Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 19:17
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 01-04-2005 @ 15:24 :

Zelfmoord...van een hoge wolkenkrabber springen, op een zonnige dag, door de lucht zweven, terwijl je onder je alle mensjes ziet rondkrioelen.
ik was al bang dat je me niet zou snappen, laat maar
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 19:21
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 01-04-2005 @ 20:17 :
ik was al bang dat je me niet zou snappen, laat maar
Leg uit, alsjeblieft? PM?
(is het niet grappig dat juist wanneer iemand 'laat maar' zegt de ander dan extra graag wil weten wat diegenen bedoelde? ^^)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:52
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-04-2005 @ 16:45 :
Ik ben net een geniaal onderwerp tegengekomen voor de volgende wedstrijd ^^
En, wat is het ?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 07:15
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Gefeliciteerd Alluman. Sketch, vogelvrij en halogeen ook gefeliciteerd .

Ik had trouwens nooit geraden dat halogeen dat ene gedicht zou hebben in gestuurd, dat gedicht vind ik om eerlijk te zijn echt beneden alle peil, dit is misschien wel het slechtste wat ik van je gelezen heb .

Oh en Not for sale, sketch en een onbekende bedankt voor het stemmen op mijn gedicht .

Wat ik me trouwens nog afvroeg was of iedereen had gezien dat bij mijn gedicht elke regel een kleur vertegenwoordigde:

rood
geel/oranje
wit
blauw

groen
paars
bruin
zwart

Ik denk het wel, maar op not for sale na had ik niemand daarover gehoord, dus nu twijfelde ik er een beetje aan . De kritiek op dat pakje shag was trouwens wel terecht, dat had inderdaad wel wat beter gekund .

Vond het een leuke wedstrijd, en vond het juist een pluspunt dat je met dit thema nog alle kanten op kon .
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 08:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
traangast schreef op 02-04-2005 @ 08:15 :
Wat ik me trouwens nog afvroeg was of iedereen had gezien dat bij mijn gedicht elke regel een kleur vertegenwoordigde:

rood
geel/oranje
wit
blauw

groen
paars
bruin
wit

Ik denk het wel, maar op not for sale na had ik niemand daarover gehoord, dus nu twijfelde ik er een beetje aan . De kritiek op dat pakje shag was trouwens wel terecht, dat had inderdaad wel wat beter gekund .
Ik had het niet gezien, maar nu je het zegt, het is wel duidelijk, ik had het moeten zien.
"De zon, een kuikentje, je huid"
gele huid? Een Aziatisch meisje zeker
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:09
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
traangast schreef op 02-04-2005 @ 08:15 :
Ik had trouwens nooit geraden dat halogeen dat ene gedicht zou hebben in gestuurd, dat gedicht vind ik om eerlijk te zijn echt beneden alle peil, dit is misschien wel het slechtste wat ik van je gelezen heb .
dankjewel , ik was er zelf ook best wel trots op.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-04-2005 @ 10:09 :
dankjewel , ik was er zelf ook best wel trots op.
Applausje voor Halogeen, die een nieuw dieptepunt bereikt heeft *klapt*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:26
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 10:13 :
Applausje voor Halogeen, die een nieuw dieptepunt bereikt heeft *klapt*
Wahaha
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:34
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-04-2005 @ 10:09 :
dankjewel , ik was er zelf ook best wel trots op.
nee dat is onzin natuurlijk. Het idee was dat ik het principe van een halfbloed zou symboliseren door de gescheiden heelheid van de twee vlaggen. Aan de linker kant de Chinese vlag en aan de rechterkant de nederlandse vlag. Het rood van beide vlaggen zou dan in elkaar overlopen, wat de eenheid symboliseert. Het rood staat dan ook voor bloed in halfbloed. Het bleek alleen niet erg praktisch om de 5 sterren in geel (weer symboliek) in woorden zo op te schrijven, omdat je dan een grote vlag nodig hebt en ik daar geen zin in had.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:38
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-04-2005 @ 10:34 :
nee dat is onzin natuurlijk. Het idee was dat ik het principe van een halfbloed zou symboliseren door de gescheiden heelheid van de twee vlaggen. Aan de linker kant de Chinese vlag en aan de rechterkant de nederlandse vlag. Het rood van beide vlaggen zou dan in elkaar overlopen, wat de eenheid symboliseert. Het rood staat dan ook voor bloed in halfbloed. Het bleek alleen niet erg praktisch om de 5 sterren in geel (weer symboliek) in woorden zo op te schrijven, omdat je dan een grote vlag nodig hebt en ik daar geen zin in had.


dat zet het toch weer in een heel ander perspectief.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:38
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 09:30 :
Ik had het niet gezien, maar nu je het zegt, het is wel duidelijk, ik had het moeten zien.
"De zon, een kuikentje, je huid"
gele huid? Een Aziatisch meisje zeker
Die laatste moest zwart zijn in plaats van wit, maar dat zul je wel gezien hebben.

En ja, Aziatisch ja .
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:46
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 02-04-2005 @ 10:34 :
nee dat is onzin natuurlijk. Het idee was dat ik het principe van een halfbloed zou symboliseren door de gescheiden heelheid van de twee vlaggen. Aan de linker kant de Chinese vlag en aan de rechterkant de nederlandse vlag. Het rood van beide vlaggen zou dan in elkaar overlopen, wat de eenheid symboliseert. Het rood staat dan ook voor bloed in halfbloed. Het bleek alleen niet erg praktisch om de 5 sterren in geel (weer symboliek) in woorden zo op te schrijven, omdat je dan een grote vlag nodig hebt en ik daar geen zin in had.
Hmm, ok, ik geef toe, ik zag het meer in de trant van nationalisme, misschien ook omdat ik niet weet hoe de vlag van china eruit ziet.

Die heb ik nu opgezocht, maar de enige overeenkomst tussen die vlag en het gedicht is het rood, maar 2 vlaggen die in elkaar overlopen zie ik er nog steeds niet echt in, doordat het rood net zo goed voor de nederlandse vlag staat. Ik vind het concept niet echt geslaagd eigenlijk, misschien omdat je geen zin had in verdere uitwerking van het idee, maar ik vind het niet zoveel voorstellen voor jouw doen.
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:55
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
de overlap ontstaat doordat de bovenste kleur van de nederlandse vlag rood is, en die grenst aan de rode kleur van de gehele chinese vlag, en daarom 'loopt het in elkaar over'.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:00
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Hmm, ok, maar waarom is het rode gedeelte dan niet groter dan het blauwe gedeelte, als dat rode 2 vlaggen omvat?
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:31
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline


zo zeg maar, maar dan in die woorden met hun kleur.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:58
traangast
Avatar van traangast
traangast is offline
Zo zou het beter gelukt zijn inderdaad, maar je gedicht uit de wedstrijd was eigenlijk alleen de rechterhelf van dat plaatje.
__________________
Ze was zo mooi, maar tijdelijk, als alle schoonheid eigenlijk. Oprecht en echt, wat men ook zegt. Ze was er, en toen was ze weg.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 10:31
Verwijderd
Citaat:
traangast schreef op 02-04-2005 @ 08:15 :
Wat ik me trouwens nog afvroeg was of iedereen had gezien dat bij mijn gedicht elke regel een kleur vertegenwoordigde:
Dat had ik wel gezien.
Nu ik erover nadenk, vind ik Het lag in de natuur dat je verdween. echt een zin voor jou, daar had ik het wel aan kunnen zien.

Hebben we Re3m's uitleg al gehad, of heb ik dat gemist?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 14:02
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 04-04-2005 @ 11:31 :
Dat had ik wel gezien.
Nu ik erover nadenk, vind ik Het lag in de natuur dat je verdween. echt een zin voor jou, daar had ik het wel aan kunnen zien.

Hebben we Re3m's uitleg al gehad, of heb ik dat gemist?
Nee, Re3m wil dat we eerst zelf nadenken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 16:36
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-04-2005 @ 15:02 :
Nee, Re3m wil dat we eerst zelf nadenken.
Dus.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:12
Verwijderd
Pfwa. En ik vond Halo's gedicht wel leuk! Je moet er maar op komen, net als dat zwart-wit geval.

Hij is niet zo goed in het visueel uitwerken ervan, maar dat is nog een ander .
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:31
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-04-2005 @ 18:12 :

Hij is niet zo goed in het visueel uitwerken ervan, maar dat is nog een ander .
ja poe hey, je kunt niet alles hebben , maar frustrerend is het wel. De beelden in mijn hoofd krijg ik nooit getekend op papier...
we werken eraan.

En Re3m, jouw gedicht, ik snapte hem wel, maar de link met kleur niet. Dus ben ook wel benieuwd wat het nu betekent.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:54
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 04-04-2005 @ 18:31 :
ja poe hey, je kunt niet alles hebben , maar frustrerend is het wel. De beelden in mijn hoofd krijg ik nooit getekend op papier...
we werken eraan.

En Re3m, jouw gedicht, ik snapte hem wel, maar de link met kleur niet. Dus ben ook wel benieuwd wat het nu betekent.
De link met kleur heb je ondertussen toch al wel gevonden?


Edit: spoiler met 'antwoord' weg gehaald, het is natuurlijk aan Re3m om dat te verklappen.

Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 19:13
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-04-2005 @ 18:54 :
De link met kleur heb je ondertussen toch al wel gevonden?


Edit: spoiler met 'antwoord' weg gehaald, het is natuurlijk aan Re3m om dat te verklappen.
Ik wacht nog steeds op jouw interpretatie Sketch.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:08
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 04-04-2005 @ 20:13 :
Ik wacht nog steeds op jouw interpretatie Sketch.
Ik weet het, ik weet het. Binnenkort, zoals ik altijd zeg, en waarna het nog een hele tijd kan duren, binnenkort.

En ik moet ook nog naar de bieb om Rawie te gaan lezen, en de verhalenwedstrijd op Letteren, phoeh, ik heb me toch nog wat in te halen.

Maar hij komt wel hoor, hij komt wel. Eerst de interpretatie, dan Rawie, en vervolgens de rest, jij staat bovenaan mijn lijstje.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 08:40
Verwijderd
*ongeduld*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 01-04-2005 @ 20:52 :
En, wat is het ?
Dat ga ik natuurlijk nog niet verraden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 08:19
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-04-2005 @ 23:08 :
Eerst de interpretatie, dan Rawie, en vervolgens de rest, jij staat bovenaan mijn lijstje.
Dat is fijn om te weten. Ik wacht met spanning!
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:47
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Zo, het werd zo onderhand toch wel tijd dat ik me aan m'n belofte hield, dus hier volgt mijn interpretatie. Bij een aantal dingen had ik echt geen idee, en heb ik maar wat uit m'n duim gezogen, dus er staat wat onzin tussen, tenzij het per ongeluk goed is.


Je eerste strofe verwijst onder andere naar de titel, locus amoenus, het idyllische plekje in de fantasie van de schrijver. Dan heb je het vage vuur, dat de hel (vagevuur) suggereert, en ook het 'helt' verwijst daarnaar.

De tweede strofe vind ik lastig. Het doet me denken aan het verhaal over de Bacchanten, wat weer mooi aansluit op de zonden, gezien wat die bacchanten doen, en het geloof in de Griekse/Romeinse goden, wat heidens is.

De derde strofebevat ook weer verwijzingen naar de bijbel, voor zover ik die ken. De slang en het buiten grenzen raken kan verwijzen naar Adam en Eva en die verboden appel vrucht, wat op een zonde in het algemeen kan slaan. Fase van geloofsbekering, hmm, misschien bedoel je daarmee de dood, aangezien veel mensen zich bekeren als hun laatste uur nadert.

"geeft een god noch vele zonden", tja, geloofsbekering vlak voor je dood betekent volgens mij niet dat je ineens wel in God gelooft, vandaar dat het geen god geeft. De zonden, daar vat ik geeft op als 'vergeeft', je zonden worden je niet kwijtgescholden omdat je je op het laatste moment toch maar even bekeert.

De gevangen samenzwering, pff, misschien het samen veroordeeld zijn tot het vagevuur?

"en listenvlechtend lachen allen
nu ík mijn bed ben uitgevallen."

hmm, ja, het uit bed vallen is het einde van de droom, de locus ameunus. De regel daarvoor, daar kan ik niets bij bedenken.

tenslotte het gif(groen), dat natuurlijk verwijst naar de slang, maar ook naar de zonde in het algemeen, en misschien naar de hemel, die ik me groen voorstel, gezien de hel rood is. Gifgroen omdat de hel hier niet bepaald vervelend wordt beschreven.



Tot zover mijn gezwam, nu wil ik weten waar het gedicht écht over gaat.

binnenkort ook maar even gaan eretopicen

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:04
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-04-2005 @ 13:24 :
Dat ga ik natuurlijk nog niet verraden.
Flauw hor

dat je er nog op in gaat ook joh ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 10:31
Verwijderd
Lamp weet het al
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 11:25
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-04-2005 @ 11:31 :
Lamp weet het al
Is hij wel om te kopen ?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 19:25
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 08-04-2005 @ 12:25 :
Is hij wel om te kopen ?
wat bezit jij dat mijn interesse zou kunnen wekken?


bovendien, ik studeer geneeskunde, ik ben een heel integer persoon.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 19:41
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-04-2005 @ 16:45 :
Ik ben net een geniaal onderwerp tegengekomen voor de volgende wedstrijd ^^
Zie de datum van die post, ik geloof er helemaal niks van!

Edit: Kijk eens naar het andere topicdat Muut diezelfde dag nog had geopend, de kijkgedichten. Een verband?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 19:50
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-04-2005 @ 20:41 :
Zie de datum van die post, ik geloof er helemaal niks van!

Edit: Kijk eens naar het andere topicdat Muut diezelfde dag nog had geopend, de kijkgedichten. Een verband?
Als je Muut kent weet je dat zij niet aan verbanden doet.

Wat lijkt jullie trouwens een goed moment om de nieuwe wedstrijd te beginnen? Ikzelf moet geestelijk nog even bijkomen van alle emotionele belasting.

Trouwens Sketch, ik heb genoten van je uitleg van Re3ms gedicht. Zoiets dacht ik er zelf ook wel bij.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:07
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-04-2005 @ 20:50 :
Als je Muut kent weet je dat zij niet aan verbanden doet.

Wat lijkt jullie trouwens een goed moment om de nieuwe wedstrijd te beginnen? Ikzelf moet geestelijk nog even bijkomen van alle emotionele belasting.
Maar ik ken Muut niet zo goed he ^^

De volgende wedstrijd, die mag nog wel even wachten. De topic van deze wedstrijd is nog in volle bloei, dus een volgende hoeft van mij nog niet.
Ze moeten ook niet te snel achter elkaar komen, het moet speciaal blijven.

Citaat:
Trouwens Sketch, ik heb genoten van je uitleg van Re3ms gedicht. Zoiets dacht ik er zelf ook wel bij.
Dat is fijn om te horen, helemaal als jij het zegt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-04-2005 @ 21:07 :


De volgende wedstrijd, die mag nog wel even wachten. De topic van deze wedstrijd is nog in volle bloei, dus een volgende hoeft van mij nog niet.
Ze moeten ook niet te snel achter elkaar komen, het moet speciaal blijven.
Precies, helemaal mee eens. En er is nu net op Letteren verhalenwedstrijd, het wisselt elkaar anders allemaal wel heel snel af...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:47
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-04-2005 @ 20:25 :
wat bezit jij dat mijn interesse zou kunnen wekken?
Echte chinese chopsticks met mooie tekens erop, 8x zo lang als nodig is en een mooi rood draadje wat de stokjes bij elkaar houdt. Onweerstaanbaar toch ?

Maar je mag inderdaar wel ff wachten met de volgende wedstrijd.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 08-04-2005 @ 20:41 :
Zie de datum van die post, ik geloof er helemaal niks van!

Edit: Kijk eens naar het andere topicdat Muut diezelfde dag nog had geopend, de kijkgedichten. Een verband?
Ik doe niet aan 1 april. Ik doe niet aan principes en ik doe niet aan subtiele verbanden op het inet. Mijn verbanden zijn altijd glashelder.

Maar wees gerust, het had er nix mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-04-2005 @ 14:23 :
Ik doe niet aan 1 april. Ik doe niet aan principes en ik doe niet aan subtiele verbanden op het inet. Mijn verbanden zijn altijd glashelder.

Maar wees gerust, het had er nix mee te maken.
Jij deed anders wel iets met je avatar met 1 april maar inderdaad, je zei ook al dat je niet aan aprilvissen deed (zo heet dat toch?)

Maar ik ben ondertussen wel benieuwd geworden ^^


@ Diary of Dreams:
Chopsticks die 8 keer zo lang zijn als nodig? Hoe lang is dan nodig?
En wat voor tekens staan erop?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:49
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Sketch schreef op 11-04-2005 @ 15:34 :
@ Diary of Dreams:
Chopsticks die 8 keer zo lang zijn als nodig? Hoe lang is dan nodig?
En wat voor tekens staan erop?
Ze zijn lang genoeg als je ze normaal vast kan houden en er je eten mee kan pakken, deze zijn bijna een halve meter . Wat voor tekens ? ik denk chinese ^^.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:09
kleine_ikke
Avatar van kleine_ikke
kleine_ikke is offline
wnneer komt de nieuwe wedstrijd? ik ben nieuw hier, maar volgens mij geen totaal onverdienstelijk dichteresje... mjah...we zien t wel
__________________
sunsets and carcrashes....a perfect pill to make you numb
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:20
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 11-04-2005 @ 17:49 :
Ze zijn lang genoeg als je ze normaal vast kan houden en er je eten mee kan pakken, deze zijn bijna een halve meter . Wat voor tekens ? ik denk chinese ^^.
Met stokjes van een halve meter kun je ook nog wel redelijk normaal eten, als ze niet te zwaar zijn. Maar 50 cm / 8 = 6,25, dat is wel erg kort hoor.


@kleine_ikke: Net nieuw hier, en meteen al zo onbescheiden...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:14
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 07-04-2005 @ 18:47 :
Tot zover mijn gezwam, nu wil ik weten waar het gedicht écht over gaat.
Wat een heerlijk, verrassend gezwam. Leuk is dat, hoe mensen gedichten zo verschillend kunnen interpreteren...
De bijbel, tja, natuurlijk verwijs ik daar een aantal keren naar ( het vage vuur, een god noch vele zonden, geloofsbekering enz.), maar dat is niet waar het hele gedicht om draait. Aanvankelijk was het Sappho die mij inspireerde, de enige Griekse dichteres uit de Oudheid, met haar eigen beschrijvingen van een Locus Amoenus (daar hebben we 't nu op school over, maar dat terzijde). En The Doors.. heb je toevallig de dvd gezien, over het leven van Jimmy Morrison? En ik raad je aan om eens naar hun muziek te luisteren, als je dat nog nooit gedaan hebt. Mijn gedicht gaat namelijk ook over 'sex, drugs and rock&roll' en met name het verlangen van een ieder om ergens bij te horen, het verlangen om geaccepteerd en bemind te worden, zonder zorgen, zonder dat er iets verandert. Waar gaat het om in het leven? Dat kun je je afvragen. Als christen geloof je in God, poog je om geen zonden te begaan, als niet-gelovige kun je doen wat je wil, want wat betekent een zonde als je niet in God gelooft? Wat beter is, laat ik in het midden. Daar ben ik zelf misschien ook nog niet uit. Maar waar mijn gedicht om draait, is het geloof in de mensen om je heen om wie je geeft, van wie je verlangt dat zij datzelfde ook om jou geven. Een geloof zo diep als dat van een christen in God, en dan 'ontwaken' uit die gelukzalige droom, en beseffen dat die Locus Amoenus slechts een illusie was.
De slang als verrader, het gif(groen) als - dat spreekt voor zich - het gif van de slang, maar ook als alcohol of drugs...
Even kijken, wat kan ik nog meer vertellen? Nee, ik vind het wel voldoende zo. Geïnspireerd door Sappho en The Doors, en met mijn eigen gedachtenkronkels heb ik geschreven, maar iedereen zal zich er uiteindelijk toch een eigen beeld van vormen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:49
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Met jouw uitleg is 'ie nog mooier geworden !
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:01
Verwijderd
Het is weer voorbij
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 12-04-2005 @ 19:14 :
Aanvankelijk was het Sappho die mij inspireerde, de enige Griekse dichteres uit de Oudheid,
Sappho
Heb ik ooit nog eens een PO over gemaakt.


Maar er waren volgens mij ook andere dichtsters (eressen ?) dan Sappho, toch? Alleen was Sappho zo'n beetje als enige bekend. Of zoiets, 't is al weer een tijdje geleden.


(ik kom er nu na 8 dagen achter dat je je uitleg hebt gepost )
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:57
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-04-2005 @ 16:13 :

Maar er waren volgens mij ook andere dichtsters (eressen ?) dan Sappho, toch? Alleen was Sappho zo'n beetje als enige bekend. Of zoiets, 't is al weer een tijdje geleden.
Neuh.. nou ja, misschien zijn er wel meer dichteressen geweest, maar van hun werk is in ieder geval niets overleverd.
Waar ging die praktische opdracht precies over?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 21:29
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 20-04-2005 @ 16:57 :
Neuh.. nou ja, misschien zijn er wel meer dichteressen geweest, maar van hun werk is in ieder geval niets overleverd.
Waar ging die praktische opdracht precies over?
Dat bedoelde ik ook ^^

Ja, wat was dat ook alweer... we moesten verschillende vertalingen van een gedicht van Sappho vergelijken met elkaar en met het origineel. En uiteraard ook het origineel eerst vertalen. Ik ben alleen even vergeten hoe dat gedicht ook alweer heette. Het was een lange, met een oproep aan Aphrodite om te helpen, hmm.

Ohja, ik had een 9 Lyriek is cool
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 08:09
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ooh gaaf volgens mij weet ik wel welk gedicht je bedoelt... volgens mij heette die bij ons gewoon: "Afrodite, help me!"
en daar heb ik laatst ook analyseproefwerk over gehad. Zoiets is leuk, vind ik, veel leuker dan Herodotos of zo.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 12:18
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Re3m schreef op 21-04-2005 @ 09:09 :
Ooh gaaf volgens mij weet ik wel welk gedicht je bedoelt... volgens mij heette die bij ons gewoon: "Afrodite, help me!"
en daar heb ik laatst ook analyseproefwerk over gehad. Zoiets is leuk, vind ik, veel leuker dan Herodotos of zo.
Ja, die is het ja. Met iets over de ether, de godin van de overreding (of dat woord als werkwoord, dat was niet duidelijk). Herodotos is niet zo leuk nee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Snooker Embassy World Championship
djeddie
42 05-10-2006 13:45
Verhalen & Gedichten Finale Wedstrijd Poll: De Uitdaging!
Halogeen
48 05-10-2006 07:14
ARTistiek Uitslag van de wedstrijd die kant noch wal raakte.
Verwijderd
10 09-05-2006 18:40
Verhalen & Gedichten Praat en lees hier over Dichtwedstrijden!
Dreamerfly
103 17-12-2004 20:42
Lifestyle meeting
Verwijderd
295 27-05-2004 08:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.