|
|
Bekijk resultaten poll: Volgde jij ooit een EHBO-cursus? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 54.55% |
Neen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 45.45% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat je met onvoldoende kennis letsel erger kunt maken, lijkt me voor de hand liggend. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@nare man: ik denk dat ze het artikel enzo niet weet. Lijkt me vrij logisch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@nare man, ik weet niet welk artikel dat is, heb het nog wel ff snel nagezocht, maar dat was ontvindbaar in mijn boeken. Dan denk je dat mensen het weten die ervoor studeren maar nee hoor ![]() ![]() Daarnaast jij hoeft het niet te geloven hoor, maar als heel nederland wetten niet zou geloven als ze niet weten welke wet het precies is en in welk artikel het staat, denk je dan niet dat het een puinhoop wordt?! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Een verplichting om hulp te verlenen als je een EHBO-diploma hebt, zou betekenen dat je strafbaar bent cq. onrechtmatig handelt als je dat níet doet. Dat lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk en daarom wil ik graag weten waar het vandaan komt. Ben je niet in de war met één of andere gedragscode van de gezamenlijke EHBO-opleidingen oid? Een arts legt ook de eed van Hippocrates af, maar als die niet direct tehulp schiet bij een ongeluk is hij ook niet strafbaar ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ga het voor je (nou ja voor mezelf vooral ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, ik kan het wel eens vragen aan een hoogleraar gezondheidsrecht die werkt op het kantoor waar ik stage heb gelopen, die weet het ongetwijfeld. In elk geval heb ik zo snel even niets kunnen vinden (via www.wetten.nl, zoeken op ehbo) dat op een speciale plicht voor ehbo'ers wijst.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hier wel wat gevonden, al gaat het hier over de BIG wet... en dan spreken ze ineens van ''de nieuwe wet''...
"In de nieuwe wet wordt verondersteld dat iedereen in noodsituaties handelt naar beste weten en kunnen". Maar goed indien dit algemeen geldt en je hebt een ehbo-diploma zou je dat dus eigenlijk toe moeten passen, je moet immers handelen naar beste weten en kunnen. Maar echt een specifieke wet voor EHBO die is er natuurlijk niet. Of moeten alleen BIG-geregistreerde handelen naar beste weten en kunnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien is er een heel groot verschil tussen veronderstellen dat iemand naar beste weten en kunnen handelt en iemand de wettelijke plicht opleggen om bepaald gedrag te vertonen. Het eerste is niet afdwingbaar, het tweede wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk het zou dan wel een vage wet zijn... heeft nog niemand gevonden die er echt antwoord op wist |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
EHBO lessen moeten verplicht worden op basisscholen. ManonKaeppler | 30 | 12-02-2015 11:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
EHBO cursus Hawahaai | 3 | 20-01-2015 22:36 | |
Algemene schoolzaken |
EHBO opleiding volgen bloed | 3 | 06-05-2004 18:44 | |
Algemene schoolzaken |
EHBO examen freakieflower | 9 | 19-01-2004 22:06 | |
Flora & Fauna |
Cursus EHBO voor dieren Eend | 1 | 01-11-2003 12:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
tekening-ehbo french kiss | 1 | 27-05-2002 10:42 |