schilderen als Lui wanneer ze gewoon een normale vrouw zijn die niet door lage begeertes is geobsedeerd.

Citaat:
Enne de kortzichtigheid is weer aardig aanwezig he.

Waarom heeft de SGP maar twee zetels???
Ik ben niet meteen een SGP-er als ik me alleen maar erger aan die compleet naar de andere (verkeerde) kant doorgesvchoten feminisme!

Citaat:
Ohja, kenny,

Ik ben geen baarmoeder op poten, ja!
Argh, dit bedoel ik nou, het is nu zo erg gesteld met de maatschappij dat als je gewoon een moeder bent dat je dan meteen als een baarmoeder op poten denkt te worden bekeken en dat je 'niet vol tot je recht komt' (kots)
je zegt het zelf al:
"Het artikel impliceert dat vrouwen naast werk niks te doen hebben, maar helaas blijkt maar vaak genoeg dat vrouwen nog steeds het merendeel van het huishouden doen in verhouding tot de man. Dus als beiden een full time job hebben, doet de vrouw nog steeds 2/3e van het huishouden en de man 1/3e.

Ik vraag me dan af of je de vrouw dan wel lui kunt noemen en waarom de man niet. "

Precies, vrouwen zijn dus niet lui omdat ze gewoon toegeven aan hun natuurlijke behoefte WAARVOOR JE JE NIET HOEFT TE SCHAMEN OMDAT JE ZOGENAAMD NIET MANNELIJK GENOEG BENT OFZO!
kinderen zijn geweldig. leve de vrouw die geluk vind in kinderen opvoeden in plaats van carriere zoeken en zo lage begeertes volgen die niks echt goeds doen voor de wereld.


Citaat:
Het moederschap is het mooiste wat er is voor een vrouw. Vrouwen staan hiermee aan de basis van onze cultuur; zij zijn het die in eerste instantie de kinderen opvoeden.
Hoewel de vrije wil liever niet aangetast moet worden ben ik het net als Fleet Admiral met je eens.
Zie boven, leve de vrouw die weet waar geluk werkelijk om draait.

en dat onderzoek van Feyenoord vakX ben ik blij om. Feministen die de waarheid niet aan willen of kunnen (zal wel het eerste zijn)
hebben dat al die tijd onderdrukt dergelijk onderzoek, terwijl het gewoon gaat om kennis opdoen;feiten. hoe durven ze in naam van een ideaal leugens te verspreiden?
Dat soort vrouwen is hetgene wat zegt:"O, bewijs maar eens dat vrouwen niet geschikt zijn voor fulltime buitenshuis werk. Ik heb nog geen onderzoek gezien"

Nee what the fuck do you expect als jullie dat tegenhouden?
Zelfde gaat vor marihuana trouwens maar dat is een ander verhaal.






Ik vraag me dan af of je de vrouw dan wel lui kunt noemen en waarom de man niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 20:04:
Ligt er maar aan op welke informatie ik mijn standpunt zou moeten bijstellen. Vooralsnog zie ik daar geen aanleiding toe.

Btw, je biologisch verhaaltje....
er was ook een biologisch verhaaltje waarin ondermeer werd beweerd dat de theorie van Darwin met betrekking tot sexuele selectie niet geheel opgaat. Er zouden teveel uitzonderingen zijn te stellen dat mannen onderling zouden moeten competeren voor een paring en zouden moeten competeren om het hart te winnen van vrouwen. (gebaseerd op onderzoek bij apen)
Het zou namelijk zo zijn dat vrouwtjes duidelijk vaker alleen voor vrouwtjes kiezen om sex mee te hebben dan mannetjes. Er zijn vrouwtjes die zelfs met de mannetjes gaan competeren om sex met een vrouwtje te hebben.
En vrouwtjes die mannetjes achterna zitten omdat deze niet met hun sex willen hebben.

http://www.upi.com/view.cfm?StoryID=...7-011400-6571r
wat heeft homoseksualiteit bij dieren met (geschikt zijn voor)werken en kinderen opvoeden te maken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 19:06:
My ass. 15 jaar... jezus. da's een gevangenisstraf voor mij.
Opvoeden zou dat niet moeten zijn.
Dan moet je geen kinderen krijgen
Citaat:

Trouwens, mijn moeder werkte gewoon met twee kinderen.
Vond het nog leuk ook. Kreeg ik ook meer aandacht van mijn pappa (op zaterdag wanneer mijn moeder werkte; want door de week werkte mijn vader en de zaak van mijn moeder was aan huis, dus die kon af en toe naar binnen rennen)
Waarschijnlijk heeft ze een korte werkonderbreking gehad (totdat ik naar de creche ging (ik heb overigens ook een oudere zus)).
Maar ik kan me haar niet niet-werkend herinneren.

En daar ben ik niet slechter door geworden.
Nou ik krijg de indruk dat je er heel wat slechter door bent geworden. je wilt niet een goede moeder zijn maar liever je eigen lage begeertes (geld,status) achterna gaan+het bijna opdringen dat andere vrouwen dit ook doen terwijl ze dat misschien helemaal niet willen.
Maar door dit soort artikelen gaan ze zich schamen voor gewoon moeder zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-05-2003 @ 20:11:
wat heeft homoseksualiteit bij dieren met (geschikt zijn voor)werken en kinderen opvoeden te maken?
Het ging om dominantie, leiderschap en dat dit voort zou komen uit de genen.
Ik zei dat natuurlijke selectie op sexueel gebied (een belangrijk onderwerp!) waaruit dominantie naar voren komt, het rollenpatroon (man dominanter dan vrouw) weerlegt.
Er zijn domweg teveel uitzonderingen.

Wat betreft het feit dat ik zei dat ik geen baarmoeder op poten ben, zei ik niet omdat ik moederschap iets negatiefs vind; integendeel, maar omdat ik er niet slechts ben om kinderen te baren en op te voeden. Als dat mijn levensdoel vanaf nu zou moeten zijn, spring ik nu nog van de brug af.

Ik wil werken.
Of is dat zo vreemd?

Wat betreft het feit dat ik 15 jaar opvoeding als een gevangenschap zie... weet je wel hoe lang 15 jaar is? Je hoeft echt niet zo lang bij een kind op de lip te zitten! Terwijl hij/zij naar school gaat, ga jij gewoon naar je werk. Je kunt toch niet verlangen van een vrouw dat zij 15 jaar opgesloten zit in een huis en alleen maar mag poetsen, eten koken en boodschappen doen?

En ik geef geen pre aan geld en status, maar ik zie mijn rol als een vele belangrijkere rol weggelegd in deze maatschappij dan mijn kinderen of kind op te voeden.
Niet dat een kind opvoeden niet belangrijk is, maar het heeft gewoon niet zoveel nut voor een maatschappij als geheel. Of maatschappijen als je het internationaal gaat bekijken.

Geld interesseert me niet. Status heb je ook niet zoveel aan, tenzij je daar iets nuttigs mee kunt doen (zelfde geld voor geld eigenlijk).

En ik dring niemand iets op. Als je dat meent moet je mijn postings maar eens opnieuw lezen waar ik heel vaak zeg dat het de keuze is van de vrouw ZELF.
Als zij thuis wilt zitten: prima.
Als zij dat niet wilt: ook prima.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 20:30:
Het ging om dominantie, leiderschap en dat dit voort zou komen uit de genen.
Ik zei dat natuurlijke selectie op sexueel gebied (een belangrijk onderwerp!) waaruit dominantie naar voren komt, het rollenpatroon (man dominanter dan vrouw) weerlegt.
Er zijn domweg teveel uitzonderingen.
Ik ben te moe om al die onderzoeken te begrijpen nu hoewel ik gewoon weiger te geloven dat mannen en vrouwen gelijk zijn qua gedrag, vanwege biologische verschillen.
Het gaat ook niet om dominantie, maar om agressie en a-emotioneel zijn bij de mannen, dit zorgt voor meer kans dat man macht krijgt over vrouw dan omgekeerd.
Citaat:

Wat betreft het feit dat ik zei dat ik geen baarmoeder op poten ben, zei ik niet omdat ik moederschap iets negatiefs vind; integendeel, maar omdat ik er niet slechts ben om kinderen te baren en op te voeden. Als dat mijn levensdoel vanaf nu zou moeten zijn, spring ik nu nog van de brug af.
Dat zeg ik ook niet.
Citaat:

Ik wil werken.
Of is dat zo vreemd?
huishouden is ook werken.
Nee daarmee wil ik niet zeggen dat jij per se achter het aanrecht moet maar eerder wil ik de vraag stellen:wat versta je onder 'werken'? vrijwilligerswerk? gezellig barmeid zijn? achter een bureau zitten?
Citaat:

Wat betreft het feit dat ik 15 jaar opvoeding als een gevangenschap zie... weet je wel hoe lang 15 jaar is?
WHAHAHA LOL . 15 jaar is NIKS. 1000 levens op aarde zijn nog steeds NIKS. En het is een beetje om moederschap uberhaupt te vergelijken met gevangenschap. Zoiets heet namelijk niet gevangenschap, maar verantwoordelijkheid.
Citaat:

Je hoeft echt niet zo lang bij een kind op de lip te zitten!
Terwijl hij/zij naar school gaat, ga jij gewoon naar je werk. Je kunt toch niet verlangen van een vrouw dat zij 15 jaar opgesloten zit in een huis en alleen maar mag poetsen, eten koken en boodschappen doen?
Je mag wel meer doen dan dat, zoals jij het zegt als het kind op school zit ga dan maar lekker werken
maar ik vind dat tenminste 1 ouder met een voorkeur voor moeder thuis zit voor de kinderen, iig moeten de kids niet elke dag opnieuw thuiskomen in een leeg huis.
Citaat:

En ik geef geen pre aan geld en status, maar ik zie mijn rol als een vele belangrijkere rol weggelegd in deze maatschappij dan mijn kinderen of kind op te voeden.
Niet dat een kind opvoeden niet belangrijk is, maar het heeft gewoon niet zoveel nut voor een maatschappij als geheel. Of maatschappijen als je het internationaal gaat bekijken.
Niet zoveel nut? Wat is er nou nuttiger dan een kind opvoeden en ervoor zorgen dat hij zo goed mogelijk word opdat hij (zij) een aanwinst is voor de maatschappij.
Iig van mij hoef je geen kinderen te krijgen maar als je ze krijgt dan vind ik dat je verplicht bent om die zogenaamde andere nuttige zaken maar ff opzij te leggen.
Citaat:

Geld interesseert me niet. Status heb je ook niet zoveel aan, tenzij je daar iets nuttigs mee kunt doen (zelfde geld voor geld eigenlijk).

Citaat:

En ik dring niemand iets op. Als je dat meent moet je mijn postings maar eens opnieuw lezen waar ik heel vaak zeg dat het de keuze is van de vrouw ZELF.
Als zij thuis wilt zitten: prima.
Als zij dat niet wilt: ook prima.
Helemaal mee eens.
Alleen;door dit soort artikelen worden vrouwen onbewust gedwongen of gechanteerd om te gaan werken omdat ze onterecht een negatieve emotie en eigenschappen verbinden aan het moeder zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-05-2003 @ 20:45:
Ik ben te moe om al die onderzoeken te begrijpen nu hoewel ik gewoon weiger te geloven dat mannen en vrouwen gelijk zijn qua gedrag, vanwege biologische verschillen.


Dat hoef je ook niet te geloven (daar zullen onderzoekers nooit uitkomen vrees ik) en ik heb ook nergens gezegd dat mannen en vrouwen GELIJK zijn (maar wel gelijkwaardig en dat de wensen en keuzes van beiden gerespecteerd en geaccepteerd dienen te worden en op geen enkele wijze belemmerd zouden moeten worden domweg omdat ze zouden behoren tot een bepaalde sexe).

Citaat:

Het gaat ook niet om dominantie, maar om agressie en a-emotioneel zijn bij de mannen, dit zorgt voor meer kans dat man macht krijgt over vrouw dan omgekeerd.


Dat werd dus ook in die theorie weerlegd.

Citaat:

huishouden is ook werken.


Maar 1. niet betaald en 2. niemand van een land die verschil in ziet of je nu je kamer gepoetst hebt of niet. Dat ik nu in een rotzooi woon, boeit sharon in Israel niet bv. Maar als ik op de barricades ga staan, dan opeens ziet Sharon me wel staan.
(om maar even een voorbeeldje te noemen )

Citaat:

Nee daarmee wil ik niet zeggen dat jij per se achter het aanrecht moet maar eerder wil ik de vraag stellen:wat versta je onder 'werken'? vrijwilligerswerk? gezellig barmeid zijn? achter een bureau zitten?


Dit allemaal.

Citaat:

WHAHAHA LOL . 15 jaar is NIKS. 1000 levens op aarde zijn nog steeds NIKS. En het is een beetje om moederschap uberhaupt te vergelijken met gevangenschap. Zoiets heet namelijk niet gevangenschap, maar verantwoordelijkheid.


Nou. Als ik me volledig zou toe moeten leggen op moederschap, noem ik dat gevangenschap.
Doe jij het maar eens voor me.
15 jaar lang.
Praten we wel verder.
(Ik ben nu 23. Stel ik krijg een kind... dan zou ik pas mogen werken van Fleet (in dit geval) op mijn 37ste... nee, dan maak ik carriere Kan ik net zo goed m'n hele leven thuis blijven zitten.

Citaat:

Je mag wel meer doen dan dat, zoals jij het zegt als het kind op school zit ga dan maar lekker werken
maar ik vind dat tenminste 1 ouder met een voorkeur voor moeder thuis zit voor de kinderen, iig moeten de kids niet elke dag opnieuw thuiskomen in een leeg huis.


Nee. Thuiskomen in een leeg huis lijkt me ook niks. Maar daarvoor hoef je niet iemand te verplichten en zeker niet vrouwen omdat ze vrouw zijn ( ) thuis te laten zitten.

