Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2006, 01:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik heb ooit eens, in de grote vakantie, bij de Norma matrassenfabriek gewerkt in Boxmeer. Daar was ik via via terecht gekomen en in het begin was het wel leuk werk (wel heel simpel). Beetje sjouwen met matrassen, vrachtwagens inladen en een beetje op van die halve heftrucks (wel de voorkant van een heftruck, maar langzamer en je moet achterop een plankje staan) rondrijden. Toen kwam de big boss en die zag dat ik op zo'n ding reed en dat mocht niet, want er was blijkbaar een of ander doelloos bewijsje voor nodig. Dus toen werd ik op een andere afdeling geplaatst en dat was echt klote werk. No offence tegen domme mensen, maar de mensen waar ik daar mee moest werken kwamen niet verder dan praten over het weer en lekkere wijven. Dat gaat snel vervelen en het werk was ook niet alles; ik moest dan een matrasvulling op de band gooien, de jongen tegenover me (die echt ontzettend dom was en waar geen gesprek mee te voeren was) drukte op een knopje, dan kwam die vulling door de machine en trokken we er een hoes omheen en dan nog een hoes. En dat zo'n 200 a 300 keer per dag tegen een kutloon van 3,50 per uur ofzo.

Dat doe ik echt NOOIT meer. Gatverdamme!
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2006, 01:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Die jongen die tegenover mij stond die had volgens mij oko echt een kutleven. Ik kende hem al een beetje omdat hij bij mijn broer op taekwondo zat, maar hij had als ritme: van 8 tot 17 werken, dan een joint roken, naar huis en eten, s'avonds nog een joint roken en naar bed. En dat deed die gast dus al bijna een jaar lang...

Dus had ik meteen mijn conclusie van het jaar daarvoor (simpelere mensen zijn sneller gelukkig) maar weer aan de kant geschoven, want bijna iedereen daar was volgens mij ongelukkig...

Nu werk ik overigens een weekje als nachtportier bij het hotel waar ik deze zomervakantie vakantiewerk gedaan heb (dikke van dale in sluis) en dat is ook niet echt je-van-het. Ik vond het in de bediening en achter de bar veel leuker, maar ze zaten omhoog en dan ben ik de flauwste niet.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 10:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MB schreef op 18-08-2006 @ 02:55 :
Nu werk ik overigens een weekje als nachtportier bij het hotel waar ik deze zomervakantie vakantiewerk gedaan heb
Betaald dik lijkt me?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 02:56
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-08-2006 @ 11:25 :
Betaald dik lijkt me?
Nee, ik doe eigenlijk gewoon bediening enzo dus en nu val ik een weekje in. Dus ik verdien er niks meer mee, alleen krijg ik een overnachting en een diner enzo bij een door mijzelf uitgekozen hampshire hotel, omdat het zo aaridg van mij is. In de Horeca krijg je niet meer betaald als je 's nachts werkt. De normale nachtportier (die nu dus met vakantie is) ook niet.

Maar ik verdien best wel veel...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 10:48
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Toen ik een jaar of 14 was; aalbessen plukken. Op zich niet echt verkeerd werk, maar het was bloed- en bloedheet. Sta je dus met je bakje en knippertje tussen de vliegen, muggen en wespen te plukken en te zweten. 4 dagen, 3,5 uur per dag. Toen ik m'n geld aan het eind van de week op ging halen, kreeg ik F. 27,50.
Ben maar gelijk gestopt.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 15:10
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Een paar jaar geleden heb ik bij een distributiebedrijf van groente en fruit gewerkt, dat was toch wel het kutste dat ik gedaan heb qua bijbaantjes. Terwijl het buiten 30+ graden was stond ik in een magazijn waar het ongeveer 11 graden was dozen mandarijnen (die vrij zwaar waren) op een lopende band te kieperen. Vervolgens mocht je daar dan de rotte tussen uit vissen. Het meisje dat bij mij aan de band stond moest de papiertjes van de mandarijnen afhalen. Na 2 weken zwol haar hand helemaal op omdat ze steeds dezelfde beweging moest maken om die papiertjes eraf te plukken. Ook stond er zo'n beul van een kerel in het magazijn. Zo'n oude gast die hetzelfde werk doet maar dan een jaar lang en dat afreageert op vakantiewerkers. Wat een hond. Tegen 4 uur in de middag kwam vaak het echte klotewerk. Dan kregen ze daar kisten meloenen binnen die oververpakt moesten worden van 4 in een doos naar 3 in een kleinere doos. Zo'n doos watermeloen is echt fokking zwaar en dan zat er vaak ook nog een rotte tussen ook. En die watermeloenen in staat van ontbinding stonken echt als dode zeehonden.. Een jongen kreeg een keer de complete inhoud van een doos rottende watermeloenen over zich heen, te smerig voor woorden.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 15:26
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-08-2006 @ 16:10 :
Een paar jaar geleden heb ik bij een distributiebedrijf van groente en fruit gewerkt, dat was toch wel het kutste dat ik gedaan heb qua bijbaantjes. Terwijl het buiten 30+ graden was stond ik in een magazijn waar het ongeveer 11 graden was dozen mandarijnen (die vrij zwaar waren) op een lopende band te kieperen. Vervolgens mocht je daar dan de rotte tussen uit vissen. Het meisje dat bij mij aan de band stond moest de papiertjes van de mandarijnen afhalen. Na 2 weken zwol haar hand helemaal op omdat ze steeds dezelfde beweging moest maken om die papiertjes eraf te plukken. Ook stond er zo'n beul van een kerel in het magazijn. Zo'n oude gast die hetzelfde werk doet maar dan een jaar lang en dat afreageert op vakantiewerkers. Wat een hond. Tegen 4 uur in de middag kwam vaak het echte klotewerk. Dan kregen ze daar kisten meloenen binnen die oververpakt moesten worden van 4 in een doos naar 3 in een kleinere doos. Zo'n doos watermeloen is echt fokking zwaar en dan zat er vaak ook nog een rotte tussen ook. En die watermeloenen in staat van ontbinding stonken echt als dode zeehonden.. Een jongen kreeg een keer de complete inhoud van een doos rottende watermeloenen over zich heen, te smerig voor woorden.
Dat heb ik dit jaar ook gedaan ja. Alleen niet alleen mandarijnen, anders was ik helemaal gek geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 11-08-2006 @ 23:23 :
Ik heb een jaar bij de albert heijn achter de kassa gewerkt, opzich was het werk nog wel te doen maar collega's daar en de hele sfeer
Trieste mensen en echt een kutwinkel
Dit ja, maar dan C1000.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 21:56
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Dit jaar heb niks gedaan omdat ik meer dan een maand op vakantie geweest, en ik had ook niet echt de intentie om te gaan werken.

Bij ons in het dorp heb je (een inmiddels opgeheven, godzijdank) bosbessenkweekbedrijf. Iedereen van een jaar of 13 tot 16 werkt daar voor het eerst omdat er nou niet echt veel zomerwerk hier is in de regio, en men de horrorverhalen niet echt geloofd

Het werk was: van 's morgens 6 tot 1 uur een (nog nat van de dauw) veld in om van die kleine klerebesjes te plukken. Je moest ontzettend diep bukken en elke keer als je een groen steeltje aan je besje had van één je honderden besjes per kist, moest je een euro boete betalen.
Daar stond dan zo'n ouwe aap bij die alles een beetje coordineerde, en erop toekeek dat je alleen de besjes plukte die onderaan zaten, de bovenste (gemakkelijkst te plukken) besjes waren voor de toeristen die betaalden om te mogen plukken en voor de eigen familie zodat ze bespaarden op de salariskosten.
Vervolgens moest je (!!!!) elke dag een ijsje van hun kopen na je werk van 2 euro, zodat je bijna nog niks had. Ik had na een week 32.00 euro!!

Wat wel een aardig, maar risicovol trucje was, was dat je naar de achterste velden sneakte en daar lekker de makkelijkste besjes ging plukken zodat je niet hoefde te bukken en dat je geen groene steeltjes had. Om te zorgen dat ik niet opviel had ik dan een paar verschillende petjes omstebeurt op.
Dit kwam natuurlijk uit, maar pas na 3 weken, zodat ik wel effe mooi 320 euro had geschept.

