Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 09-10-2005 @ 20:28 :
Haha we kennen elkaar dus niet

Vertel eens...waar zit je woensdag met college?
Daar kan ik geen antwoord op geven, want ik weet nog niet eens OF ik ga haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2005, 10:47
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 10-10-2005 @ 21:04 :
Daar kan ik geen antwoord op geven, want ik weet nog niet eens OF ik ga haha.
Schaam je
Hoe kun je nou bij zó'n interessant college in je bed blijven liggen!

Haha..ik denk dat ik ga..goed van mij hč

Heb jij al geleerd voor je tentamen?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 14:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ groovy en Fernand0^T0rres: het is niet mijn bedoeling geweest dat dit een soort spamtopic werd. Dat kan ook best over PM/msn/whatever.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2005 @ 15:53 :
@ groovy en Fernand0^T0rres: het is niet mijn bedoeling geweest dat dit een soort spamtopic werd. Dat kan ook best over PM/msn/whatever.
Sorry Daantje, het spijt me zeer.

Off-topic; Nee Groovy, ik heb nog niet geleerd voor tentamen, jij wel?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 11-10-2005 @ 18:44 :

Off-topic; Nee Groovy, ik heb nog niet geleerd voor tentamen, jij wel?
Hou dan op
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:52
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 11-10-2005 @ 18:44 :
Sorry Daantje, het spijt me zeer.

Off-topic; Nee Groovy, ik heb nog niet geleerd voor tentamen, jij wel?
Haha, je hebt gelijk Daantje, sorry.. hier was het niet voor bedoeld..dit is de laatste keer!!

Ook off-topic.. : ik ben nu begonnen, had een beetje lichtelijke stress, omdat het toch wel veel was! Weet je al of je morgen naar college gaat ?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
groovy schreef op 11-10-2005 @ 18:52 :

Ook off-topic.. : ik ben nu begonnen, had een beetje lichtelijke stress, omdat het toch wel veel was! Weet je al of je morgen naar college gaat ?
OMG! Ga elkaar dan geen vragen meer stellen!!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:49
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-10-2005 @ 18:53 :
OMG! Ga elkaar dan geen vragen meer stellen!!
Haha, je hebt gelijk Daantje, sorry.. hier was het niet voor bedoeld..dit is de laatste keer!!

OMG! Steek je neus niet in andermans zaken!!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
groovy schreef op 11-10-2005 @ 20:49 :

OMG! Steek je neus niet in andermans zaken!!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 08:55
Verwijderd
Dat jullie een WO-opleiding doen, kan ik maar moeilijk geloven...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 09:52
Wawl
Wawl is offline
Wat een stelletje zeikerds, hier.

Internet.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 10:39
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-10-2005 @ 20:52 :


hehe
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 11:34
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik doe hoge hotelschool en het campusleven is erg leuk, het niveau van de talen ligt heel erg hoog, maar het niveau van de zakelijke en economische vakken ligt echt veel lager dan verwacht. Ik hoop dat dat nog een beetje goed komt

Het is overigens wel interessant
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:41
smilehunter
smilehunter is offline
Ik doe civiele techniek aan de UT Enschede; ik ben hard aan het twijfelen of ik het nu leuk vind of niet . Zit een beetje met wiskunde probleem; en aangezien dat nogal belangrijk is in deze (technische) studie loopt dat allemaal wat vast. Ook begin ik weer een beetje in de VWO sleur te komen; ik blijf overal een beetje achteraan rennen en voel me niet echt gemotiveerd, en dat is ook wel flink minder. Maarjah als ik hiermee zou stoppen; heb ik ook weer geen idee wat ik dan in hemelsnaam zou moeten doen. Dus ik zit er wat mee . Ook moet ik toegeven dat ik mijn vrienden ook wel wat mis; ik ken hier wel wat mensen oppervlakkig maar mis gewoon de gezellige pauzes en het uithangen met mijn vrienden... ben ook niet zo heel goed in al dat hele sociale gedoe maar misschien wil ik ook wel gewoon wat te snel weer hele goede vrienden hebben .

Ach we zullen het nog eens aankijken de komende weken (er staat me in ieder geval een interessant wiskunde tentamen te wachten... )

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 12:58
rots
Avatar van rots
rots is offline
Vorig jaar ben ik na de MBO-opleiding kantoorautomatisering begonnen met Informatica, in Zwolle. Ik ben naar een aantal voorlichtingen geweest maar Windesheim sprong er bovenuit. Bovendien was de opleiding precies wat ik wilde doen!

Na een - als gezellig aangekondigde - introweek voor Informatica studenten (wat niet meer was dan een ontgroening voor een studentenvereniging ) ben ik gestart. De eerste 2 blokken waren leuk maar niets meer dan dat. Ik had een leuke projectgroep en het beviel me allemaal wel goed. In het 3e en 4e blok werden de vakken wat lastiger en werd er een nieuwe ontwikkelmethode geintroduceerd. Dat was best lastig. Langzaam begon ik na te denken over wat ik wilde. Toch aan het eind van het jaar mn P opgehaald .

In de zomervakantie heb ik vakantiewerk gedaan waarbij ik uit Excel-documenten een database moest opzetten. Ik had er 7 weken de tijd voor en alhoewel het resultaat goed is heb ik ontdekt dat het niet is wat ik wil doen. Dit blok zijn we weer met een database bezig en mijn motivatie is ver te zoeken. Volgens mij vind ik iets met klanten leuker om te doen. Wensen vaststellen, overleggen over prijzen, schermontwerp maken, ontwerp voor de software maken en niet meer coderen. Iets met webapplicaties spreekt mij dat meer terugkomt in de opleiding bedrijfskundige informatica. Toch wordt mij afgeraden om nu nog over te stappen omdat ik vanaf volgend blok zelf mn vakken kan kiezen. De enige restricie is dat ze moeten voldoen aan de competenties die gelden voor een Informaticus. Het is allemaal best lastig nu. Na de vakantie heb ik een afspraak met de dekaan om even bij te kletsen.

De studiedruk is niet erg hoog. Per week ben ik er ongeveer 20-25 uur (huiswerk, colleges en veeeel projectwerk) mee bezig. Maar ik doe er niet veel voor. Iemand die de stof tot in de puntjes wil beheersen zal er zo’n 35-40 uur per week mee bezig zijn. Aan het eind van het project is er meestal iets meer tijd nodig vanwege het rework dat weggewerkt moet worden.

Naast colleges valt het niet tegen. Stappen in Zwolle is best gezellig en sinds dit jaar heb ik RESPOC ontdekt. Van ma t/m do worden er op school in een aantal gymzalen van de CALO veel verschillende sporten aangeboden. Voor sommige sporten moet je bijbetalen maar tot het eind van dit collegejaar kan ik voor € 70,- onbeperkt meedoen . Samen met een klasgenoot doe ik op woensdag mee aan basketbal. Ontzettend leuk om te doen!

Oh ja, per week ben ik meestal 2 dagen collegevrij.
__________________
This message was send on 100% recyclable electrons
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 23:08
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben nu eerstejaars biomedische wetenschappen. Ik ben uitgeloot voor geneeskunde en dat doet nog steeds pijn... ik heb nooit iets anders willen worden.

Maar bmw bevalt me wel... het gaat me tot nu toe erg makkelijk af.. de 1e 2 tentamens met gigantisch hoge cijfers gehaald. Ik hou gwn zo erg van de medische kant... dat biomedische wetenschappen een kleine verzachting is
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:12
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ja, wel okey. 1 groot nadeel: Tis niet inhoudelijk genoeg.

doe maatschappijleer btw.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:17
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Heb alledrie de (MC)tentamens uit de 1e week gehaald, dus dat was wel een lekkere opsteker
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 21-10-2005 @ 00:08 :
ik ben nu eerstejaars biomedische wetenschappen. Ik ben uitgeloot voor geneeskunde en dat doet nog steeds pijn... ik heb nooit iets anders willen worden.
Maar als je bent uitgeloot bij geneeskunde kan je toch niet meer loten bij bmw? Of ging je naar een uni waar op bmw nog geen loting zit/zat..?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:10
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 21-10-2005 @ 18:19 :
Maar als je bent uitgeloot bij geneeskunde kan je toch niet meer loten bij bmw? Of ging je naar een uni waar op bmw nog geen loting zit/zat..?
bij de UvA (universiteit van amsterdam) is er geen loting voor bmw. Dus ben ik daar gegaan. Ik had erg geluk, want de uva is voor mij de dichtsbijzijnde universiteit, ik zou sowieso daar gaan
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:00
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik ben nu eerstejaars Psychologie aan de Open Universiteit.
Tot nu toe bevalt het me erg goed. Ik deel mijn eigen tijd in, ben echt flink met mn studie bezig en kan mezelf nog goed motiveren gelukkig. Inmiddels 2 bijeenkomsten gehad (1x per maand) en die vond ik vrij saai.. Je leert daar nog je medestudenten niet kennen, en het is eigenlijk alleen maar herhaling van stof uit het boek.
Ik mis wel een beetje het contact met medestudenten, maar het alleen werken staat me zeker nog niet tegen nu.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 22-10-2005 @ 15:00 :
Ik ben nu eerstejaars Psychologie aan de Open Universiteit.
Tot nu toe bevalt het me erg goed. Ik deel mijn eigen tijd in, ben echt flink met mn studie bezig en kan mezelf nog goed motiveren gelukkig. Inmiddels 2 bijeenkomsten gehad (1x per maand) en die vond ik vrij saai.. Je leert daar nog je medestudenten niet kennen, en het is eigenlijk alleen maar herhaling van stof uit het boek.
Ik mis wel een beetje het contact met medestudenten, maar het alleen werken staat me zeker nog niet tegen nu.
Mag ik vragen waarom je eigenlijk voor de Open Universiteit hebt gekozen i.p.v. een 'gewone' Universiteit?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:26
Verwijderd
Geneeskunde in Utrecht. Het bevalt allemaal wel goed, stof is heel interessant. Werkgroep is wel gezellig, maar aan de andere kant zitten er niet echt mensen bij waar ik verwacht dat ik er een hele goede vriendschappelijke band mee ga opbouwen. Ze zijn soms vrij oppervlakkig, dat is jammer, maar misschien moet ik ze gewoon nog wat beter leren kennen.

Het niveau valt niet mee of tegen, dat is wel wat ik ongeveer verwachtte. Het is soms best wel flink wat lastiger dan VWO-niveau, maar dat ervaar ik niet echt als een hindering. Het is erg leuk om wat meer uitgedaagd te worden en dan ook nog over stof die je in principe heel erg boeit aangezien je er bewust voor gekozen hebt.

Al met al bevalt het me goed, met een aantal negatieve dingen maar die zijn te overzien.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 26-10-2005 @ 16:33 :
Mag ik vragen waarom je eigenlijk voor de Open Universiteit hebt gekozen i.p.v. een 'gewone' Universiteit?
Omdat ik ME/CVS heb en een gewone universiteit geen optie voor mij is. Gelukkig zijn er dus ook andere wegen om te studeren .
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 26-10-2005 @ 21:38 :
Omdat ik ME/CVS heb en een gewone universiteit geen optie voor mij is. Gelukkig zijn er dus ook andere wegen om te studeren .
Oh oke, ik hoop dat je het niet erg vond dat ik dat vroeg.
Wel fijn voor jou dan dat een OU bestaat.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:32
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
1e jaars filosofie in Rotterdam

ben er zeer zeer content mee,

de vakken die ik heb zijn erg intressant, wel lastig btw

een beetje jammer is dat de (tuusen/proef) tentamens die ik tot nu toe heb gehad erg schools zijn, vragen naar letterlijke dingen, dat had ik gewoon anders verwacht

de medestudenten zijn echt cool, heb heb echt n hele leuke groep mensen daar die ik wel bijna vrienden kan noemen

de (meeste) docenten zijn ook erg tof

ik heb vrij weinig college, 7 of 6 in de week, verdeeld over 3 dagen, maar thuis moet uiteraard een hoop worden verricht
de literatuur is goed te doen en intressant
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:09
Supreme Dutch
Ik studeer International Economics and Finances, Studie gaat redelijk.. k ben niet genoeg naar college geweest.. (35% ofzo) en heb veel te weinig gedaan tijdens de eerste 6 weken. 1 vak ben ik 1x naar college geweest omdat ik het simpelweg niet snapte.. (Ja, das wel de juiste oplossing inderdaad), desondanks heb ik toch 12 van de 15 punten gehaald in mijn eerste periode.. met een 5,53 en een 5,76 en een 2 (van dat moeilijke vak). 12 punten is opzich wel een redelijke prestatie in je eerste periode (behalve voor de Propadeuse mensen natuurlijk). Volgende periode heb ik meer tijd nodig voor mijn studie, meer colleges en meer presentaties enzo.. dus het word echt tijd om wakker te worden.. Maar dan heb ik ook geen tijdrovende ontgroening, introducties enzo meer.. dus ik denk dat ikmijn eerste jaar wel ga halen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 11:13
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik doe CMV in Zwolle, en ik vind het geweldig. Vorig jaar Informatica geprobeert in Zwolle, zelfde school, maar dat was echt niks. Niet alleen omdat ik het gewoon niet kon, nu is de sfeer ook veel leuker. We zitten in een ander gebouw waar het veel gezelliger is, de mensen zijn totaal anders, mensen zoals mij. Ja ik zit hier echt op mijn plaats, en daar ben ik enorm blij om!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi schorsing #1833
fizzle-fluffy
500 15-11-2015 20:42
Studeren Studies: alfa, bčta, dubbele studies, theater...
Livestyle
13 23-04-2013 19:53
Eindexamens 2007 meeting na examen
rensd
143 14-06-2007 09:35
Algemene schoolzaken En hoe bevalt de nieuwe studie?
IcedEarth
74 21-09-2006 10:06
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.