Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 15:39
Verwijderd
reggae dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2007, 16:02
Verwijderd
Crusten maar dan zwart.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 12:38
Moscow
Moscow is offline
Ha, reggae. Muziek waar iedereen lekker jointjes zit bij te roken. Niet omdat die muziek chill is hoor. Omdat het gewoon kutmuziek is waar je helemaal niks mee kan aanvangen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 14:28
Verwijderd
Wow, gevat.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:00
Verwijderd
En wat is in jouw ogen dan wel muziek waar je iets mee kan aanvangen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:03
grandaddy
grandaddy is offline
ben je daar nou oprecht geinteresseerd in?
Oud 01-09-2007, 13:19
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
En wat is in jouw ogen dan wel muziek waar je iets mee kan aanvangen?
Alles behalve reggae, schlagers en kleinkunst. Nee, het is gewoon echt mijn ding niet en ik snap niet dadelijk hoe iemand het oprecht goed kan vinden. Maar ja, dat ik dat niet snap betekent uiteraard niet dat het niet kàn. Enkel dat ik neerkijk op mensen die naar reggae luisteren.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:04
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Moscow, ik kots in je hoofddeksel.
Oud 01-09-2007, 15:14
Moscow
Moscow is offline
Ik denk dat jullie mijn postjes veel te serieus nemen. Chillax!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Alles behalve reggae, schlagers en kleinkunst. Nee, het is gewoon echt mijn ding niet en ik snap niet dadelijk hoe iemand het oprecht goed kan vinden. Maar ja, dat ik dat niet snap betekent uiteraard niet dat het niet kàn. Enkel dat ik neerkijk op mensen die naar reggae luisteren.
Kortzichtig

En ik hoop dat je tijdens het rukken met je pik vast komt te zitten in je eigen poepgat. Met je lelijke opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 10:53
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
Kortzichtig

En ik hoop dat je tijdens het rukken met je pik vast komt te zitten in je eigen poepgat. Met je lelijke opmerkingen
Die knipoog stond daar niet voor niks. Met je belachelijke interpretaties.
In plaats van mij een beetje zinloos te staan uitzeiken, kan iemand me misschien beter vertellen wat reggae zo goed maakt?

(Ik heb niets tegen mensen die naar reggae luisteren.)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 23:13
Verwijderd
Lul, luister:

Ten eerste was die opmerking (al dan niet met smiley) van een bedroevend niveau. Dat je erover denkt is al reden genoeg om je te uit te schelden.

Ten tweede moet jij maar eens uitleggen waarom reggae dan zo verschrikkelijke muziek is (terwijl het hele toegankelijke muziek is)

Waarom reggae met vlagen geniale muziek is (waarom leg ik dit eigenlijk uit aan jou, ik zal je vriend nooit meer worden na dit topic):

1) De skillz van de muzikanten. Mensen gaan los bij die muziek. Kippenvel-momentjes liggen op de loer (vooral bij mijn helden van Fat Freddys Drop en Beef, wheeeeh! Gitaarsolootje Twan!)
2) iedereen kan erop dansen (en dus opgaan in de muziek)
3) bij festivals etc: een betere sfeer vind je nergens, tenzij je Ponypark Slagharen nog gezellig vindt..
4) Zie bovenste 3

Dat je niet snapt dat iemand het goed kan vinden heeft met jouw kennis van muziek te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 00:35
Verwijderd
Geweldige argumenten, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 09:03
Haligh
Haligh is offline
waardeloze argumenten.
iig als het argumenten moeten voorstellen om iemand duidelijk te maken waarom hij/zij naar reggae zou moeten luisteren.
Oud 03-09-2007, 16:10
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
Citaat:
Lul, luister:

Ten eerste was die opmerking (al dan niet met smiley) van een bedroevend niveau. Dat je erover denkt is al reden genoeg om je te uit te schelden.

