Citaat:
Da_mark schreef op 15-12-2004 @ 23:04 :
dat doen mensen die op christelijke scholen hebben gezeten net zo goed over ongelovigen of islamieten ofzo
incorrect argument
|
heb ik gezegd dat i kt opnam voor christelijken... mmmzzz, nee, ik zei dat je gewoon t moet relativeren en moet begrijpen dat t( meningen verkondigen over datgen waar je nix vanaf weet) voorkomt, en dat dat te voorkoemn is door een objectieve positie in te nemen wat betreft godsdiensten, maar dat het niet iets is wat verzwegen moet worden, want vele fouten die gemaakt zijn in het verleden, zijn vaak een oorzaak of een gevolg door godsdienst en verschil in godsdienst. Om dit te kunnen begrijpen en te kunnen voorkomen moet je er juist kennis van nemen, in objectieve zin, en niet zoiets indoctrinerends als godsdienst.
Maar door zulke scholen te verbieden bereik je nix. Elk mens is toch vrij in zijn keuze van handelen, zowel in zoiets banaals als wat voor auto hij of zij koopt, als in zoiets als beslissen of jij jouw kind op een school moet een godsdienstige grondlegging of een neutrale grondlegging plaatst. Het afschaffen of verbeiden daarvan zou een inbreuk zijn op art. 1.1.
Dus zo incorrect is dat niet lijkt me. Beter is te zeggen dat jouw reply incorrect is.