Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 18:42
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
Maak je niet druk. Ga desnoods niet bij een studentenvereniging. Ga alleen bij een studentenvereniging als deze je echt aanspreekt en als je eventueel ontgroening daarvoor over hebt. Doe het zeker niet voor de zogenaamde sociale contacten, die kun je ook wel opduiken tijdens de introductieweek, in je mentorgroep, jaarclub, bij je studIEvereniging, werkgroep, etc.
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2005, 23:04
Verwijderd
De bedoeling van een ontgroening is om een hechte band te creëren tussen de nieuwe lichting eerstejaars, en dat is nodig omdat het bij traditionele verenigingen gebruikelijk is om jaarclubs te vormen. Het is nu eenmaal zo dat wanneer je met een groep bent en je leuke dingen doet, nu eens met de een optrekt en dan weer met de ander. Hierdoor ontstaat onherroepelijk groepjesvorming en dat willen verenigingen die wel een ontgroening hebben het liefst voorkomen. De visie die hierachter schuil gaat is dat als je met een groep ergens bent, en het met zijn allen klote hebt, dat je dan als een groep sterk moet staan om je te kunnen handhaven. Door de elementen in die ontgroening wordt je genoodzaakt voor elkaar op te komen en elkaar te helpen, en de afstand tussen de aspirant leden en oudere leden wordt groter. De band onderling wordt echter ijzersterk.
Bij een ontgroening wordt je als aspirant meestal denigrerend behandeld, en moet je dingen doen die niet zo leuk zijn. Die combinatie maakt het vrij vervelend en daarom vindt niemand een ontgroening leuk. Je wordt bijvoorbeeld nooit bij je naam genoemd maar 'feut 16' maar jij moet je mede-aspi's wel bij hun naam aanspreken, en je moet bijvoorbeeld de hele dag bomen omhakken of een half uur op je knieën zitten of je mag de hele week niet douchen. Bij de ene vereniging gaat het net wat anders aan toe dan bij de andere. Soms echter kunnen er elementen inzitten die eigenlijk hardstikke grappig zijn (maar die jij op dat moment even niet kan waarderen) zoals bijvoorbeeld in een rijtje moeten staan en de tanden moeten poetsen van je buurman terwijl een ander dat tegelijk bij jou doet, of je vakantieverhalen tegen de muur vertellen, of een denkbeeldig knopje op je rug hebben, waardoor je telkens moet zoemen met een bierkrat in je hand.
Ik zit zelf bij een studentenvereniging waarbij net de ontgroening is afgeschaft. Wij waren de eerste nieuwe lichting. Van veel mensen heb ik verhalen gehoord en zij hebben er nooit echt spijt van gehad. Natuurlijk is het enorm vervelend maar zij zien het iets als een plaats binnen de vereniging waarvoor je hebt moeten vechten. Na de ontgroening kregen ze een oorkonde en werden gefeliciteerd met hun lidmaatschap, op de laatste dag. Sommigen barstten van emotie in huilen uit vanwege de spanning die zich moest ontladen, en velen van de oude garde hebben nog steeds (het klinkt stom) die oorkonde op hun kamer hangen omdat ze er trots op zijn en omdat ze voelen dat ze ervoor gevochten hebben. Ikzelf ben aan de ene kant wel blij dat ik geen ontgroening heb gehad maar aan de andere kant ben ik toch wel stiekem benieuwd hoe het is. Nu kun je je afvragen of het het waard is en hoever je daarmee kan gaan. Sommige mensen staan meer voor een ontgroening open en hebben er meer voor over dan anderen. In het verleden werden er echter bizarre dingen gedaan maar tegenwoordig zijn ze veel strenger met de controle (anders krijgt een vereniging bijvoorbeeld geen subsidie meer van de universiteit) en er is een gedragscode waarin afspraken staan over alcohol en hoeveelheid slaap. Aan de andere kant duurt een ontgroening maar even en krijg je er mooie jaren voor terug. Dat je je laat vernederen om lid te worden is inderdaad een heel vreemd gegeven maar toch hebben die paar corprale elementen wel iets, ze maken net het verschil met een sport- of studievereniging waar je contributie betaald en dan gewoon lid bent. Het voegt wat historie en karakter toe. Maar zoals ik al zei, dat is de mening van een groep, ik snap het ook als je daar helemaal geen zin in hebt.

Laatst gewijzigd op 19-08-2005 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 23:55
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
American*Dream schreef op 15-08-2005 @ 19:42 :
Maak je niet druk. Ga desnoods niet bij een studentenvereniging. Ga alleen bij een studentenvereniging als deze je echt aanspreekt en als je eventueel ontgroening daarvoor over hebt. Doe het zeker niet voor de zogenaamde sociale contacten, die kun je ook wel opduiken tijdens de introductieweek, in je mentorgroep, jaarclub, bij je studIEvereniging, werkgroep, etc.
hoe krijg jij een JC zonder lid te zijn???
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 18:44
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
Offtopic: Goed, ik zal mijn woorden nuanceren: een dérgelijke studentenvereninging (met (zeer heftige) ontgroeningen) bijv: sommige van de zogeheten corpsverenigingen

hoe kom je dan dus aan een JC? lid worden van een studentenvereniging die niet de gewoonte heeft peuken op andermans lichaam uit te drukken in het kader van ontgroening (Utrecht) of mensen geen ontharingscreme op geslachtsdelen met 3e graads brandwonden tot gevolg te laten smeren in het kader van ontgroening (Belgie)

Als je daar even overheen had gelezen echter, had je gezien dat dit slechts een van de paar voorbeelden was die ik gaf om sociale contacten op te doen, wat het eigenlijke punt gemaakt in mn post was.
__________________
If there was no hate, there would never have been love

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:03
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2005 @ 12:38 :
Staar je niet blind op het beeld van de brallende corpsbal die nooit studiepunten haalt en elke dag dronken is, dat beeld wordt meestal onderhouden door mensen die er zelf niets van begrijpen.
Dat beeld wordt anders wel door die verenigingen en haar leden zelf opgeroepen. Wij kregen namelijk bij de intro een rondleiding van het Eindhoven Studenten Corps en raadt eens door wat voor iemand die gegeven werd? Inderdaad, een dronken en brallende corpsbal...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:51
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
MaHo schreef op 20-08-2005 @ 21:03 :
Dat beeld wordt anders wel door die verenigingen en haar leden zelf opgeroepen. Wij kregen namelijk bij de intro een rondleiding van het Eindhoven Studenten Corps en raadt eens door wat voor iemand die gegeven werd? Inderdaad, een dronken en brallende corpsbal...
En dat terwijl het ESC een wannabe-corps is (niet erkend).
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 00:04
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 20-08-2005 @ 21:03 :
Dat beeld wordt anders wel door die verenigingen en haar leden zelf opgeroepen. Wij kregen namelijk bij de intro een rondleiding van het Eindhoven Studenten Corps en raadt eens door wat voor iemand die gegeven werd? Inderdaad, een dronken en brallende corpsbal...
Wat Manuzhai zegt: het zijn juist de 'net niet'-verenigingen die heel hard hun best doen om bijna karikaturaal over te komen (Eindhovensch 'Studentencorps', Audentis uit Enschede).
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 00:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik wil niet meer zeggen dat ik als ik jou was er goed over na zou denken waarom je het wil doen.
Van mijn opleidingslaag (3-jaar Accountancy HES-Amsterdam) zijn er misschien van de 50 een stuk of 3 lid waarvan er 1 in mijn klas (van de 25).
Wij hebben het zonder die studentenvereniging onderling net zo naar onze zin en hebben ook lol.
Dus bedenk goed waarom je het wil doen. Er is een speciale studentenvereniging aan onze school gekoppeld, met volgens mij ook alleen maar HESSERS, ik geloof wel dat het niet de gemiddelde doorsnee is maar dat is denk ik ook heel erg KLAS afhankelijk, als er een eental uit een klas waarmee je het de eerste week goed kan vinden bij een studentenvereniging gaan is de kans groter dat jij het ook doet, het heeft wel een ontgroening naar ik weet maar niet echt heel erg bijzonder nare dingen.
Als voorbeeld: opdrachten doen en dan zorgen dat ze geen persoonelijke bezittingen hebben zodat ze zonder abonnement/OV/geld door de stad heen hun opdrachten moeten vervullen.

Ach das nog niet zo erg (hoe ik het weet; dat ene meisje uit me klas heb ik het draaiboek van gelezen en wat gehoord erover)

Maar denk goed na wat je er te zoeken wil hebben en of je met je eigen klas het zonder studentenvereniging niet net zo gezellig kan hebben.

Ik heb het ondermeer niet gedaan omdat ik op de bekende (in dit geval niet verplichte) studentenavond(donderdag) standaard werk en dan veel activiteiten had. Verder vond ik het ook zonde van me tijd aangezien ik vrienden genoeg heb en er eigelijk gewoon geen tijd voor heb
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 00:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik heb mijn paklijst binnen:

- paspoort
- tenue de ville
- luchtbed
- slaapzak
- regenkleding
- warme kleding
- wandelschoenen
- Badmuts
- Een groen of rood petje
- Rookwordt unox (350 gr.)
- 500 gr. zuurkool
- een dozijn eieren
- een gefrankeerde ansichtkaart
- een slaapmutsje
- een zak drop
- 2 theedoeken
- 2 schoonmaakdoekjes
- een schuursponsje
- dikke kaars
- verkleedpak, thema: "wat je vroeger wilde worden..."
- sportkleding rood/groen
- badpak (ook voor de heren) en handdoek
- een voorwerp dat jouw karakter typeert
- pedaalemmerzak met een duidelijke naamsticker erop
- grote a4 envelop met een duidelijke naamsticker erop
- bril
- een joenit (???)
- blauwe pen
- 1/5 staatslot
- pot gel

----

Dus, het wordt iig niet een normale introductie en het lijkt erop dat het een soort van ontgroening gaat worden. Ik had ook al een rare vragenlijst... Weet iemand wat een "joenit" is?

__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:18
Verwijderd
Mensen die zeggen dat je per se NIET lid moet worden zijn minstens zo erg als mensen die je opdringen wel lid te worden. Doe wat je zelf wil! Ik was in mijn eerste jaar niet lid, en in mijn tweede jaar wel. Ik weet dus van beide kanten een beetje hoe het is. Ik ben nu heel blij met mijn vereniging, omdat die gewoon relaxt is, ik het er onwijs naar mijn zin heb, omdat je mensen leert kennen die een andere studie doen en misschien een andere visie dan jij hebben. Ik hoop dat jij goed rond kijkt als je zelf de intro gaat doen, en doet waar je je het lekkerst bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:37
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 01:55 :
Ik heb mijn paklijst binnen:

- paspoort
- tenue de ville
- luchtbed
- slaapzak
- regenkleding
- warme kleding
- wandelschoenen
- Badmuts
- Een groen of rood petje
- Rookwordt unox (350 gr.)
- 500 gr. zuurkool
- een dozijn eieren
- een gefrankeerde ansichtkaart
- een slaapmutsje
- een zak drop
- 2 theedoeken
- 2 schoonmaakdoekjes
- een schuursponsje
- dikke kaars
- verkleedpak, thema: "wat je vroeger wilde worden..."
- sportkleding rood/groen
- badpak (ook voor de heren) en handdoek
- een voorwerp dat jouw karakter typeert
- pedaalemmerzak met een duidelijke naamsticker erop
- grote a4 envelop met een duidelijke naamsticker erop
- bril
- een joenit (???)
- blauwe pen
- 1/5 staatslot
- pot gel

----

Dus, het wordt iig niet een normale introductie en het lijkt erop dat het een soort van ontgroening gaat worden. Ik had ook al een rare vragenlijst... Weet iemand wat een "joenit" is?

Lijkt me dat ze unit bedoelen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 01:55 :
Ik heb mijn paklijst binnen:

- paspoort
- tenue de ville
- luchtbed
- slaapzak
- regenkleding
- warme kleding
- wandelschoenen
- Badmuts
- Een groen of rood petje
- Rookwordt unox (350 gr.)
- 500 gr. zuurkool
- een dozijn eieren
- een gefrankeerde ansichtkaart
- een slaapmutsje
- een zak drop
- 2 theedoeken
- 2 schoonmaakdoekjes
- een schuursponsje
- dikke kaars
- verkleedpak, thema: "wat je vroeger wilde worden..."
- sportkleding rood/groen
- badpak (ook voor de heren) en handdoek
- een voorwerp dat jouw karakter typeert
- pedaalemmerzak met een duidelijke naamsticker erop
- grote a4 envelop met een duidelijke naamsticker erop
- bril
- een joenit (???)
- blauwe pen
- 1/5 staatslot
- pot gel

----

Dus, het wordt iig niet een normale introductie en het lijkt erop dat het een soort van ontgroening gaat worden. Ik had ook al een rare vragenlijst... Weet iemand wat een "joenit" is?

Waar word je lid? En hoeft niet persé een ontgroening te zijn hoor Bij mijn weten krijg je voor vrijwel elke introductie van een vereniging een dergelijke lijst
joenit zal inderdaad een unit zijn lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 21-08-2005 @ 14:46 :
Waar word je lid? En hoeft niet persé een ontgroening te zijn hoor Bij mijn weten krijg je voor vrijwel elke introductie van een vereniging een dergelijke lijst
Klopt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 14:09
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 01:55 :
Ik heb mijn paklijst binnen:

- paspoort
- tenue de ville
- luchtbed
- slaapzak
- regenkleding
- warme kleding
- wandelschoenen
- Badmuts
- Een groen of rood petje
- Rookwordt unox (350 gr.)
- 500 gr. zuurkool
- een dozijn eieren
- een gefrankeerde ansichtkaart
- een slaapmutsje
- een zak drop
- 2 theedoeken
- 2 schoonmaakdoekjes
- een schuursponsje
- dikke kaars
- verkleedpak, thema: "wat je vroeger wilde worden..."
- sportkleding rood/groen
- badpak (ook voor de heren) en handdoek
- een voorwerp dat jouw karakter typeert
- pedaalemmerzak met een duidelijke naamsticker erop
- grote a4 envelop met een duidelijke naamsticker erop
- bril
- een joenit (???)
- blauwe pen
- 1/5 staatslot
- pot gel

----

Dus, het wordt iig niet een normale introductie en het lijkt erop dat het een soort van ontgroening gaat worden. Ik had ook al een rare vragenlijst... Weet iemand wat een "joenit" is?

lol ik heb 2 aparte lijsten
1 voor werkkamp
1 voor ontgroening

wtf is een fremzel
dat moet ik meenemen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 14:41
Verwijderd
Waarschijnlijk krijgt iedereen die geen fremzel mee heeft genomen stront in z'n haar gesmeerd
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:57
DP17
DP17 is offline
Voor de intro van mijn opleiding moet ik een waterpistool meenemen (die k eerst nog kopen moet) en verder eigenlijk alles wat bij een intro hoort!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 16:00
Verwijderd
Het was weer schattig om te zien hoe al die eerstejaars Minervianen in een bus werden afgevoerd en hoe een dikke vadsige kneus in een pak tegen ze stond te schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:20
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
sann schreef op 21-08-2005 @ 14:46 :
Waar word je lid? En hoeft niet persé een ontgroening te zijn hoor Bij mijn weten krijg je voor vrijwel elke introductie van een vereniging een dergelijke lijst
joenit zal inderdaad een unit zijn lijkt mij
Wat is een unit?

Citaat:
iemand of niemand schreef op 21-08-2005 @ 17:00 :
Het was weer schattig om te zien hoe al die eerstejaars Minervianen in een bus werden afgevoerd en hoe een dikke vadsige kneus in een pak tegen ze stond te schreeuwen.
Dat is toch humor, die lach je dan toch recht in izjn gezicht uit?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 21:20 :
Wat is een unit?



Dat is toch humor, die lach je dan toch recht in izjn gezicht uit?
Denk maar niet dat je als sjaars/feut het lef hebt om een ouderejaars tijdens ontgroening uit te lachen. Heb je het lef wel dan wordt je hoogstwaarschijnlijk vertelt dat je per direct op kan rotten Of je krijgt een héééééle nare ontgroening.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 00:31
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ok, dit is te leuk.

joenit/unit(?) is een eenheid. Ik heb geen idde wat ze precies bedoelen, maar alles kan een unit zijn. Fremzel ken ik ook niet, maar wellicht kan alles een fremzel zijn, neem iig iets mee wat er op lijkt . En zorg voor een goed verhaal erbij, dat kan altijd handig zijn, maar lees t niet voor, want dat is te huisbakken.
En anders........ben je de lul

@DP17 Zorg zeker voor een (goed!) waterpistool. Je kan het nodig hebben voor een vorm van 'gotcha', maar t kan misschien ook wel zijn dat er iets naars (melk ofzo) in gaat en dan wil je liever niet diegene zijn die t bij heeft. Maar bij opleidingen gaat het er vaak wel redelijk sociaal aan toe, voor zover ik weet.

@MB, wees blij dat je een dozijn eieren mee moet nemen, ik heb ook al een paklijst gezien met 13 eieren (dit jaar)
En je weet dat een tenue de ville een pak is? neem iig niet je duurste mee.

@iemand of niemand: is Minerva(a)n(en) en verder Quint, Augustijn, Catenaan (itt wat hun eigen praeses zegt is het dus geen cateniaan, dit ivm de verwarring die kan ontstaan met Taeniaan) en mensen van SSR hebben niet echt zo'n 'bijnaam'
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 01:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Weet ik. En ik heb maar 1 pak en dat laten ze mooi heel, want ik ben al arm

Citaat:
sann schreef op 21-08-2005 @ 23:21 :
Denk maar niet dat je als sjaars/feut het lef hebt om een ouderejaars tijdens ontgroening uit te lachen. Heb je het lef wel dan wordt je hoogstwaarschijnlijk vertelt dat je per direct op kan rotten Of je krijgt een héééééle nare ontgroening.
Nouja, als ze zo triest zijn dat ze zelf nergens tegen kunnen, dan ga ik graag weg, want dan wil ike r ook niet bij horen

Maar misschien is het op dat moment wel erg indrukwekkend/overweldigend en durf ik het misschien inderdaad niet. Kan ik me ook best voorstellen
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 21:20 :
Wat is een unit?
Dat wordt bij ons (op de vereniging) gebruikt als het woord Ding. Een Unit is dus een ding, wat weer vanalles kan zijn

Citaat:
**SoMeOne schreef op 20-08-2005 @ 00:04 :
*knip*
Mooi verhaal, maar toch vind ik het nogsteeds onzin. Voor de groepsvorming? Imo totaal niet nodig. Ander argument is dat je je dan weet te weren als je in de toekomst wordt afgezeken oid. Net zo goed onzin, alsof ik daar een ontgroening voor nodig heb en je het niet zou kunnen als je geen ontgroening gehad hebt.
Verder kregen wij ook gewoon een bul. Vind ik ook leuk en hij hangt ook op mijn kamer, maar het hoeft toch niet zoiets te zijn voor als je je ontgroening gehad hebt. Bij ons is het gewoon iets dat je bij je inauguratie krijgt.