Ten tweede moet jij maar eens uitleggen waarom reggae dan zo verschrikkelijke muziek is (terwijl het hele toegankelijke muziek is)

Waarom reggae met vlagen geniale muziek is (waarom leg ik dit eigenlijk uit aan jou, ik zal je vriend nooit meer worden na dit topic):

1) De skillz van de muzikanten. Mensen gaan los bij die muziek. Kippenvel-momentjes liggen op de loer (vooral bij mijn helden van Fat Freddys Drop en Beef, wheeeeh! Gitaarsolootje Twan!)
2) iedereen kan erop dansen (en dus opgaan in de muziek)
3) bij festivals etc: een betere sfeer vind je nergens, tenzij je Ponypark Slagharen nog gezellig vindt..
4) Zie bovenste 3

Dat je niet snapt dat iemand het goed kan vinden heeft met jouw kennis van muziek te maken.
mensen komop, het is allemaal een kwestie van smaak. Daar kun je niet over discussieren, want daar bestaat geen standaard in.
Oud 03-09-2007, 19:55
Moscow
Moscow is offline
Die argumenten waren inderdaad niet veel soeps...

Ik kan geen argumenten geven waarom ik dat kutmuziek vind, om de simpele reden dat het objectief gezien waarschijnlijk geen kutmuziek is. Ik snap gewoon niet wat er goed aan is.
Waarom ik het persoonlijk niet goed vindt:
- het klinkt bijna allemaal hetzelfde, met dat typische ritme
- de liedjes lijken vaak nergens naartoe te gaan
- het lijkt helemaal nergens over te gaan
- het hele cultuurtje er rond van mensen die wat zitten 'chillen' op reggae, terwijl ze het volgens mij gewoon bagger vinden. Net zoals mensen Pink Floyd opzetten als ze een jointje roken omdat dat zogezegd 'de meest psychedelische muziek ooit' is. (Ik woon in België, misschien hebben jullie dat in Nederland niet). Maar dat ligt niet echt aan de muziek uiteraard.

Misschien heb ik enkel kutreggae gehoord tot nu toe. En er vast heus te discussiëren over muziek hoor, er is volgens mij wel enige objectiviteit daarin. In dit geval is het echter wel een loze discussie, tenzij iemand mij de essentie van 'waarom reggae een waardig muziekgenre is' kan uitleggen, liefst zonder mij eerst aan te spreken als 'lul'.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 20:53
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Die argumenten waren inderdaad niet veel soeps...

Ik kan geen argumenten geven waarom ik dat kutmuziek vind, om de simpele reden dat het objectief gezien waarschijnlijk geen kutmuziek is. Ik snap gewoon niet wat er goed aan is.
Waarom ik het persoonlijk niet goed vindt:
- het klinkt bijna allemaal hetzelfde, met dat typische ritme
- de liedjes lijken vaak nergens naartoe te gaan
- het lijkt helemaal nergens over te gaan
- het hele cultuurtje er rond van mensen die wat zitten 'chillen' op reggae, terwijl ze het volgens mij gewoon bagger vinden. Net zoals mensen Pink Floyd opzetten als ze een jointje roken omdat dat zogezegd 'de meest psychedelische muziek ooit' is. (Ik woon in België, misschien hebben jullie dat in Nederland niet). Maar dat ligt niet echt aan de muziek uiteraard.

Misschien heb ik enkel kutreggae gehoord tot nu toe. En er vast heus te discussiëren over muziek hoor, er is volgens mij wel enige objectiviteit daarin. In dit geval is het echter wel een loze discussie, tenzij iemand mij de essentie van 'waarom reggae een waardig muziekgenre is' kan uitleggen, liefst zonder mij eerst aan te spreken als 'lul'.
Dude jij dist dus gewoon Bob Marley? WHAHAHAHAHA....maar goed je komt dan ook uit Belgie.
Over smaak valt niet te twisten oke whatever...! Maar Bob Marley bagataliseren slaat per definitie nergens op gezien zijn succes. In zijn tijd is the wailers zelfs uitgeroepen tot beste band van het jaar door de Rolling Stones en als ik me niet vergis is Bob Marley zelfs uitgeroepen tot beste artiest van de vorige eeuw. Zijn teksten zijn harstikke treffend, "no woman no cry" "'sun is shining".
Ga jij maar lekker luisteren naar Joanna Newsom, leuk die harp tot ze haar meul open trekt alsof een deur van een verlaten pand open en dicht wordt gesmeten. Ik walg juist van dat moeilijke kutgezever van al die bandjes de laatse tijd. De tweede wereldoorlog was in 1940-45 beetje laat om nu daarover te gaan huilen vind je niet? jeez man Bob Marley had tenminste alles, gevoelige liedjes, happy thought liedjes, politieke liedjes. Love him or hate him, the man was a genius, manneke pis!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:15
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
Dude jij dist dus gewoon Bob Marley? WHAHAHAHAHA....maar goed je komt dan ook uit Belgie.
Over smaak valt niet te twisten oke whatever...! Maar Bob Marley bagataliseren slaat per definitie nergens op gezien zijn succes. In zijn tijd is the wailers zelfs uitgeroepen tot beste band van het jaar door de Rolling Stones en als ik me niet vergis is Bob Marley zelfs uitgeroepen tot beste artiest van de vorige eeuw. Zijn teksten zijn harstikke treffend, "no woman no cry" "'sun is shining".
Ga jij maar lekker luisteren naar Joanna Newsom, leuk die harp tot ze haar meul open trekt alsof een deur van een verlaten pand open en dicht wordt gesmeten. Ik walg juist van dat moeilijke kutgezever van al die bandjes de laatse tijd. De tweede wereldoorlog was in 1940-45 beetje laat om nu daarover te gaan huilen vind je niet? jeez man Bob Marley had tenminste alles, gevoelige liedjes, happy thought liedjes, politieke liedjes. Love him or hate him, the man was a genius, manneke pis!
Ik heb zijn naam niet eens vernoemd Bovendien ben ik me bewust van de impact die reggae ooit heeft gehad, betekent niet dat ik het goed moet vinden. En laat me je geruststellen: er zijn genoeg Belgen die van reggae houden. En ik luister niet naar Joanna Newsom. Leuk toch, die verdraagzaamheid hier!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:23
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Ik heb zijn naam niet eens vernoemd Bovendien ben ik me bewust van de impact die reggae ooit heeft gehad, betekent niet dat ik het goed moet vinden. En laat me je geruststellen: er zijn genoeg Belgen die van reggae houden. En ik luister niet naar Joanna Newsom. Leuk toch, die verdraagzaamheid hier!
Als je reggae beledigt, beledig je Bob Marley, zo simpel is het!
Dus whatever dude.. Vlaanderen zal nooit bij Nederland horen en franse friet is lekkerder, dus jij en je zachte G kunnen me wat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:48
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
Als je reggae beledigt, beledig je Bob Marley, zo simpel is het!
Dus whatever dude.. Vlaanderen zal nooit bij Nederland horen en franse friet is lekkerder, dus jij en je zachte G kunnen me wat.
Okay...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 21:58
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Okay...
Niks Okay....

Jij luistert naar deze crap:

http://www.youtube.com/watch?v=LK8H7Qn3ifA

En durft dat hiermee te vergelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=uteBX...elated&search=

Ga jij maar lekker over de essentie van "iets" nadenken, terwijl ik heerlijk verwaand me jointje paf, het leven draait slechts om 3 dingen: seks, drugs en mij!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 22:19
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
Niks Okay....

Jij luistert naar deze crap:

http://www.youtube.com/watch?v=LK8H7Qn3ifA

En durft dat hiermee te vergelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=uteBX...elated&search=

Ga jij maar lekker over de essentie van "iets" nadenken, terwijl ik heerlijk verwaand me jointje paf, het leven draait slechts om 3 dingen: seks, drugs en mij!
Over het feit dat je The Smiths crap vindt zal ik maar niets zeggen. Ik heb ze ook nergens vergeleken met Bob Marley. Als ik jou was zou ik inderdaad dat jointje eens gaan paffen, want momenteel gedraag je je niet echt in overeenstemming met je levensvisie: relax.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 00:08
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Ga jij maar lekker luisteren naar Joanna Newsom, leuk die harp tot ze haar meul open trekt alsof een deur van een verlaten pand open en dicht wordt gesmeten.
boebsie weet what's up!
Oud 04-09-2007, 09:22
grandaddy
grandaddy is offline
heldentopic!
Oud 04-09-2007, 16:27
Verwijderd
Citaat:
... liefst zonder mij eerst aan te spreken als 'lul'.
Oké lul

Citaat:
Volgens mij gaf je eerder aan dat je niet snapte waarom mensen het wél goede muziek kan vinden... en zoals ik al zei: dat zegt meer wat over jouw kennis van muziek.

Laatst gewijzigd op 04-09-2007 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:51
Moscow
Moscow is offline
Citaat:
Volgens mij gaf je eerder aan dat je niet snapte waarom mensen het wél goede muziek kan vinden... en zoals ik al zei: dat zegt meer wat over jouw kennis van muziek.
Dat is niet in strijd met wat ik later zei? Omdat ik niet snap waarom mensen dat goed kunnen vinden, wil dat niet zeggen dat het niet goed is. En met mijn kennis van muziek is niets mis, I can assure you. Mijn kennis over reggae is wat hier ter discussie is, en daar is blijkbaar iets mis mee.

Ik denk dat het tijd word om gewoon verder te praten over hoe goed reggae wel niet is, want deze discussie gaat helemaal nergens naartoe.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik niet snap waarom mensen dat goed kunnen vinden, wil dat niet zeggen dat het niet goed is.
Over contradicties gesproken. Je snapt uiteindelijk wel dat het goed kan zijn, maar je snapt niet dat mensen het goed kunnen vinden...

Maar je begint al te twijfelen, dat is positief.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 00:05
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Maar je begint al te twijfelen, dat is positief.
ik vind het nog steeds kk muziek.
had jij me mij nog wat te melden?
Oud 05-09-2007, 11:44
Verwijderd
Daar ga ik niet eens aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:01
Verwijderd
Wat goed van je dat je stopt op het moment dat het kansloos geleuter begint te worden.

O wacht.

Te laat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 16:35
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Daar ga ik niet eens aan beginnen
Oud 06-09-2007, 15:09
Metal
Metal is offline
Champ-00, wat een retard!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 21:16
Goldfish
Goldfish is offline
Ziggy Marley (luisterde ik net toevallig naar en het klinkt verrekte lekker)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:18
verfblik
verfblik is offline
upsessions
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 22:10
Lenny K
Lenny K is offline
mooi nummer dat van The Smiths
Oud 06-12-2007, 22:58
woezel
woezel is offline
earl sixteen
the gladiators
jackie mittoo
ken boothe(lekker simpel)
the ethiopians
meer dubwise (HAHA):
king shiloh (&lyrical benjie)
alpha &omega
peter broggs(vind ik persoonlijk nie techt goed)
lee perry
abassi allstars
black uruhu
jah shaka en verder zowat alles met JAH in.
Oud 07-12-2007, 05:02
Lenny K
Lenny K is offline
Citaat:
earl sixteen
the gladiators
jackie mittoo
ken boothe(lekker simpel)
the ethiopians
meer dubwise (HAHA):
king shiloh (&lyrical benjie)
alpha &omega
peter broggs(vind ik persoonlijk nie techt goed)
lee perry
abassi allstars
black uruhu
jah shaka en verder zowat alles met JAH in.
sux lol
Reageren

Regels voor berichten