| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
incluis boom, kaarsen , cadeautjes,boomstam (gebak)!!! hulst !!! (koning eik en koning hulst) en zo kan ik nog wel ff door gaan |
||
|
|
||
|
Citaat:
Leuk dat iemand al dat soort dingen weet.Alleen vraag ik me af wat je met 'schenker' bedoelt. ik ken het verhaal van jozef in de gevangenis met de schenker en de bakker, maar mozes werd na zijn redding uit de rivier geen schenker volgens het bijbelse verhaal. (even korte toelichting is genoeg, laten we niet afdwalen) @raven: dat deel dat jij opsomt is zeker gejat, maar dat heeft ook niets met het christendom te maken. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
ontopic : waar mensen zich al niet druk om maken...
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Desalnietemin is het christendom voor het grootste gedeelte gebasseerd op het heidense geloof. Nogal wiedes dat dan sommige aspecten in het christelijk geloof zitten. Maar feit blijft dat het heidense geloof het primaire uitgangspunt is. |
|
|
|
||
|
Citaat:
21 December (Yule) is de winter zonnewende .. daarna worden de dagen weer langer en de nachten korter. dat verhaal stamt dus echt wel uit de oudheid.. de winterzonnewende is ook niet iets dat door de mens verzonnen is maar wat door gaia zelf geschapen is
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Staat een artikel in de WiccanRede, laatste van dit jaar.
|
|
||
|
Citaat:
ze staan er vol mee
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoek maar eens op dit forum of op google naar:Sol Invinctus en Mithras |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stomme lul, als dit je beeld is van 'eo-mensen' (wtf zijn eigenlijk eo-mensen), dan ben jij toch echt degene die hier dom is. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 18:03. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
. (en, een jaar of 7 is ook nog iets anders als groep 7 )
Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 18:07. |
||
|
|
||
|
Citaat:
het ging om waarom IK de eo eng vind was een voorbeeld.. en er zijn er meerdere
|
||
|
|
||
|
Citaat:
maar snap je wel het doel van deze uitzending? en dat het niet zo is dat die kinderen thuis geen cadeautjes mogen hebben, bijvoorbeeld? dat het niet vanuit de gedachtegang is dat het slecht is? natuurlijk niet! het gaat om de vergelijking, en het heeft niets met bijv. kerst of religie te maken. het was alleen om kinderen te laten zien hoe hard het is, als er zomaar iets kapot wordt gemaakt. dat gaat dus idd om hun maagdelijkheid. |
||
|
|
||
|
Citaat:
maar ik vind het walgelijk om dat op deze manier duidelijk te maken. je mist mijn punt helemaal.. zelfde als iemand in elkaar rossen om 'm te laten zien wat zinloos geweld is de eo vind blijkbaar dat voor hun doel ieder middel geheiligd is .. en dit was EEN voorbeeld. en nogmaals het was een antwoord op de vraag waarom ik EO mensen eng vind.. en er zullen meer mensen zijn die dat vinden
Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 18:31. |
||
|
|
||
|
Citaat:
meer mensen die de EO eng vinden? ik vind 'm anders gewoon kut . |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
en op de 2e plaats vind ik het gezeur |
||
|
|
||
|
Citaat:
weer zoiets dat er bij is verzonnen. net als de DRIE wijzen. er staat nergens drie. er waren gewoon wijzen. misschien 2, misschien 30. zoveel verzonnen dingen die helemaal ingeburgerd zijn. Kerst is een feest vol met rare dingen. Advent is daar in tegen wel weer mooi. |
||
|
|
||
|
Citaat:
koffie apparaten haden ze toen nog niet advent is wel weer mooi .. vertel .. wil wel es een intressant geschiedkundig verhaal horen .. (ik weet alleen dat het de voorloop op kerstmis is ) |
||
|
|
||
|
Citaat:
heb dat verhaal van Mithras opgezocht ... Mithras is dus idd de zon .. en de kroon van een koning schijnt ook van hem te komen .. moet de zon voorstellen nooit geweten
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() Een interesant geschiedkundig verhaal: Nog eenmaal na de dood van Constantijn de Grote, heeft het heidendom geprobeerd de macht terug te krijgen. Dat was onder de regering van Julius de Afvallige (361-363 na Chr.) In zijn jeugd scheen hij een overtuigd christen te zijn, maar toen hij eenmaal keizer was, veranderde dat snel. Hij herbouwde de vervallen tempels ter ere van de afgoden en schreef boeken waarin hij de Heere Jezus bespot. Hij dwong de Joden hun tempel te herbouwen die in 70 na Chr. vernield was. Zo probeerde hij de voorzegging van de Heere Jezus in Mattheüs 24:2 "Hier zal niet één steen op den anderen steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden." tot een bespotting te maken. De Heere verhinderde echter deze poging door een aardbeving. Julius stierf tijdens een veldtocht tegen de Perzen. Heeft niets met Advent of Kerst te maken, dus ik zoek nog maar eens verder. Afgezien van het oude afgezaagde "Maria was uit de stam van Levi", weet ik er even niet zo gauw een ander verhaaltje voor het slapengaan.
|
|
||
|
Citaat:
Verder spreekt het elkaar niet tegen want het is heel goed mogelijk dat Jozef en Maria in een huis zijn gaan wonen want om nou 1 jaar in een stal te verblijven... |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|