Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2004, 18:52
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Zepp schreef op 07-11-2004 @ 19:35 :
jij, is het niet?
oh moet ik men berichtjes ook nog verdommen voor de minder slimmen..
qghp
qghp is offline
50
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 07-11-2004 @ 19:51 :
die rapclips zijn ook al weer zo'n slecht argument. dit topic is gewoon puur gemaakt om jullie conservatieve muzieksmaak op te laten dringen.

ik vind die clips + muziek net als jou bagger, maar hmm thom yorke is ook lelijk en toch is radiohead mijn lievelingsband.
Als we de lelijkheid/knapheid van de bandleden er ook nog bij gaan betrekken wordt dit nog een leuk topic

* bier en chips pakt *
Met citaat reageren
qghp
qghp is offline
kuuuuuuuuuuut
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:53
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Alatheia schreef op 07-11-2004 @ 19:48 :
maar je zei trouwens net dat je de genres wel goed hebt bekeken enzo en dat je tot de conclusie kwam dat niets van dat genre je aantrok.
dan heb je toch wel kennis opgedaan als je helemaal hebt gekeken daarna enzo....

zo niet, dan kun je toch ook niet concluderen dat je alles van dat genre kut vind, want dan heb je nog niet alles gehoord binnen dat genre
In principe heb je gelijk, maar binnen een genre bestaan basiselementen die in elk nummer terugkomen. En als ik me niet vergis is er in elk hardcorenummer wel zo'n beat te horen. Ik moet toegeven dat als je er een heleboel melodie aan toe voegt zoals bij trance dat het dan een beetje te pruimen is, maar ik kan er dan nog steeds geen plezier aan beleven. Overigens is mijn genreleer niet zo goed, dus als ik iets verkeerd zeg, verbeter me dan (op een fatsoenlijke manier graag).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 19:53 :
In principe heb je gelijk, maar binnen een genre bestaan basiselementen die in elk nummer terugkomen. En als ik me niet vergis is er in elk hardcorenummer wel zo'n beat te horen. Ik moet toegeven dat als je er een heleboel melodie aan toe voegt zoals bij trance dat het dan een beetje te pruimen is, maar ik kan er dan nog steeds geen plezier aan beleven. Overigens is mijn genreleer niet zo goed, dus als ik iets verkeerd zeg, verbeter me dan (op een fatsoenlijke manier graag).
Dat is inderdaad zo, niemand heeft de neiging om meer nederlandstalige herrie te gaan luisteren als je hebt geconstateerd dat je F. Bauer, M. Weber en J. Smit kut vindt.
Met citaat reageren
antigone
antigone is offline
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 19:53 :
maar ik kan er dan nog steeds geen plezier aan beleven.
och jeetje
Bernero
Bernero is offline
Maar nu schiet me te binnen dat ik de beat in sommige hiphop nummer niet zo slecht vind. Komt vast omdat het ritme van hiphop lijkt op dat van blues? Hier heb je dan je muziektheoretisch argument. Ja dan komt het ritme van rock weer overeen met dat van hardcore qua vorm, maar in rock zitten gitaren, en gitaren maken bij mij alles goed mits ze fatsoenlijk bespeeld worden.
Met citaat reageren
Anoniem
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 07-11-2004 @ 19:52 :
oh moet ik men berichtjes ook nog verdommen voor de minder slimmen..
joh
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:02
qghp
qghp is offline

HIHI
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:04
Bernero
Bernero is offline
Om even de doelgroep wat uit te breiden, ik vind dat de rock is uitgegroeid tot een dramatisch dieptepunt. Ook hier zijn weer uitschieters (Linkin Park maakt wel mooie nummers), maar er zijn er bij die alleen maar over Satan lopen te schreeuwen en misschien 3 akkoorden in heel het nummer gebruiken. Ja ook dit is weer een generalisering, maar ik hou ervan om de boel te overdrijven. Ik hoor zelden meer goede gitaarsolo's, terwijl dat toch hetgene is wat mij het meest bevalt aan rock.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 20:04 :
Om even de doelgroep wat uit te breiden, ik vind dat de rock is uitgegroeid tot een dramatisch dieptepunt. Ook hier zijn weer uitschieters (Linkin Park maakt wel mooie nummers), maar er zijn er bij die alleen maar over Satan lopen te schreeuwen en misschien 3 akkoorden in heel het nummer gebruiken. Ja ook dit is weer een generalisering, maar ik hou ervan om de boel te overdrijven. Ik hoor zelden meer goede gitaarsolo's, terwijl dat toch hetgene is wat mij het meest bevalt aan rock.
Natuurlijk zijn dat soort bands erbij en je generaliseerd inderdaad behoorlijk. Als je de boel wilt opnaaien en er een waardeloze discussie aan wilt overhouden moet je dat vooral doen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:16
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Fake schreef op 07-11-2004 @ 20:07 :
Natuurlijk zijn dat soort bands erbij en je generaliseerd inderdaad behoorlijk. Als je de boel wilt opnaaien en er een waardeloze discussie aan wilt overhouden moet je dat vooral doen.
Ik wil de boel niet opnaaien, ik geef alleen mijn mening. En dan is het aan anderen om daar op in te gaan. Begrijpt niemand dat nou? Ik heb helemaal niets tegen de mensen die die muziek luisteren, ik vind de muziek gewoon niet mooi. Ok hier ben ik iets te vaag geweest, er is inderdaad veel goede rock bij, maar ook veel bagger. Nou ja, als je op The Box ofzo kijkt als ze alleen rock muziek uitzenden (niet dat ik dat veel doe), dan zie ik vaak alleen maar hardrock en bagger, is dat nou toeval? Of is rock synoniem geworden voor die bagger en rekenen ze de mooie nummers nu onder de pop? Ik weet het niet, zeggen jullie het maar.

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 20:16 :
Ik wil de boel niet opnaaien, ik geef alleen mijn mening. En dan is het aan anderen om daar op in te gaan. Begrijpt niemand dat nou? Ik heb helemaal niets tegen de mensen die die muziek luisteren, ik vind de muziek gewoon niet mooi. Ok hier ben ik iets te vaag geweest, er is inderdaad veel goede rock bij, maar ook veel bagger. Nou ja, als je op The Box ofzo kijkt als je alleen rock muziek uitzenden (niet dat ik dat veel doe), dan zie ik vaak alleen maar hardrock en bagger, is dat nou toeval? Of is rock synoniem geworden voor die bagger en rekenen ze de mooie nummers nu onder de pop? Ik weet het niet, zeggen jullie het maar.
In mijn ogen staat The Box redelijk synoniem voor bagger opzich, ik zie daar zelden tot nooit muziek die ik goed vind voorbijkomen. Natuurlijk zijn er bands die satanherriemet3accoorden maken en als jij dat niet mooi vind dan typ je "ik vind dat geen mooie muziek" en dan is daarmee de kous af. Wat trouwens ook een probleem is dat je op dit forum bijna nooit iets goed kunt zeggen, dus probeer daar mee te leven
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:22
Bernero
Bernero is offline
Is er trouwens weleens iemand naar Italië geweest en vond diegene de muziek daar beter dan hier? Ik in ieder geval wel. Je merkt echt dat de Italiaanse nummers daar populairder zijn dan de Nederlandstalige nummers hier en terecht. Die taal heeft gewoon veel meer passie. De originaliteit is daar ook erg hoog. Er zitten vaak mooie rockballads bij. Maar goed ik vraag van alles tegelijk, antwoord ook maar van alles tegelijk dan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:25
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Fake schreef op 07-11-2004 @ 20:22 :
Wat trouwens ook een probleem is dat je op dit forum bijna nooit iets goed kunt zeggen, dus probeer daar mee te leven
Tjah ik heb zo'n eigenschap dat ik mezelf altijd moet rechtvaardigen, tenminste als er echt geen onzin wordt uitgekraamd. Ik vind dit hier geen onzin, omdat ik goed begrijp waarom iedereen de dingen zeg die hij zegt. Maar dit zal niemand interesseren, ik moest me gewoon ff rechtvaardigen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:29
Bernero
Bernero is offline
Wat me opvalt is dat er nog niemand is geweest die de blues echt heeft aangeprezen (of ik heb niet goed gekeken). Ik kan me wel voorstellen dat dit genre veel minder populair is dan rock, maar er moet toch wel iemand zijn die het mooi vindt? Praat maar rustig door als je wilt, ik heb het hier gezien voor vandaag. Of laat deze wanorde een zachte dood sterven, het kan me niet veel schelen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:30
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Ben je nu jezelf belachelijk aan het maken? Het gaat hem niet om het aantal akkoorden. Het gaat er om of het geniaal klinkt. Mensen kunnen zeggen wat ze willen met hun muziektechnische bla bla zeggen dat 3 akkoorden te makkelijk is om te spelen ammehoela, als dat zo was dan had je meer faam dan de Ramones. Mensen die moeilijk gaan doen door de meest ingewikkelde solos te gaan schrijven is ook onbegrijpelijk en bovendien saai om te luisteren. Ik krijg geen stijve van een gitaar solo. Geef mij maar domme teksten, lo-fi piepend gitaar geluid, een simpele drumbeat en noem de band Supercharger. De band die overigens hun eerste jaar van bestaan nooit opgetreden hebben omdat zingen en spelen tegelijkertijd een probleem was .

genialiteit zit em niet in de moeilijkheid! roaawrrrr dat is de kracht van lo-fi teeringzooi.
Oud 07-11-2004, 19:31
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 20:29 :
Wat me opvalt is dat er nog niemand is geweest die de blues echt heeft aangeprezen (of ik heb niet goed gekeken). Ik kan me wel voorstellen dat dit genre veel minder populair is dan rock, maar er moet toch wel iemand zijn die het mooi vindt? Praat maar rustig door als je wilt, ik heb het hier gezien voor vandaag. Of laat deze wanorde een zachte dood sterven, het kan me niet veel schelen.
Howlin' Wolf en Stevie Ray zijn wel dope, maar geef mij maar 60's R&B of mod.

*edit*

en natuurlijk garage trash blues avontuurtjes!!!
Oud 07-11-2004, 19:34
Verwijderd
Ik luister altijd naar Arrow, zowel Classic Rock als Smooth Jazz... Dat is toch tien keer beter dan de muziek van nu, waarbij je echt goed moet zoeken naar een echt goed nummer!!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:38
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hardcore en trance zijn echt niet de enige muziekstijlen en ik weet dat de muziek van tegenwoordig die gepubliceerd wordt idd meestal kwalitatief slecht is, maar er wordt wel degelijk nog goed spul geproduceerd al zal je er meer moeite voor moeten doen om dat te vinden, aangezien de meerderheid dat andere trekt. En als er tegenwoordig iets goeds wordt neergezet vercommercieliseerd het heel snel. Jammer en triest, I know.

En ja, ik luister wel eens wat van mijn ouders, jaren 60 enzo. Kan mij niet altijd bekoren en de kwaliteit is daar ook niet altijd even hoog. Maar het is soms wel verhelderend om een trompet te horen inplaats van een computer ja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 20:41
antigone
antigone is offline
beste topicstarter,

onder de noemer 'het is alleen maar mijn mening' probeer je hier alle stromingen die je niet leuk vind (en/of niet kent) af te zeiken en vervolgens aan anderen te vragen waarom zij het wel goed vinden.

als ik zou uitleggen waarom ik graag luister naar de muziek die jij herrie noemt, zou je dat toch niet begrijpen.

en bovendien ben ik het met gary eens, je generaliseert bepaalde dingen nogal.

deze discussie is doelloos.
Oud 07-11-2004, 21:13
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 18:56 :
Zijn er hier mensen die net als ik van tijd tot tijd toe zijn aan een beetje blues in their lives, of zin hebben om naar Arrow te luisteren. Ik vind de muziek van tegenwoordig namelijk echt bagger (smaken verschillen nu eenmaal). De meeste hekel heb ik aan hardcore en trance, daar zit naar mijn mening helemaal geen gevoel meer in. Hardcore is makkelijk te maken, pak twee pannen en sla ze in n snel tempo tegen elkaar. Of huur wat bouwvakkers in en laat ze in koor zitten boren. Voor de komst van synthesizers e.d. was het nog een ware kunst om muziek te maken vind ik. Om een krachtige solo op je gitaar te maken heb je meer nodig dan wat pannen (behalve de gitaar dan!). Dus zijn hier lotgenoten die soms verlangen naar nostalgische momenten die ze helemaal niet hebben meegemaakt? Zijn er gitaristen die liever de hele pentatonische bluestoonladder ondersteboven halen ipv een beetje langs die snaren te slaan als een gek? Feel free to share your feelings. En je mag best hardcore gaan verdedigen, maar ga aub niet een hoop liggen schelden, want we moeten elkaars keuzes respecteren.
Bernero for president
Oud 07-11-2004, 21:24
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
ga wat retro-bandjes luisteren, heb je niets om je druk over te maken
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 22:27
qghp
qghp is offline
Het is dat ik ga slapen anders was ik hier nog even blijven spammen denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 22:34
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Linkin Park, een uitschieter naar het trieste dieptepunt van de hedendaagse rock inderdaad. Voor de rest praat je nog een heleboel meer onzin over muziek, verdiep je eens in wat onbekendere dingen voordat je over hedendaagse rock praat, knul.

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 22:40
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-11-2004 @ 19:01 :
Haha
Oud 08-11-2004, 07:18
Verwijderd
Kent iemand Mostly Autumn?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 08:24
Back Door Man
Back Door Man is offline
Die moet moet je VOELEN niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 09:53
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 07-11-2004 @ 22:13 :
Bernero for president
Sry, ik ga niet de politiek in, dan word ik zo doodgeschoten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 10:07
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
antigone schreef op 07-11-2004 @ 21:41 :

als ik zou uitleggen waarom ik graag luister naar de muziek die jij herrie noemt, zou je dat toch niet begrijpen.
Als je het fatsoenlijk zou beargumenteren zou ik het wel degelijk begrijpen. Ik ben niet iemand die niet verder kan kijken dan mijn eigen mening, al lijkt het in deze topic misschien niet zo. Het probleem is dat ik weer eens verkeerd geïnterpreteerd word, ik heb helemaal nix slechts voor met hardcore e.d. Ik begin steeds meer te denken dat iedereen zo zeikt omdat ze niet kunnen uitleggen waarom ze het mooi vinden, omdat ze niet diep in zichzelf kunnen kijken en dat ze gewoon handelen uit haat voor een buitenstaander die hun mening niet zou respecteren. Ik respecteer die namelijk wel, tis een vrij land. Als iemand iets zou zeggen van "ja ik vind het helemaal geweldig, omdat de beat me in extase brengt" dan zou ik het best begrijpen. Dus opnieuw pleit ik voor een beetje rationalisatie hier.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 08-11-2004 @ 11:07 :
ik heb helemaal nix slechts voor met hardcore e.d.
Hou nou in godsnaam eens op met te zeiken over hardcore. Geen hond die hier naar de hardcore luistert waar jij op doelt.
Verder zijn er ontelbaar andere genres, verdiep je er eens in een paar, als je dan nog steeds alles dat na 1969 gemaakt is kut vindt kun je hier weer lekker komen zeiken. Met "oude muziek is cool want trance en hardcore zijn kut al is Linkin Park wel vet" moet je hier geen respect verwachten.
Dat is hetzelfde als dat je in Simon the Ghost speelt en hier normale reacties verwacht.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 10:30
martijn1905
martijn1905 is offline
Citaat:
Je suis music schreef op 07-11-2004 @ 19:38 :
Ik vind de muziek van de laatste tijd ook echt vreselijk. Af en toe vraag ik me af of ze uberhaupt nog weten wat echte muziek is?!

Wat een onzin... 'De muziek van de laatste tijd'. Wat dramatisch, ooooh wat erg. Een kindje die de muziek van de laatste tijd zooohooo slecht vindt... Meisje. Er is 'de laatste tijd' heel veel goede muziek. Jij bent gewoon onderontwikkeld. Standaard-vet-alto-opmerkingen noem ik dit...

Citaat:
Gelukkig komen er wel weer wat nieuwe bands bij die wel ZELF teksten schrijven en ZELF hun muziek componeren.
Er zijn ontzettend veel bands die dat doen... Altijd al geweest... Als iets niet hip is wil dat niet zeggen dat het er niet is... (En hiermee zeg ik niet dat alles wat hip kut is...)

Citaat:
Maar hardcore, trance, hardstyle, etc. vind ik ook niks.
Mag ik je er op wijzen dat dj's etc. steeds vaker hun eigen muziek componeren...

Citaat:
Het klinkt vaak inderdaad als een jostiband die met pannen tegen elkaar staan te slaan, maar je moet wel bedenken dat iemand ook voor die muziek uren bezig is met componeren en mixen, etc.
Hoe het klinkt zal jij wel even bepalen? Je dringt wel heel erg je mening op he? Uren? Redelijk zacht uitgedrukt.

Citaat:
Maar als we het even hebben over rock, r&b, pop, etc...dan kan ik maar één ding zeggen: VERZIN ZELF EENS WAT?!?!!?!?!? BE ORIGINAL!
Ja hardcore/trance dj's zijn uuuren bezig met componeren. Maar rock/pop/RnB artiesten doen dat helemaaaaal niet. Zeik niet. Er zijn genoeg popartiesten, rockartiesten en RnBartiesten die zelf muziek maken en teksten...

Citaat:
Ps. Waar ik echt ziek van word, zijn van die rap-clips vol naakte vrouwen die tegen elkaar staan te rijden
Ik van jou. Maar misschien ben je wel geil?
Oud 08-11-2004, 10:35
Expanium
Expanium is offline
Je moet maar eens wat beter gaan rondneuzen. Tegenwoordig is er genoeg muziek die voortgaat op muziek uit de jaren 60/70. alleen dan verder ontwikkeld. Er is idd dat elektronische aspect bijgekomen, iss dat erg. neen, ik luister ook geen hardcore en trance maar stijlen die elektronisch vooruitstrevender zijn. Hier kun je wel melodische aspecten in terugvinden die voortborduren op oude muzikale principe.s Check het idm topic eens.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:25
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Ufke schreef op 08-11-2004 @ 11:21 :
Met "oude muziek is cool want trance en hardcore zijn kut al is Linkin Park wel vet" moet je hier geen respect verwachten.
Ik heb toch ook helemaal niet gezegd dat ik ALLEEN oude muziek mooi vind, OMDAT trance en hardcore kut is. Dat bedoel ik nou met dat ik verkeerd geïnterpreteerd word. Er zijn een hoop uitschieters, zoals ik al meerdere malen gezegd heb. Laat ik dan een keer volledig zijn....ik vind ook de meeste pop en rap en r&b kut en helemaal niet om racistisch te zijn. En 1969 is wel erg vroeg hoor, daarna is nog genoeg mooie muziek gemaakt. Naar mijn mening gaat het in de jaren '90 opeens bergafwaarts (ja MIJN mening, ik snap nog steeds niet waarom het kortzichtig is als je je eigen standpunt laat horen en verwacht dat de rest braaf meediscussieerd, gewoon algemeen blijven, je hoeft niet eens op mij in te gaan)

Ok het begint nu wel erg in cirkels te lopen. Ik vraag voor de laatste keer, hou even op met de doelmatigheid van deze topic te bekritiseren en werk aub even mee. Als ik mijn muziekkeuze fatsoenlijk zou moeten uitleggen, dan zou ik heel mijn levensbeschouwing erbij moeten halen, en das een beetje te veel gevraagd vind je niet?

Citaat:
Meisje. Er is 'de laatste tijd' heel veel goede muziek. Jij bent gewoon onderontwikkeld.
Dat is toch jouw mening? Puur subjectief toch? Je kunt een ander toch niet zo belachelijk gaan maken omdat hij iets anders vindt dan jij? Dat heb ik ook gedaan zeggen jullie? Nee, ik heb enkel wat muziekstijlen belachelijk gemaakt, ik heb niets persoonlijks beweerd. En als je vindt dat dat allemaal met elkaar samenhangt, dan ben je gauw aangebrand. Ik zei "hardcore is pannenmuziek", niet "de mensen die naar hardcore luisteren zijn dom want ze lusiteren naar pannenmuziek", misschien vind je dat het een het ander impliceert, maar dat is niet zo. Wat het naar mijn mening wel impliceert, is dat de muzikanten belachelijk gemaakt worden. En daar komen volgens mij alle problemen van, men neemt het op voor zijn helden, niet voor zichzelf.

Wat betreft dat elektronische aspect, dat is ook weer puur subjectief. Ik hoop niet dat je beweert dat elektronisch hetzelfde klinkt als vroeger, want dat is zeker niet zo. ALs jij elektronisch mooi vindt, dan moet je het zelf weten, maar ga niet zeggen dat degene die het niet mooi vinden kortzichtig zijn, omdat het precies hetzelfde klinkt. Nogmaals ik weet niet zeker of je dat bedoelde, dus maak er niet opzettelijk een probleem van.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:37
NERD
NERD is offline
Hoe voelt het nu om oud geboren te zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:37
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Bernero schreef op 08-11-2004 @ 11:07 :
Als je het fatsoenlijk zou beargumenteren zou ik het wel degelijk begrijpen. Ik ben niet iemand die niet verder kan kijken dan mijn eigen mening, al lijkt het in deze topic misschien niet zo. Het probleem is dat ik weer eens verkeerd geïnterpreteerd word, ik heb helemaal nix slechts voor met hardcore e.d. Ik begin steeds meer te denken dat iedereen zo zeikt omdat ze niet kunnen uitleggen waarom ze het mooi vinden, omdat ze niet diep in zichzelf kunnen kijken en dat ze gewoon handelen uit haat voor een buitenstaander die hun mening niet zou respecteren. Ik respecteer die namelijk wel, tis een vrij land. Als iemand iets zou zeggen van "ja ik vind het helemaal geweldig, omdat de beat me in extase brengt" dan zou ik het best begrijpen. Dus opnieuw pleit ik voor een beetje rationalisatie hier.
als je met dat soort woorden strooit doe je precies hetzelfde.
Oud 08-11-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 08-11-2004 @ 13:25 :
blaat
jongen, maak je niet zo druk
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:58
Help Valentijn
wat ik me eigenlijk afvraag Bernero, wat vind je van iets als The Black Keyes?

(hmm hierbij naadloos aansluitend op mijn straal genegeerde maar relevante retro-opmerking)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:59
antigone
antigone is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 08-11-2004 @ 16:58 :
wat ik me eigenlijk afvraag Bernero, wat vind je van iets als The Black Keys?

die kent ie natuurlijk niet
Oud 08-11-2004, 17:34
Bernero
Bernero is offline
Nee ken ik niet, is dat erg? Ik maak ook meer zelf muziek dan dat ik het luister. En ik heb al gezegd dat ik slecht ben in namen van liedjes en artiesten, in zoverre dat ik niet van elk liedje dat ik op de radio hoor ga opzoeken wie de artiesten zijn en hoe het liedje heet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 17:38
abandon17
abandon17 is offline
Citaat:
Bernero schreef op 07-11-2004 @ 19:06 :
Ik probeer hier een discussie te starten dus doe een beetje normaal graag. Ik zeg toch niet dat je niet mag luisteren, ik geef gewoon mijn mening. Je mag zelf ook je mening geven, maar niet zo zielig doen zeg. Het is vooral gericht aan mensen die wel van blues enzo houden. En als je dan komt om hardcore te verdedigen, doe het dan op een normale manier.
Kijk, ik wil je graag een tip geven. Als je al meteen een topic opent en zegt dat 'bepaald' mensen er niet op mogen reageren, dan vind ik zelf dat je erom vraagt. Je wilt ook dat we normaal op jou topic reageren, en erover mee praten, dus dan moet jij ook niet gaan zeggen dat hardcore met 2 pannen slaan is. Je had gewoon moeten zeggen, wie luistert er naar oude muziek en dan uitleg moeten geven enzo, maar ga geen muziek soorten afkraken, want dan lok je zelf uit, dat mensen negatief op je gaan reageren.

Maar ontopic..Ik luister nu soms wel oude muziek, vind Depeche Mode echt super nu, luister ook wel Pink Floyd enzo.
Oud 08-11-2004, 17:42
Help Valentijn
Citaat:
Bernero schreef op 08-11-2004 @ 18:34 :
Nee ken ik niet, is dat erg? Ik maak ook meer zelf muziek dan dat ik het luister. En ik heb al gezegd dat ik slecht ben in namen van liedjes en artiesten, in zoverre dat ik niet van elk liedje dat ik op de radio hoor ga opzoeken wie de artiesten zijn en hoe het liedje heet.
mja als je misschien iets meer openminded zou zijn dan zou je kunnen ontdekken dat er nu ook heel wat bandjes zijn die puik met ons cultureel erfgoed omgaan. Als ik dit topic zo diagonaal doorlees krijg ik zo de indruk dat de kern van je betoog omvat dat voor 1969 er betere muziek werd gemaakt dan nu, toch, om zo de essentie even te vatten? Wel er zijn nu, 2004, heel wat leuke bandjes die eigenlijk even rammelig spelen als de pré-69, vb. The Black Keyes (maar ook Kings of Leon e.d.)

Maar oke, als je tot die ontdekking komt is dit topic meteen compleet nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:13
antigone
antigone is offline
Citaat:
sukkel

zet mtv uit en in plaats van zo sentimenteel te doen ga je je eens verdiepen in de muziek van tegenwoordig en je smaak verbreden.
Oud 08-11-2004, 18:17
Artus
Artus is offline
Citaat:
En ik heb al gezegd dat ik slecht ben in namen van liedjes en artiesten, in zoverre dat ik niet van elk liedje dat ik op de radio hoor ga opzoeken wie de artiesten zijn en hoe het liedje heet.
en daar gaat t fout
als je alleen radio luistert zal je bijna nooit iets moderns horen langskomen wat je goed vindt nee, verdiep je s meer in de hedendaagse muziek zou ik zeggen
Oud 08-11-2004, 18:17
Artus
Artus is offline
haha shit precies hetzelfde gepost
Oud 08-11-2004, 18:19
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Je houdt van blues, the Black Keys is "hedendaagse" blues. Idem voor the Detriot Cobra's, hoewel ik die wel minder vind. Verdiep je nu eens in hedendaagse rock, en geef daarna eens een gefundeerd oordeel. In plaats van een boel loze opmerkingen te plaatsen over muziek die niet relevant is. Plus wat Help Valentijn je probeert te vertellen.
Oud 08-11-2004, 18:21
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Artus schreef op 08-11-2004 @ 19:17 :
haha shit precies hetzelfde gepost
Oud 08-11-2004, 18:23
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Bernero schreef op 08-11-2004 @ 13:25 :
Ik heb toch ook helemaal niet gezegd dat ik ALLEEN oude muziek mooi vind, OMDAT trance en hardcore kut is. Dat bedoel ik nou met dat ik verkeerd geïnterpreteerd word.
Mooi, maar ZORG dan dat je niet verkeerd wordt geïnterpreteerd...
Oud 08-11-2004, 18:23
antigone
antigone is offline
Reageren

Regels voor berichten