Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 07:44
Forum Enemy #1
Avatar van Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-04-2004 @ 22:42 :
Wat zijn jullie een stel zielige paupers, te dom om een tekst te lezen en maar zeiken en zeuren. Ik vind jullie echt een stelletje kansloze rukkers
Ik ben niet kansloos En ik heb die tekst voor de helft gelezen maar op dat moment kreeg ik stuiptrekkingen en kotsneigingen.
__________________
You know who we are...| Steun Kenjirro|2-0 voor Israel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 08:26
HandigeHarry
Avatar van HandigeHarry
HandigeHarry is offline
dit ssort texten zijn volgens mij ook meer bestemd voor het N&A forum.

als je 'm daar post reageer ik er wel op
__________________
*een man is nooit dronken als hij nog op de vloer kan liggen zonder zich vast te houden* waarom ook makkelijk doen als het moeilijk kan?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:41
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Leuk, ik heb het gelezen, maar ik wist ook al waarom Amerika gehaat wordt. Bedankt voor het delen van deze informatie, maar ik denk niet dat velen hier het wat kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 14-04-2004 @ 04:59 :
Daarom hoeft het nog geen waar te zijn.
Gezien de meeste reacties mag ik gerust stellen dat er wel een kern van waarheid inzit
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:16
Forum Enemy #1
Avatar van Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-04-2004 @ 18:30 :
Gezien de meeste reacties mag ik gerust stellen dat er wel een kern van waarheid inzit
Dat mag wel ja. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat inderdaad ook het geval is.
__________________
You know who we are...| Steun Kenjirro|2-0 voor Israel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 09:15
Verwijderd
Lees mijn sig, en je hebt mijn mening over dit topic.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Goede tekst. Het meeste wist ik wel, maar toch...
Waarom geen bronvermelding? Waar komt dit artikel vandaan?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:10
Dragon God
Dragon God is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-04-2004 @ 22:42 :
Wat zijn jullie een stel zielige paupers, te dom om een tekst te lezen en maar zeiken en zeuren. Ik vind jullie echt een stelletje kansloze rukkers
paupers,dom,zeiken,zeuren,kanslose rukkers...fijn

dat je een tekst niet kan/WIL lezen (omdat je bijv nog wel leukere dingen te doen hebt ) wil niet zeggen dat je dom bent!

en trouwens, ook al waren sommigen te DOM om een tekst te lezen...sommigen zullen je dom vinden omdat je moeite hebt met wiskunde, of talen ofzo

en de rest wat je zei was een beetje eentonig

waarom zou de VS nou miljoenen $ uitgeven aan oorlogen/militaire acties?
omdat ze denken dat ze goed zitten, wij hebben geen recht van spreken, omdat wij alles via de pers moeten krijgen, de president heeft de CIA, FBI waaruit een hoop info komt die wij niet weten en misschien nooit zullen weten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
alsjeblieft, ga dood
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Dragon God schreef op 15-04-2004 @ 22:10 :
paupers,dom,zeiken,zeuren,kanslose rukkers...fijn

dat je een tekst niet kan/WIL lezen (omdat je bijv nog wel leukere dingen te doen hebt ) wil niet zeggen dat je dom bent!

en trouwens, ook al waren sommigen te DOM om een tekst te lezen...sommigen zullen je dom vinden omdat je moeite hebt met wiskunde, of talen ofzo

en de rest wat je zei was een beetje eentonig

waarom zou de VS nou miljoenen $ uitgeven aan oorlogen/militaire acties?
omdat ze denken dat ze goed zitten, wij hebben geen recht van spreken, omdat wij alles via de pers moeten krijgen, de president heeft de CIA, FBI waaruit een hoop info komt die wij niet weten en misschien nooit zullen weten.
Dan moet je niet stupide reageren alleen omdat men het leuk vind om niceman af te zeiken, verder kan iedere forummer lezen anders zat ie niet te forummen gezien forummen zeer veel met teksten te maken heeft.

Het is heel simpel, er gaan elk jaar honderden miljarden in de defensie industrie om, aan die industrie zijn weer duizenden bedrijven gerelateerd. In het geval van oorlog draait deze industrie op volle toeren, en zolang een conflict goed loopt gaan er gigantische geldstromen stromen.
Verder doet de VS er graag alles aan om hun economische intresses te waarborgen, oftewel pro vs mensen aan de macht te helepn door zelf in te grijpen in een conflict, of door een partij actief te steunen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:34
Daevrem
Daevrem is offline
Ik ben het met Gauloises en niceman1984 eens.

Doe niet zo kinderachtig en dom. Als je die tekst niet wil lezen zeg dan ook niets.

Als iemand een bericht opent met daarin "Bush is een terrorist" en "De VS is een terroristenstaat" of "De wereld wordt geregeerd door een zeer kleine elite" dan geloofd niemand dat.

Ik raad iedereen aan de film Manufacturing Consent te kijken.

Het is gewoon een feit dat het pentagon om de zoveel tijd een 'promotiecampagne' moeten voeren. Dit heeft natuurlijk weer veel leed, geweld en doden to gevolig. En dat maakt de VS niet erg geliefd.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:59
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-04-2004 @ 18:30 :
Gezien de meeste reacties mag ik gerust stellen dat er wel een kern van waarheid inzit
Dus jij bent slim, omdat je de tekst gelezen hebtik draai gewoon JOUW bewering om ... je komt nochtans niet zo over als je mensen uitscheldt omdat ze een twintig-meter-lange-tekst niet lezen.

Prachtige tekst voor zover ik hem gelezen heb, maar hoort hier niet. Soms moet je wel eens rekening houden met de doelgroep van de tekst. En zoals ik al zei, in korte stukjes, want ik ben werkelijk geďnteresseerd. Ik ken er als het ware niets van, van heel die kwestie tussen Amerika en vijanden.
N&A is wat te ingewikkeld, aangezien ik niet mee ben...

Dus nogmaals: Niceman, zou je a.u.b. nog eens dergelijke info/mening geven, maar dan in een wat kleinere proportie, zo kan iedereen deelnemen aan de discussie die toch wel interessant kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:40
Daevrem
Daevrem is offline
Zoals ik al zei kan dat soms erg moeilijk zijn.

In een kort verhaal kun je alleen maar conventionele dingen herhalen. Dingen die je eigenlijk al kent. Als je hele absurde dingen zegt, die misschien wel heel waar, of de enige correcte zijn, dan moet je gewoon veel feiten en data aandragen. Anders is het gewoon absurd. Dus via korte oneliners, korte interviews tussen twee reclameblokken kun je oude conventionele gedachten in stand houden. Vandaar dat de media en de ideologische bewegingen in de VS zo absurd smal is in vergelijking met Europa en de rest van de wereld.

Ok, ik vat het even samen:

De VS is de nummer 1 terroristenstaat.

Als de wetten van Nuremberg toegepast waren dan waren alle naar-oorlogse presidenten van de VS opgehangen.

Multinationals zijn totalitairee organisaties die een groot gevaar zijn voor de democratie.

De beste politieke leiders zijn die leiders die lui en corrupt zijn.

Er is niet meer moreel in de wereldpolitiek vandaag dan in de dagen van Ghengis Khan. De afwegingen zijn gewoon anders.


Let wel, dit zijn dan weer mijn meningen. Niet die van Niceguy.

Je gelooft er nu waarschijnlijk niets van dus moet je zelf maar uitzoeken of het waar is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:01
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik heb de hele tekst gelezen hoor, best wel interseant een andere visie.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Triest hoe weinig moeite de meeste mensen nog doen om informatie tot zich te nemen. Het moet blijkbaar allemaal in one-liners, samengevat en in Jip-en-Janneke-taal. Triest.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:36
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
MarkB schreef op 16-04-2004 @ 15:50 :
Triest hoe weinig moeite de meeste mensen nog doen om informatie tot zich te nemen. Het moet blijkbaar allemaal in one-liners, samengevat en in Jip-en-Janneke-taal. Triest.
Tsja we leven in een stressvolle maatschappij alles moet snel snel snel voor boeken heeft men geen geduld of tijd meer voor.

alles moet snel en duidelijk wezen voor de lezer, maar zo vergeet men de achtergronden van de situatie's en krijgt men verkeerde indrukken over bepaalde onderwerpen.

maar blijf kritisch en durf de waarheid onder ogen te zien.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:53
Forum Enemy #1
Avatar van Forum Enemy #1
Forum Enemy #1 is offline
Citaat:
MarkB schreef op 16-04-2004 @ 15:50 :
Triest hoe weinig moeite de meeste mensen nog doen om informatie tot zich te nemen. Het moet blijkbaar allemaal in one-liners, samengevat en in Jip-en-Janneke-taal. Triest.
Ik heb het voor de helft gelezen maar dit was weer het zoveelste Ámerika is de grootste slechterik' verhaal dat ik mij de verdere moeite van lezen bespaar.
__________________
You know who we are...| Steun Kenjirro|2-0 voor Israel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-04-2004 @ 20:36 :
Tsja we leven in een stressvolle maatschappij alles moet snel snel snel voor boeken heeft men geen geduld of tijd meer voor.

alles moet snel en duidelijk wezen voor de lezer, maar zo vergeet men de achtergronden van de situatie's en krijgt men verkeerde indrukken over bepaalde onderwerpen.

maar blijf kritisch en durf de waarheid onder ogen te zien.
Maar wat is nou je bron? Waar komt dit artikel nou vandaan??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.