Wat daar ook niet normaal was, was dat je moest tekenen om minstens 2 weken te komen werken. Wou je binnen die tijd weg, dan vroegen ze 25 euro. Aangezien minstens de helft binnen een week weg was, konden ze daar flink op verdienen, de honden.
Want er waren zat jongeren die ook wel zin had in bessen plukken, er was zelfs een wachtlijst (!! !!)

Wat was ik blij toen ik in het plaatselijke suffertje las dat ze failliet waren gegaan doordat ze een dikke boete voor t' een of ander hadden gekregen (wel vanwege de werkomstandigheden) en dat ze daardoor niet meer de hypotheek konden betalen aan de bank.
Het staat overigens nu al een jaar te koop, maar niemand wil het hebben, toch sneu voor de bank

Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:07
..:PieP:..
Avatar van ..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Bij de Blokker....
Ik werkte een paar dagen in de week en iedere keer moest ik weer opnieuw de winkel 'leren kennen', omdat ze het nodig vonden om ééns per week alle producten op een andere plek te zetten... Echt doodvermoeiend.. Zeker als je alle klanten moet antwoorden met: "Nee mevrouw/meneer, ik weet helaas niet waar dat staat, ik zal het even aan mijn collega vragen.."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:33
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
iThink schreef op 26-08-2006 @ 22:56 :

Vervolgens moest je (!!!!) elke dag een ijsje van hun kopen na je werk van 2 euro, zodat je bijna nog niks had. Ik had na een week 32.00 euro!!

WTF

Hoe zit dat dan?
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:42
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Ik heb eens snoepjes verkocht bij een kiosk op het zwembad. Wat een horror. Ik had geen kassa dus ik moest alles met m'n hoofd uitreken. En dan kwam er zo'n moeder met 6 koters die 4 verschillende ijsjes, een patatje met, 3 verschillende soorten snoep en een blikje cola wilde.....
Het was fucking warm en er was geen airco. Ik stond er in mn eentje en er was geen pauze. Als ik klaar was moest ik het hele veld schoonprikken vol kleine kutjstukjes papier en een keer een heroinespuit en ik moest ook een stuk of dertig vuilnisbakken schoonmaken die vol wespen en poepluiers zaten.
Ik kon echt geen koffie zetten, dus mn klanten kwamen altijd boos terug om te zeggen dat ze niet betaalden voor die waterzut.
Ik moest alles tegelijk doen, koffiezetten, klanten bedienen en snoepjes maken en dat in de zomerhitte.
Argh, ik word nog gek als ik eraan terug denk.
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:03
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 20:42 :
Ik heb eens snoepjes verkocht bij een kiosk op het zwembad. Wat een horror. Ik had geen kassa dus ik moest alles met m'n hoofd uitreken. En dan kwam er zo'n moeder met 6 koters die 4 verschillende ijsjes, een patatje met, 3 verschillende soorten snoep en een blikje cola wilde.....
Het was fucking warm en er was geen airco. Ik stond er in mn eentje en er was geen pauze. Als ik klaar was moest ik het hele veld schoonprikken vol kleine kutjstukjes papier en een keer een heroinespuit en ik moest ook een stuk of dertig vuilnisbakken schoonmaken die vol wespen en poepluiers zaten.
Ik kon echt geen koffie zetten, dus mn klanten kwamen altijd boos terug om te zeggen dat ze niet betaalden voor die waterzut.
Ik moest alles tegelijk doen, koffiezetten, klanten bedienen en snoepjes maken en dat in de zomerhitte.
Argh, ik word nog gek als ik eraan terug denk.
Stil maar meid het is goed






Iedereen moet ooit kutwerk hebben gedaan. Je kan nou niet altijd de leukste baantjes hebben
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:04
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 30-08-2006 @ 21:03 :
Stil maar meid het is goed



[afbeelding]
'stort in armen'
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:05
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 21:04 :
'stort in armen'
Jah zeg, wat denk jij wel niet

Ik wil 2 cola, 13 van die "zelfgemaakte snoepjes" 1 raket en een snickers





Ik ben dan ook niet bepaald op dieet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:09
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 30-08-2006 @ 21:05 :
Jah zeg, wat denk jij wel niet

Ik wil 2 cola, 13 van die "zelfgemaakte snoepjes" 1 raket en een snickers





Ik ben dan ook niet bepaald op dieet
'krijg flashback'

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH. ...

'grijpt Mr.Hypert€xt zijn keel vast en begint hoofd heen en weer te schudden'
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:24
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 21:09 :
'krijg flashback'

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH. ...

'grijpt Mr.Hypert€xt zijn keel vast en begint hoofd heen en weer te schudden'
Dit ga ik tegen je baas vertellen, hij gaat je ontslaan meissie

Eeuwig zwerversbestaan voor jou
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:07
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 20:42 :
Ik heb eens snoepjes verkocht bij een kiosk op het zwembad. Wat een horror. Ik had geen kassa dus ik moest alles met m'n hoofd uitreken. En dan kwam er zo'n moeder met 6 koters die 4 verschillende ijsjes, een patatje met, 3 verschillende soorten snoep en een blikje cola wilde.....
Het was fucking warm en er was geen airco. Ik stond er in mn eentje en er was geen pauze. Als ik klaar was moest ik het hele veld schoonprikken vol kleine kutjstukjes papier en een keer een heroinespuit en ik moest ook een stuk of dertig vuilnisbakken schoonmaken die vol wespen en poepluiers zaten.
Ik kon echt geen koffie zetten, dus mn klanten kwamen altijd boos terug om te zeggen dat ze niet betaalden voor die waterzut.
Ik moest alles tegelijk doen, koffiezetten, klanten bedienen en snoepjes maken en dat in de zomerhitte.
Argh, ik word nog gek als ik eraan terug denk.
Hoe lang heb je dit gedaan??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:14
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
langejongen schreef op 30-08-2006 @ 23:07 :
Hoe lang heb je dit gedaan??
mei, juni, juli, augustus. was twee jaar geleden. het moest van mn ouders.
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:16
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 23:14 :
mei, juni, juli, augustus. was twee jaar geleden. het moest van mn ouders.
Toe maar. Knap.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:47
Estar
Estar is offline
Citaat:
muisjeisthuis schreef op 30-08-2006 @ 21:09 :
'krijg flashback'

*geknipt stuk aanstellerij*
'grijpt Mr.Hypert€xt zijn keel vast en begint hoofd heen en weer te schudden'
Ik hoop echt dat jij met een erg rijke wanhopige gast trouwt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:56
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-08-2006 @ 23:47 :
Ik hoop echt dat jij met een erg rijke wanhopige gast trouwt.
www.muisjeisthuis.nl

Zo moet je geld verdienen muisje
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:39
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Mijn verschrikkelijkste baan? 2 avonden vakkenvullen bij de AH. Werkte vanaf mn 13e bij een boer, toen ik 15 was bij de plaatselijke AH gesolliciteerd, maar dat was echt zo bagger: stomme collega's, dom en saai werk, en dan ook nog eens die eeuwige controle op het "spiegelen". Nee, daar had ik t vlug gezien, en was maar weer snel naar die boer terug gegaan. En daar werk ik nu nog steeds. Haha, en dat is echt wel vet relaxt werk. Verdient lekker, meestal in de open lucht, maar in de winter in de verwarmde schuur prei poetsen. Verder o.a. brocolli, andijvie, stieren voeren, heftruck en trekker rijden. Echt relaxt. En natuurlijk super leuke collega's (die er ook al lang werken) en aardige werkgevers. Lang leve de bedrijfs-BBQ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 18:34
De Kantine Tmf chat met Kazet is zeker niet saai #876
Verwijderd
500 19-02-2010 19:34
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Werk, Geld & Recht Vinden jullie werk leuk om te doen?
Verwijderd
48 27-07-2004 21:20
Liefde & Relatie Vrienden
Charlottetje
39 15-02-2004 12:49
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: "alles anders"
sweet17
4 18-11-2003 06:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.