![]() |
||
Citaat:
![]() De 2e druk van de statenvertaling is ook geen feest want het is extreem oud nederlands, en je hebt dus al een woordenboek nodig om te begrijpen wat er precies met de gebruikte woorden bedoeld kan worden. Ouder is niet beter. Grieks is beter, want daarin is het geschreven. maar de redenering. grieks=oud grieks=beter oud=beter gaat natuurlijk niet op. ons inzicht in het grieks wordt steeds beter, dus nieuwere vertalingen zijn wel vaak beter/dichter bij de grondtekst. (of de nbv dat ook is betwijfel ik ook, maar wat ik tot dus ver heb begrepen van mensen met grieks klopt ie beter dan de statenvertaling.) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat zo iemand ongestraft moet blijven, daar heb je justitie voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de statenvertaling, nbg '51, en de NBV zijn alle drie vanuit de grondtekst weer opnieuw vertaald. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Trouwens, een quote van jou.
![]() Dit is nou echt een voorbeeld waarom ik baal van nieuwe vertalingen. Citaat:
Welke vertaling raad jij mij aan? Want ik heb er op zich niet veel verstand van alle versies en vertalingen. ![]() EDIT: Ik heb de NBG-vertaling. Stond op het kartonnen hoesje waar de bijbel in kan geschoven worden. Do'h! Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 21:32. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik wil graag de mening van aanhangers van godsdiensten. Verwijderd | 167 | 19-09-2008 23:15 | |
Krishna Bewustzijn Majella | 42 | 14-03-2008 12:29 | |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 |