Citaat:

Niet zoveel nut? Wat is er nou nuttiger dan een kind opvoeden en ervoor zorgen dat hij zo goed mogelijk word opdat hij (zij) een aanwinst is voor de maatschappij.


Utilistisch gezien: weinig nut.
1 individu goed op aarde neerzetten is minder nuttig dan een hele bevolking te weerhouden van de dood in een oorlog.

Citaat:

Iig van mij hoef je geen kinderen te krijgen maar als je ze krijgt dan vind ik dat je verplicht bent om die zogenaamde andere nuttige zaken maar ff opzij te leggen.


Als je kinderen krijgt, moet je ze niet verwaarlozen. Natuurlijk niet.

Citaat:

Helemaal mee eens.
Alleen;door dit soort artikelen worden vrouwen onbewust gedwongen of gechanteerd om te gaan werken omdat ze onterecht een negatieve emotie en eigenschappen verbinden aan het moeder zijn.
Njah...
da's de andere kant van kritiek op het artikel. D'r is niks negatiefs aan moederschap. Ik zie het ook niet als iets negatiefs, maar als ik weerhouden word om te gaan werken, domweg omdat ik verplicht ben om moeder te worden/blijven/zijn whatever, dan zitten we met een ander probleem: namelijk dat werken voor vrouwen als iets negatiefs wordt gezien.
Nogmaals mensen moeten de mogelijkheid hebben om hun wensen in vervulling te laten gaan.
Als dat nu is vanwege mijn wens (wereldvrede (even lekker te idealistisch, maar goed het is even een voorbeeld)), of de wens van een oud-klasgenoot van mij die ervoor heeft gekozen om op haar 19e 2 kinderen te krijgen en op te voeden en te kiezen voor het moederschap.

Laat ons toch met rust en zorg dat we die keuzes kunnen maken.

heh

is dat nu zo moeilijk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:18
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Het gaat niet om het feit dat vrouwen in zn algemeen lui zijn. het artikel heeft als onderwerp dat de nederlandse vrouw zogenaamd ' lui' is. daarmee worden natuurlijk niet alle vrouwen bedoeld want dat is extreem generaliseren maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat de nederlandse vrouw veel minder carriere maakt, minder werkt en meer waarde hecht aan het moederschap, terwijl veel van deze vrouwen goed opgeleid zijn en zodoende een groot verlies zijn op de arbeidsmarkt.

De bronnen die Elsevier gebruikt zijn het Sociaal en Cultureel Planbureau, de Emancipationmonitor, Ina brouwer schrijfster van het glazen plafond, iemand met een linkse achtergrond voor de links-rechts zeikerds, TNO en het NIDI. Allemaal betrouwbare bronnen.

Oud D66 staatssecretaris van Emancipatiezaken Annelies Verstand en Opzij-hoofdredacteur Cisca Dresselhuys noemden de nederlandse vrouwen 'dom' en 'luxepoppetjes' omdat ze zich zo makkelijk financieel afhankelijk maken van hun man.

Naar mijn mening is het gewoon gemakzucht van de vrouw dat ze na het krijgen van kinderen helemaal stopt met werken. Het artikel wijst er ook op dat het eigenlijk dood normaal is dat je nog 3 dagen in de week werkt wanneer je kinderen heb. Daarbij voeren vrouwen dan weer het argument dat de opvang niet goed is wat weer wordt weerlegt door het feit dat wanneer de opvang beter zou zijn men eigenlijk niet meer wil gaan werken, hoogstens een paar uur. Het huishouden is geen fulltime baan, alleen als je erg traag bent. In mijn eigen situatie heb ik nooit enige nadeel ondervonden van het feit dat allebei me ouders werken, dat een moeder perse 24/7 bij haar kinderen moet zijn is naar mijn inzien dan ook een fabel die door huismoeders verzonnen is.

Het vreemde is echter dat ook de jongere generaties dezelfde conservatieve denkbeelden hebben, wat ook wel blijkt uit de reacties uit deze topic. Misschien wordt het waanbeeld van moeder moet altijd thuis zijn voor het kind wel erin geprent door de huismoeders een soort van hersenspoeling. Het is een vrouw der goed recht om voor der kinderen te zorgen maar men moet dan niet doen alsof dat de enige juiste manier is, het huishouden een fulltime baan en dat mannen meer moeten meehelpen wanneer ze zelf voor dit 'makkelijke' leven kiezen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:34
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Het artikel wijst er ook op dat het eigenlijk dood normaal is dat je nog 3 dagen in de week werkt wanneer je kinderen heb.
waarom is dat doodnormaal... dat snap ik niet

Citaat:
Het huishouden is geen fulltime baan, alleen als je erg traag bent.
sorry?
daarnaast doen veel full-time moeders vrijwilligerswerk op scholen, helpen mensen in de buurt met schoonmaken,... dat soort dingen.. kom nou... een beetje respect voor huisvrouwen zeg....

Citaat:
In mijn eigen situatie heb ik nooit enige nadeel ondervonden van het feit dat allebei me ouders werken, dat een moeder perse 24/7 bij haar kinderen moet zijn is naar mijn inzien dan ook een fabel die door huismoeders verzonnen is.
Zo ken ik nog wel meer mensen die meteen met zichzelf als voorbeeld aan komen kachelen... Zo kan ik ook een hele berg voorbeelden aandragen van kinderen waarbij het wel een slechte invloed heeft gehad... het zegt niet zoveel.... zijn hier onderzoeken naar gedaan?

Citaat:
maar men moet dan niet doen alsof dat de enige juiste manier is, het huishouden een fulltime baan en dat mannen meer moeten meehelpen wanneer ze zelf voor dit 'makkelijke' leven kiezen.
en andersom ook.... jij doet net zo hard alsof full-time huisvrouw zijn niet goed is.... en makkelijk? weet je wel waar je het over hebt? Mannen hoeven in principe ook niet meer mee te helpen als de vrouw full-time huisvrouw WIL zijn.... al kan een beetje hulp nooit kwaad
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Conner schreef op 19-05-2003 @ 22:18:

De bronnen die Elsevier gebruikt zijn het Sociaal en Cultureel Planbureau, de Emancipationmonitor, Ina brouwer schrijfster van het glazen plafond, iemand met een linkse achtergrond voor de links-rechts zeikerds, TNO en het NIDI. Allemaal betrouwbare bronnen.


Ooo ina brouwer... jaaaa die ken ik wel.

Citaat:

Het vreemde is echter dat ook de jongere generaties dezelfde conservatieve denkbeelden hebben, wat ook wel blijkt uit de reacties uit deze topic. Misschien wordt het waanbeeld van moeder moet altijd thuis zijn voor het kind wel erin geprent door de huismoeders een soort van hersenspoeling. Het is een vrouw der goed recht om voor der kinderen te zorgen maar men moet dan niet doen alsof dat de enige juiste manier is, het huishouden een fulltime baan en dat mannen meer moeten meehelpen wanneer ze zelf voor dit 'makkelijke' leven kiezen.
Nouja... het draagt niet veel bij aan de discussie, maar:
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:41
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als mannen en vrouwen toch in een huishouden overeen komen wie er schoonmaakt en wie er voor het inkomen zorgt, wat is dan het probleem? Het is helemaal niet wenselijk dat alle vrouwen ook aan het werk gaan. Dat zou me een werkloosheid geven... Bovendien, dan moeten ze weer iemand anders aanstellen om het huishouden te verzorgen, en de kinderen. Wat is er mis met het gewone gezin, waar één lid voor het geld zorgt en de ander voor het huis, of ieder een gedeelte?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 19-05-2003 @ 22:41:
Dat zou me een werkloosheid geven... Bovendien, dan moeten ze weer iemand anders aanstellen om het huishouden te verzorgen, en de kinderen.
Dit spreekt elkaar eigenlijk heel erg tegen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Waarom is het eigenlijk zo vanzelfsprekend dat mannen werken?

Jee, op hun ligt ook een last: je moet per se carriere maken om maar iets binnen te halen.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:52
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-05-2003 @ 22:44:
Dit spreekt elkaar eigenlijk heel erg tegen.
Nee hoor. Het is juist tegenstrijdig om oppassen aan te stellen, terwijl je zelf aan het werk gaat. Dan verplaats je het probleem alleen maar. Bovendien zijn er nog altijd minder hulpen in de huishouding nodig, dan er zich zouden kunnen aanbieden. Ik vind het beter dat gezinsleden die taak gewoon zelf op zich nemen. Het hoort toch gewoon bij voorzien in je eigen levensonderhoud?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 22:59
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
checko schreef op 19-05-2003 @ 09:07:
de nederlandse vrouw is lief!
En dit, mijne heren, is het enige juiste antwoord op de stelling.

Verder wil ik natuurlijk even kwijt dat de titel 'de nederlandse vrouw' onrechtvaardig is bij deze stelling. Generaliserend. De Nederlandse vrouw MET ambitie is namenlijk niet lui. En dáár gaan die discussies over hogerop komen over.

(Angry Young Woman)
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 01:47
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 19-05-2003 @ 22:41:
Als mannen en vrouwen toch in een huishouden overeen komen wie er schoonmaakt en wie er voor het inkomen zorgt, wat is dan het probleem? Het is helemaal niet wenselijk dat alle vrouwen ook aan het werk gaan. Dat zou me een werkloosheid geven... Bovendien, dan moeten ze weer iemand anders aanstellen om het huishouden te verzorgen, en de kinderen. Wat is er mis met het gewone gezin, waar één lid voor het geld zorgt en de ander voor het huis, of ieder een gedeelte?
Op z'n Gatara's:

Wil jij dan met mij trouwen?

Ah, kende ik maar meer vrouwen die er zo over dachten. Dan boeit de rest al niet meer.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 07:58
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
net zoals de nederlandse man............
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 22:44:
Waarom is het eigenlijk zo vanzelfsprekend dat mannen werken?

niet vanzelfsprekend, maar het past wel beter bij het instinctief gedrag van de man, daar is 'ie simpelweg beter voor gebouwd (zie het onderzoek)


[/B]Jee, op hun ligt ook een last: je moet per se carriere maken om maar iets binnen te halen.

[/B]
juist, en heel veel werkende vrouwen beginnen dat nu ook in te zien

even en quote uit dat onderzoek waar jij mee kwam:
"it's common for females to masturbate with their tails"

Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:44
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Waarom word het toch allemaal zo makkelijk bekeken. Ja die vrouwen, nou die zijn dan maar lui. Ze willen niet werken en als ze kinderen hebben al helemaal niet.
Onzin!!! Volgens mij vinden juist steeds meer vrouwen het belangerijk dat ze niet afhankelijk zijn van de man. Het is logisch dat ze niet fulltime willen werken als ze kinderen krijgen. Ja dump ze maar in een creche. Zo makkelijk is dat niet. Je hebt ook nog zoiets als ouderplicht. Die kinderen moeten opgevoed worden. Die hebben een vader en een moederfiguur nodig. Die creeer je niet als je zelf 's ochtends die kinderen in een creche plant, en 's avonds weer ophaalt, gaat eten en in bed stopt. Die lieve juf van de peuterspeelzaal is nu mamma geworden. Dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling.
Dat het huishouden niet als fulltime baan gezien kan worden is ook onzin, maar daar is al eerder opin gegaan, en ik sluit me er volledig bij aan...
Voor de rest denk ik dat mannen even lui zijn als vrouwen, maar dit op een andere manier uitten...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 20-05-2003 @ 19:25:


"it's common for females to masturbate with their tails"



Ik wil een staaaaaaaart!!!!!!
(ik wil dat ook kunnen )


Wat betreft dat onderzoek: zoals ik al zei (dacht ik) zijn er verschillende onderzoeken wat dit betreft die elkaar domweg tegenspreken. En ik neem niet zomaar een theorie aan omdat ene dr. dat zou hebben uitgevogeld, waarvan ik het onderzoek zelf nog niet eens heb gezien.
Als ze maar 10 vrouwen en mannen onderzoeken, noem ik het onderzoek niet echt betrouwbaar bv.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:55
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-05-2003 @ 20:52:

Ik wil een staaaaaaaart!!!!!!
(ik wil dat ook kunnen )
Het gaat hier nog wel gezellig worden
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:01
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 10:18:
maar helaas blijkt maar vaak genoeg dat vrouwen nog steeds het merendeel van het huishouden doen in verhouding tot de man. Dus als beiden een full time job hebben, doet de vrouw nog steeds 2/3e van het huishouden en de man 1/3e.
Wel leuk dat m'n moeder me laatst melde dat ze het hele huishouden 'sochtends in 2 á 3 uur doet simpelweg door het goed te plannen en dat volgens haar menig huisvrouw de hele dag bezig was met het huishouden omdat, en ik quote, "die domme dozen het gewoon niet plannen en dus maar de hele dag aan het kloten zijn".

En om toch nog even lekker te generaliseren: Eigenlijk zijn de vrouwen die 'het hele huishouden' regelen maar gewoon luie soap-kijkende zeurpieten.

Wat betrefd het onafhankelijk willen zijn van vrouwen, ik denk dat menig vrou blij is met een kostwinnaar en enkel de taak om 'het hele huishouden' te regelen. Nu het daar toch over gaat, waarom zeurt iedereen daar toch zo over, ik heb ook eens 3 weken lang alles moeten doen omdat m'n ma ziek op bed lag, en 2 keer per dag stofzuigen, een was draaien, de beesten verzorgen en zo nu en dan eens wat extra dingen doen is écht niet zo enorm moeilijk of tijdrovend als wordt beweerd.
__________________
Subtiel

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AtHell schreef op 20-05-2003 @ 21:01:
Wel leuk dat m'n moeder me laatst melde dat ze het hele huishouden 'sochtends in 2 á 3 uur doet simpelweg door het goed te plannen en dat volgens haar menig huisvrouw de hele dag bezig was met het huishouden omdat, en ik quote, "die domme dozen het gewoon niet plannen en dus maar de hele dag aan het kloten zijn".


LOL. Mijn moeder werkt nu niet meer en zij zit ook altijd te klagen:
vroeger deed ik alles in een uur a 2 uur en nu doe ik er de hele dag over
(ik ook, maar da's omdat ik altijd interessante vergeten documenten tegenkom tussen mijn spullen en ik die dan ga lezen )

Citaat:

Wat betrefd het onafhankelijk willen zijn van vrouwen, ik denk dat menig vrou blij is met een kostwinnaar


Het is altijd handig een kostwinnaar. Ivm financiele zekerheid.

Citaat:
en enkel de taak om 'het hele huishouden' te regelen.


Mij niet gezien.

Citaat:

Nu het daar toch over gaat, waarom zeurt iedereen daar toch zo over, ik heb ook eens 3 weken lang alles moeten doen omdat m'n ma ziek op bed lag, en met 2 keer per dag stofzuigen, een was draaien, de beesten verzorgen en zo nu en dan eens wat extra dingen doen is écht niet zo enorm moeilijk of tijdrovend als wordt beweerd.
RIGHT
Ik woon op mezelf en ik haat het huishouden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Conner schreef op 19-05-2003 @ 11:26:
Ja, maar het percentage gezinnen waar beide ouders een fulltime baan hebben is maar heel laag. 70% heeft een parttime baan en zijn grotendeels afhankelijk van de inkomen van de man. Wanneer de man dus duidelijk meer werkt moet die vrouw ook niet zeuren dat zij het huishuiden op zich moet nemen.
Nou keer je het dus mooi om. Omdat de man fulltime wil werken, moet de vrouw het huishouden op zich nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:08
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
AtHell schreef op 20-05-2003 @ 21:01:
Wel leuk dat m'n moeder me laatst melde dat ze het hele huishouden 'sochtends in 2 á 3 uur doet simpelweg door het goed te plannen en dat volgens haar menig huisvrouw de hele dag bezig was met het huishouden omdat, en ik quote, "die domme dozen het gewoon niet plannen en dus maar de hele dag aan het kloten zijn".

En om toch nog even lekker te generaliseren: Eigenlijk zijn de vrouwen die 'het hele huishouden' regelen maar gewoon luie soap-kijkende zeurpieten.

Wat betrefd het onafhankelijk willen zijn van vrouwen, ik denk dat menig vrou blij is met een kostwinnaar en enkel de taak om 'het hele huishouden' te regelen. Nu het daar toch over gaat, waarom zeurt iedereen daar toch zo over, ik heb ook eens 3 weken lang alles moeten doen omdat m'n ma ziek op bed lag, en met 2 keer per dag stofzuigen, een was draaien, de beesten verzorgen en zo nu en dan eens wat extra dingen doen is écht niet zo enorm moeilijk of tijdrovend als wordt beweerd.
Dit gaat dus alleen over stofzuigen en puur huishoudelijke klusjes. Maar zoals eerder is gezegd, bij huisvrouw zijn hoort vaak ook kinderen opvoeden, vrijwilligerswerk op scholen, clubs of andere dingen. Veel huisvrouwen hebben er ook nog een parttime baan bij...
verder weet ik van vroeger dat ik het niet leuk vond als mamma niet thuis was als ik weer eens mn verhaal kwijt moest... ze is pas meer gaan werken toen ik (de jongste) 14 was ofzo. Daar was ik als kind blij van, en moest er op mn 14de heel erg aan wennen!!!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:08
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-05-2003 @ 21:06:
[BRIGHT
Ik woon op mezelf en ik haat het huishouden. [/B]
Ik zei ook niet dat het leuk is na een schooldag van minstens 5 uur het hele zooitje nog eens te doen
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-05-2003 @ 21:07:
Nou keer je het dus mooi om. Omdat de man fulltime wil werken, moet de vrouw het huishouden op zich nemen.


Ja. Doe het lekker maar eens andersom.

En dan wil ik die mannen wel eens zien die dat helemaal niet zo erg schijnen te vinden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AtHell schreef op 20-05-2003 @ 21:08:
Ik zei ook niet dat het leuk is na een schooldag van minstens 5 uur het hele zooitje nog eens te doen
nee ok

nvm

ik ben moe

net gesport
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:11
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Multilot schreef op 20-05-2003 @ 21:08:
Dit gaat dus alleen over stofzuigen en puur huishoudelijke klusjes. Maar zoals eerder is gezegd, bij huisvrouw zijn hoort vaak ook kinderen opvoeden,

Dat sloot ik ook niet uit, ik heb destijds voor m'n 2 kleine zusjes gezorgd en voor ma die op bed lag.

vrijwilligerswerk op scholen, clubs of andere dingen. Veel huisvrouwen hebben er ook nog een parttime baan bij...

Dat is enkel omdat ze anders de tijd niet kunnen vullen en ik deed het dan welliswaar niet met een partime baan erbij maar met school.

verder weet ik van vroeger dat ik het niet leuk vond als mamma niet thuis was als ik weer eens mn verhaal kwijt moest...

Dat kan wel zo zijn maar dat betekend dus alleen thuis zijn als de blagen uit school zijn.
.. Eigenlijk zou ik best een huisvrouw kunnen zijn zie ik al weer
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:14
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-05-2003 @ 21:08:


Ja. Doe het lekker maar eens andersom.

En dan wil ik die mannen wel eens zien die dat helemaal niet zo erg schijnen te vinden.
Zoals ik al eerder zei, de samenleving dwingt je helemaal niet in die positie. Dat doe je zelf, of dat doet je vent, en aan beide valt iets te doen. Daar hoef je 'de mannen' niet de schuld van te geven, reageer dat lekker af op je eigen kerel.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 20-05-2003 @ 21:14:
Zoals ik al eerder zei, de samenleving dwingt je helemaal niet in die positie. Dat doe je zelf, of dat doet je vent, en aan beide valt iets te doen. Daar hoef je 'de mannen' niet de schuld van te geven, reageer dat lekker af op je eigen kerel.
De samenleving kan er wel degelijk debet aan zijn:
- niet gepast;
- geen goede kinderopvang;
- geen goede zwangerschapsverlofregeling (of zoals Nederland eentje die slechts voor de vrouw geldt, alsof de man geen vader wordt )
- demotiverende werkomgeving (om carriere in te maken, zoals mijn voorbeeld van het bankwezen).

etc.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:24
Verwijderd
Ik vind het belachelijk dat er hier vrijwel algemeen wordt aangenomen dat de vrouw het huishouden doet (of het nou fulltime is of erbij), en nog belachelijker dat dat ook overal zo gaat.

Ook een probleem trouwens is de school. In vrijwel elk land blijven de kinderen op de basisschool tussen de middag over, terwijl ze in Nederland naar huis gaan. Er moet iemand zijn die de kids dan opvangt, en dat is vrijwel altijd de vrouw. Zo hou je die parttime banen er wel in, ja.

Het punt is geloof ik ook dat vrouwen wel vaak het heft in eigen hand willen houden - dan doen de mannen eens wat, en dan zeggen ze snibbig "Laat toch, je doet het helemaal verkeerd, laat mij maar!" Dat schiet natuurlijk óók niet op.

Maar denk maar niet dat degene met wie ik later kom te leven er af komt met minder dan de helft van het thuiswerk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:29
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Nate schreef op 20-05-2003 @ 02:47:
Op z'n Gatara's:

Wil jij dan met mij trouwen?

Ah, kende ik maar meer vrouwen die er zo over dachten. Dan boeit de rest al niet meer.
Hm, ik zei alleen dat niet alle vrouwen aan het werken zouden moeten. Als ze er geen zin in hebben, dan kunnen ze net zo goed het huishouden op zich nemen. Dat geldt ook voor mannen, trouwens.
Maar ik ben bang dat ik een vrouw ben, die wel wil werken. Ik ben niet lui aangelegd, en ook niet het type dat graag thuis zit. Dus ik vraag me af of het huwelijksaanzoek dan nog wel geldt
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:37
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 20-05-2003 @ 21:29:
Hm, ik zei alleen dat niet alle vrouwen aan het werken zouden moeten. Als ze er geen zin in hebben, dan kunnen ze net zo goed het huishouden op zich nemen. Dat geldt ook voor mannen, trouwens.
Maar ik ben bang dat ik een vrouw ben, die wel wil werken. Ik ben niet lui aangelegd, en ook niet het type dat graag thuis zit. Dus ik vraag me af of het huwelijksaanzoek dan nog wel geldt
Hé, ho, waar is de gulden middenweg? Ik ben geen masculinist, alle vrouwen mogen van mij werken zo ze willen. En ze mogen ook best weigeren om verantwoordelijkheid te nemen voor het huishouden; mits ik er zin in heb wil ik mijn deel best doen. Maar als ze doorslaat krijgt ze van mij geen huwelijksaanzoek, nee Maar jij leek me wel geschikt. Hou je van voetbal? Mooi, ik ook niet.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:42
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Nate schreef op 20-05-2003 @ 21:37:
Hé, ho, waar is de gulden middenweg? Ik ben geen masculinist, alle vrouwen mogen van mij werken zo ze willen. En ze mogen ook best weigeren om verantwoordelijkheid te nemen voor het huishouden; mits ik er zin in heb wil ik mijn deel best doen. Maar als ze doorslaat krijgt ze van mij geen huwelijksaanzoek, nee Maar jij leek me wel geschikt. Hou je van voetbal? Mooi, ik ook niet.
Voetbal is best leuk om te doen. Maar avonden lang ernaar kijken, alsjeblieft zeg...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.