Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 21:51
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:51 :
Dat bedoel ik maar net.
Daar was Meelfriek dus al bang voor...
__________________
Oud 05-04-2005, 21:52
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 22:48 :
Ik vergeet het. Maar ja, nu zal het wel weer goedkomen aangezien school weer in een normaal ritme begint.
Hoe kun je nou 6 uur "vergeten te eten"? Je voelt en hoort je maag/darmen dan toch borrelen, dan gaat er toch zeker wel een lampje branden?!? En je hongergevoel, die onderdruk je onbewust ofzo? Pff, ik vind het haast lullig voor je lichaam dat je er zo mee omgaat.
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 05-04-2005, 21:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:48 :
Jaa sowieso eerst opwarmen

maar het is beter om eerst gewichten te doen en dan cardio. weet niet de precieze (algemene) reden maar ik weet uit ervaring dat de spieroefeningen veel beter gaan als je nog "fris" bent (dus optimaal resultaat) en dat die cardio toch wel vanzelf gaat.
Inderdaad, doordat je eerst begint met krachttraining heb je nog energie om een optimaal resultaat te halen, en wanneer je met het cardio begint is je energievoorraadje (glucogeen denk ik) opgemaakt aan de krachttraining, dus ben je er zeker van dat je vet aan het verbranden bent.
Oud 05-04-2005, 21:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lynn schreef op 05-04-2005 @ 22:52 :
Hoe kun je nou 6 uur "vergeten te eten"? Je voelt en hoort je maag/darmen dan toch borrelen, dan gaat er toch zeker wel een lampje branden?!? En je hongergevoel, die onderdruk je onbewust ofzo? Pff, ik vind het haast lullig voor je lichaam dat je er zo mee omgaat.
Nope dat voel ik niet. Normaal wel, maar niet als ik met mijn ged88 in de studiestof ben. Dat voel ik na zo'n 6 uur, en dan eet ik wat.
Oud 05-04-2005, 21:54
Verwijderd
Wat zit iedereen hier toch te bitchen op elkaar momenteel
Oud 05-04-2005, 21:57
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 22:54 :
Wat zit iedereen hier toch te bitchen op elkaar momenteel
ik niet hoor, ik ben voor vrede op aarde!

maar soms is het wel nodig om iemand gewoon een klap voor z'n kop te geven voordat diegene begrijpt waar het fout is gegaan
__________________
I'm in the forest
Oud 05-04-2005, 21:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 22:48 :
Hmm, eigenlijk wil ik 't niet zeggen, ivm met ikkeleerlinges idiote gedrag, maar nee. Er is onderzoek naar gedaan, en tussen slapen en intensief leren zit qua energie die je hersens nodig hebben nauwelijks verschil, verwaarloosbaar.
Je had het ook mogen PM-en hoor

Toch bedankt

Dan is het wel een raadsel waarom ik altijd zo afval in stressperiodes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2005, 21:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:57 :
ik niet hoor, ik ben voor vrede op aarde!
ik ook niet hoor
Oud 05-04-2005, 21:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-04-2005 @ 22:57 :
Je had het ook mogen PM-en hoor

Toch bedankt

Dan is het wel een raadsel waarom ik altijd zo afval in stressperiodes.
Misschien juist door die stress, geeft je lichaam adrenaline af, ga je meer verbranden? Ik weet niet, maar een vage ononderbouwde theorie...
Oud 05-04-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:57 :
ik niet hoor, ik ben voor vrede op aarde!

maar soms is het wel nodig om iemand gewoon een klap voor z'n kop te geven voordat diegene begrijpt waar het fout is gegaan
Ik wil ook een klap voor mijn kop! Ik heb me vandaag schandalig gedragen wat eten betreft.
Oud 05-04-2005, 22:08
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Cerys schreef op 05-04-2005 @ 22:59 :
maar soms is het wel nodig om iemand gewoon een klap voor z'n kop te geven voordat diegene begrijpt waar het fout is gegaan
Ik vind ook dat je best op iemand mag bitchen die op het punt staat zichzelf heel doebewust tekort te doen, terwijl ze denkt dat ze heel goed bezig is omdat ze op een "celeb" gaat lijken...

Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 22:59 :
Ik wil ook een klap voor mijn kop! Ik heb me vandaag schandalig gedragen wat eten betreft.
Schandig als in: veel te veel of als in: veel te weinig?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:08 :
Schandig als in: veel te veel of als in: veel te weinig?
Te veel...
Oud 05-04-2005, 22:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmm had net even honger Zie je, ik verhonger mezelf niet... heb nog wat kipfilet op. Hoef ik niet te verbranden als ik dalijk slaap want gaat toch naar mijn spieren. 1170 kcal nu vandaag... ik vergeet ook steeds water te drinken man. Dat is ook slecht, gister maar zo'n 2 glazen op...
Oud 05-04-2005, 22:10
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 23:09 :
Te veel...
Gisteren heb ik darside een schop onder z'n kont gegeven omdat ie slecht had gegeten, ik wil dat voor jou best nog een keer doen hoor.... just ask me Alleen denk ik dat het bij hem wel nodig was, en dat het bij jou geen kwaad kan dat je een keer wat meer gegeten hebt
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:11
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 23:10 :
Hmm had net even honger Zie je, ik verhonger mezelf niet... heb nog wat kipfilet op. Hoef ik niet te verbranden als ik dalijk slaap want gaat toch naar mijn spieren. 1170 kcal nu vandaag... ik vergeet ook steeds water te drinken man. Dat is ook slecht, gister maar zo'n 2 glazen op...
Hoezo: ik spreek mezelf niet tegen.....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:11 :
Hoezo: ik spreek mezelf niet tegen.....
??????
Oud 05-04-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:10 :
Gisteren heb ik darside een schop onder z'n kont gegeven omdat ie slecht had gegeten, ik wil dat voor jou best nog een keer doen hoor.... just ask me Alleen denk ik dat het bij hem wel nodig was, en dat het bij jou geen kwaad kan dat je een keer wat meer gegeten hebt
In mijn geval kan dat juist kwaad. Niet omdat die 0,1 kg die ik eventueel aankom door mijn vreetbui er toe doet, maar het feit dat me nu zo zwak en waardeloos voel. Het ging juist de goede kant op met mijn zelfbeeld en het leren accepteren van mijn lichaam, en dan doe ik zóiets. Mijn buik voelt nu helemaal bol en opgezet en ik baal van het feit dat ik niet sterk genoeg was om het te weerstaan. Hmmpf.
Oud 05-04-2005, 22:14
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 23:10 :
Hmm had net even honger Zie je, ik verhonger mezelf niet... heb nog wat kipfilet op. Hoef ik niet te verbranden als ik dalijk slaap want gaat toch naar mijn spieren. 1170 kcal nu vandaag... ik vergeet ook steeds water te drinken man. Dat is ook slecht, gister maar zo'n 2 glazen op...
Eerst zeg je dat je jezelf niet verhongert, waarmee je dus aangeeft dat je nog wel dingen eet, om ons gerust te stellen denk ik.

Daarna zeg je dat:

1.) Je die kipfilet niet hoeft te verbranden om dat het toch naar je spieren gaat. Wat aangeeft dat je dus absoluut niet wilt dat je iets hoeft te verbranden. Klinkt best wel als verhongeren.

2.) Je vandaag 1170 kcal binnen hebt gekregen, VEEL TE WEINIG!! Daarmee honger je jezelf wel degelijk uit!!
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:14 :
Eerst zeg je dat je jezelf niet verhongert, waarmee je dus aangeeft dat je nog wel dingen eet, om ons gerust te stellen denk ik.

Daarna zeg je dat:

1.) Je die kipfilet niet hoeft te verbranden om dat het toch naar je spieren gaat. Wat aangeeft dat je dus absoluut niet wilt dat je iets hoeft te verbranden. Klinkt best wel als verhongeren.

2.) Je vandaag 1170 kcal binnen hebt gekregen, VEEL TE WEINIG!! Daarmee honger je jezelf wel degelijk uit!!
1) Omdat ik over 10 minuten ga slapen, dan eet je het liefst geen koolhydraten maar eiwitten.
2) foutje, kan toch? omdat nou uithongeren te noemen... morgen neem ik iig 1600 kcal in, mijn stofwisseling heeft ff een kleine boost nodig. Daarna 1400...1500..1900....1300...1500...zoiets in die trend. Als het goed is.
Oud 05-04-2005, 22:17
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 23:14 :
In mijn geval kan dat juist kwaad. Niet omdat die 0,1 kg die ik eventueel aankom door mijn vreetbui er toe doet, maar het feit dat me nu zo zwak en waardeloos voel. Het ging juist de goede kant op met mijn zelfbeeld en het leren accepteren van mijn lichaam, en dan doe ik zóiets. Mijn buik voelt nu helemaal bol en opgezet en ik baal van het feit dat ik niet sterk genoeg was om het te weerstaan. Hmmpf.
Meisje, waarom ben je toch steeds zo psychologish met jezelf in de weer... dat is hardstikke zonde!! Ik weet precies wat je bedoelt, alle dingen die eigenlijk hardstikke overdreven zijn die zijn in jouw wereld gewoon waar en wat ik ook zeg, ik verander dat niet. Ik heb mezelf zo lang klote gevoeld over mezelf in het algemeen en mijn uiterlijk in het bijzonder, en ik heb nu net het gevoel dat het beter gaat, dat ik alles kan plaatsen. En daarmee accepteer ik mijn lichaam een stuk beter. Dat moet vanuit jezelf komen denk ik, op een gegeven moment is dat gewoon zo. En bij jou ging het ook net de goede kant op, probeer dat alsjeblieft vast te houden.... Hoe moeilijk dat ook is.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:18
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 23:15 :
1) Omdat ik over 10 minuten ga slapen, dan eet je het liefst geen koolhydraten maar eiwitten.
2) foutje, kan toch? omdat nou uithongeren te noemen... morgen neem ik iig 1600 kcal in, mijn stofwisseling heeft ff een kleine boost nodig. Daarna 1400...1500..1900....1300...1500...zoiets in die trend. Als het goed is.
Lul jezelf er maar weer uit.... Wat wij ook zeggen, jij weet het toch wel beter. En dan ga ik er verder ook geen woorden meer aan vuilmaken, je zoekt het zelf maar uit. Eet zoveel (weinig) je wilt, je komt er vanzelf wel achter, helemaal uit jezelf. Ik hoop alleen dat het dan niet te laat is.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-04-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:17 :
Meisje, waarom ben je toch steeds zo psychologish met jezelf in de weer... dat is hardstikke zonde!! Ik weet precies wat je bedoelt, alle dingen die eigenlijk hardstikke overdreven zijn die zijn in jouw wereld gewoon waar en wat ik ook zeg, ik verander dat niet. Ik heb mezelf zo lang klote gevoeld over mezelf in het algemeen en mijn uiterlijk in het bijzonder, en ik heb nu net het gevoel dat het beter gaat, dat ik alles kan plaatsen. En daarmee accepteer ik mijn lichaam een stuk beter. Dat moet vanuit jezelf komen denk ik, op een gegeven moment is dat gewoon zo. En bij jou ging het ook net de goede kant op, probeer dat alsjeblieft vast te houden.... Hoe moeilijk dat ook is.
Ik weet het. Het ging ook echt goed, tot vandaag. Ik heb net wel een uurtje Body Balance (combinatie van Tai-Chi, Yoga en Pilates) gedaan, dus ik voel wel al ietsje beter. Ik ga zo naar bed, lekker slapen en hopelijk voel ik me morgenvroeg beter. Maar ik geef niet op hoor! Dat ik nu even in een dip zit, betekent niet dat er geen hoop meer is.
Oud 05-04-2005, 22:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-04-2005 @ 23:18 :
Lul jezelf er maar weer uit.... Wat wij ook zeggen, jij weet het toch wel beter.
Ik lul mezelf er niet uit. Ik geef alleen mijn visie en redenen.
Oud 05-04-2005, 22:30
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 23:19 :
Ik weet het. Het ging ook echt goed, tot vandaag. Ik heb net wel een uurtje Body Balance (combinatie van Tai-Chi, Yoga en Pilates) gedaan, dus ik voel wel al ietsje beter. Ik ga zo naar bed, lekker slapen en hopelijk voel ik me morgenvroeg beter. Maar ik geef niet op hoor! Dat ik nu even in een dip zit, betekent niet dat er geen hoop meer is.
ik doe (deed, hoop dat ik vanaf morgen weer mag) ook body balance, superleuk he?
__________________
I'm in the forest
Oud 05-04-2005, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
cerys schreef op 05-04-2005 @ 23:30 :
ik doe (deed, hoop dat ik vanaf morgen weer mag) ook body balance, superleuk he?
Dat is vet goed voor spierversteviging Echt moeilijk wel.. ik zou het ook doen als ze het vroeger gaven (nouja, keuze uit 8 uur sochtends als ik naar school moet, of 9 uur savonds).
Oud 05-04-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 23:19 :
Ik lul mezelf er niet uit. Ik geef alleen mijn visie en redenen.
Uhuh.
Oud 05-04-2005, 22:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Arenda schreef op 05-04-2005 @ 23:35 :
Uhuh.
Wat? Nouja, ik ga slapen. Doei. Iig morgen 1600 kcal... wow dat klinkt veel eigenlijk. Maar ja, toch maar doen anders gaat mn lichaam aan een kleine inname wennen.
Oud 06-04-2005, 06:31
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat lullig dat je lichaam eigenlijk niet meer nodig heeft bij leren (school/tentamens) dan bij slapen

Als ik van half 10 tot half 6 op school zit, heb ik echt megahonger en eet ik zeker 6 boterhammen weg (+ fruit).

Het lullige is dus dat je wel moet eten, maar dat je niets meer verbrandt.

Maar ja, ik reken het meestal van te voren uit (@ ikkeleerlinge: dat kun jij ook beter doen), dan schrijf ik op wat me ontbijt was, wat ik van plan ben te avondeten en hoeveel calorieën ik dan nog over heb voor mijn lunch (incl fruit en drinken etc).
Werkt heel handig

Als ik mijn calorie-inname van de afgelopen week bekijk:
1536 - 1731 - 1674 - 1698 - 1757 - 1495 - 1165 (dat was oops, heb ik zo weinig op ) - 1465

Al met al doe ik het toch best goed en ben ik trots op mezelf
__________________
<):o)
Oud 06-04-2005, 06:34
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 11:37 :

@Leonoor: Ik draag juist altijd wat, ja, 'nette' kleren zeg maar. Spijkerbroeken kan ik juist weer niet hebben.
Ik doelde met name op een dergelijk truitje (zeker in combinatie met zo'n broek).

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 06:38.
Oud 06-04-2005, 06:43
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-04-2005 @ 23:39 :
Wat? Nouja, ik ga slapen. Doei. Iig morgen 1600 kcal... wow dat klinkt veel eigenlijk. Maar ja, toch maar doen anders gaat mn lichaam aan een kleine inname wennen.
1600 kcal is niet veel. Als ik jouw posts nu lees, dan ga ik me toch, net als de rest, idd ernstig zorgen maken. Je slaat idd door (of bent het al).
Oud 06-04-2005, 06:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 06-04-2005 @ 07:31 :
Wat lullig dat je lichaam eigenlijk niet meer nodig heeft bij leren (school/tentamens) dan bij slapen

Als ik van half 10 tot half 6 op school zit, heb ik echt megahonger en eet ik zeker 6 boterhammen weg (+ fruit).

Het lullige is dus dat je wel moet eten, maar dat je niets meer verbrandt.

Maar ja, ik reken het meestal van te voren uit (@ ikkeleerlinge: dat kun jij ook beter doen), dan schrijf ik op wat me ontbijt was, wat ik van plan ben te avondeten en hoeveel calorieën ik dan nog over heb voor mijn lunch (incl fruit en drinken etc).
Werkt heel handig

Als ik mijn calorie-inname van de afgelopen week bekijk:
1536 - 1731 - 1674 - 1698 - 1757 - 1495 - 1165 (dat was oops, heb ik zo weinig op ) - 1465

Al met al doe ik het toch best goed en ben ik trots op mezelf
Er zijn iig 2 mensen die wel super honger hebben en daardoor niet aankomen, maar zelfs afvallen die week...

En 6 boterhammen zou je elke dag moeten eten, dat is niet veel, dat is normaal . Zoals je bij Meelfriek kan zien, zelfs met 6 boterhammen, kwam ze niet boven de 1400 uit.

De week ziet er idd prima uit .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-04-2005, 07:04
Verwijderd
Ik vind 6 boterhammen + fruit (of je moet vier kilo fruit eten oid ) niet echt kenmerkend voor "mega-honger"...
Oud 06-04-2005, 07:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zoals ik al eerder heb gezegd, je heb een mooi figuur en je lijkt helemaal niet zo 'zwaar als je bent'. Je moet die trouwfoto's een posten, daar sta je ontzettend mooi op .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-04-2005, 07:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 08:04 :
Ik vind 6 boterhammen + fruit (of je moet vier kilo fruit eten oid ) niet echt kenmerkend voor "mega-honger"...
Normaal eet ik ontbijt + 4 boterhammen op een dag. Dus vandaar, die 6 boterhammen zitten boven mijn gemiddelde

Ik heb trouwens een ValtAf.nl profiel geopend Geen idee hoe het precies werkt, maar mensen die mijn vriendje willen worden: you're welcome
__________________
<):o)
Oud 06-04-2005, 07:42
Verwijderd
Ik ben nog steeds 1.60 (misschien íets meer) en 52/53 kg, en ik eet nu meer dan 4 jaar rond de 2000 kcal per dag (ik heb het een paar keer geteld, kwam toen steeds rond de 2000 uit), weeg al 4 jaar tussen de 51 en 55 kg, en ik sport ongeveer 1 x per maand. Dit even ter vergelijking.

En volgens de calorieverbruiktabel die op de site van het voedingscentrum staat, verbruik je met slapen 0,9 kcal/kg/uur en met leren of computeren 1,3 kcal/kg/uur. Dat is toch wel een verschil, en als je 8 uur leert op een dag en 60 kg bent is het een verschil van zo'n 200 kcal/dag.
Oud 06-04-2005, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-04-2005 @ 08:37 :
Vandaag was ik 1 kg zwaarder dan gister, ik woog 59 kg. Dat kan toch niet door 1 zo'n vreetbui komen?
misschien moet je de vreetbui gewoon nog uitpoepen en hou je eventueel vocht vast door het zout dat erin zat.
Oud 06-04-2005, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2005 @ 08:42 :
misschien moet je de vreetbui gewoon nog uitpoepen en hou je eventueel vocht vast door het zout dat erin zat.
Ja, daar zat ik zelf ook al aan te denken. Aangezien die vreetbui gisteravond was zal het eten nog wel (deels onverteerd) in mijn lichaam zitten.
Oud 06-04-2005, 07:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2005 @ 08:42 :
Ik ben nog steeds 1.60 (misschien íets meer) en 52/53 kg, en ik eet nu meer dan 4 jaar rond de 2000 kcal per dag (ik heb het een paar keer geteld, kwam toen steeds rond de 2000 uit), weeg al 4 jaar tussen de 51 en 55 kg, en ik sport ongeveer 1 x per maand. Dit even ter vergelijking.

En volgens de calorieverbruiktabel die op de site van het voedingscentrum staat, verbruik je met slapen 0,9 kcal/kg/uur en met leren of computeren 1,3 kcal/kg/uur. Dat is toch wel een verschil, en als je 8 uur leert op een dag en 60 kg bent is het een verschil van zo'n 200 kcal/dag.
Ik had het ook alleen over de energie die je hersens evt. meer gebruiken Als je leert beweeg je natuurlijk ook nog enzo.
Oud 06-04-2005, 07:52
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Ik moet zeggen dat ik je wel dun vind. En je kont je probleemgebied? Jij bent zo iemand waarvan ik denk als ze langsloopt "jeetje, wat heeft die een stel spillebenen!" (En nee, dat bedoel ik verder niet gemeen ofzo, maar ik hou persoonlijk wel van wat meer vet op de benen)
Oud 06-04-2005, 08:34
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Al zijn de foto's wat onscherp, ik zie toch dat je niet dik bent. Ik ben trouwens even vergeten wat jouw lengte, gewicht, bmi was?
__________________
Oud 06-04-2005, 08:38
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat zijn trouwens de verhoudingen van nutriënten die je binnen moet krijgen?

Ik zit nu op de 600 kcal.
Waarvan 100 gram koolhydraten (niet alleen suikers), 27 gram eiwit en 11 gram vet.
(Dit is ontbijt + lunch).

Wat is normaal per dag? Hoeveel eiwitten en hoeveel vet?
__________________
<):o)
Oud 06-04-2005, 08:39
Mara
Mara is offline
Ideaal KEV is 40-40-20

Meeste mensen krijgen véél te veel koolhydraten binnen, te weinig eiwit. Dit kan je aanvullen door meer mager vlees te eten, vis, kwark e.d.
Oud 06-04-2005, 08:41
Verwijderd
is dat 40-40-20 (dat is voor afvallen en niet voor gewoon he?) eigenlijk gewoon in grammen of weer lekker onduidelijk in calorieën-die-je-er-uit-haalt?
Oud 06-04-2005, 08:43
Mara
Mara is offline
Volgens mij cal. die je eruit haalt. Maar 't komt niet zo nou, heel veel hoef je er niet op te letten. Het enige waar je op moet letten is dat je wat meer eiwit binnen krijgt en wat minder koolhydraten. Als je verder gezond eet is je vet gewoon laag, dat is verder wel goed
Oud 06-04-2005, 08:51
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Net wilde ik ook zulke foto's gaan maken (voorkant, achterkant, zijkant) maar daar werd ik een beetje depri van. Terwijl ik mezelf net weer mooi begon te vinden....

Nouja, gaat wel weer over.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-04-2005, 08:52
Mara
Mara is offline
@blurred: Ik voelde me er ook kut over, maar ik moet me over dingen heen gaan zetten. Het is nu eenmaal zo, en een foto niet plaatsen verandert er niks aan.

Ik ga tot nu toe trouwens goed
Het is ook pas 10u, maar toch

Heb nu 1 bb lightjam op, over een half uurtje nog een 1 bb rookvlees.

Net eitje hardgekookt, kan hij afkoelen en vanmiddag in m'n salade
Oud 06-04-2005, 08:55
Verwijderd
*gaat eten van gister uitrekenen*
oke, ik had gister 282 g koolhydraat, 78 g eiwit, 56 g vet, dat is in kcal 1156/339/510 en in procenten daarvan 58/17/25. Dat is dus veel te weinig eiwit? Of is het wel oke voor iemand die niet wil afvallen (en niet krachttraint)?
Oud 06-04-2005, 08:58
Mara
Mara is offline
40-40-20 is ongelofelijk moeilijk om te halen. Dat lukt mij alleen als ik 4 boterhammen neem, en daarmee de koolhydraten dus beperk. Dan neem ik 2 eieren, 500g kwark en een groot stuk vlees, en dan kom ik er nóg niet aan. Jij hebt 78g eiwit, dat is al hoger dan de meesten
Oud 06-04-2005, 09:04
Verwijderd
oke
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.