![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou mijn religie bijven aanhangen, omdat ik er van overtuigd ben dat mijn religie de beste regels aanhaalt . (ookal zou ik geen beloning van God hiervoor terug krijgen) Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 12:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed Sexs is prima en goed, en door God gemaakt, zo ik geloof. maar wel 1 voor 1, goed kan fout gaan, maar men streven zou dat wel zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je bent er weer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar, naderhand ben ik ook gewoon verder gaan lezen etc. en de regels komen ook precies overeen met mijn inzicht op het leven, wat dus een leuke bijkomstigheid is... Al moet ik bekennen, dat als jij vóórdat ik moslima werd, mij een boek had gegeven met de levenswijze volgens de Islaam. Zonder erbij te vermelden,w at wannneer en wie. Dat ik binnen no-time deze levenswijze zou hebben aangehangen. Hmm, heel chaotisch geschreven, maar ik hoop dat je 't begrijpt.
||
Citaat:
waar precies?
||
Citaat:
Ik geloof in natuurkrachten, soort hekserij. Maakt het wat uit waarom ik geloof? Ik zou kunnen zeggen dat ik het geloof omdat er bepaalde dingen zijn gebeurd die voor mij naar die krachten terugleiden, maar dat kraak je vast af als 'onzin'. voor mij is het echt dat het voor jou niet zo is kan me geen barst schelen. |
![]() |
||
Citaat:
even terzijde: het maakt geen moer uit of er nou toevallig een man was die darwin heette en de evolutietheorie heeft bedacht, want iemand anders had het vast ook wel kunnen bedenken. zo, misschien kan jij nu 'kaas en de evolutietheorie' van bas haring lezen het is heel interessant boek en er zit nog humor in ook, en het is makkelijk te lezen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
puur atheisme is te kil voor mij, ik heb een zekere romantiek naar de natuur en het leven nodig. Als dat weg valt doordat het universum kil en niet-bewonderenswaardig blijkt te zijn, zal ik toch even moeten slikken.
Verder verandert er niets denk ik.
||
Citaat:
ik vind veel Noorse (en Griekse) mythen leuk om te horen. Toch ben ik atheist.
||
Citaat:
|
Zou medelijden met mn naaste omgeving hebben. Maar diep van binnen ben ik blij, niet omdat ik gelijk had ,maar omdat ze dan eindelijk is ophouden met dat gezeur over god, mij proberen over te halen er in te geloven. En ze zullen er heus niet minder gelukkig van worden.
Laatst gewijzigd op 29-12-2004 om 19:27. |
![]() |
||
Citaat:
|
Een ding kan nooit bewezen worden, namelijk het bestaan of niet-bestaan van God of van een god. Hieruit volgt dat als er iets bewezen wordt dit op grond van de geschriften aangaande de desbetreffende geloven gaat. Het gaat dan om historische zaken als bijv. het vinden van een graf met de overblijfselen van Jezus Christus, in geval van het christendom, om eens snel iets te noemen.
Als ik het mij goed herinner is er een paar jaar geleden een leesboek verschenen waarin zo'n soort scenario stond. Kerken liepen leeg etc. Uiteindelijk bleek dat het toch niet zo bewezen was als eerst was aangenomen en kwam er een happy end. Zoals met wetenschap vaak het geval is, hangt het vaak aaneen van aannames. Hierdoor zijn verschillende verhalen mogelijk op grond van dezelfde vondsten. Om die reden zou ik dus gewoon blijven geloven, totdat er daadwerkelijk er geen speld meer tussen is te krijgen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hoe kan iets worden bewezen als het onmogelijk is om het tot onwaar te bewijzen...
En voor de moslims in deze topic ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind 't hetzelfde als het voorstellen dat er geen eindpunt is in het heelal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het tegenovergestelde van niets is alles. Oneindig is een vorm van alles want in een oneindigheid komt alles voor, behalve in een oneindige leegte |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |