Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 17:09
Verwijderd
Ik heb vanmiddag die test laten afnemen door haar. Eerlijk gezegd ben ik een beetje te arrogant om te geloven dat mijn IQ zo is...

Weet iemand toevallig hoe die schaal is verdeeld bij een IQ, dus bij welk IQ je wat bent/ kan halen?? Daar ben ik wel benieuwd naar, maar kon het niet echt vinden op internet.

Daarnaast, weet iemand toevallig of je bij de wais iq test iets mag optellen bij het getal wat er uitkomt. DAt meisje die de test afnam, dacht namelijk dat er nog 10 bij opgeteld moest wordne, maar wist dit niet zeker...

Ook rekende ze dingen niet goed die ik toch eigenlijk wel goed vond. Zo was er ergens iets waarvan het antwoord moest zijn: iemand negeren, ik had als ant. gegeven iemand links laten liggen, en dat rekende ze dus niet goed...

Maar ja ze heeft wel kunnen oefenen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 17:14
professor2
professor2 is offline
IQ is jou score in vergelijking met anderen van dezelfde leeftijd
het is dus een percentiel score
100 is gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 10-11-2004 @ 18:09 :

Ook rekende ze dingen niet goed die ik toch eigenlijk wel goed vond. Zo was er ergens iets waarvan het antwoord moest zijn: iemand negeren, ik had als ant. gegeven iemand links laten liggen, en dat rekende ze dus niet goed...

Ik heb wel eens met iemand meegekeken die een soort gelijke test bij een kleuter af had genomen en 'm aan het nakijken was. Zulke dingen gebeuren regelmatig. Sterker nog: deze kleuter gaf een antwoord en eigenlijk was dat beter/slimmer dan het antwoord van de test.. maar het moest toch worden fout gerekend omdat het niet het "juiste" antwoord was. Dat is een van de redenen waarom die tests allemaal wel iets aangeven maar niet 100% iets kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
DAt meisje die de test afnam, dacht namelijk dat er nog 10 bij opgeteld moest wordne, maar wist dit niet zeker...
Dat kan ze precies terugvinden in de scoringshandleiding, en bovendien staat dat waarschijnlijk ook nog aangegeven op het eerste/laatste blad van het scoringsformulier.

Citaat:
Er staat (in ieder geval bij de WISC-R) precies in het boekje wat je goed mag tellen en wat niet; sommige antwoorden lijken op elkaar maar mogen dan toch niet als volledig goed antwoord tellen.

Verder heb ik nog nooit met de WAIS hoeven werken, dus ik weet er nog niet veel van.

Hier heb je een aantal FAQ over de WAIS, misschien heb je er iets aan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 10-11-2004 @ 19:10 :
Dat kan ze precies terugvinden in de scoringshandleiding, en bovendien staat dat waarschijnlijk ook nog aangegeven op het eerste/laatste blad van het scoringsformulier.

Er staat (in ieder geval bij de WISC-R) precies in het boekje wat je goed mag tellen en wat niet; sommige antwoorden lijken op elkaar maar mogen dan toch niet als volledig goed antwoord tellen.

Verder heb ik nog nooit met de WAIS hoeven werken, dus ik weet er nog niet veel van.

Hier heb je een aantal FAQ over de WAIS, misschien heb je er iets aan.
Die link was wel handig Dank je

Ja nou ja zij wist dat niet precies, ze had een oude uitgave te leen van die IQ test (uit 1970). Ze zou het aanstaande vrijdag nog even navragen op haar stage.
En verder, mensen kunnen altijd wel net iest anders, of anders bewoord iets zeggen, we hebben hem ook wel redelijk snel nagekeken, nou ja... Ik ben nog steeds dezelfde Marianne
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten