Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 00:14
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Havock schreef:
1) hmmm, zoals ik al zei, als ik er diepr over nadenk, het is geen haat.... daar ben je al ver overheen...

2) het is meer een wil, je leeft op een moment, en dat moment heeft als doel hem uit te schakelen.

3) en het voelt best fijn ja, maar dat komt, waarschijnlijk, door de adrenaline, das verslavender als.... noem maar wat oliebollen met mayonaise ofzo

en je kan er wel wat controle over krijgen, maar dat is dan meer jezelf opfokken zodat die adrenaline begint te stromen.
4) (tip, adrenaline verhoogt meeste fysieke eigenschappen, zoals reflexen ed., works good)

5) en ik krop ook heel veel op...
zeg maar bijna alles.
1) Omdat het alleen maar haat of agressie is is het niks. je weet alleen wat wat is omdat het tegenover elkaar staat. - als het alleen die is dan is het niks.
2) idd.... - ik had die gast af kunnen maken - had me een goede load problemen kunnen bezorgen
3) Ja, ook de adrenaline... maar ook dat unieke moment van mentale kalmte, geen constante oorlog... even niet... echte rust (terwijl je op hoge snelheid iets dood maakt )
4) Weet ik... adrenaline boost zowat alle fysieke eigenschappen, soms ook mentale maar soms verstoort het mentale ook weer. _ en nog iets... mannen gaan eerder dood dan vrouwen... omdat mannen veel meer adrenaline vrijlaten en hun organen daardoor sneller 'slijten'
5) opkroppen vind ik iets anders dan converteren naar agressie & haat, wat je dan opslaat in vaatje (die tweede is wel linker... als je hem niet tijdig leegt kan iets of iemand ervan langs krijgen )

Mja... in zo'n frenzy kan je echt doden... - dat heeft vervelend als doden illegaal is
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 00:16
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


Sorry hoor, maar wat is er nu zwak? Je laten overwelmen door je haat en daardoor iets ondernemen waar helemaal niemand beter van wordt, of die haat kunnen beheersen en rationeel gaan nadenken wat de beste oplossing is..

Die daders zijn ziek in hun hoofd.. Bij heel veel gevallen valt dit te genezen. Via opgesloten psychiatrische behandeling is dit mogelijk.. zo kan de dader genezen, en is hij niet langer een gevaar voor de maatschappij.. Kom op zeg, wees es ff reeel.. Ga jij maar es ff tegen mensen in een psychiatrische inrichting zeggen dat dat makkelijk is! Die dader wordt geconfronteerd met zijn eigen gruwelijke daad, die ws weer voortkomt uit iets waar hij ook mee geconfronteerd wordt.. Wees er maar zeker van dat die gast ook door een hel gaat daar..

Wie is er nu in godsnaam bij gebaat als jij die gast zelf van kant maakt? Jij zal ervoor veroordeeld worden, je eigen leven ermee verpesten. Hij zal toch dood zijn, en verder niet meer lijden. Het slachtoffer zit altijd nog met de gevolgen van wat hij heeft gedaan.. Dus wat is er nu zwak man?

Ik heb echt wel ruggegraat hoor. Ik vind de straffen voor verkrachting veel te laag, vindt dat ze een stuk hoger moeten, want boeten moet ie wel.. Het is echt niet dat ik tevreden ben met hoe het nu gaat.. Oh wat haat ik sommige mensen.. Maar ik ken ook een dader, heel goed, heel persoonlijk.. en hierin zie ik dat hij niet in en in slecht is, maar neej.. hij is ziek.. Oja, ik veracht hem om wat hij heeft gedaan, ik ben woedend op hem.. maar die woede kan ik controleren, want niemand is erbij gebaat als ik hier iets mee doe..

Ach weet je, ik ga dr ook niet verder op in gewoon.. Maar ga me niet zwak lopen noemen terwijl jij degene bent die je woede niet kan beheersen en niet kan inzien dat je woede controle over jou laten nemen niet de juiste oplossing is..
Ik ben het wederom met dusjcrib eens... - ook dat over ruggegraat e.d. - ja sorry, ik dwaal wat af over frenzy's... - ach straks komt wel een forumbossie ons dwingen een topic te maken voor frenzy's.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:46
Verwijderd
lijkt erop dat disjcrib andere ideeen heeft over zwakte...

hmpf, "i dont care about one pathetic human life that destroyed one already, i'll just try to even te score"
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:06
Sommetje
Sommetje is offline
Omdat het je raakt in haast het fundamentele. Je waardigheid wordt daardoor zo gekrenkt. Het is toch gewoon walgelijk dat een ander zo de macht over je kan hebben.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:15
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Havock schreef:
lijkt erop dat disjcrib andere ideeen heeft over zwakte...

hmpf, "i dont care about one pathetic human life that destroyed one already, i'll just try to even te score"
Ik was het met dat verhaaltje van hem eens. Wat hij globaal denkt weet ik niet.

Ik vind zwak als je het doet uit medeleven ofzow zonder er enig voordeel van te kunnen krijgen. Als je zo'n stakker weer aan de praat krijgt in de samenleving levert hij wat op. - ik vind het niet omdat het zo zielig is om hem af te maken. - ...ik weet vrij zeker dat ik kan moorden zonder er emotionele problemen bij te krijgen (nee ik doe het niet, het dient je eigenbelangen dus echt niet (tenzij het in je belang is 10 jaar de bak in te gaan)). Maar dat ik het met dusjcrib eens ben/was is niet uit medeleven, maar uit egoïsme...

ff opnieuw, categorie 1 en 3 mogen zwaar gestraft worden. Categorie 2 nog steeds geholpen omdat die gewoon niet weet wat ie doet en als ie het wist het niet zou doen.
En voor categorie 1 en 3... mensen kunnen bijdraaien en weer wat bijdragen. In de gevangenis dragen ze btw al bij... afmaken zou ik goedkeuren als het duidelijk is dat die persoon een duidelijk gevaar is voor de samenleving... en zijn schuld 100% zeker is. - nee dus...

nja, in speciale situaties zou ik wel riskeren een onschuldige te doden maar ik denk niet dat die situatie zich voor zal doen in NL ofzow.


Jouw post daarintegen lijkt meer gebaseerd te zijn op dat je niet zwak wilt overkomen en daarom zoiets zegt... - ik vind dat je alles op belangen moet baseren.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Omdat het je raakt in haast het fundamentele. Je waardigheid wordt daardoor zo gekrenkt. Het is toch gewoon walgelijk dat een ander zo de macht over je kan hebben.
juist.
(lijkt me tenminste)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
lijkt erop dat disjcrib andere ideeen heeft over zwakte...

hmpf, "i dont care about one pathetic human life that destroyed one already, i'll just try to even te score"
Ohw.. het gaat mij ook echt niet om dat leven hoor.. Het gaat mij erom dat niemand er bij gebaat is als jij dat doet, maar je het alleen maar erger maakt. Wanneer hij psychische hulp krijgt is er kans dat hij daarna weer in de maatschappij kan functioneren en zo nuttig is voor de maatschappij. Wanneer jij hem vermoord zijn zowel jij en hij niet nuttig meer..

En bovendien via psychische hulp kan men ook weer meer leren over het brein van een verkrachter, zo beter leren begrijpen, zo beter kunnen voorkomen..

Das dus allemaal een stuk nuttiger.. Het gaat mij echt niet om wat er met die dader gebeurd hoor.. Echt niet dak medelijden met hem heb als ie vermoord zou worden..

Maar dan ook, wraak vind ik nooit de juiste oplossing. Niet uit medelijden met die ander, maar om het feit dat het oneindig is. Als het meisje dat ie verkracht heeft een of andere gruwelijke daad heeft begaan rechtvaardigd dat de verkrachting dan? Vind ik dus niet.. daar gaat het niet om.. Net als dat in een ziekenhuis men mensenlevens moet redden ongeacht wat voor mens het is, nadat diegene gered is krijgt hij zijn verdiende straf wel..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:01
Verwijderd
probleem ligt niet in dat die vent ziek is in de kop, volgens mij bestaat dat neit, "geboren worden als verkrachter"

nee, das gewoon een tic die iemand uit zijn jeugd heeft meegekregen ofzo.

ze weten donders goed wat ze doen, alleen ze kicken erop.

en dat killen is misschien wat overdreven, maar ik zou hem in ieder geval wel met een bezoekje vereren (gewoon slaan mag wel?)

wat wou die doen dan?

mij aanklagen?
aangezien mijn vrienden het wel met me eens zijn heb ik dan een goed alibi
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
probleem ligt niet in dat die vent ziek is in de kop, volgens mij bestaat dat neit, "geboren worden als verkrachter"

nee, das gewoon een tic die iemand uit zijn jeugd heeft meegekregen ofzo.

ze weten donders goed wat ze doen, alleen ze kicken erop.

en dat killen is misschien wat overdreven, maar ik zou hem in ieder geval wel met een bezoekje vereren (gewoon slaan mag wel?)

wat wou die doen dan?

mij aanklagen?
aangezien mijn vrienden het wel met me eens zijn heb ik dan een goed alibi
Je bent er al helemaal klaar voor he?

Maar euh, je kan niet alle verkrachters over 1 kam scheren.. Sommigen zijn gewoon helemaal gestoord en daarbij valt niks 'beter' te maken.. maar bij anderen zijn er soms dieper liggende oorzaken, zoals zelf in de jeugd misbruikt zijn, als die diepere oorzaken worden achterhaalt en verwerkt valt de verkrachter nog te 'genezen'.

En echt niet dat ze allemaal donders goed weten waar ze mee bezig zijn.. Ja, er zijn freaks die weten wat ze doen en het puur daar omdoen, maar zo zijn ze echt niet allemaal.. Bij een hele zooi valt er nog wat te doen aan hun gedrag...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:


Je bent er al helemaal klaar voor he?

Maar euh, je kan niet alle verkrachters over 1 kam scheren.. Sommigen zijn gewoon helemaal gestoord en daarbij valt niks 'beter' te maken.. maar bij anderen zijn er soms dieper liggende oorzaken, zoals zelf in de jeugd misbruikt zijn, als die diepere oorzaken worden achterhaalt en verwerkt valt de verkrachter nog te 'genezen'.

En echt niet dat ze allemaal donders goed weten waar ze mee bezig zijn.. Ja, er zijn freaks die weten wat ze doen en het puur daar omdoen, maar zo zijn ze echt niet allemaal.. Bij een hele zooi valt er nog wat te doen aan hun gedrag...
ik doel dan ook op die dreaks ja...

zelfde als milosevich...

als je hem de nek wilt omdraaien: kaartje trekken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:16
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Havock schreef:
probleem ligt niet in dat die vent ziek is in de kop, volgens mij bestaat dat niet, "geboren worden als verkrachter"

nee, das gewoon een tic die iemand uit zijn jeugd heeft meegekregen ofzo.
Hier heb je inderdaad gelijk in. Verkrachting is gedrag dat niet is aangeboren, maar aangeleerd, bijvoorbeeld doordat een verkrachter een stoornis in zijn impulscontrole (en dan met name zijn sexuele impulscontrole) heeft, waardoor hij voor anderen een bedreiging vormt. Mede daarom is het van belang dat zo iemand door middel van een behandeling leert hoe hij op een voor zijn omgeving acceptabele manier met zijn sexuele gevoelens kan omgaan. Dusjcrib had het over dieper liggende oorzaken die iemand tot verkrachting kunnen aanzetten. Als deze oorzaken kunnen worden ontdekt, kan er van daar uit door een psycholoog een behandelmethode worden opgezet om die oorzaken weg te nemen en er zo voor te zorgen dat die persoon geen gevaar meer voor anderen kan vormen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:25
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Uiteindelijk zal het toch neerkomen op normen en waarden, maar met het veranderen van normen en waarden verdwijnt ook de term verkrachting; 1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen. 2 op grove wijze schenden.

Het gehele verkrachtings discussie is een reflectie (zoals bij elke hedendaagse situatie) van de huidige samenleving. Waarom verkracht iemand een persoon? En waarom voel diegene zich geschonden na de verkrachting? Omdat onze samenleving dit heeft gecreeërd. Wij creeëren moordenaars en verkrachters.

Zoals iemand al zei : Jij moet er toch ook niet aan denken met een vreselijk lelijke jongen naar bed te moeten... dat idee van vies'. Vanuit normen en waarden, ideeën van de individu, een beerput waaruit de meest gruwelijke zaken uit voortvloeien.

Verkrachters vloeien voort uit onze normen en waarden, onze samenleving.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:34
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
legatus schreef:
Uiteindelijk zal het toch neerkomen op normen en waarden, maar met het veranderen van normen en waarden verdwijnt ook de term verkrachting; 1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen. 2 op grove wijze schenden.

Het gehele verkrachtings discussie is een reflectie (zoals bij elke hedendaagse situatie) van de huidige samenleving. Waarom verkracht iemand een persoon? En waarom voel diegene zich geschonden na de verkrachting? Omdat onze samenleving dit heeft gecreeërd. Wij creeëren moordenaars en verkrachters.

Zoals iemand al zei : Jij moet er toch ook niet aan denken met een vreselijk lelijke jongen naar bed te moeten... dat idee van vies'. Vanuit normen en waarden, ideeën van de individu, een beerput waaruit de meest gruwelijke zaken uit voortvloeien.

Verkrachters vloeien voort uit onze normen en waarden, onze samenleving.
Prachtig gezegd - ben ut er mee eens ja... - tenzij je er toch een ondertoon bij deed van "mensheid is verdorven".

Maar het komen van verkrachters is dus duidelijk. Het is erg vanwege normen & waarden, opvoeding en individualisme.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Hier heb je inderdaad gelijk in. Verkrachting is gedrag dat niet is aangeboren, maar aangeleerd, bijvoorbeeld doordat een verkrachter een stoornis in zijn impulscontrole (en dan met name zijn sexuele impulscontrole) heeft, waardoor hij voor anderen een bedreiging vormt. Mede daarom is het van belang dat zo iemand door middel van een behandeling leert hoe hij op een voor zijn omgeving acceptabele manier met zijn sexuele gevoelens kan omgaan. Dusjcrib had het over dieper liggende oorzaken die iemand tot verkrachting kunnen aanzetten. Als deze oorzaken kunnen worden ontdekt, kan er van daar uit door een psycholoog een behandelmethode worden opgezet om die oorzaken weg te nemen en er zo voor te zorgen dat die persoon geen gevaar meer voor anderen kan vormen.
probleem is, tegenwoordig worden veel van die lui vrijgesproken.... geen bwijs bijvoorbeeld.


of ontoerekeningsvatbaar..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 08:18
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Zo prettig hebben verkrachters het niet in de gevangenis. Ze worden meestal niet gerespecteerd door medegevangen en soms zelfs mishandeld of vermoord...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 10:11
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Zo prettig hebben verkrachters het niet in de gevangenis. Ze worden meestal niet gerespecteerd door medegevangen en soms zelfs mishandeld of vermoord...
Dit geldt niet alleen voor verkrachters, maar ook voor plegers van andere sexuele misdrijven. Bovendien ga ik er van uit dat iemand die een sexueel misdrijf pleegt wel in een TBS-kliniek verblijft om daar (al of niet met dwangverpleging) te worden behandeld.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:36
bluebell
bluebell is offline
spijt, je voelt je vies en gebruikt, gevoel dat je het eigen schuld is, je walgt van jezelf
__________________
go to hell, TO HELL
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 13:09
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Zo prettig hebben verkrachters het niet in de gevangenis. Ze worden meestal niet gerespecteerd door medegevangen en soms zelfs mishandeld of vermoord...
Wat zielig..?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 15:51
Verwijderd
Iedereen heeft een hekel aan het toppunt van machteloosheid.
Sex is iets wat je normaal gesproken altijd zelf in de hand hebt.
Als je dan verkracht wordt, verlies je de controle.
Je kunt niets doen om de verkrachter te stoppen,
Je MOET sex met hem hebben. Of je het nu wilt of niet.
Pure machteloosheid, en daar hebben we zo'n hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Zo prettig hebben verkrachters het niet in de gevangenis. Ze worden meestal niet gerespecteerd door medegevangen en soms zelfs mishandeld of vermoord...
"wil je even het zeepje oppakken?"

dat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:55
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
negeren, niks gunnen enzo...

en op afreageren als ze in slechte stemming zijn. Ze worden gezien als lagere wezens en soms ook zodanig behandeld. - ik heb hier btw geen mening over...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 03:15
Verwijderd
Ik vind verkrachting erg omdat (jeez, lijkt wel of ik een opstel moet schrijven ):
(Zo zie ik het dan he, maar ik heb geen zin om overal bij te zetten: MIJN MENING enz. dus niet gaan aanvallen op dingen die ik zeg a.u.b.; 't is slechts mijn mening)
Het is mens-onterend. Er wordt iets met je gedaan wat niet met jouw toestemming gebeurd. ('t is ook niet leuk als iemand je een stoot op je bek geeft, gewoon alleen omdat je gezicht diegene niet aanstaat)
Daarbij is het pijnlijk omdat je niet opgewonden bent. Pijn is gewoon niet leuk, simpel.
Verkrachting wordt over het algemeen zonder condoom gedaan, dus zit je (lijkt mij) ook nog eens in over geslachtsziektes en of je misschien zwanger bent (bij meisjes dan).
Hmmm, meer heb ik er niet over te zeggen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 08:42
Verwijderd
Citaat:
tomtommertje schreef:
Ik vind verkrachting erg omdat (jeez, lijkt wel of ik een opstel moet schrijven ):
(Zo zie ik het dan he, maar ik heb geen zin om overal bij te zetten: MIJN MENING enz. dus niet gaan aanvallen op dingen die ik zeg a.u.b.; 't is slechts mijn mening)
Het is mens-onterend. Er wordt iets met je gedaan wat niet met jouw toestemming gebeurd. ('t is ook niet leuk als iemand je een stoot op je bek geeft, gewoon alleen omdat je gezicht diegene niet aanstaat)
Daarbij is het pijnlijk omdat je niet opgewonden bent. Pijn is gewoon niet leuk, simpel.
Verkrachting wordt over het algemeen zonder condoom gedaan, dus zit je (lijkt mij) ook nog eens in over geslachtsziektes en of je misschien zwanger bent (bij meisjes dan).
Hmmm, meer heb ik er niet over te zeggen eigenlijk
Met JOU MENING ben ik het helemaal eens
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 07:59
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:


Met JOU MENING ben ik het helemaal eens
Tenk joe!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit omgaan met verkrachting vriendin
Haagent
54 12-11-2013 16:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 18:25
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.