Advertentie | |
|
15-02-2018, 11:45 | ||
Citaat:
Als ik niet zou scheiden denk ik dat ik per 1 à 2 weken een zak afval aan moet bieden en nu is dat er 1 per 1,5 maand. Scheelt me al snel ruim €50,- op jaarbasis (of 75% aan kosten)
15-02-2018, 11:51 | |
Oma is al weken aan het zeuren dat ze met me wil gaan winkelen, maar ik heb daar echt totaal geen zin in. Vorige keer dat ik met haar ging winkelen kochten we een rokje (fijn rokje, lekker basic en draagbaar) en twee truien. De ene trui is te klein en de andere is totaal niet mijn smaak, maar oma kon beter naar de verkoopster luisteren dan naar mij . Ook in dit gesprek komt mijn nee totaal niet aan.
15-02-2018, 11:56 | ||
Citaat:
15-02-2018, 12:25 | ||
Citaat:
Samen met haar bij papa eten is nog het beste uit te houden
15-02-2018, 12:59 | ||
Citaat:
Afstand creëren blijft lastig en dubbel, want ik ben haar enige kleinkind en ze heeft ook al geen dochter meer, ik ben alles wat belangrijk voor haar is.
15-02-2018, 13:32 | |
Ik had ook een lastige relatie met mijn oma: ze was een slechte moeder en een vervelende echtgenote en erg bemoeierig en opdringerig. Ze heeft bijvoorbeeld geprobeerd een statement maken met testament door mij erin op te nemen en mijn nichtje niet.
Sinds ik haar behandel als een zesjarige (liefdevol maar vooral heel streng, duidelijk in grenzen en consequenties zoals minder telefoongesprekken als ze zich er niet aan houdt) hebben we behoorlijk leuk contact en heeft ze zelfs af en toe leuk contact met mijn moeder, als ik erbij ben en ze weet dat ik de telefoon afpak als ze gaat lopen "kankeren" zoals ze het zelf noemt. Als ze begint te zeuren over mijn beroepskeuze ('maar schrijven kun je tenminste echt goed, zo zonde dat je bent gaan zingen') herhaal ik gewoon 'ik vind het vervelend en onaardig als je dat zegt, ik wil graag dat je erover ophoudt' en dat snapt ze na twee, drie keer wel. Natuurlijk is mijn oma niet jouw oma maar echt duidelijk grenzen stellen en niks doen uit ja maar zielig, heeft een wereld van verschil gemaakt. |
15-02-2018, 13:44 | ||
Citaat:
Met oma praten of ruzie maken heeft gewoon heel weinig nut, het gaat echt het ene oor in en het andere uit. En negeer ik haar, dan belt zeg me op of staat ze ineens voor de deur, of moet ik van papa horen dat oma steeds naar me vraagt (waarna ze alsnog weer langs komt of blijft opbellen).
15-02-2018, 14:04 | ||
Citaat:
15-02-2018, 14:20 | ||
Citaat:
15-02-2018, 15:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 15:52 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 17:00 | |
Ik kan me 't wel voorstellen dat het lastig is, want het is toch familie. De mijne weet me ook altijd een behoorlijk schuldgevoel aan te praten.
Mijn oma lag afgelopen weekend in het ziekenhuis en ik ben niet langsgeweest, want 1) ze was erg bevattelijk voor ziektes en 2) ze had rust nodig. Dus ik krijg van m'n moeder te horen dat ik 'r moet appen. Okee, deed ik, maar toen 'deed haar telefoon raar', dus dat heeft ze niet gezien. Toen kreeg ik een appje van m'n moeder 'Je kan 'r anders ook bellen'. Maar dat heb ik niet gedaan, want ze mocht die dag toch al naar huis en was slecht bij stem. Ik weet gewoon dat er over me wordt geluld omdat ik niet ben langsgeweest en dat is kakkie-frustrerend. Alsof ik geen reet om m'n oma geef.
15-02-2018, 17:04 | |
Verwijderd
|
Oh, maar dat het niet makkelijk is, snap ik zeker! Er werd door mijn schoonfamilie ook een tijd van alles gevonden van mij omdat ik mijn eigen plan trok en dat was - ook voor Jos - niet heel makkelijk. Maar wat ik oprecht niet snap, is dat er iemand is die je blijkbaar alleen maar energie kost en waar je niets van terug krijgt, al lange tijd, en dat je daar niets mee doet (of wil doen). Dat dat een tijd zo kan zijn snap ik ook, maar al zolang als ik me kan herinneren, post Eline alleen maar over hoe moeilijk het met oma is. En dat vind ik bijzonder, omdat ik dat oprecht niet begrijp.
|
15-02-2018, 17:41 | |
Ik ben opgegroeid met oma, oma paste op en als oma niet bij ons was gingen wij bij oma lunchen of avondeten. Ik snap dus heel goed dat oma over me moedert en graag betrokken is. Ik heb een hele andere band met haar dan met de opa en oma die verder weg wonen. Mijn moeder had heel veel moeite met het feit dat ik ging puberen (toen ik achttien was ) en dat ik meer zelfstandigheid wilde. Zij was zelf ook nog super close met haar moeder. Verschil is dat mijn oma nog wel enig respect voor mijn moeder had, en mij echt ziet als klein meisje. Ik geef heel veel om oma en ik zou niet willen dat we geen contact meer hadden (ik heb jarenlang opa van vaders kant niet gezien, dat haal je niet meer in, en je grootouders worden er ook niet jonger op). Die balans vinden tussen oma toelaten en goed voor mezelf zorgen blijft een uitdaging. Oma is gewoon oud en volgens mij ook niet meer(?) zo heel intelligent en al helemaal niet inlevend en daar kan je gewoon weinig aan doen.
Tegelijkertijd mag ik wel haar auto lenen als het nodig is, en biedt ze aan om voor de hele familie sjaals te breien en zegt ze elke keer dat ze me ziet dat Luna zo'n mooie kat is. Ze heeft echt de beste bedoelingen, maar het komt er vaak niet zo lekker uit.
15-02-2018, 18:01 | ||
Citaat:
In den haag heb ik wel een tijdje afval gescheiden, maar toen had iemand uit mijn straat een foto gemaakt van het groenafval dat bij de restafval werd geflikkerd door de vuilnismannen. Toen ben ik er meteen mee opgehouden. In Delft worden gft en rest wel gescheiden opgehaald. En phoebe, heb het nu ook gevonden. Zit er eentje hier niet heel ver vandaan.
15-02-2018, 19:06 | |
Verwijderd
|
Ja dat is een heel goed streven Ik reageerde daar niet zozeer op trouwens.
Hou trouwens goed in de gaten dat iets als "je eigen beker meenemen" slechter voor het milieu kan zijn dan een papieren beker van de kiosk gebruiken en dan heb ik het over enkele ordes van groottes slechter. Helemaal als je met de hand afwast. |
15-02-2018, 19:07 | |
Waar ik nu woon zijn er geen aparte vuilnisbakken. Alleen oud papier kan ik recyclen, maar plastic en gft niet. Best slecht. In het dorp van m'n ouders zijn ze verplicht om 4 verschillende bakken te hebben en krijgen ze boetes als ze niet correct scheiden.
15-02-2018, 19:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 19:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 19:31 | ||
Citaat:
Als mijn achternichtje er bij is, is mijn oma trouwens leuker (achternichtje gaat bij de politie, dus dan is oma eventjes iets meer bezorgd om het achternichtje dan om mij) en doen we spelletjes
15-02-2018, 19:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 19:54 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik best een normaal wereldbeeld en zo. |
15-02-2018, 20:20 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer de kleur groen eens aan een blinde uit te leggen. Laatst gewijzigd op 15-02-2018 om 21:20. |
15-02-2018, 20:27 | |
Verwijderd
|
Heftig hoor Bas. Ik weet ook wel dat niet alles opgelost kan, moet en hoeft te worden, maar soms frustreert me dat mateloos. Omdat mensen er (onnodig) last van blijven houden, omdat niemand er beter van wordt, omdat het oneerlijk is, omdat er geen recht wordt gedaan aan iemand's gevoelens, omdat het (in mijn ogen) zoveel beter kan. En ik weet dat dat onrealistisch is en naïef en dom en kinderlijk, maar dat is wel wat me soms gebeurd. Oprecht (en nutteloos) boos worden vanwege situaties die in mijn ogen oneerlijk of gemeen of wat dan ook zijn. Ik weet dat dat geen zin heeft, maar soms doe ik dat. Niet zo vaak meer omdat ik op mijn werk ook steeds beter om leer gaan met oneerlijke situaties waar geen oplossing voor is, maar zo nu en dan doe ik dat nog eens. En alle hormonen die er nu rondzwiepen in mijn lijf helpen daar niet bij.
|
15-02-2018, 21:19 | ||
Citaat:
15-02-2018, 21:59 | ||
Citaat:
|
15-02-2018, 22:06 | ||
Citaat:
Och ja, familie Mijn moeder heeft laatst weer een enorme terugval gehad en is echt tenenkrommend vermoeiend, momenteel. Echt heel kut dat iemand zo zijn ziekte kan 'zijn'. En ze kan er zelf niets aan doen, maar dat is elke keer weer moeilijker te begrijpen, omdat ze haar ziekte nogal eens als excuus gebruikt voor dingen. Ik vier zaterdag voor het laatst mijn verjaardag thuis en ik hoop dat dat wel een beetje gezellig wordt...
15-02-2018, 22:08 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-02-2018, 22:12 | |||
Citaat:
Citaat:
15-02-2018, 22:13 | ||
Citaat:
15-02-2018, 22:14 | ||
Citaat: