Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2012, 13:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, beter voor je! Voor Klaverhap dus.
Ja, voor mij is het huilen met de pet op

Citaat:
Ohja ik heb een keer een trouwfoto op d.nl gezet! Toen zei jij geloof ik dat hij eruit zag als een zakenman van 30
In positieve of negatieve zin? Want ik vind best wel een aantal mannen die 30+ zijn heet.
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Oud 29-09-2012, 13:55
Verwijderd
30 is natuurlijk ook niet oud ofzo, maar ik weet niet hoe lang jullie nu getrouwd zijn.
Oud 29-09-2012, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Vijf liter Maar volgens mij kun je olijven eindeloos bewaren. Misschien is het een voordeelverpakking voor heel zuinige mensen die graag olijven eten.
Als een blik eenmaal open is, gaan de olijven wel slap worden en verkleuren!
Oud 29-09-2012, 13:56
Verwijderd
30 is toch niks mis mee? 35 ook niet. Wat heb je aan van die jonge knulletjes.
Oud 29-09-2012, 13:59
Verwijderd
wat is dat trouwens ineens de laatste weken op psych, met al die vijftien- en zestienjarigen die een kutweek of -maand hebben en dan meteen over zm en alles beginnen?
Oud 29-09-2012, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, voor mij is het huilen met de pet op


In positieve of negatieve zin? Want ik vind best wel een aantal mannen die 30+ zijn heet.
Ja dat weet ik niet het klonk een beetje negatief
Citaat:
30 is natuurlijk ook niet oud ofzo, maar ik weet niet hoe lang jullie nu getrouwd zijn.
Vier jaar en nog wat. toen we trouwden waren we (net) 22 en (bijna) 25, en nu zijn we 26 en 29
Oud 29-09-2012, 13:59
Verwijderd
Citaat:
wat is dat trouwens ineens de laatste weken op psych, met al die vijftien- en zestienjarigen die een kutweek of -maand hebben en dan meteen over zm en alles beginnen?
Geef ze eens ongelijk.
Oud 29-09-2012, 13:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik ben bijna 30
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-09-2012, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook wel meer verschilende dingen willen koken en uitproberen, maar zodra ik een lange ingredientenlijst zie met allemaal kruiden en dingen die je niet zo vaak gebruikt denk ik van, ja laat maar.
Relaxed juist, dan heb je het in huis en ga je op zoek naar leuke gerechten die je daar weer mee kunt maken En tadaaa veelzijdig koken
Oud 29-09-2012, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Relaxed juist, dan heb je het in huis en ga je op zoek naar leuke gerechten die je daar weer mee kunt maken En tadaaa veelzijdig koken
Dat is zo. Maar ik ben heel slecht in langetermijndenken. En geld uitgeven. Dus die combi zorgt ervoor dat ik dan denk, nou, ik maak wel weer spaghetti.
Oud 29-09-2012, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Geef ze eens ongelijk.
Het gaat allemaal om ruzie met ouders en ruzie met school enzo, en dan wel echt moeilijke situaties, maar toch, allemaal zo tijdelijk, ik ben zo geneigd om tegen ze te zeggen 'kind, haal je diploma, ga uit huis, komt wel goed schatje' tegen ze te zeggen maar ik denk dat ze dan alleen maar boos op me worden.
Oud 29-09-2012, 14:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja dat weet ik niet het klonk een beetje negatief
Oh Ik bedoelde het vast niet zo
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook wel meer verschilende dingen willen koken en uitproberen, maar zodra ik een lange ingredientenlijst zie met allemaal kruiden en dingen die je niet zo vaak gebruikt denk ik van, ja laat maar.
oh dit zie ik pas doordat Sann je quote. Er zijn ook best kookboeken zonder lange ingrediëntenlijst. Je kunt eens bij de Slegte kijken naar kookboeken uit de 'de allerlekkerste ...-gerechten' serie (dikke vierkante boeken met gekleurde rug) en de 'lekker - makkelijk - snel klaar' serie (dunne kookboekjes, staan meestal in zo'n kaartenrek).
Oud 29-09-2012, 14:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In positieve of negatieve zin? Want ik vind best wel een aantal mannen die 30+ zijn heet.
Citaat:
ik ben bijna 30
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Carn! Volgens mij zag ik gisteravond die vriend van je met dat lange blonde haar in DB!
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:05
Verwijderd
Trouwens, ik wil een recept met jullie delen. Heb het al als tip gegeven aan een aantal mensen, en iedereen is enthousiast.

De combi lijkt heul raar, maar het is heel lekker!

Zuurkoolschotel met chorizo, 2 personen

benodigdheden:

Gekookte wijnzuurkool (te koop bij de AH) (Hoewel er tegenwoordig ook gerookt spek doorheen zit, ga vanavond ervaren of het dan nog te vreten is )
Farfalle
cherrytomaatjes
Chorizo
Geraspte kaas
creme fraiche

Snij een halve chorizo in plakjes. Bak die in ongeveer 5 minuten uit.
Doe er de zuurkool bij (halve zak), de gehalveerde cherrytomaatjes en twee lepels creme fraiche. Verwarm dit even.
Doe het mengsel in een ovenschaal en doe de gekookte farfalle er doorheen.
Geraspte kaas erover, en 15 minuten op 180 graden in de oven.

Smullen maar!!!

/huishoudelijke mutspost
Oud 29-09-2012, 14:05
Verwijderd
Citaat:
oh dit zie ik pas doordat Sann je quote. Er zijn ook best kookboeken zonder lange ingrediëntenlijst. Je kunt eens bij de Slegte kijken naar kookboeken uit de 'de allerlekkerste ...-gerechten' serie (dikke vierkante boeken met gekleurde rug) en de 'lekker - makkelijk - snel klaar' serie (dunne kookboekjes, staan meestal in zo'n kaartenrek).
En The naked chef is dan natuurlijk je man
Oud 29-09-2012, 14:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik zal het eens verifiëren!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-09-2012, 14:07
Verwijderd
Citaat:
En The naked chef is dan natuurlijk je man
ja al gebruikt hij wel nog wel eens dingen die in Nederland gewoon niet zo goed verkrijgbaar zijn, maar dat kun je dan wel gewoon vervangen door iets dat er op lijkt.
Oud 29-09-2012, 14:08
Verwijderd
Mijn kookboekergernis is trouwens dat ik wil dat een recept een maaltijd is. Ik hoef toch geen recept voor spaghetti met olie en knoflook. Dat is de hoofdreden dat ik niet veel heb met De dikke vegetariër wat een kookbijbel zou moeten zijn.
Oud 29-09-2012, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Mijn kookboekergernis is trouwens dat ik wil dat een recept een maaltijd is. Ik hoef toch geen recept voor spaghetti met olie en knoflook.
Haha, ik heb dat pas gemaakt

Het was mwa.
Oud 29-09-2012, 14:10
Verwijderd
Ik vind dat als een recept geen maaltijd is, ze in de laatste regel iets moeten zeggen als "lekker met *simpel ding 1* of *simpel ding 2*". En dus ook niet "lekker met het recept op pagina 40 en het recept op pagina 86", hallo ik ga geen drie recepten tegelijk maken.
Oud 29-09-2012, 14:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik zal het eens verifiëren!
Doe dat! Ongeveer ter hoogte van de Rode Pimpernel.
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Spaghetti met olie en knoflook is prima, maar daar heb ik geen kookboek voor nodig.

Over knoflook gesproken, Maaike. maaikepunt knoflooksoep naamzoek
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat als een recept geen maaltijd is, ze in de laatste regel iets moeten zeggen als "lekker met *simpel ding 1* of *simpel ding 2*". En dus ook niet "lekker met het recept op pagina 40 en het recept op pagina 86", hallo ik ga geen drie recepten tegelijk maken.
Ja eens! Dat laatste doet DDV wel, maar ja.
Oud 29-09-2012, 14:12
Verwijderd
Bam! een 8 voor maatschappijleer
Oud 29-09-2012, 14:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn! Volgens mij zag ik gisteravond die vriend van je met dat lange blonde haar in DB!
Citaat:
ik zal het eens verifiëren!
Correct!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-09-2012, 14:12
Verwijderd
Mijn kneuterige jaren '70 kookboek is daar wel goed in die bevat vooral recepten voor vlees en vis, dus dat is niet handig voor jou. Maar dan zeggen ze welke gekookte groente of sla je er volgens hun bij moet eten, en dat je er gekookte of gebakken of gepureerde aardappels bij moet maken. Dan vind ik het prima.
Het boek bevat ook recepten voor groente en dan noemen ze ook welk vlees ze erbij vinden passen, maar dat negeer ik omdat in hun recepten voor groente meestal ook al spek of ham of kaas moet.

De uitgave is uit 2005 maar de eerste druk was uit 1972 ofzo en het zijn ook allemaal recepten die nog stammen in de tijd dat mensen zich vooral zorgen maakten dat hun kinderen te mager waren. Overal moet spek of slagroom in en de aardappelgerechten moeten geserveerd worden met brood. Oh, of je moet er gewoon een klont boter op doen.
Oud 29-09-2012, 14:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ha! Ik wilde hem onbewust automatisch aanspreken , maar toen bedacht ik me dat ik hem alleen maar kende van facebookfoto's en dat zou ik dan toch wel een beetje awkward vinden
__________________
you're not my demographic
Oud 29-09-2012, 14:16
Verwijderd
En af en toe heet een recept 'exotisch'. Dat betekent dan dat er ananas of perzik uit blik op moet het boek doet ook niet aan gele en oranje paprika's, laat staan fratsen zoals puntpaprika; een paprika is rood of groen.
Oud 29-09-2012, 14:20
Verwijderd
Mijn Schotse kookboek is altijd het lastigst. Vooral omdat de dobbelcombinatie die ik heb bedacht eigenlijk uit te veel dobbelstenen bestaat, waardoor je eigenlijk altijd midden in het boek uitkomt, en precies daar zit het hoofdstuk met recepten voor konijn en haas brrrr en dan gooi ik maar weer opnieuw en dan krijg ik weer zo'n kannibalenrecept te zien.
Oud 29-09-2012, 14:21
Verwijderd
kun je dat hoofdstuk niet gewoon uitsluiten van deelname?
Oud 29-09-2012, 14:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En af en toe heet een recept 'exotisch'. Dat betekent dan dat er ananas of perzik uit blik op moet het boek doet ook niet aan gele en oranje paprika's, laat staan fratsen zoals puntpaprika; een paprika is rood of groen.
Zo'n puntpaprika is ook enorm overrated, ik dacht laatst: oh, laat ik eens zo'n puntpaprika nemen ipv een normale. Nou, behalve wat langere halen bij het snijden merkte ik geen verschil met een normale.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-09-2012, 14:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
30 is toch niks mis mee?
Met de man in kwestie niet, met het getal wel
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-09-2012, 14:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ik ben bijna 30
Hoe lang moet jij nog tot je nieuwe levensfase?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-09-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
kun je dat hoofdstuk niet gewoon uitsluiten van deelname?
Ja, ik ga er geen recepten uit maken in elk geval, maar het is lastig om er omheen te dobbelen
Ik moet er maar eens een ander systeem voor bedenken, de desserts beginnen op pagina 102 dus op zich zou het voor de avondmaaltijden goed werken om gewoon d10x10 + d10 te doen, waarbij de 10 op de dobbelsteen als 0 telt. Dan is de kans op een ander recept alweer een stuk groter. Nu is het systeem voor dat boek dat ik vijf keer een d20 moet gooien.
Oud 29-09-2012, 14:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe lang moet jij nog tot je nieuwe levensfase?
20-12 is het zover.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-09-2012, 14:50
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
20-12 is het zover.
Oja, een week later dan ik.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-09-2012, 14:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh vet, demo van de nieuwe XCOM <3 <3
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 29-09-2012, 15:27
Verwijderd
Nou 50 shades of grey is uit en ik voel niet de behoefte om deel 2 te gaan lezen
Oud 29-09-2012, 15:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
ik ben bijna 30
Tijd om de brui eraan te geven!
Oud 29-09-2012, 15:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Nou 50 shades of grey is uit en ik voel niet de behoefte om deel 2 te gaan lezen
Ik heb me er nog niet aan gewaagd. Valt het inderdaad zo erg tegen als iedereen beweert?
Oud 29-09-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me er nog niet aan gewaagd. Valt het inderdaad zo erg tegen als iedereen beweert?
Hm. Het was wel een tijdje geleden dat ik de eerste dag 250 pagina's las in een boek. Maar daarna wordt het grafvervelend, haar stopwoordjes staan op elke pagina, ze komt om de haverklap gruwelijk hard klaar. Doordat ie aan haar tepels zit bijv. Daarvoor was het eigenlijk ook al behoorlijk vervelend. Een slavencontract terwijl ze net haar eerste zoen heeft gehad en nog maagd is was bijv. nogal

Sowieso is het hele idee van een bdsm-relatie aangaan terwijl je het eigenlijk een weerzinwekkend idee vindt al vrij raar, natuurlijk, maar nog storender is het dat ze hem 'beter' wil maken.

En toen ik hoorde dat boek 3 als volgt eindigt:

Spoiler
besloot ik dat het na dit boek wel klaar was.

Boek 1 eindigt
Spoiler
en dat vind ik een veel beter einde.

Ik snap ook niet hoe dat een cliffhanger is, iedereen zegt dat ze na het einde van boek 1 zo graag deel 2 willen lezen, maar ik heb zoiets van, ah chill, prima zo, iedereen blij
Oud 29-09-2012, 15:36
Verwijderd
Citaat:
En toen ik hoorde dat boek 3 als volgt eindigt:

Spoiler
Neeee Haha, wat slecht
Oud 29-09-2012, 15:45
Verwijderd
Oud 29-09-2012, 15:46
Verwijderd
Ik ga 'm wel eens lenen als ik hem tegenkom bij de bibliotheek. Maar ik denk dat hij nog tot in de lengte van dagen is uitgeleend
Oud 29-09-2012, 15:47
Verwijderd
Oh en met zo'n soort boek vind ik het ook eigenlijk best een vies idee, wie weet wie 'm allemaal al in haar kleverige handjes heeft gehad....
Oud 29-09-2012, 15:49
Verwijderd
Ja, ik zou 'm ook niet bij de bibliotheek lenen.
Oud 29-09-2012, 15:50
Verwijderd
Maar dat komt wel mooi uit, want ik zou 'm ook niet kopen of lezen.
Oud 29-09-2012, 15:51
Verwijderd
Je mag 'm van mij lenen hoor Ste, gegarandeerd geen kleverige faphandjes
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.