Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 22:42
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 20-04-2004 @ 18:52 :
En terecht, want dat is een verkeerde interpretatie van wat Darwin indertijd heeft gezegd. Wat Darwin zei was dat de mens en de apen een gemeenschappelijke voorouder hebben gehad, en dat de mens en de apen van die gemeenschappelijke voorouder afstammen.
Wordt je het keer op keer uit de wereld helpen van dit misverstand niet moe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 07:28
RockGuru
Avatar van RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 20-04-2004 @ 18:52 :
En terecht, want dat is een verkeerde interpretatie van wat Darwin indertijd heeft gezegd. Wat Darwin zei was dat de mens en de apen een gemeenschappelijke voorouder hebben gehad, en dat de mens en de apen van die gemeenschappelijke voorouder afstammen.
Maar dan stammen we indirect toch van een soort oeraap af? Want ik neem niet aan dat (ik neem de bonobo aap als voorbeeld) de bonobo door de eeuwen heen gede-evolueerd is en de mens wel verder geëvolueerd is. Zou de bonobo dan al lang niet zijn uitgestorven doormiddel van natuurlijke selectie?

Ik weet er eigenlijk niet veel vanaf hoor, maar het lijkt me toch logisch dat die gemeenschappelijke voorouder toch eerder een aap dan een mens was.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:41
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 20-04-2004 @ 23:42 :
Wordt je het keer op keer uit de wereld helpen van dit misverstand niet moe?
Nee, jij wel dan?

@RockGuru: Als jij die gemeenschappelijke voorouder als een oeraap wenst op te vatten vind ik dat verder prima, maar waar het mij om gaat is dat ik een eventueel misverstand, dat wij van een van de huidige aapsoorten af zouden stammen, uit de wereld wens te helpen. Dat die gemeenschappelijke voorouder naar jouw idee waarschijnlijk meer van een huidige aap dan van een mens weg zou hebben is misschien mogelijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:34
Verwijderd
Voor mij bestaat de "echte god" niet. Voor mij is "god" alles en niets, het bestaan en het niet bestaan en niet een oppermachtig wezen zoals velen gelovigen denken. Zowiezo vind ik het geloof niet echt geweldig, het is wel goed dat er veel mensen kracht uit kunnen halen, maar ik denk liever voor mn eigen dan dat ik volgens iemand anders zn regeltjes leef. Vandaar dat ik het niet zo op christenen en anderen gelovigen heb. Start thinking for your own. Mja das dus mijn visie, niet beledigend bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
synthetichatred schreef op 21-04-2004 @ 23:34 :
maar ik denk liever voor mn eigen dan dat ik volgens iemand anders zn regeltjes leef.
De grondwet bestaat ook uit regeltjes die iemand anders heeft verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:11
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 22-04-2004 @ 13:11 :
De grondwet bestaat ook uit regeltjes die iemand anders heeft verzonnen.
van die regeltjes wordt echter TOEGEGEVEN, en BEGREPEN, dat ze uit practische overwegingen nageleefd dienen te worden.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:05
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
JaJ schreef op 22-04-2004 @ 14:11 :
van die regeltjes wordt echter TOEGEGEVEN, en BEGREPEN, dat ze uit practische overwegingen nageleefd dienen te worden.
En zo kan iemand zich ook in de regels van een religie vinden, dat heeft dus niets te maken met het niet voor zichzelf kunnen denken en kiezen (wat ik hier een paar keer voorbij heb zien komen).
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:03
RockGuru
Avatar van RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-04-2004 @ 15:05 :
En zo kan iemand zich ook in de regels van een religie vinden, dat heeft dus niets te maken met het niet voor zichzelf kunnen denken en kiezen (wat ik hier een paar keer voorbij heb zien komen).


True...

Máár iedereen weet (op de een groep randgevallen zoals criminelen na dan) dat de grondwet er is om zoveel mogelijk vrijheid te garanderen. Voor íedereen.

Voor heilige boeken gaat dit alleen op voor een groep die geloofd in deze heilige boeken en gaan de regels vaak op voor een bestaan 'na dit aardse leven'. De grondwet is verplicht en voor iedereen tíjdens dit aardse leven. Om zoals ik al zei, zo rechtvaardig mogelijk te zijn en de mensen zo veel mogelijk vrijheid te geven zonder dat anderen last van deze "vrijheid" kunnen krijgen.

Natuurlijk is het begrip "vrijheid" relatief, maar dat is voer voor een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:40
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 22-04-2004 @ 17:03 :


True...

Máár iedereen weet (op de een groep randgevallen zoals criminelen na dan) dat de grondwet er is om zoveel mogelijk vrijheid te garanderen. Voor íedereen.

Voor heilige boeken gaat dit alleen op voor een groep die geloofd in deze heilige boeken en gaan de regels vaak op voor een bestaan 'na dit aardse leven'. De grondwet is verplicht en voor iedereen tíjdens dit aardse leven. Om zoals ik al zei, zo rechtvaardig mogelijk te zijn en de mensen zo veel mogelijk vrijheid te geven zonder dat anderen last van deze "vrijheid" kunnen krijgen.

Natuurlijk is het begrip "vrijheid" relatief, maar dat is voer voor een andere discussie.
idd, dat probeerde ik te zeggen
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 28-03-2004 @ 19:04 :
Om te beginnen moet jij nie zo'n grote muil hebben. Wie ben jij om te zeggen dat god en allah dezelfde goden zijn? De christenen die ik spreek zeggen dat allah nep is, en de moslims die ik spreek zeggen dat god nep is. Dus wat lul je nou.
allah betekent in het arabisch god
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 07:36
Thirsa87
Thirsa87 is offline
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 20-04-2004 @ 18:36 :
Bedacht me vandaag nog dat mijn bestaan het bewijs is dat God niet bestaat.

Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:08
Verwijderd
Citaat:
RockGuru schreef op 22-04-2004 @ 17:03 :


True...

Máár iedereen weet (op de een groep randgevallen zoals criminelen na dan) dat de grondwet er is om zoveel mogelijk vrijheid te garanderen. Voor íedereen.

Voor heilige boeken gaat dit alleen op voor een groep die geloofd in deze heilige boeken en gaan de regels vaak op voor een bestaan 'na dit aardse leven'. De grondwet is verplicht en voor iedereen tíjdens dit aardse leven. Om zoals ik al zei, zo rechtvaardig mogelijk te zijn en de mensen zo veel mogelijk vrijheid te geven zonder dat anderen last van deze "vrijheid" kunnen krijgen.

Natuurlijk is het begrip "vrijheid" relatief, maar dat is voer voor een andere discussie.

In een religie zijn de wetten niet om aan te geven hoe je naar hemel moet komen. Het is hoe je hoort te leven met je medemens op aarde. De mensen die deze wetten alleen maar opvolgen om de hemel in te komen, doen het niet op de juiste manier. Het draait allemaal om een betere wereld te krijgen.

De officiele wetten in de bijbel zijn allemaal nog toepasbaar op het hedendaagse leven. Er zitten inderdaad ouwde wetten in de bijbel die nu nergens op slaan. Maar die staan niet in de 10 geboden. Deze 10 geboden zijn normaal, en ik heb ook geen gebod gelezen van de Joden die niet meer kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Thirsa87 schreef op 23-04-2004 @ 08:36 :
Hoezo?
hoe kan god zoiets lelijks creeren ?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 09:18
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Door te kijken naar Ren & Stimpy
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 00:05
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Toch vraag me af in de jaren dat Upke geloofde, hij wel is de bijbel las, zo is de bijbel geen feiten boek maar een geloofs boek , de bijbel staat niet vol nummertjes en feiten over dat kwam en hoe dat kon, maar om paar feiten te zeggen

Toen de joden Israël binnen kwamen zei God zoiets als dat de joden altijd onder aanval zullen tot de dag des einde, dan ga ik opsomming maken door wie ze allemaal in oorlog of gevecht zijn geweest

Toen ze er kwamen,

Egypte
(hier zitten nog paar landen tussen)
Romeinen
Duitsers
Pakistaanse terroristen

dit zijn feiten maar als zo moet geloven of wil geloven, dan ben niet goed bezig
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-04-2004 @ 09:38 :
hoe kan god zoiets lelijks creeren ?
God houd van alles. en om het mooie te kennen moet je het lelijuke ook zien. (serieus antwoord op humoristische vraag maar ok)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:04
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Paus Pierre schreef op 13-04-2004 @ 19:41 :
Ik zijn mijn God (die van de christenen) als de enige ware God, samen met die van de Joden.
Maar voor de mening dat alle Godheden de zelfde is ook wat te zeggen:
1) In ieder geloof komt het thema naastenliefde voor.
2) het christendom is ontstaan uit het jodendom, de islam is (dat is mij teminste verteld) "ontstaan" bij Mohammed die was getrouwd met een christelijke vrouw, maar dacht dat er in het geloof meer zou moeten zitten, en ging daar naar op zoek. En in die zoektocht kreeg "contact" met Allah die hem een andere manier van geloven liet zien de Islam.
Op deze twwe manieren zou kunne beredeneren dat in ieder geval deze drie geloven hetzelfde zijn.
NEE! Mohammed was altijd al een monotheist, een hanief en trouwde op 25 jarige leeftijd met een vrouw van 40, die ook monotheist was. Deze vrouw was echt GEEN christen en Mohammed ook niet. In deze tijd kreeg ij openbaringen van Allah... En later veel later is hij met een koptische vrouw getrouwd geweest, fie Maria heette, maar of ze christelijk was wee'k nie zker..
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:11
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
L1 schreef op 19-04-2004 @ 22:44 :
ik herken veel in je verhaal, behalve dan dat jij helemaal niet meer gelooft. Ik geloof wel in God, maar heb over veel dingen twijfels. Ik zit dan vooral met de vraag wat er gebeurt met de mensen van andere geloven als die dood gaan. Het zal naar mijn mening niet zo zijn dat als een toegewijde hindoeist in de hemel komt en dat er tegen hem gezegd: sorry maat, je bent in het verkeerde stukje wereld geboren. Shit happens.

We hebben er eens een hele discussie over gehad, die hier niet over na willen denken. Ik heb dan zo mijn twijfels
Het is zo dat Allah iedèr persoon een teken geeft, hoe dan ook...Bij de een is het dit, bij de ander is het dat.
Bijvoorbeeld:
Een inwoner v. de jungle die afgoden aanbid, beelden enzo.Hij zit op een dag in z'n tentje of boomhut en hij aanbidt het beeld. Dan komt er opeens een hond of ander vies en smerig beest vol met vlooien binnen en plast op zijn 'god'. Deze man wordt ziedend en gooit het beest eruit. Maar na verloop van tijd gaat hij nadenken en zich afvragen of deze god wel een échte god is, als hij gewoon over zich laat plassen. Hij liet het gewoon toe en beschermde zichzelf niet. En op dit moment is hetde keuze van deze man, om deze god te verwerpen of om zijn ouders tradities te behouden. Dus die hond, was als het ware een teken van Allah/de God...
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 15:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Heeft iemand hier eigenlijk de bijbel in het Hebreeuw gelezen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 15:47
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
wie kan in hebreeuw's lezen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 16:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 16-05-2004 @ 17:11 :
Het is zo dat Allah iedèr persoon een teken geeft, hoe dan ook...Bij de een is het dit, bij de ander is het dat.
Bijvoorbeeld:
Een inwoner v. de jungle die afgoden aanbid, beelden enzo.Hij zit op een dag in z'n tentje of boomhut en hij aanbidt het beeld. Dan komt er opeens een hond of ander vies en smerig beest vol met vlooien binnen en plast op zijn 'god'. Deze man wordt ziedend en gooit het beest eruit. Maar na verloop van tijd gaat hij nadenken en zich afvragen of deze god wel een échte god is, als hij gewoon over zich laat plassen. Hij liet het gewoon toe en beschermde zichzelf niet. En op dit moment is hetde keuze van deze man, om deze god te verwerpen of om zijn ouders tradities te behouden. Dus die hond, was als het ware een teken van Allah/de God...
Slecht voorbeeld, want Jezus/Isa kwam toch echt een leer brengen die zei dat je de andere wang moest toekeren, een ware god is niet zo hoogmoedig dat hij weigert te dienen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 16:17
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Isa schreef op 17-05-2004 @ 17:13 :
Slecht voorbeeld, want Jezus/Isa kwam toch echt een leer brengen die zei dat je de andere wang moest toekeren, een ware god is niet zo hoogmoedig dat hij weigert te dienen.

Leg eens nog een keer uit
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 17-05-2004 @ 16:47 :
wie kan in hebreeuw's lezen
iemand bij mij in de klas why?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:19
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
iemand bij mij in de klas why?
omdat jij zei of iemand de bijbel in het hebreeuw's kon lezen, ik maakte er maar grap va, ach laat maar het word te laat
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:25
10iej
Avatar van 10iej
10iej is offline
Ik ben zelf Christelijk en ik geloof dat God bestaat.

Christenen in Azië en de Arabische wereld enzo die spreken God met Allah aan...

Ik denk zelf dat Christenen, Joden en Moslims allemaal in dezelfde God geloven. Want er staan toch ook dezelfde verhalen in de Boeken (over Jozef bijv.)
__________________
+ L0ve me like I l0ve u +
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:26
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Upke schreef op 27-03-2004 @ 17:24 :
Geloven jullie nog steeds dat alleen jullie god echt is en andere goden nep? En waarom zou je zoiets denken, waarom kan bijvoorbeeld allah niet de echte god zijn en de christelijke god de grote nepperd? Waarom waarom vertel.....
Ja ik geloof inderdaad dat de God van de bijbel de enige God is die er werkelijk toe doet.
Ik geef onmiddelijk toe dat ik de Islam ed niet werkelijk onderzocht heb. Maar als jij de oplosing van 3x = 12 hebt, ga je dan nog de rest van je leven zoeken naar wat X ook kan zijn naast 4?
Maar waarom ik geloof dat ik X = 4 al gevonden heb?
Dat loopt via twee zaken.
De ene kant de logische nedering.
Als ik de logica en orde in de natuur zie dan is dat zo mooi geregeld in een regelmaat die wij ook nog doorgronden dat ik daar een intelligente designer achter moet zoeken.
Maar God is niet te vinden door ons naar Hem toe te redeneren. We zullen altijd iets kunnen verzinnen om Hem toch geen ruimte te hoeven geven.
Daar moet je een stap voor nemen en pas daarna kan God zichg laten zien.
Maar als je die stap neemt dan zie ik hoe God mij en mijn gezin aan het genezen is, waar de doktoren niets van snappen.
Daarnaast is er ook de gevoielsmatige benadering. Om werkelijk met God bezig te zijn zorgt voor zoveel vreugde en liefde dat het niet alleen logisch maar ook ontzettend gaaf is.

Ten tweede is de god Allah en de God van de bijbel niet hetzelfde.
Kijk enkel maar naar wat de God van de bijbel het meest kenmerkt:
Heiligheid die zo ver gaat dat het een genoegdoening vraagt voor alles wat misgaat.
En een liefde die daar Zijn eigen Zoon voor geeft.

Dat is een wezenlijk verschil met de rest van de monotheïstische godsdinesten. Die geloven dat er genoegdoening kan plaatsvinden door je eigen goede leven en heiligheid. En dat je op die manier in de hemel mag komen.
Die denken dat een God die perfect wit is, bepaalde grijstinten nog wit genoeg vindt.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 14:09
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Ik denk dat het probleem is dat veel mensen door de eeuwen heen de uiterlijke levensomstandigheden cultiveren en levensvervulling zoeken in het uiterlijke. Dit gaat trouwens ook vaak gepaard met een steeds groter wordend egoisme. Zo raakt een mens in het uiterlijke verloren en wat zijn diepste wezen is weet hij dan niet meer.

Maar toch in deze tijd zijn mensen zich juist meer aan het vrijmaken van de traditionele waarden en patronen en dat zij zoeken naar een nieuw levensperspectief op basis van zelfautoriteit.

Zo heb je ook de uiterlijke bijbel deze word opgevat in of dat de gebeurtenissen hierin werkelijk plaatsgevonden konden hebben. Ofdat de bijbel Waarheid bezit, ja want Waarheid openbaart zich niet in woorden of leerstelling, maar als een eeuwig onvergankelijk principe in de belevenis van de lezer.

Delphi: Mens ken u zelf.
Evangelie van thomas:Wie denkt het al te kennen en niet zichzelf, blijft volkomen in gebreken. en wie zichzelf kent, kent het Al.

Kennis van het eigen wezen is dus kennis van de Waarheid.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 15:29
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
10iej schreef op 18-05-2004 @ 19:25 :
Ik ben zelf Christelijk en ik geloof dat God bestaat.

Christenen in Azië en de Arabische wereld enzo die spreken God met Allah aan...

Ik denk zelf dat Christenen, Joden en Moslims allemaal in dezelfde God geloven. Want er staan toch ook dezelfde verhalen in de Boeken (over Jozef bijv.)
Ja, maar die verhalen bevatten wel een aantal heel belangrijke, fundamentele verschillen.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:56
Vault
Avatar van Vault
Vault is offline
Citaat:
Joël schreef op 28-05-2004 @ 16:29 :
Ja, maar die verhalen bevatten wel een aantal heel belangrijke, fundamentele verschillen.
Ze bevatten uitbreidingen en toevoegingen, maar komen uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer. Als je bv scheppings verhalen van andere culturen gaat bestuderen kom je vanzelf de grootste vergelijkingen tegen(zelfs met de bijbel), alleen de namen zijn altijd anders en dat brengt heel veel misverstanden met zig mee zoals dat mensen gaan denken dat al die verhalen van verschillende culturen totaal ergens over gaan.

Je moet ze alleen niet letterlijk nemen, net zoals de bijbel, heb ik mensen letterlijk dingen zien quoten en vervolgens zeggen dat het compleet onzin is wat er staat, en dat is het letterlijk ook. Maar niet als je begrijpt wat erachter staat.
Maar de bijbel is een boek dat, helaas, door de jaren deels verdraaid is door mensen die de bijbel willen zoals zij dat willen.
__________________
try to smile sometimes, it can be funny-
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 17-05-2004 @ 17:17 :
Leg eens nog een keer uit
wat snap je niet? een werkelijke God is er 1 van liefde en niet een of andere hoogmoedige asshole die zich zo verheven voelt dat hij weigert om andere mensen te dienen, een ware verheven God dient zijn schepping en houd alles met vreugde in goede stand.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:17
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Citaat:
Vault schreef op 30-05-2004 @ 20:56 :
Ze bevatten uitbreidingen en toevoegingen, maar komen uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer. Als je bv scheppings verhalen van andere culturen gaat bestuderen kom je vanzelf de grootste vergelijkingen tegen(zelfs met de bijbel), alleen de namen zijn altijd anders en dat brengt heel veel misverstanden met zig mee zoals dat mensen gaan denken dat al die verhalen van verschillende culturen totaal ergens over gaan.

Je moet ze alleen niet letterlijk nemen, net zoals de bijbel, heb ik mensen letterlijk dingen zien quoten en vervolgens zeggen dat het compleet onzin is wat er staat, en dat is het letterlijk ook. Maar niet als je begrijpt wat erachter staat.
Maar de bijbel is een boek dat, helaas, door de jaren deels verdraaid is door mensen die de bijbel willen zoals zij dat willen.
jij weet het, met uiterlijke bijbel bedoelde ik ook het te letterlijk opnemen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:49
Vault
Avatar van Vault
Vault is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 30-05-2004 @ 21:17 :
jij weet het, met uiterlijke bijbel bedoelde ik ook het te letterlijk opnemen.
had die (vorige) post niet gezien,
maar je hebt wel helemaal gelijk, we denken zoveel te weten, maar we kennen onszelf nog niet eens.
__________________
try to smile sometimes, it can be funny-
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:26
Vrouw1986
Avatar van Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Upke schreef op 27-03-2004 @ 17:24 :
Kijk ik ben opgevoed tussen allemaal mensen die gelovig zijn. Zo ben ik vroeger ook gelovig geweest, ik ben rooms-katholiek en ik geloofde ook dat God ook echt bestond. Als ik dan keek naar andere geloven zoals die van Allah, en hindoeisme en zo wist ik gewoon zeker dat die geloven nep waren. Alleen omdat ik opgevoegd ben met god en dus was dat dus ook echt. Maar ik ben inmiddels ouder en ben verstandiger geworden, ik geloof in geen enkele god meer. Hoe zit dat nou met die christenen van nu? Geloven jullie nog steeds dat alleen jullie god echt is en andere goden nep? En waarom zou je zoiets denken, waarom kan bijvoorbeeld allah niet de echte god zijn en de christelijke god de grote nepperd? Waarom waarom vertel.....
De bijbel was er "wetenschappelijk" het eerst.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 01-06-2004 @ 22:26 :
De bijbel was er "wetenschappelijk" het eerst.
Was dat niet de Thora?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:42
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-06-2004 @ 23:10 :
Was dat niet de Thora?
Dat is de eerste vijf bijbelboeken.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:41
Verwijderd
In 4000 v. Chr. waren er toch geen christenen...?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:46
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
al wel mensen die geloofde in god
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 03-06-2004 @ 11:46 :
al wel mensen die geloofde in god
Hmm, nee, goden waren dat.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2004 @ 12:12 :
Hmm, nee, goden waren dat.
Sja, technisch gezien geloofden Adam en Eva al in God. En dat waren de eerste mensen op de aarde.

Maar dat is geen stroming. Geloven in God doen we allemaal. (In de verschillende stromingen. Jodendom Christendom en Islam)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
Geloven in God doen we allemaal.
Oh?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:44
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
Sja, technisch gezien geloofden Adam en Eva al in God. En dat waren de eerste mensen op de aarde.
Nogal logische dat ze in God geloofde, zij konden hem zien.
Gen 3:8
8 Toen zij het geluid van de HERE God hoorden, die in de hof wandelde in de avondkoelte, verborgen de mens en zijn vrouw zich voor de HERE God tussen het geboomte in de hof.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:49
Verwijderd
[toevoeging]
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 04-06-2004 @ 14:44 :
Nogal logische dat ze in God geloofde, zij konden hem zien, beweert een van de vele schrijvers van de Bijbel.
Gen 3:8
8 Toen zij het geluid van de HERE God hoorden, die in de hof wandelde in de avondkoelte, verborgen de mens en zijn vrouw zich voor de HERE God tussen het geboomte in de hof.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:09
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
alluman schreef op 04-06-2004 @ 15:49 :
[toevoeging]
Dat beweer jij
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 05-06-2004 @ 11:09 :
Dat beweer jij
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:14
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
alluman schreef op 05-06-2004 @ 11:14 :
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 05-06-2004 @ 11:09 :
Dat beweer jij
Oh ja, het is niet opgeschreven hè?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:36
P&C
P&C is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-03-2004 @ 19:19 :
Neen.

Christenen geloven in de 'drie-eenheid'.

Joden en moslims geloven in één ondeelbare G'd. Dus joden en moslims geloven wél in dezelfde G'd, maar Christenen niet.
waarom zeg je niet gewoon GOD, ipv g'd (zal wel iets met gij zult de naam van g'd niet misbruiken ofzo, kan dat)
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
P&C schreef op 05-06-2004 @ 11:36 :
waarom zeg je niet gewoon GOD, ipv g'd (zal wel iets met gij zult de naam van g'd niet misbruiken ofzo, kan dat)
Uhm, zie sticky post op forum?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 10:49
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
P&C schreef op 05-06-2004 @ 11:36 :
waarom zeg je niet gewoon GOD, ipv g'd (zal wel iets met gij zult de naam van g'd niet misbruiken ofzo, kan dat)
Zie voor het antwoord http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=790953
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:32
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 03-06-2004 @ 12:22 :
1)Sja, technisch gezien geloofden Adam en Eva al in God. En dat waren de eerste mensen op de aarde.

2)Maar dat is geen stroming. Geloven in God doen we allemaal. (In de verschillende stromingen. Jodendom Christendom en Islam)
1) dat zeg jij
2) nee hoor
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Kans dat jouw god bestaat: 0,0001 %
Joostje
316 25-07-2007 13:59
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03
Liefde & Relatie Liefde & de Bijbel
MissyE
126 01-01-2005 20:02
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof als vereiste
leonkorn
247 02-07-2003 13:12
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16
Levensbeschouwing & Filosofie The Failure of Christianity.
Demon of Fire
41 30-01-2002 16:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.