Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 19:48
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 10-01-2004 @ 20:36:
Huh? Karakter veranderen? Als er nou 1 ding bullshit is, is dit het wel. Karakter verander je niet zomaar, uiterlijk is tegenwoordig makkelijker te veranderen
Je moet iemand nemen zoalsie is, en niet omdat je denkt dat je nog wel wat kan veranderen.
Karakter kun je zo in een weekje veranderen. Makkelijk. ME, vertrouw me maar, ik heb de ontgroening van een corpsvereniging meegemaakt. Zeker geen bullshit dus. Maarja je hebt gelijk, uiterlijk is idd makkelijker

En natuurlijk moet je iedereen nemen zoals tie is. Maar als ik bijvoorbeeld een heel leuk meisje zie met wie ik een prachtig gesprek kan voeren en die mij ook heel aardig vindt, maar die opeens een gewoonte heeft om haar neus van binnen te bestuderen(neuspeuteren ) kan ik dat haar afleren als ik daar zin in heb of niet ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 13:48
feline
feline is offline
Precies. Een goed uiterlijk is natuurlijk relatief, iedereen heeft daar een andere mening over. Maar ik vind het erg belangrijk dat ik iemand aantrekkelijk vind. Het gebeurt me ook weleens dat ik iemand knapper vind naarmate ik hem beter leer kennen.

Verder vind ik het een beetje een onzinnige vraag, ik kan me niet voorstellen dat iemand geen of weinig waarde hecht aan het karakter van een persoon.
__________________
I'm a good girl, I am...

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 13:52
MeLovesYou
MeLovesYou is offline
Nou...ik vind het innerlijk het belangrijkste, maar ik vind wel, stel dat een "lelijke" jongen nou een heel goed innerlijk heeft, dan zou ik niet wat met die jongen kunnen nemen, want ik vind zelf, dat je die jongen toch wel echt leuk moet vinden..en niet alleen om zijn innerlijk doen of uiterlijk natuurlijk!! ik let veel op het innerlijk, maar als die jongen redelijk knap is, dan zeg ik van,..waarom niet!!
Innerlijk vind ik belangrijker en ik denk maar zo, uiterlijk is mooi meegenomen!! maargoed...tuurlijk let ik als ik iemand zie lopen ook eerst op het uiterlijk, dat zal vast iedereen doen...
__________________
Loved By Few, Hated By Many & Respected By All
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 13:58
thelittlegirl
Avatar van thelittlegirl
thelittlegirl is offline
Ik vind het innerlijk het belangerijks
een jongen ken wel zo mooie kop hebben,maar misschien is die wel de grootste player.
ik kijk eerst naar het innerlijk dan pas naar het uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:03
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Karakter kun je zo in een weekje veranderen. Makkelijk. ME, vertrouw me maar, ik heb de ontgroening van een corpsvereniging meegemaakt. Zeker geen bullshit dus. Maarja je hebt gelijk, uiterlijk is idd makkelijker
Karakter kan je wel veranderen, maar sommige dingen bijna niet

Ontgroeningen hebben weinig met karakter te maken. Je moet een hoop bla hebben en dan kom je er wel door heen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:12
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
born2dance schreef op 10-01-2004 @ 20:48:
Karakter kun je zo in een weekje veranderen. Makkelijk. ME, vertrouw me maar, ik heb de ontgroening van een corpsvereniging meegemaakt. Zeker geen bullshit dus. Maarja je hebt gelijk, uiterlijk is idd makkelijker

En natuurlijk moet je iedereen nemen zoals tie is. Maar als ik bijvoorbeeld een heel leuk meisje zie met wie ik een prachtig gesprek kan voeren en die mij ook heel aardig vindt, maar die opeens een gewoonte heeft om haar neus van binnen te bestuderen(neuspeuteren ) kan ik dat haar afleren als ik daar zin in heb of niet ??
Ja maar als iemand gewoon een kutkarakter heeft, heeftie een kutkarakter. Neuspeuteren vind ik ook niet echt bij iemands karakter horen, meer bij gewoontes ofzo.

Als iemand gewoon niet aardig is, heel bot en afstandelijk, maar wel superknap, dan ga ik echt niet de moeite nemen om diegene te veranderen, omdat daar mss wel jaaaaaren overheen kunnen gaan.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:28
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ten eerste wil ik even kwijt dat je en karakter echt niet kunt veranderen. Iemand zou zich anders voor kunnen gaan doen dan die werkelijk is, zodat het lijkt of hij of zij anders is qua karakter, maar het karakter zelf blijft altijd hetzelfde.

Ten tweede is het onzin wanneer er mensen beweren dat je niet alleen op karakter zou kunnen vallen, natuurlijk kan dat wel, want uitstraling (houding, glimlach, blik) komen toch voornamelijk voort uit je karakter.

natuurlijk is het eerste dat je opvalt het uiterlijk. Ik kijk dan wel voornamelijk naar het gezicht en gezichtsuitdrukkingen,dus niet hoe dik/dun iemand is of welke kleur haar die heeft ofzo, maar als iemand super knap is voel ik me toch niet meteen tot iemand aangetrokken. (misschien is dat wel zo gegroeid uit zelfbescherming). Als iemand echt heeeeeeel erg lelijk is, zal het wel veeeel meer moeite kosten, ja, maar 'misvormingen' in het gezicht stoten mij niet meteen af, een verschrikkelijke blik uit hun ogen wel! Ik ben eigenlijk nooit verliefd, al lopen er heel veel mooie mannen rond op de wereld. Ik kan echt pas verliefd op iemand worden wanneer die persoon een karakter heeft dat mij aanspreekt. Als die persoon sociaal is, spontaan, aardig.
En nee, ik lieg niet.

Als het om vrienden draait maakt het uiterlijk ook niets uit, maar draait het ook allemaal om karakter. Op diezelfde manier gaat dat bij mij met verliefd worden...

Oke, lastig uit te leggen. Ik hoop dat jullie het toch begrijpen (al ben ik bang dat ik dat zal moeten betwijfelen)

Innerlijk, daar draait het om!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:34
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik begrijp exact wat je bedoelt

Citaat:
Ten eerste wil ik even kwijt dat je en karakter echt niet kunt veranderen. Iemand zou zich anders voor kunnen gaan doen dan die werkelijk is, zodat het lijkt of hij of zij anders is qua karakter, maar het karakter zelf blijft altijd hetzelfde.
Je karakter blijft niet helemaal hetzelfde. Sommige dingen veranderen inderdaad nooit, maar andere dingen veranderen wel.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:39
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 15:34:


Je karakter blijft niet helemaal hetzelfde. Sommige dingen veranderen inderdaad nooit, maar andere dingen veranderen wel.
Volgens mij lijken ze dus alleen maar te veranderen, maar veranderen ze in werkelijkheid eigenlijk niet...

Misschien kun je een goed voorbeeld geven waardoor ik overstag zou kunnen gaan?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 14:42
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Ik kijk niet naar uiterlijk.
Maar naar uitstraling.

Ik vind uitstraling en karakter belangrijk.
Als dat matcht bij iemand (ten eerste bij zichzelf) vind ik dat in de meeste gevallen al aantrekkelijk.
Haha, iemand moet stralen, maar toch een soort van nonchalance over zich heen hebben. Dan zit het goed.
Qua eisen vind ik toch dat hij slim moet zijn, niet te beroerd om een discussie aan te gaan en vooral stérk z'n mening uit.
Tja, een hele waslijst. Maar ik voel het wel als iemand bij me past.

Ik roep het al jaren, de combinatie Uitstraling + Karakter is het belangrijkst.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:11
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 11-01-2004 @ 15:42:
Ik kijk niet naar uiterlijk.
Maar naar uitstraling.

Ik vind uitstraling en karakter belangrijk.
Als dat matcht bij iemand (ten eerste bij zichzelf) vind ik dat in de meeste gevallen al aantrekkelijk.
Haha, iemand moet stralen, maar toch een soort van nonchalance over zich heen hebben. Dan zit het goed.
Qua eisen vind ik toch dat hij slim moet zijn, niet te beroerd om een discussie aan te gaan en vooral stérk z'n mening uit.
Tja, een hele waslijst. Maar ik voel het wel als iemand bij me past.

Ik roep het al jaren, de combinatie Uitstraling + Karakter is het belangrijkst.
en dan te bedenken dat uitstraling toch voornamelijk voortkomt uit karakter....

maar inderdaad, je voelt het gewoon aan wanneer iemand bij je past/hoort, wanneer je iemand aantrekkelijk vindt, waar dat ook door komt...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:19
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Misschien kun je een goed voorbeeld geven waardoor ik overstag zou kunnen gaan?
Ok, zal ik voorbeeld van mezelf geven. Tot mijn 12e ben ik enorm serieus geweest in alles wat ik deed. Ik haalde alleen maar hoge cijfers en er was geen ruimte voor grappen en grollen.

Nu boeit het me geen flikker meer. Heb op de middelbare school kutcijfers gehaald omdat ik alleen maar met leuke dingen bezig was. Nu op universiteit haal ik weer 8n en ben ik er soms nog wel serieus mee bezig, maar niet de hele dag. Gewoon voor een tentamen werk ik paar uur serieus en dat is het dan.

Vroeger was ik veel introverter, nu ook inmiddels niet meer.

Twee voorbeelden
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:02
pink*lady
pink*lady is offline
ik ben tog wel erg kieskeurig qua uiterlijk
dr is maar een zeer kleine groep jongens waar ik op val...
kheb dus ook nog nooit wat gehad
maar innerlijk blijft belangrijk, maar als ik iemand fout vind dan stap ik niet echt op zo iemand af................
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:08
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 16:19:
Ok, zal ik voorbeeld van mezelf geven. Tot mijn 12e ben ik enorm serieus geweest in alles wat ik deed. Ik haalde alleen maar hoge cijfers en er was geen ruimte voor grappen en grollen.

Nu boeit het me geen flikker meer. Heb op de middelbare school kutcijfers gehaald omdat ik alleen maar met leuke dingen bezig was. Nu op universiteit haal ik weer 8n en ben ik er soms nog wel serieus mee bezig, maar niet de hele dag. Gewoon voor een tentamen werk ik paar uur serieus en dat is het dan.

Vroeger was ik veel introverter, nu ook inmiddels niet meer.

Twee voorbeelden
Dat heet in mijn ogen gewoon groeien.
Daar gaan dus een aantal jaren overheen ook!

Maar veranderen in maanden kan niet en gedwongen veranderen al helemaal niet.
Dus de persoon veranderen waar je een relatie mee hebt, omdat die persoon wel een goed uiterlijk heeft, maar naar jouw idee nog wat aan haar karakter schort, kun je daar echt niet zo makkelijk wat aan veranderen.

Neem bijvoorbeeld mijn eigen ouders, (ja, ik heb wel een kritiek op die lui, niet alleen wat mij betreft)
Mijn moeder dacht altijd dat ze wel wat aan de manieren van mijn vader kon veranderen, hem etiquette aan kon leren. Ze zijn nu 30 jaar getrouwd (geloof ik, ik weet niet precies hoe lang) en het is haar nog steeds niet gelukt!

Aan jezelf kun je misschien wat dingen veranderen en door de jaren heen zul je vanzelf ook veranderen, maar gedwongen veranderen kan in mijn ogen nooit echt! (je kunt wel 'spelen' dat je veranderd bent)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:13
Tolchok
Avatar van Tolchok
Tolchok is offline
geen zin om alles te lezen

ontopic: in een relatie is voor mij eerst uiterlijk belangrijker
en na een tijd is innerlijk belangrijker
__________________
[TSBS] ja leuk, maar ff stil
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ga iemand na een tijdje knap vinden, als ik haar eenmaal beter ken.
Iemand die ik op het eerste gezicht echt niet super-knap vind, maar 'gewoon', zeg maar, kan ik na een paar maanden opeens ook uiterlijk heel knap gaan vinden als ik die persoon beter ken.
Dat klinkt misschien heel raar, maar de conclusie zou dus moeten zijn: het karakter vind ik het belangrijkst, het innerlijk en dan komt daarna het uiterlijk.

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:44
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Neem bijvoorbeeld mijn eigen ouders, (ja, ik heb wel een kritiek op die lui, niet alleen wat mij betreft)
Mijn moeder dacht altijd dat ze wel wat aan de manieren van mijn vader kon veranderen, hem etiquette aan kon leren. Ze zijn nu 30 jaar getrouwd (geloof ik, ik weet niet precies hoe lang) en het is haar nog steeds niet gelukt!
Mijn opa was zoon van ketellappers. Heel laag opgeleide ouders dus. Had nooit tafelmanieren geleerd. Toch heeft hij het zichzelf aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:25
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 18:44:
Mijn opa was zoon van ketellappers. Heel laag opgeleide ouders dus. Had nooit tafelmanieren geleerd. Toch heeft hij het zichzelf aangeleerd.
Lees nou eens wat je zelf zegt: zichzelf aangeleerd.

Wat ik eerder ook al duidelijk probeerde te maken is dat je jezelf misschien nog wel kunt veranderen, maar niet een ander kunt dwingen zichzelf te veranderen.

sorry als het wat bod is overgekomen, ben een beetje sjaggie en dat mag natuurlijk geen invloed hebben op mijn reactie. Is niet vervelend bedoeld dus
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:33
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 11-01-2004 @ 19:25:
Lees nou eens wat je zelf zegt: zichzelf aangeleerd.

Wat ik eerder ook al duidelijk probeerde te maken is dat je jezelf misschien nog wel kunt veranderen, maar niet een ander kunt dwingen zichzelf te veranderen.

sorry als het wat bod is overgekomen, ben een beetje sjaggie en dat mag natuurlijk geen invloed hebben op mijn reactie. Is niet vervelend bedoeld dus
Ah nu vat ik hoe je het bedoelde. Sorry had het anders opgevat
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:57
Joke01
Avatar van Joke01
Joke01 is offline
Ik denk dat uiterlijk altijd wel meespeelt. Maar op zich als je het niet gelijk hebt over een relatie vind ik het nooit erg als iemand niet zo knap is. En dan kan je diegene ook gewoon als vriend leren kennen, zonder verliefd te zijn.

Maar ik val wel voor het grootste gedeelte op innerlijk. Ik zou niet verliefd kunnen worden denk ik op iemand die ik niet zou kennen. Maar uitstraling speelt ook wel mee. Zo kan iemand die niet echt knap is er ook leuk uitzien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Waarom kom ik altijd in de ''friendzone''
R-R
65 24-07-2013 15:55
Liefde & Relatie Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden.
krentenbol
13 26-01-2010 21:21
Liefde & Relatie Belangrijk aan je vriend(in): uiterlijk of innerlijk?
Fluff-Ball
73 05-06-2004 16:41
Lifestyle Innerlijk - Uiterlijk
Nijn*
32 19-10-2003 19:30
Liefde & Relatie enquete relaties
TCFK
25 26-03-2002 20:02
Liefde & Relatie INNERLIJK of UITERLIJK
anoniempje15
48 27-02-2002 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.