![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik niet echt voor gratis condooms. Vooral om het feit, waar wordt dat uit betaald, wie gaat dat regelen? Iedereen zegt hier wel ''de overheid'', maar op wie zijn bordje ligt die taak dan om condooms daadwerkelijk gratis te maken? Ik zou eerder zijnvoor goede voorlichting, zorgen dat condoom makkelijker te verkrijgen zijn, oefenen met de vaardigheid om condooms te gebruiken (dus het goed leren omdoen, en het leren hoe je het bespreekbaar kan maken met de partner). En dat dan voor iedere groep op eigen niveau uitleggen. Verder meer bekendheid geven aan GGD en soa-poliklieken, want daar is vaak erg weinig duidelijkheid over, en veel mensen weten niet dat er ook soapoliklinieken bestaan, hie kan je je anoniem en gratis laten testen... (maar ja eigenlijk moet je dus zorgen dat de soa-poliklinieken niet nodig zijn...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder vind ik dat als je maar tien euro zakgeld per maand krijgt, condooms te duur vindt maar toch wil neuken, je maar een bijbaantje moet zoeken. Ik zie geen reden voor de overheid om te moeten bijspringen als mensen te weinig zakgeld krijgen. Bovendien, zoals ik al zei, dan moet je gewoon de afweging maken: is onveilige seks omdat je arm bent het risico op soa/zwangerschap waard? Ik denk niet dat een redelijk mens daar bevestigend op kan antwoorden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen zien het logo, raken ermee vertrouwd, naambekendheid... blabla |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pillen: geperst poeder met een medische werking, medicijnen. Ik spreek nergens over DE pil! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daarnaast, ik ben het helemaal eens met wat jij hier zegt hoor. Ik vind het ook meer dan normaal wanneer iemand te weinig geld heeft of krijgt, diegene ''moet'' gaan werken. Zo ben ik opgevoed. Maar toch als je ddat niet mee gekregen hebt van thuis, of als je je gewoon verzet tegen alles, dan doe je dat dus niet. Een perfect voorbeeld is mijn zusje. Ze is niet al te dom, maar heeft nooit geld. Ze krijgt overigens wel veel zakgeld, maar dat is altijd op aan andere dingen ![]() Ze heeft een vriendje... en nu is ze aan de pil, maar daarvoor dus niet. Ik zie haar nog geen condooms gehaald hebben, ze had daar immers helemaal geen geld voor. Ze vond het blijkbaar ook niet belangrijjk genoeg om te zorgen dat ze daar wel geld voor had. Pas toen het mis was, en ze dacht dat ze een soa had, en naar de dokter is gegaan, heeft ze mss een beetje beseft dat het mss toch niet zo slim was. Overingens deed ze het daarna net zo goed onveilig door, alleen nu aan de pil. Voor mijn moeder was dat wel 1 gerusttelling,. Ik vind dit echt DOM gedrag, en schaam me bijna dat ze mijn zusje is. Maar toch, ze is puber en schopt overal tegenaan, dus waarom hier niet tegen... Zij denkt gewoon adners dan een ''normaal'' mens, zoals jij en ik. En zo zijn er veel jongeren die geen zin hebben om het met condoom te doen, om welke rede dan ook, en daarom dus onveilige seks hebben. Daarnaast moet je ook nog eens bedenken dat er een hoop wat minder slimme mensen zijn, die er echt niet over nadenken dat dat mss wel erg vervelend kan zijn (om een soa op te lopen of zwanger te worden). Juist die groep zou je dus goed meote voorlichten, maar condooms gratis maken is dus geen oplossing. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens Yab-Yum mag de overheid dus geen gratis condooms verspreiden omdat iedereen daar dan aan meebetaalt terwijl er veel mensen zijn die dat niet nodig hebben. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
gratis condooms verkrijgen op school? reddragon | 55 | 27-05-2005 11:18 | |
Seksualiteit |
wat voor condoom? wie? | 57 | 04-07-2004 19:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket? Gatara | 292 | 29-09-2003 19:56 | |
Seksualiteit |
Durex = Duur !!! MissCzechMeOut | 62 | 11-08-2003 14:40 | |
Seksualiteit |
Enquete over condooms! (is voor school) Lindatje | 48 | 10-06-2003 14:27 |