Daarbij blijf ik het gewoon achterlijk vinden dat je je een week moet laten vernederen om alleen maar bij een groepje te mogen horen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:55
Verwijderd
Nog elk jaar een heerlijke discussie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 22-08-2005 @ 02:35 :
Weet ik. En ik heb maar 1 pak en dat laten ze mooi heel, want ik ben al arm



Nouja, als ze zo triest zijn dat ze zelf nergens tegen kunnen, dan ga ik graag weg, want dan wil ike r ook niet bij horen

Maar misschien is het op dat moment wel erg indrukwekkend/overweldigend en durf ik het misschien inderdaad niet. Kan ik me ook best voorstellen
Dat is ook zo Het is het juist op dat moment, vanaf een afstand gezien lijkt het niet zo, maar als je er midden in zit en er zijn nog 400 medefeuten die ook niks zeggen (nou ja ook al zijn het er maar 40 dan nog) zal jij over het algemeen ook niet opstaan om die gozer eens flink uit te lachen

En unit kan ook een biertje zijn, maar ook een ding, een eenheid, een heleboel dus Verzin gewoon iets leuks en een goed verhaal erbij inderdaad dan komt 't wel goed
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:29
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Citaat:
MB schreef op 21-08-2005 @ 01:55 :
Ik heb mijn paklijst binnen:



----

Dus, het wordt iig niet een normale introductie en het lijkt erop dat het een soort van ontgroening gaat worden. Ik had ook al een rare vragenlijst... Weet iemand wat een "joenit" is?

Wij hadden een paklijst van 2 a4'tjes vol maar waar wordt je lid dan?
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:00
DP17
DP17 is offline
Ik moet ook een cadeau(tje) meenemen voor de leiding dat wordt dus echte Groninger Koek, hebben ze tenminste nog iets wat eetbaar is....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:05
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 22-08-2005 @ 17:29 :
Wij hadden een paklijst van 2 a4'tjes vol maar waar wordt je lid dan?
Als die introductieweek bevalt ga ik bij Amphitryon in Maastricht. Is alleen voor mensen van de hotelschool geloof ik...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-08-2005 @ 01:31 :
@iemand of niemand: is Minerva(a)n(en) en verder Quint, Augustijn, Catenaan (itt wat hun eigen praeses zegt is het dus geen cateniaan, dit ivm de verwarring die kan ontstaan met Taeniaan) en mensen van SSR hebben niet echt zo'n 'bijnaam'
Ok, dat wist ik niet Wat is Catenaan dan? Zegt me niet zo heel veel eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:47
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Iemand die lid is van Catena...
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 23:09
Verwijderd
Nou woon ik praktisch mijn hele leven in Leiden, maar dat zegt me dus helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 00:32
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 22-08-2005 @ 02:35 :
Nouja, als ze zo triest zijn dat ze zelf nergens tegen kunnen, dan ga ik graag weg, want dan wil ike r ook niet bij horen

Maar misschien is het op dat moment wel erg indrukwekkend/overweldigend en durf ik het misschien inderdaad niet. Kan ik me ook best voorstellen
Nouja, in de regel heeft het niet zoveel zin om ouderejaars die aanwezig zijn tijdens de intro uit te lachen. Je krijgt er gewoon een kutintroductie door, je wordt extra hard aangepakt als je de pik op je vestigt (ook als je een enorme drukker bent trouwens), in het ergste geval word je gewoon eruit geschopt.

Lef wordt op punten wel gewaardeerd, natuurlijk niet zomaar de grootste bek opscheuren maar in elk geval niet je continu drukken en je bek dichthouden, maar zomaar een grote bek geven tegen de introcie of ouderejaars heeft echt geen enkel nut. Daar heb je alleen jezelf mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 11-11-2008 23:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 10:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 18:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 08:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 19:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.