Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 07:47
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-03-2003 @ 18:28:
1.Het is lang niet zo schadelijk als jij denkt, niet altijd of zelfs vaak niet iig. Boveniden zijn er zoveel dingen die de potentie hebben gevaraalijk en schadelijk te zijn die legaal zijn.
Extreme sports, autorijden, enz.
2.En waarom zou ik niet zelf mogen beslissen om iets te nemen wat mij schaad?
Wanneer is iets schadelijk?
1. Zelfs al is het niet schadelijk voor je lichaam, dan kan het nog gevaarlijk zijn voor je omgeving als er iemand onder de drugs zit.
Maar ja, als jij een ongevaarlijke, onschadelijke drug weet, vind ik t prima. Tuurlijk zijn er veel legale dingen die ook die potentie hebben, maar ik vind wel dat je die dan zo veel mogelijk moet vermijden.
2. Meestal schaad het niet alleen jou, maar ook je omgeving. En het is gevaarlijk, dus vind het ik het heel erg dat veel mensen dat doen. Net zoiets als het ziekenhuis, daar worden ook mensen beter gemaakt. En waarom? Waarom laten we ze niet gewoon doodgaan? Ik weet het niet, mss zoiets als het overlevingsinstinct. Bovendien SNAP ik ECHT NIET waarom je het lekker vind bv om een joint te roken (waar niks GOEDS in zit), of wat er zo geweldig is aan drugs. Je kan toch ook wat anders zoeken, je leeft volgensmij gewoon ongezond als je drugs neemt.
Wanneer iets schadelijk is: daar heb ik geen concreet antwoord op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 09:29
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Als ik als een wezenloze zombie weg wil spacen onder invloed van LSD op m'n zolderkamertje, wie breng ik dan in gevaar in m'n nabije omgeving? Niemand.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 29-03-2003 @ 08:47:
1. Zelfs al is het niet schadelijk voor je lichaam, dan kan het nog gevaarlijk zijn voor je omgeving als er iemand onder de drugs zit.
Dan moet dat mooi voorkomen worden. Zoals altijd. Maar meestal leid het dus helemaal niet tot gevaar voor omgeving. Vooral alcohol doet dat bij mensen die niet ehct agressief zijn.
Citaat:

Maar ja, als jij een ongevaarlijke, onschadelijke drug weet, vind ik t prima.
Het is maar wat je schadelijk noetm. XTC is schadelijk voor je hersenen, als het goed gebruikt word goed voor je geestelijke 'wijsheid', en heel erg goed voor je omgeving want van XTC word de slechtste moordenaar zo zacht en mededogend als een moeder die net een baby heeft gekregen.
[quote]
Tuurlijk zijn er veel legale dingen die ook die potentie hebben, maar ik vind wel dat je die dan zo veel mogelijk moet vermijden.
[quote]
Dan an je alles wel verbieden. TV is schadelijk, want het leidt er toe dat kinderen niks anders meer kunnen doen als ze zich vervelen.Eten omdat het evrslavend is, bungeejumpen omdat je misschien heel misschien dood valt. Enz.
Dus wat moet dan volgens jou wel en wat niet verboden worden en WAAROM?
[quote]
2. Meestal schaad het niet alleen jou, maar ook je omgeving.
[quote]
Meestal niet.
Citaat:

En het is gevaarlijk, dus vind het ik het heel erg dat veel mensen dat doen.
Ook niet, kan ik het helpen dat mensen aan XTC sterven wanneer ze er niet goed mee omgaan? Vrijwel altijd zijn die mensen die problemen hebben ondervonden van drugs gewoon dombo's die bv. liters bier bij hun pil drinken of het gewoon nemen wanneer ze zich voelen.
Citaat:

Net zoiets als het ziekenhuis, daar worden ook mensen beter gemaakt. En waarom? Waarom laten we ze niet gewoon doodgaan?
Snap niet wat je daarmee wilt zeggen.
Citaat:

Ik weet het niet, mss zoiets als het overlevingsinstinct.
Altruisme.
Citaat:

Bovendien SNAP ik ECHT NIET waarom je het lekker vind bv om een joint te roken
Het geeft een goed pleszierig rustig gevoel.
Citaat:

(waar niks GOEDS in zit),
Je weet er niks van.
Citaat:

of wat er zo geweldig is aan drugs.
Drugs zijn net zomin geweldig als andere plezierige dingen.
Jij bent degene die een foutief onderschied maakt tussen die o zo schadelijke drugs en andere pleziertijes die meestal veel schadelijker zijn.
Citaat:

Je kan toch ook wat anders zoeken,
Ja, maar waarom? en meestal is er ook iets anders in het leven van drugsgebruikers. Ze zijn echt niet allemaal alleen maar drugsgebruikers,ze doen ook andere dingen.
Citaat:

je leeft volgensmij gewoon ongezond als je drugs neemt.
Vaak is dat zo bij al die lui die je op feesten ziet ja.
Die doen alles wat slecht is omdat dat stoer staat, maar daar kan ik ook niks aan doen. Dat ligt niet aan de drugs maar aan de gebruiker.
Citaat:

Wanneer iets schadelijk is: daar heb ik geen concreet antwoord op.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:30
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 29-03-2003 @ 10:29:
Als ik als een wezenloze zombie weg wil spacen onder invloed van LSD op m'n zolderkamertje, wie breng ik dan in gevaar in m'n nabije omgeving? Niemand.
Nee, maar wel jezelf.

*Ga toch wat nuttigs doen joh, inplaats van je leven invullen met niksen*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:33
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 29-03-2003 @ 11:13:
Dan moet dat mooi voorkomen worden. Zoals altijd. Maar meestal leid het dus helemaal niet tot gevaar voor omgeving. Vooral alcohol doet dat bij mensen die niet ehct agressief zijn.

Het is maar wat je schadelijk noetm. XTC is schadelijk voor je hersenen, als het goed gebruikt word goed voor je geestelijke 'wijsheid', en heel erg goed voor je omgeving want van XTC word de slechtste moordenaar zo zacht en mededogend als een moeder die net een baby heeft gekregen.

Ook niet, kan ik het helpen dat mensen aan XTC sterven wanneer ze er niet goed mee omgaan? Vrijwel altijd zijn die mensen die problemen hebben ondervonden van drugs gewoon dombo's die bv. liters bier bij hun pil drinken of het gewoon nemen wanneer ze zich voelen.

Snap niet wat je daarmee wilt zeggen.

Altruisme.

Het geeft een goed pleszierig rustig gevoel.

Je weet er niks van.

Drugs zijn net zomin geweldig als andere plezierige dingen.
Jij bent degene die een foutief onderschied maakt tussen die o zo schadelijke drugs en andere pleziertijes die meestal veel schadelijker zijn.

Ja, maar waarom? en meestal is er ook iets anders in het leven van drugsgebruikers. Ze zijn echt niet allemaal alleen maar drugsgebruikers,ze doen ook andere dingen.

Vaak is dat zo bij al die lui die je op feesten ziet ja.
Die doen alles wat slecht is omdat dat stoer staat, maar daar kan ik ook niks aan doen. Dat ligt niet aan de drugs maar aan de gebruiker.

Precies.
Zit er iets goeds in een joint? Ik weet van de sigaret dat er meer dan 3000 ONGEZONDE SLECHTE stoffen inzitten en NIKS GEZONDS, dus bij een joint zal dat niet veel anders zijn.
XTC ontregelt je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef op 29-03-2003 @ 22:33:
Zit er iets goeds in een joint? Ik weet van de sigaret dat er meer dan 3000 ONGEZONDE SLECHTE stoffen inzitten en NIKS GEZONDS, dus bij een joint zal dat niet veel anders zijn.
XTC ontregelt je lichaam.
goed is meer dan alleen gezond, bedoelt Kenny McCormick waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 08:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
[QUOTE]Yamyam schreef op 29-03-2003 @ 22:33:
Zit er iets goeds in een joint?

JA.

http://www.druglibrary.org/schaffer/...es/nc/nc1e.htm[/url]
of hier, een lijstje met ziektes die met marihuana zeer goed geholpen kunnen worden.
http://www.gwpharm.com/cann_ther_mult.html

Citaat:

Ik weet van de sigaret dat er meer dan 3000 ONGEZONDE SLECHTE stoffen inzitten en NIKS GEZONDS, dus bij een joint zal dat niet veel anders zijn.
Ten eerste hoef je marihuana niet in een joint te doen en kan het ook puur gebruikt worden, ten tweede is tabak en wiet vergelijken hetzelfde als een cobra met een pup vergelijken.
Met het verschil dat we het bij tabak/wiet hebben over planten en bij cobra's en puppies over dieren.
Citaat:

XTC ontregelt je lichaam.
en waar heb je die wijsheid nou weer vandaan?
hier heb ik al tegenargumenten voor gegeven.
Je weet er niks van, ga alsjeblieft op internet op zoek naar informatie en luister niet alleen naar al die vage slechte info die je erover gehoord hebt.
Vel dan pas een oordeel.
Het zou verboden moeten worden te oordelen over zaken waar je nix vanaf weet.
bovendien ga je niet eens in op al mijn andere punten.
XTC ontregelt je lichaam in kleine mate (bij gematigd/therapeutisch gebruik)en maakt je geest weer 1.

zie ook http://www.maps.org/gateway/%5B0%5D1-6.html


Met Vriendelijke Groeten, joeri.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 12:36
Yamyam
Yamyam is offline
Joeri, heb je geen Nederlandse links. Dat Engels is me te moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:50
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 13:36:
Joeri, heb je geen Nederlandse links. Dat Engels is me te moeilijk.
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:31
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 30-03-2003 @ 16:50:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:16
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 17:31:
meisje jij bent echt dom.... ik zat es te kijken op die fotosite van je, en die drugsbarbie wil je ook wel graag in huis halen? kap dan ook es met die 8erlijke anti-drugscampagne van je
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 30-03-2003 @ 20:16:
meisje jij bent echt dom.... ik zat es te kijken op die fotosite van je, en die drugsbarbie wil je ook wel graag in huis halen? kap dan ook es met die 8erlijke anti-drugscampagne van je
Ik heb gekeken op je profiel en JIJ bent degene die op het VMBO zit en IK zit op het gymnasium dus tja, dat klopt niet helemaal wat je zegt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:42
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 20:43:
Ik heb gekeken op je profiel en JIJ bent degene die op het VMBO zit en IK zit op het gymnasium dus tja, dat klopt niet helemaal wat je zegt
stoer hoor meisje, ik heb ook HAVO gedaan maar je hebt gelijk hoor ik ben er een stuk dommer op geworden sinds ik ben gezakt naar VMBO ik geloof dat je met deze opmerking zelf al wel weer aangeeft hoe dom je eigenlijk bent
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:06
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 30-03-2003 @ 21:42:
stoer hoor meisje, ik heb ook HAVO gedaan maar je hebt gelijk hoor ik ben er een stuk dommer op geworden sinds ik ben gezakt naar VMBO ik geloof dat je met deze opmerking zelf al wel weer aangeeft hoe dom je eigenlijk bent
Ik geloof het niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:16
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 20:43:
Ik heb gekeken op je profiel en JIJ bent degene die op het VMBO zit en IK zit op het gymnasium dus tja, dat klopt niet helemaal wat je zegt
maar JIJ bent de onwetende doos, niet ZIJ
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:43
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
er zijn zat mensen die op het vmbo zit zijn die dan allemaal onder de drugs?? tuurlijk niet er zijn gewoon mensen die niet zo slim zijn. dat ligt echt niet of je slim bent of niet.

en ik kreeg op de bassischool en toen gebruikte ik een joint op de middelbare school gewoon paar keer per week. en nou zit ik in het einjaar havo. tot nu toe heeft het mij geholpen
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:59
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
We weten inmiddels het standpunt van Yamyam wel. Laten we nu weer aardig doen!
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:11
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
is een eindeloze wellus/nietus discussie
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:11
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 30-03-2003 @ 22:43:
er zijn zat mensen die op het vmbo zit zijn die dan allemaal onder de drugs?? tuurlijk niet er zijn gewoon mensen die niet zo slim zijn. dat ligt echt niet of je slim bent of niet.

vergeef me als ik deze opmerking verkeerd opvat, maar ik wou graag even zeggen dat niet iedereen op het VMBO meteen DOM is.

Sommige mensen ondervinden gewoon meer problemen bij het leren van bepaalde dingen, maar er zijn mensen van dit niveau die het later erg ver schoppen, omdat ze het er in de praktijk stukken beter vanaf brengen...
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:24
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Met de post die ik hierboven plaatste, doelde ik dus ook op het niet meer offtopic gaan. Voer die discussies dan via PM!
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Zappa schreef op 24-01-2003 @ 20:27:
Zelfmoord is ook niet illegaal en is veel schadelijker voor je...
Lijkt me grappig om in het wetboek te lezen wat voor straf er op zelfmoord staat. Misschien wel de doodstraf
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:37
Verwijderd
en YamYam wat je zegt raakt kant noch wal... misschien moet je 't maar eens proberen maar van blowen krijg je niks hoor
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 05:38
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 30-03-2003 @ 22:43:
er zijn zat mensen die op het vmbo zit zijn die dan allemaal onder de drugs?? tuurlijk niet er zijn gewoon mensen die niet zo slim zijn. dat ligt echt niet of je slim bent of niet.

en ik kreeg op de bassischool en toen gebruikte ik een joint op de middelbare school gewoon paar keer per week. en nou zit ik in het einjaar havo. tot nu toe heeft het mij geholpen
zeker niet allemaal, maar als ik het vergelijk met z'n tweeen, roken er bv daar ontzettend VEEL mensen, en waar ik zit een kleine procent. Dat moet toch wat zeggen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 06:42
Faery
Faery is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 06:38:
zeker niet allemaal, maar als ik het vergelijk met z'n tweeen, roken er bv daar ontzettend VEEL mensen, en waar ik zit een kleine procent. Dat moet toch wat zeggen.
Ja, en het percentage scooters op het vmbo is ook veel hoger, so what? Laat ze! (Ok, liever roken dan scooter rijden, maar toch ).
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:40
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Wasp schreef op 30-03-2003 @ 23:24:
Met de post die ik hierboven plaatste, doelde ik dus ook op het niet meer offtopic gaan. Voer die discussies dan via PM!
Beste Wasp,

ik neem aan dat je je modereertaken serieus opvat. Dan zal je vast en zeker al gezien hebben dat Yamyam in ongeveer elk topic hier moedwillig de sfeer loopt te verzieken.

Een verwijzing naar PM'en, alwaar we de conversatie kunnen voortzetten, is dan ook niet genoeg. Als zij in de nabije toekomst door zal gaan met dit onwetende, arrogante (m)oraalriddergedrag, hoop ik dat je strengere maatregelen zult gaan treffen.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 31-03-2003 @ 00:35:
Lijkt me grappig om in het wetboek te lezen wat voor straf er op zelfmoord staat. Misschien wel de doodstraf
Je lacht je rot, tot 1954 was zelfmoord strafbaar...echt waar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:55
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 30-03-2003 @ 13:36:
Joeri, heb je geen Nederlandse links. Dat Engels is me te moeilijk.
Citaat:
IK zit op het gymnasium


Leer dan maar lekker engels lezen, opdat je misschien wel objectieve informatie kan gaan vergaren alvorens je je foutieve oordeel velt.


Citaat:
Wasp schreef:
We weten inmiddels het standpunt van Yamyam wel. Laten we nu weer aardig doen!
Met de post die ik hierboven plaatste, doelde ik dus ook op het niet meer offtopic gaan. Voer die discussies dan via PM!
Waarom, dit topic is eigenlijk bedoeld voor dit soort discussies, ik heb niet voor niks in het meeting topic gevraagd om die offtopic discussie met Yamtyam hier voort te zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:01
Verwijderd
maar wat mijn brandende vraag is (of was het de wiet?)
YamYam, waarom zit je hier eigenlijk? zonder gelijk in de aanval te gaan, heb je niet iets leukers te doen dan mensen af te kraken die dingen doen die jij niet wil doen.
Net zoals in Jay & Silent Bob. Wie richt er nou een site op tegen hun? als je tegen hun bent, dan ga je toch iets anders doen en niet zeggen dat ze niet leuk zijn? Dan ga je toch leuke dingen doen?
En btw, het maakt erg uit waarover je het hebt, ik drink (soms) en rook bijvoorbeeld niet. Als ik blow, doe ik dat het liefste puur.
Wat is hier schadelijk aan?



Maar mijn vraag was: Waarom zit je hier? Ga iets leuks doen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:11
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef op 31-03-2003 @ 18:01:
maar wat mijn brandende vraag is (of was het de wiet?)
YamYam, waarom zit je hier eigenlijk? zonder gelijk in de aanval te gaan, heb je niet iets leukers te doen dan mensen af te kraken die dingen doen die jij niet wil doen.
Net zoals in Jay & Silent Bob. Wie richt er nou een site op tegen hun? als je tegen hun bent, dan ga je toch iets anders doen en niet zeggen dat ze niet leuk zijn? Dan ga je toch leuke dingen doen?
En btw, het maakt erg uit waarover je het hebt, ik drink (soms) en rook bijvoorbeeld niet. Als ik blow, doe ik dat het liefste puur.
Wat is hier schadelijk aan?



Maar mijn vraag was: Waarom zit je hier? Ga iets leuks doen
Om een paar redenen denk ik:
- omdat ik hoop dat iemand het met me eens is
- omdat ik hoop dat ik iemand er vanaf breng, of niet laat beginnen of eraan bijdraag
- omdat ik me soms verveel
- omdat ik aan mezelf wil bewijzen dat ik gelijk heb en zelf de rest van mijn leven de drugs kan weestaan
- omdat ik er heel erg tegen ben, althans mijn verstand he, soms wil ik t ook wel es proberen, maar de enorme risico's houden me tegen
-nou ja vast nog wel meer

Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:12
Yamyam
Yamyam is offline
-oja en om mijn standpunt aan iedereen te laten zien en aan te tonen dat niet iedereen het ermee eens is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:05
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 18:12:
-oja en om mijn standpunt aan iedereen te laten zien en aan te tonen dat niet iedereen het ermee eens is.
en nu je dat duidelijk hebt gemaakt kun je dr duz mee kappen
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:32
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2003 @ 11:17:
Je lacht je rot, tot 1954 was zelfmoord strafbaar...echt waar
ik dacht dat poging tot zelfmoord nog wel steeds strafbaar was...
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:16
Lord D!M
Avatar van Lord D!M
Lord D!M is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 30-03-2003 @ 09:14:
Ten eerste hoef je marihuana niet in een joint te doen en kan het ook puur gebruikt worden, ten tweede is tabak en wiet vergelijken hetzelfde als een cobra met een pup vergelijken.
Met het verschil dat we het bij tabak/wiet hebben over planten en bij cobra's en puppies over dieren.

en waar heb je die wijsheid nou weer vandaan?
hier heb ik al tegenargumenten voor gegeven.
Je weet er niks van, ga alsjeblieft op internet op zoek naar informatie en luister niet alleen naar al die vage slechte info die je erover gehoord hebt.
Vel dan pas een oordeel.
Het zou verboden moeten worden te oordelen over zaken waar je nix vanaf weet.
bovendien ga je niet eens in op al mijn andere punten.
XTC ontregelt je lichaam in kleine mate (bij gematigd/therapeutisch gebruik)en maakt je geest weer 1.

zie ook http://www.maps.org/gateway/%5B0%5D1-6.html


Met Vriendelijke Groeten, joeri.
*is het met je eens dat ononderbouwde meningen niet geuit zouden mogen worden*
__________________
<-)Lord D!M(->
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:18
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 31-03-2003 @ 19:05:
en nu je dat duidelijk hebt gemaakt kun je dr duz mee kappen
Ja die wel, maar een helehoop anderen nog niet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:20
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
yam yam is een kruistocht begonnen tegen de drugs

heho silver
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 06:55
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 18:11:
Om een paar redenen denk ik:
1- omdat ik hoop dat iemand het met me eens is
2- omdat ik hoop dat ik iemand er vanaf breng, of niet laat beginnen of eraan bijdraag
3- omdat ik me soms verveel
4- omdat ik aan mezelf wil bewijzen dat ik gelijk heb en zelf de rest van mijn leven de drugs kan weestaan
5- omdat ik er heel erg tegen ben, althans mijn verstand he, soms wil ik t ook wel es proberen, maar de enorme risico's houden me tegen
-nou ja vast nog wel meer

1.Ja, en dan? Er zijn heel wat mensen het met je eens IRL. als iemand op het forum het met je eens is, wat heb je dan bereikt???
2.Waarom iemand ervanaf brengen als het onschadelijk is?
Ik wil verslaafden er ook graag vanaf helpen hoor.
3.Dan kan je beter gaan mediteren, veel gezonder.
4.Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat jij ofiedereen drugs moet proberen, ik heb niks tegen sXe.
5.Ja, en?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:23
Verwijderd
Hmm ik ben het gedeeltelijk met je eens yam yam.
Een verschil, ik heb het wel eens gedaan, drank, blowen en een x een pil en ja een pil is super, blowen saai maar of het echt zo slecht is? Ik weet het niet, kansloos? elke week lijkt mij dat wel.
Maar om af en toe te relaxen daar kan toch niks mis zijn?
Hoezo ben je er zo tegen?

Een vriend van mij was ook altijd anti-drugs, hij dronk wel veel, en had hij een x een pil geslikt, en toen was hij bekeerd, hij blowt nu ook.

Wat ik wil zeggen, maak je toch niet zo druk meid, ja ik keur sos ook af en lsd maar van af en toe blowen ga je volgens mij niet dood hoor. Wat je zei over het vmbo is ook wel waar hoor, die lui roken meer, ook meer drugs, dat is gewoon zo.
Vwo of gym, die mensen denken over het algemeen meer na.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 22-01-2003 @ 23:47:
k ken maar weinig mensen van 15 jaar waar ik een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren over drugs en alcohol. k vind ook dat je pas moet gaan blowen vanaf je 18e. k deed het zelf ook voor die tijd maar k weet van mezelf dat ik er toen onverantwoordelijk mee omging ( nu ook maar k weet nu waar m'n grenzen liggen)

zo... dit was weer een wijze les
hangt er een beetje vanaf met wat voor '15 jarige' je omgaat, wel zie ik inderdaad dat tegenwoordig de instelling heerst "ik ga alcohol drinken omdat ik erbij wil horen" daar kan ik me soms aan irriteren. Drink dan niet.

maargoed, hoe begin je anders met drinken? ik kan me nog wel herinneren dat ik alleen thuis zat en dat ik eens een paar biertjes van mijn vader veroberde, echt lekker vond ik het niet, maar uit pure nieuwsgierigheid wilde ik eens met wat vrienden "wat meer" drinken, de aangeschoten staat beviel mij erg goed moet ik eerlijk zeggen.

nu drink ik gewoon een biertje tussendoor (bij voorkeur palmpje ) omdat ik het lekker vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:46
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-04-2003 @ 07:55:
1.Ja, en dan? Er zijn heel wat mensen het met je eens IRL. als iemand op het forum het met je eens is, wat heb je dan bereikt???
2.Waarom iemand ervanaf brengen als het onschadelijk is?
Ik wil verslaafden er ook graag vanaf helpen hoor.
3.Dan kan je beter gaan mediteren, veel gezonder.
4.Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat jij ofiedereen drugs moet proberen, ik heb niks tegen sXe.
5.Ja, en?
1. Niet zoveel, geeft me hoogstens het gevoel dat ik niet de enige (jongere) ben die zo denkt/herkenning ed.
2. Bijna alle drugs zijn WEL schadelijk, en verslavend.
3. Ik doe ook nog veel meer naast forummen, vind het alleen ook leuk om te doen. Waarom forum jij dan? Kan jij niet beter gaan mediteren?
4. Dus
5. Ja en wat
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:52
neok
Avatar van neok
neok is offline
Yamyam,
nu jij zei dat je beter niks van al dat hemels gebruikt heb ik vlug nog wat drank genomen,ben lekker zat,ik vind et toch o zo leuk omdat te doen als iemand zegt dat je het beter niet doet...
Je bent echt hatelijk,waarom in godsnaam ga je nu niet weg,ok we weten al dat je mensen wil blijven inlichten maar doe dat dan op straat ofzo...
Als je dit leest hoop ik dat je nooit meer terugkomt.
Ga vlug nog een pilletje anti-depressiva halen
En ik meen et,je kan mij op één manier gelukkig maken,
door nu nooit meer een woord dooor die cutlippen van jou te persen

Hiermee heb ik mijn hartje kunnen luchten,
dus rot op trut
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:08
Verwijderd
mensen, laten we het rustig houden.

yamyam probeert haar mening te geven, dit kan uiteraard in strijd zijn met die van jullie (lees: die van ons) maar het blijft een forum, dus laten we niet gaan schelden

yamyam:

Ik kan begrijpen dat je zo fel tegen drugs bent, al je argumenten slaan natuurlijk wel ergens op. maar zo kunnen we een stuk meer gaan afschaffen.

je kan het vergelijken met auto's, we hebben ze toch ook niet nodig? maar ik voel me een stuk prettiger in een auto als ik naar duitsland moet rijden ipv met de fiets.

Dat jij het daar niet mee eens bent, dat is een heel andere zaak, maar probeer mensen daar nou niet persoonlijk op aan te vallen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 06:33
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Gimli schreef op 02-04-2003 @ 19:52:
Yamyam,
nu jij zei dat je beter niks van al dat hemels gebruikt heb ik vlug nog wat drank genomen,ben lekker zat,ik vind et toch o zo leuk omdat te doen als iemand zegt dat je het beter niet doet...
Je bent echt hatelijk,waarom in godsnaam ga je nu niet weg,ok we weten al dat je mensen wil blijven inlichten maar doe dat dan op straat ofzo...
Als je dit leest hoop ik dat je nooit meer terugkomt.
Ga vlug nog een pilletje anti-depressiva halen
En ik meen et,je kan mij op één manier gelukkig maken,
door nu nooit meer een woord dooor die cutlippen van jou te persen

Hiermee heb ik mijn hartje kunnen luchten,
dus rot op trut
Och och och, kan je niet tegen een beetje andere mening? Dan kan je maar beter niet meer op een forum komen hoor..
Niet iedereen denkt zoals jou, en dit forum is ook niet alleen van mensen die drugs geweldig vinden.
Zie, die arme jongen moet zich al bezatten omdat hij niet tegen een stootje kan.
Anti-depressiva slik ik niet om mijn drugscampagne te stoppen hoor, dus dat heeft weinig zin.
Zo dag dag.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:38
neok
Avatar van neok
neok is offline
Dag allerliefste yamyam,

maar je slikt et toch,dat kan je niet ontkennen,probeer eerst daar vanaf te geraken voor je zegt wat "gezond" is...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:50
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Gimli schreef op 03-04-2003 @ 13:38:
Dag allerliefste yamyam,

maar je slikt et toch,dat kan je niet ontkennen,probeer eerst daar vanaf te geraken voor je zegt wat "gezond" is...
Jah maar ik slik t omdat ik een tekort heb aan serotonine, en anders depressief en bozig wordt.
Jullie slikken drugs omdat je niet zonder 'kan', of t leuk/lekker vind.
Dat is heel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:48
neok
Avatar van neok
neok is offline
nee,want ik kan zonder en genieten is toegestaan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:38
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 31-03-2003 @ 18:11:


- omdat ik aan mezelf wil bewijzen dat ik gelijk heb en zelf de rest van mijn leven de drugs kan weestaan
Ik zou het niet kunnen (nieuwschierig type en vind sommige drugs fantastisch) maar het lijkt zelfs wel alsof het je moeite kost om de drugs te weerstaan.

Ook zou ik graag verder in willen gaan op jou visie van de vmbo-leerlingen. (open een topic? ik discuseer er graag met je over)

Ook heb ik het idee dat je de posts van een aantal mensen die jou OBjectieve informatie geven niet eens leest Of je wil het gewoon niet begrijpen?

Ik snap best dat je mensen eraf wilt brengen...maar jij hebt te veel vooroordelen meisje. Het ligt aan de gebruiker of het gezond of ongezond is. (zoals al 1000x is gezegt, maar jij lijkt het niet te begrijpen..)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:41
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 03-04-2003 @ 14:50:

Jullie slikken drugs omdat t leuk/lekker vind.
En wat is dáár in godsnaam verkeerd aan dan? Ik kan daar dus gewoon niet bij! Zou je me dat kunnen uitleggen?

Ook kun je er nog aan toevoegen dat mensen met verschrikkelijk veel pijn -->kanker minder pijn hebben door drugsgebruik. En wat is er nou mooier dan gore chemische rotzooi vervangen voor wiet om die verschrikkelijke pijn te verzachten??
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:44
neok
Avatar van neok
neok is offline
Jah,en we geven dat wicht alle argumenten maar ze wil en kan et nie aanvaarden...
Het is een zielig mens man,nooit iets willen toegeven
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 23:40
hippie jesse
hippie jesse is offline
okeeeeeee hier komt hij dan....... het sterkste antidrugsargument ooit:
Ik zat dus in de trein met 2 anderen, ik zei tegen persoon A: ik wil wel een keer expirimenteren met een sterker tripmiddel als pado's, zecht die wause persoon B tegen mij:

Hier komt hij dan:

Dat moet je niet doen, Want: daar krijg je foute vrienden van

dussssssssssssssssssssssssssssss
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 23:57
Verwijderd
Citaat:
BMX-idiota schreef op 03-04-2003 @ 18:38:


Ik snap best dat je mensen eraf wilt brengen...maar jij hebt te veel vooroordelen meisje. Het ligt aan de gebruiker of het gezond of ongezond is. (zoals al 1000x is gezegt, maar jij lijkt het niet te begrijpen..)
Als je dit echt denkt dan gebruik jij het ook niet hoor.
Gezond kan het nooit zijn, als je het met mate doet is het minder ongezond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.