Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 16:22
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Faerie schreef op 23-10-2005 @ 15:37 :
ja extreem dun ja. maar gewoon dun niet
hoe vaak zie je nou iemand die zo dun is dat je de botten ziet.
ik vind ook dat daar heel anders tegen aan wordt gekeken, en vooral zoals jij het al noemde: het is een mode-ideaal. dik zijn is dat niet.

dunne mensen hebben niet zo snel het probleem dat ze geen kleren ofzo kunnen vinden in de H&M. bij de H&M hebben ze namelijk ook maat 34. er zijn gewoon heel veel leuke kleren te vinden in kleine maatjes naar mijn mening.

Het gaat er toch ook niet om wat er erger is, of hoe de meerderheid van de bevolking (of eigenlijk, de mode-wereld) er tegenaan kijkt, want het is sowieso nooit leuk als je rotopmerkingen over je omvang (dik of dun) krijgt, en een dun iemand voelt zich er waarschijnlijk net zo rot over als een dik iemand, maar dit is geloof ik al gezegd

Bij de H&M hebben ze alle kleding toch in kleine én in grote maten?
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:46
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 23-10-2005 @ 17:22 :
Het gaat er toch ook niet om wat er erger is, of hoe de meerderheid van de bevolking (of eigenlijk, de mode-wereld) er tegenaan kijkt, want het is sowieso nooit leuk als je rotopmerkingen over je omvang (dik of dun) krijgt, en een dun iemand voelt zich er waarschijnlijk net zo rot over als een dik iemand, maar dit is geloof ik al gezegd

Bij de H&M hebben ze alle kleding toch in kleine én in grote maten?
Ik denk dat het vooral gaat om het punt dat slank/dun het modeideaal is. Los daarvan is het denk ik allebei even erg is.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:53
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 23-10-2005 @ 17:22 :
Bij de H&M hebben ze alle kleding toch in kleine én in grote maten?
Nee, bij Esprit en helemaal bij Mexx heb je hetzelfde. Een maat 40 van H&M of Esprit is veel kleiner dan een maat 40 van McGregor of Gant bijvoorbeeld.
Bij de Bijenkorf heb je dat ook. Een L van Proloog is ongeveer net zo groot als een s/m van Bijenkorf Basics.
edit: Oh ja, en het meest vervelende is dat het bij H&M ook nog wel eens verschilt
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 23-10-2005 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:55
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 23-10-2005 @ 17:22 :
Het gaat er toch ook niet om wat er erger is, of hoe de meerderheid van de bevolking (of eigenlijk, de mode-wereld) er tegenaan kijkt, want het is sowieso nooit leuk als je rotopmerkingen over je omvang (dik of dun) krijgt, en een dun iemand voelt zich er waarschijnlijk net zo rot over als een dik iemand, maar dit is geloof ik al gezegd

Bij de H&M hebben ze alle kleding toch in kleine én in grote maten?
je hebt helemaal gelijk, maar wat de meerderheid van de bevolking er van vind doet er zeker wel toe. veel mensen zijn over het algemeen nogal meelopers, hebben vooroordelen en als dan heel veel mensen zeggen dat bijvoorbeeld dik ECHT lelijk is, dan nemen veel mensen dit nogal snel over, en dan krijgen ze dit soort berichten ook nog eens van de modewereld. En zo is dit bij heel dun zijn ook.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:08
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ja, oke heel dun is ook niet mooi.
maar de modewereld is er juist ook wel op gericht, juist zo dun mogenlijk (tenminste als je naar modelen kijkt)

Volgensmij kunnen sommige van hun ook niet dunner worden.

Natuurlijk is het niet fijn om een 'afwijkende' factor in je leven te hebben.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:41
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Zoals al eerder gezegd: Het is allebei even moeilijk. Als je een dunne bouw hebt is het niet makkelijk om aan te komen. Als je stevig gebouwd bent is het lastiger om af te vallen. Mensen moeten sowieso niet proberen om lichamelijk iets te worden wat ze nooit kunnen zijn. Er zijn dunne mensen en dikke mensen, iedereen vindt weer iets anders mooi.

Hoewel het de laatste tijd steeds erger wordt met het dunne ideaalbeeld. Een paar jaar terug was maat 38 nog een mooi ideaal om na te streven. Ik zie in reacties hier dat mensen met een BMI van 22 (waar maat 38 wel op van toepassing is) te dik gevonden worden. Tegenwoordig is maat 36, of zelfs 34 ideaal. En dat is voor heel veel vrouwen onhaalbaar. En die zijn dan liever te dun, omdat ze een normale bouw als dik zien.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:52
meisje833
meisje833 is offline
ik doe ook krachttraining en wil daardoor aankomen, ik eet ook heel veel, mja hoe meer je gaat eten, hoe meer je maag gaat knorren omdat je maag groter wordt, dus dan moet ik nog meer gaan eten .
Bij mij zit aankomen niet in m'n bouw, ik ben heel tenger gebouwd, ben extreem slank, maar niet lelijk/ziek mager
Ik baal wel enorm, ik zo graag een beetje stevig willen zijn, mja het is niet anders, het zit in de familie..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:59
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Faerie schreef op 23-10-2005 @ 15:37 :
ja extreem dun ja. maar gewoon dun niet
Ik ben ook een tijd extreem dun geweest, 20 kilo later ben ik gewoon dun, en ik kom nog steeds mensen tegen die me voor anorexia uitschelden.
Trouwens waarom schelden ze met dat woord? Wat als die persoon nu eens écht anorexia heeft? Mensen lijken nog steeds niet te begrijpen dat het echt een ziekte is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:58
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
voyager schreef op 21-10-2005 @ 13:51 :
Ik vroeg me wat af. Wat is nu eigenlijk het ergst: te dik zijn en willen afvallen, of te mager zijn en willen aankomen.

Ik zelf denk dat het moeilijker is te mager te zijn. Als je te dik bent kan je er met zelfdicipline wel raken, en dan kan je ook nog een mooi model over houden, terwijl als je te mager bent, het al moeilijk is, hoe kom je opeens een paar kilo aan, hoe krijg je opeens een kont , of borsten...

wat denken jullie?
helemaal gelijk in. ik was een hele tijd te mager en ik wist niet hoe ik aan moest komen...
zelfs niet hoe ik gelijk gewicht moest houden en niet meer aankomen

dus ik denk dat je wel gelijk in hebt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 25-10-2005 @ 19:59 :
Ik ben ook een tijd extreem dun geweest, 20 kilo later ben ik gewoon dun, en ik kom nog steeds mensen tegen die me voor anorexia uitschelden.
Trouwens waarom schelden ze met dat woord? Wat als die persoon nu eens écht anorexia heeft? Mensen lijken nog steeds niet te begrijpen dat het echt een ziekte is.
Omdat het altijd leuk blijft om andere mensen te pesten, duh.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 23:20
Verwijderd
Ik schommel een beetje de ene keer vrij platte buik andere keer toch wel weer vetrollen. ligt net aan de periode of ik veel sport en weinig snoep of alles eet wat los en vast zit.
Maar toch denk ik dat dik/stevig zijn met goed zittende kleren ook goed te verhullen is. Je hebt dikke mensen die zich in te strakke kleding persen, dat maakt alleen mar dikker (bij iedereen trouwens). Zelfde geld voor mensen die al mager zijn en dan nog mager makende kleding dragen.
Ben blij dat ik normaal ben.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 14:17
Liefde & Relatie Stevige meiden??
lil me
92 03-06-2004 13:32
De Kantine Als je een ding aan jezelf mocht veranderen...
Qimm
87 07-07-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu???
**~yvie~**
13 18-06-2003 22:43
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40
Psychologie Wat te doen als . . .
Mad^Athlete
13 29-01-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.