Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 23:29
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Snees schreef op 15-11-2004 @ 21:48 :
Wetenschapsfilosofie is niet veel meer dan het vergelijken van andermans meningen. Daar hoef je geen urenlang college voor te volgen.
Wellicht is het je ontgaan, maar er bestaat een volledige opleiding genaamd wijsbegeerte.

Dat filosofie terug te brengen zou zijn tot louter het vergelijken van andermans meningen is voldoende indicatief dat je in het geheel niet beseft waar het om draait; namelijk op een vergelijkbaar niveau reflecteren over verscheidene opvattingen en naar aanleiding daarvan een eigen mening vormen.

Maar goed, van een 16-jarige verwacht ik geen academisch denkniveau.

Laatst gewijzigd op 15-11-2004 om 23:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2004, 23:35
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-11-2004 @ 23:47 :
Sommige opleidingen zijn praktijk gericht en dus niet hoger dan HBO.
Dat begrijp ik ook wel, jongedame.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:36
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 15-11-2004 @ 23:40 :
een hbo'er en een Wo'er met de zelfde kwaliteiten
Dat heeft wat weg van een contradictio in termino.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 00:06
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-11-2004 @ 08:14 :
Beetje gefrustreerd? Of zit je op de InHolland?
frustratie en zit op hes.
frustratie omdat, ik vorige jaar op hogeschool utrecht zat en dat was wel allemaal vrij bijna niets verplicht. en nu opeens naar HES (wtf was i thinking...) en daar is opeens alles verplicht en huiswerk en blablabala (zit nu in jaar 2, zou je toch verwachten dat het minder is...)

maar er zit volgens mij wel een kern van waarheid in me punten....
zoals dat de stof oppervlakkig is, dit is me 3e opleiding dus ik kan het wel een beetje beoordelen...

maar toch, zonder hbo, zou je meer inzet tonen op middelbare school want dan is de keus, mbo of wo
Oud 16-11-2004, 08:12
rubenrtv
rubenrtv is offline
als dit al je 3e opleiding is kan het dan niet heel misschien zo zijn dat het gewoon aan jou ligt en niet aan het HBO?
Oud 16-11-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-11-2004 @ 01:06 :
maar toch, zonder hbo, zou je meer inzet tonen op middelbare school want dan is de keus, mbo of wo
Nee, dat is handig, de mensen die mbo te makkelijk vinden en wo niet kunnen vallen dan tussen de wal en het schip. Er moet gewoon wat gedaan worden aan alle luie mensen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 09:31
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 00:29 :

Het is ook niet voor niets een scholieren forum.
Oud 16-11-2004, 11:51
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 00:36 :
Dat heeft wat weg van een contradictio in termino.
het is wel zo.
goedkoop is beter volgens hen
Oud 16-11-2004, 12:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 16-11-2004 @ 12:51 :
het is wel zo.
goedkoop is beter volgens hen
Dus jij wilt beweren dat men HBO'ers op WO functies zet omdat ze goedkoper zouden zijn?

Volgens mij heb je dit niet goed doorgedacht.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:24
Global
Global is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 15-11-2004 @ 01:42 :
waarom hbo kut is:
-veel(bijna alle) colleges zijn verplicht
-huiswerk (vaak nog laten zien dat je het hebt gemaakt)
-waar is die shit die je moet 'plannen' zoals je dat in de 2e fase hebt gehad....
-al die mensjes op hbo zijn zo retarded, dat je ze kan wijsmaken dat 3+2=12.
-de stof is zó oppervlakkig
-je denken is overbodig, zoals het hier staat is het zo...(slaat eigenlijk beetje op de oppervlakkigheid van de stof)
-en nog veel meer onzin, maar kga zo slapen dus ff nu ff to the point.

schaf hbo af anders?
gewoon mbo en wo, als je naar wo wilt ga je echt wel je best doen. (havo moet je eigeniljk ook afschaffen...daar word je alleen maar lui van en daardoor heb je geen zin in vwo>wo...)

aan een hbo titel heb je toch geen ruk, als mensen mogen kiezen tussen een afgestudeerde WO`er en een HBO`er (voor de zelfde functie) er kiezen ze heus geen HBO`er...

maajah, ik ga maar eens een poging tot slapen doen, morgen weer fijn naar me hbo`tje
wat voor studie doe jij als ik vragen mag?

omdat jou studie ZUIGT betekent dat nog niet dat het bij alle studies zo is
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 00:24 :
WTF is "het bureau". Is dat een vervanging voor wetenschappelijke literatuur, of is het een kinderprogramma waar men tracht 'wetenschap' uit te leggen?
Jij speelt graag op de man, zie ik, maar ik probeer het nog iets eerlijker te houden. Het Bureau is een zevendelige sleutelroman van Voskuil.

Citaat:
Ik kan niet voor Kim spreken, maar qua rechten wordt er heel wat afgepubliceerd. En wat bedoel je in godsnaam met de typering 'typische studie'?
Een studie die meer praktijkgericht is dan gericht op onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 00:29 :
Wellicht is het je ontgaan, maar er bestaat een volledige opleiding genaamd wijsbegeerte.

Dat filosofie terug te brengen zou zijn tot louter het vergelijken van andermans meningen is voldoende indicatief dat je in het geheel niet beseft waar het om draait; namelijk op een vergelijkbaar niveau reflecteren over verscheidene opvattingen en naar aanleiding daarvan een eigen mening vormen.

Ad hominem, gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:01
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-11-2004 @ 17:07 :
Jij speelt graag op de man, zie ik, maar ik probeer het nog iets eerlijker te houden. Het Bureau is een zevendelige sleutelroman van Voskuil.
En daar heb jij je 'wetenschapskennis' vandaan?

Citaat:
En dat kan jij natuurlijk beoordelen zonder ook maar een academische studie te hebben gevolgd?

Daarnaast heeft praktijkgerichtheid niets te doen met niveau, als dat zo was zou bijvoorbeeld technische natuurkunde wel alleen op HBO niveau kunnen worden aangeboden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:02
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-11-2004 @ 17:08 :
Ad hominem, gefeliciteerd!
Nee, dat is louter een constatering. Sinds wanneer is het belediging om te constateren dat een 16-jarige geen academische kennis bezit? 16-jarige studenten lopen er niet erg veel rond op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 18:01 :
Daarnaast heeft praktijkgerichtheid niets te doen met niveau, als dat zo was zou bijvoorbeeld technische natuurkunde wel alleen op HBO niveau kunnen worden aangeboden.
Ik zeg ook niet dat praktijkgericht van lager niveau is. Ik stel alleen dat er onderscheid te maken is tussen die studies. Dat hoeft ook niet direct invloed te hebben op toelatingseisen. TN is inderdaad ook meer toepassingsgericht, maar levert ook onderzoekers af.

Citaat:
Nee, dat is louter een constatering. Sinds wanneer is het belediging om te constateren dat een 16-jarige geen academische kennis bezit? 16-jarige studenten lopen er niet erg veel rond op de universiteit.
Jij weet ook wel dat op de man spelen niet fair is. Sterker nog, voor een wetenschapper is dat ten strengste verboden :>
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:46
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ook ik ben een hbo'er..en..:
-Ik heb gewoon helemaal geen colleges
-Boeit niemand als ik me huiswerk niet doe, dat is toch zeker mijn eigen probleem.
-Omdat we erg weinig 'les' hebben moet je heel veel plannen. omdat je ook veel samen moet werken en alles zelf moet uitzoeken enz.
-Stom zijn we niet.. en de stof is echt niet oppervlakkig

Dus ikd enk toch echt dat het naa je eigen studie ligt.. en al helemaal dat het per persoon en per studie verschilt.
Oud 16-11-2004, 18:47
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-11-2004 @ 13:01 :
Dus jij wilt beweren dat men HBO'ers op WO functies zet omdat ze goedkoper zouden zijn?

Volgens mij heb je dit niet goed doorgedacht.
het ging om mensen die een hbo opleiding hebben en wo opleiding hebben en het zelfde werk doen. Aangezien wanneer ik mijn master zou halen, (in denemarken, zweden en engeland) nederland heeft dat niet en drie buitenlandse landen is een vereiste dan voor europa. Zou ik nog steeds hetzelfde mogen doen heb dan alleen meer achtergrond kennis. En ja ze moeten me wel meer betalen tenminste ben meer waard. En ja je moet dan alleen een instantie/bedrijfhebben die dat voor mij dan over hebben.

maar ach een WO'er zal het toch niet toegeven.
Oud 16-11-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 16-11-2004 @ 19:47 :
het ging om mensen die een hbo opleiding hebben en wo opleiding hebben en het zelfde werk doen. Aangezien wanneer ik mijn master zou halen, (in denemarken, zweden en engeland) nederland heeft dat niet en drie buitenlandse landen is een vereiste dan voor europa. Zou ik nog steeds hetzelfde mogen doen heb dan alleen meer achtergrond kennis. En ja ze moeten me wel meer betalen tenminste ben meer waard. En ja je moet dan alleen een instantie/bedrijfhebben die dat voor mij dan over hebben.

maar ach een WO'er zal het toch niet toegeven.
Eerst eens formuleren. Aangezien wanneer jij je master haalt, Nederland heeft dat niet en drie buitenlandse landen is een vereiste dan voor Europa?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:59
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-11-2004 @ 01:06 :
frustratie en zit op hes.
OOh ja!! Verplicht gym!

(welke zit je, Amsterdam of Rotterdam?)
Oud 16-11-2004, 20:01
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-11-2004 @ 17:07 :

Mijn studie praktijkgericht?
Je weet niet waar je over praat, iig ken je duidelijk de hele studie niet.
Ik krijg welgeteld 1 praktijkvak en dat is pas in mijn derde jaar. Voor de rest is het puur theoretisch. De praktijkvariant van wat ik doe is de Filmacademie, en dat is dus HBO
Oud 16-11-2004, 21:08
Meow
Meow is offline
Nou, eigelijk ben ik het er (gedeeltelijk) mee eens, WANT:
Ik zat eerst op het VWO, maar ben te lui geweest, haalde slechte cijfers en moest dus naar de HAVO. Zelfs na een miljoen waarschuwingen drong het niet tot me door wat dat betekende, omdat er toch nog het HBO bestaat, en ik dus toch wel kon gaan studeren! Daar heb ik nu heeeel erg veel spijt van, want ik wilde geneeskunde gaan studeren!!!!!
Nu zit ik op de HAVO, maar dat was echt niet gebeurt als er geen HBO was geweest!!!!

Maar: die overstap van het MBO naar het WO is idd wel heel errug groot, duss.... ik weet het niet... misschien moet je een soort overstapscursus geven ofzo... of de havo afschaffen, en daar een overgang van het VMBO naar het VWO van maken, zodat je toch naar het WO kunt..... Maar niet iedereen is even dom als ik natuurlijk
Oud 16-11-2004, 23:46
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-11-2004 @ 20:59 :
OOh ja!! Verplicht gym!

(welke zit je, Amsterdam of Rotterdam?)
door omstandigheden rotterdam terwijl ik eigenljik naar amsterdam wilde
(maajah, daar moet je idd verplicht gymen)
Oud 16-11-2004, 23:47
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Meow schreef op 16-11-2004 @ 22:08 :
Ik zat eerst op het VWO, maar ben te lui geweest, haalde slechte cijfers en moest dus naar de HAVO. Zelfs na een miljoen waarschuwingen drong het niet tot me door wat dat betekende, omdat er toch nog het HBO bestaat, en ik dus toch wel kon gaan studeren! Daar heb ik nu heeeel erg veel spijt van, want ik wilde geneeskunde gaan studeren!!!!!
Nu zit ik op de HAVO, maar dat was echt niet gebeurt als er geen HBO was geweest!!!!

Maar: die overstap van het MBO naar het WO is idd wel heel errug groot, duss.... ik weet het niet... misschien moet je een soort overstapscursus geven ofzo... of de havo afschaffen, en daar een overgang van het VMBO naar het VWO van maken, zodat je toch naar het WO kunt..... Maar niet iedereen is even dom als ik natuurlijk
juist, jij snapt me een beetje
dus datte
Oud 17-11-2004, 01:23
autodropje
autodropje is offline
ehm ja, als je de volgende keer nou eerst nadenkt voor je wat roept, en dan ook wat roept wat ergens op slaat. Misschien dat mensen je dan serieus nemen.
Oud 17-11-2004, 01:24
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Meow schreef op 16-11-2004 @ 22:08 :

Als er nou één studie op wo is die ze eigenlijk hbo zouden moeten maken is het geneeskunde wel.
Oud 17-11-2004, 08:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 17-11-2004 @ 00:46 :
door omstandigheden rotterdam terwijl ik eigenljik naar amsterdam wilde
(maajah, daar moet je idd verplicht gymen)
Verplicht gym op een HBO
Oud 17-11-2004, 08:13
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Vice schreef op 17-11-2004 @ 09:08 :
Verplicht gym op een HBO
Hij verward met een regulier vak met een keuzevak
Oud 17-11-2004, 13:00
IvdSangen
IvdSangen is offline
Dan nog gym als keuzevak is onzin. Sporten heb je sportverenigingen voor waar je je kunt ontplooien in 1 sport en niet nu eens gaat touwklimmen en morgen gaat trefballen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 23:00
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-11-2004 @ 11:17 :
En dan, mensen die onder of boven hun niveau gaat studeren?
mbo+
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 21:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm...

diepzinnig..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:10
LoeLoe
LoeLoe is offline
Nou.. ik heb een MBO opleiding met succes afgerond en ben dit jaar begonnen aan een HBO opleiding. Dus als er iemand is die het verschil tussen deze twee soorten opleidingen weet, dan ben ik het wel.

Allereerst: Ik kom daar op die school voor mijzelf. Ik ben diegene die zich moet bewijzen en doe ik dat niet.. dan loop ik EN een diploma mis EN ik moet een hoop geld terug gaan betalen aan de IB-groep. Aangezien ik daar geen zin in heb, werk ik dus behoorlijk hard om mijn diploma te kunnen halen over 2,5 jaar.

Ik hoef geen huiswerk te maken als ik daar geen zin in heb, ik hoef al die colleges niet te volgen als ik daar geen behoefte aan heb. Datzelfde geldt voor alle lessen die ik heb. Als ik geen zin heb, dan kan ik een hele week thuis zitten werken.

En daar maak ik soms ook gebruik van. Er zijn vakken die ik gewoon niet nodig heb omdat mijn kennis daarvan zodanig is, dat in colleges/lessen wordt verteld wat ik allang weet. Ik zit op de PABO en heb zelf meer dan 10 jaar op muziekles gezeten. Het lijkt mij dus erg overbodig als ik bij een les blokfluit leren spelen ga zitten, want dat weet ik immers al.

Zelfde geldt voor Informatica waarbij je (niet lachen) een website leert maken via Word. Excuse me, mijn niveau ligt veel hoger dan dat. Aan beide vakken zitten verschillende opdrachten verbonden maar mijn kennis is zodanig dat ik die opdrachten ook thuis kan uitvoerne of op school in een tussenuur ofzoiets.

Als ik zie hoe dat op het MBO ging tegenover het HBO, dan kies ik voor dat laatste. Op het MBO was je verplicht om 80% van al je lessen aanwezig te zijn. Wat neerkwam op dat je per vak per blok maar 1 les mocht missen. Anders had je dus een probleem want dan mocht je de toets niet maken (mits je een goede reden had en dit ook kon aangeven bij de opleidingscoordinator). Daarbij heb ik op het MBO echt vakken gehad waar ik totaal het nut niet van in zag. Ze waren wel leuk, maar hadden niet echt een meerwaarde voor mijn diploma en toekomstige beroep.

Als ik mag kiezen, dan kies ik voor het HBO. Zoals ik het HBO ken, heb je alle vrijheid. Je bepaalt zelf waar jij je tijd in gaat steken en wat jij belangrijk vindt. Je bepaalt (met bepaalde grenzen) je eigen leertempo. Vakken die je niet zinnig vindt, die skip je. Dan hoefj e je daar ook niet druk om te maken.

Het enige nadeel wat ik aan mijn HBO opleiding vind, is dat ik op rare tijden stage heb. Op het MBO was het zo dat ik in 3 jaar tijd 1 snuffelstage a 8 weken lang 1 dag in de week had, en verder nog 2 keer een half jaar. In dat half jaar heb ik telkens ontzettend veel geleerd.

Nu op het HBO heb je de ene week les, dan eens een keertje een dagje stage ertussendoor, dan een keer weer een hele week les, dan doen ze eens een weekje stage. Kortom, daar is geen touw aan vast te knopen en i kvind het ook totaal niet fijn. Maar dat is dan ook echt het enigste nadeel wat ik kan noemen aan het HBO zoals ik dat ken.

Verder zijn die ICT voorzieningen heir veeel beter geregeld. Je merkt echt wel dat er hier veel meer geld in wordt gestopt als op het MBO. Ook is het zo dat je niet iedereen achter zijn kont aan hoeft te lopen om alles geregeld te krijgen. Dat was op het MBO wel zo.
Reageren

Regels voor berichten