Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 21:33
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Amsterdam Arena-Michael Jackson's History tour. Ik was 11, goede tijden....
Oud 17-12-2004, 08:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
AGH schreef op 16-12-2004 @ 18:15 :
Ik denk dat het een beetje van allebei is. Voetbal leefde toen veel meer en het was ook normaal om je een beetje te laten gaan tijdens voetbal. Ik ga er vanuit dat er bij jullie ook 45 stewards, 310 agenten met pet en/of helm, 17 beveiligingsmannetjes en 12 supportersbegeleiders in het vak staan om je te corrigeren als je een pepermuntje uit je broekzak laat vallen.
En de toenemende prijzen tellen volgens mij ook mee.
Toen ik veertien was stapten wij gewoon de trein in richting Alkmaar, gingen daar wat in het centrum rondhangen en kochten dan voor een paar gulden een kaartje voor het uitvak.
Dat was nog in de tijd dat een conducteur je gewoon gratis liet reizen als je vertelde dat je dolgraag naar je favoriete club wilde kijken aan de andere kant van Nederland.
Tegenwoordig zien jochies van veertien eruit als 38 en hebben ze een grote mond tegen oudere mensen. Bovendien gaan jongens van veertien tegenwoordig liever stappen en achter de vrouwen aan dan dat ze naar voetbal gaan.
Ik ben blij dat wij beiden konden doen.
Mee eens, toen kreeg ik nog van m'n ouders 75 gulden om een seizoenskaart te kopen. Met die seizoenskaart bespaarde je wel 10 (!!) gulden als je alle wedstrijden ging.

Ik wilde graag dat het weer zo was, maar helaas
Oud 18-12-2004, 15:28
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
AGH schreef op 16-12-2004 @ 18:15 :

Tegenwoordig zien jochies van veertien eruit als 38 en hebben ze een grote mond tegen oudere mensen. Bovendien gaan jongens van veertien tegenwoordig liever stappen en achter de vrouwen aan dan dat ze naar voetbal gaan.
Ik ben blij dat wij beiden konden doen.
Hehe, is goed! Of tegen Vitesse, dan gaat het toch niet om mooi voetbal maar alleen om de emotie en de eer.
Misschien omdat het simpelweg niet meer te betalen is van gasten van 14. En het wordt hen heel onaantrekkelijk gemaakt om (uit)wedstrijden te bezoeken.

Al moet ik wel zeggen dat de (nieuwe) jeugd inderdaad andere prioriteiten heeft. Als je een Playstation 2 kan kopen met 321 verschillende spellen, elke maand een nieuwe mobiel hebt, 12 mp3spelers om je nek hebt hangen, dan moet je niet zeuren dat het voetbal duur is geworden..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-12-2004 @ 16:28 :
Misschien omdat het simpelweg niet meer te betalen is van gasten van 14. En het wordt hen heel onaantrekkelijk gemaakt om (uit)wedstrijden te bezoeken.

Al moet ik wel zeggen dat de (nieuwe) jeugd inderdaad andere prioriteiten heeft. Als je een Playstation 2 kan kopen met 321 verschillende spellen, elke maand een nieuwe mobiel hebt, 12 mp3spelers om je nek hebt hangen, dan moet je niet zeuren dat het voetbal duur is geworden..
Ik denk dat de jeugd ook meer is gaan verdienen, misschien is het voetbal iets duurder geworden..

Voor mij is het ook veel geld, thuiswedstrijden zijn 15 euro en dan heb je het goedkoopste kaartje, aardig wat geld voor een student die weinig kan werken.

Prioriteiten zijn ook anders geworden, dat is wel merkbaar. Een neef van mij kon naar het voetbal gaan wanneer hij wilde. Tegenwoordig zijn er veel beperkingen, ik vind het dus ook wel logisch dat de jeugd andere dingen gaat opzoeken.
Oud 18-12-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 18-12-2004 @ 19:42 :
Ik denk dat de jeugd ook meer is gaan verdienen, misschien is het voetbal iets duurder geworden..

Voor mij is het ook veel geld, thuiswedstrijden zijn 15 euro en dan heb je het goedkoopste kaartje, aardig wat geld voor een student die weinig kan werken.

Prioriteiten zijn ook anders geworden, dat is wel merkbaar. Een neef van mij kon naar het voetbal gaan wanneer hij wilde. Tegenwoordig zijn er veel beperkingen, ik vind het dus ook wel logisch dat de jeugd andere dingen gaat opzoeken.
neem een seizoenskaart

dan is het omgerekend maar 10 euro per wedstrijd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:41
Odin
Odin is offline
Het Abe Lenstra Stadion (SC Heerenveen) en het Cambuur stadion. Nog niet zoveel dus.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:51
Smartie
Smartie is offline
Op volgorde van bezoek:

De Meer, Amsterdam (Ajax-Heerenveen, 6-2, jaar of 9 geleden)

Amsterdam ArenA (Vele wedstrijden van Ajax, tevens voor zaalvoetbal daar geweest)

Gelredome Arnhem (Vitesse - NAC, 1-0, jaar of 4 terug)

Philipsstadion Eindhoven (PSV - ???, iig de bijna kampioenswedstrijd van 2002-2003)

Olympisch Stadion (Suriprofs - FC Den Bosch, mei of juni dit jaar)

Over een half jaar: De Kuip, Rotterdam (Feyenoord - Ajax)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:12
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
De kuip, kom er elke thuiswedstrijd en krijg nog steeds kippevel als ik het stadion binnen loop.
Oud 19-12-2004, 16:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-12-2004 @ 21:09 :
neem een seizoenskaart

dan is het omgerekend maar 10 euro per wedstrijd
Heb ik wel een aantal seizoenen gehad, maar kan nu niet elke thuiswedstrijd gaan dus is het rekenen of het voordeliger is.
Oud 19-12-2004, 16:50
Jarahh
Jarahh is offline
Amsterdam Arena...
Oud 20-12-2004, 08:21
tss
tss is offline
uh, bij

- RBC
- Nac
- Ajax
- de Graafschap
- Groningen
- Utrecht
- Feyenoord
- PSV
- RKC
- Roda JC
- Az
- Heereveen
- Willem II
- FC Twente
- Nec
- Ado
- Den bosch
- Sparta
- VVV
- FC Dordrecht
- Helmond sport
- FC Zwolle
- Excelsior
- Haarlem
- Top oss
- Fortuna
- Emmen
- MVV

van de eredivisieclubs alleen nog niet bij vitesse geweest, maar daar ga ik volgende maand naartoe

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:23
Bell
Bell is offline
ik ben bij Utrecht geweest, met me basisschool zown 8 jaar geleden... kregen we rondleiding...

verder ben ik in arena geweest en in gelredome.. dit was beide voor concerten...

nog nooit naar een voetbalwedstrijd...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:25
AGH
AGH is offline
Citaat:
Smartie schreef op 19-12-2004 @ 14:51 :
Op volgorde van bezoek:

Was dat niet in de Kuip?
Bekerfinale toen Heerenveen nog eerste divisie speelde?????
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:35
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 18-12-2004 @ 16:28 :

Precies, ik denk dat het ook voornamelijk met prioriteiten te maken heeft.

Als ik kijk naar de jongere aanwas uit Apeldoorn hebben ze allemaal geen geld om naar Go Ahead te gaan, maar wél geld om honderden euro's in de gokkast te gooien.
Als wij moesten kiezen tussen een dagje Go Ahead en een avond stappen, dan kozen we altijd voor het eerste.
Komt wel bij dat het vroeger niet uitmaakte hoe je erbij liep.
Toen kon je nog gewoon met je sweater van Nike een kroeg binnen lopen. Tegenwoordig moet je er trendy bij lopen en als voetbalsupporter kun je al helemaal niet zonder een trui van Stone Island of Aquascutum.
Gelukkig kan ik nog met mijn casual kleren eerst naar de voetbal en daarna de stad in.
Wat ben ik toch een gelukkig mens!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:37
geen punt.
geen punt. is offline
Grafschaap.
Oud 20-12-2004, 18:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tss schreef op 20-12-2004 @ 09:21 :
van de eredivisieclubs alleen nog niet bij vitesse geweest, maar daar ga ik volgende maand naartoe
Vitesse-RBC valt zeker in januari?
Wilde gok.
Oud 20-12-2004, 19:38
tss
tss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-12-2004 @ 19:52 :
Vitesse-RBC valt zeker in januari?
Wilde gok.
ja, 29e
Oud 20-12-2004, 19:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tss schreef op 20-12-2004 @ 20:38 :
ja, 29e
Maar MVV ontbreekt in je lijst zie ik?

Laatste keer MVV-RBC was trouwens übergezellig... voor ons dan, want wij wonnen met 2-0. Weet ik nog goed, jullie waren in de race samen met Zwolle voor de titel. Niets lukte die wedstrijd bij jullie en Henk Vos kreeg rood.

Maar goed, uiteindelijk promoveerden jullie toch nog
Oud 20-12-2004, 20:26
tss
tss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-12-2004 @ 20:52 :
Maar MVV ontbreekt in je lijst zie ik?

Laatste keer MVV-RBC was trouwens übergezellig... voor ons dan, want wij wonnen met 2-0. Weet ik nog goed, jullie waren in de race samen met Zwolle voor de titel. Niets lukte die wedstrijd bij jullie en Henk Vos kreeg rood.

Maar goed, uiteindelijk promoveerden jullie toch nog
Nu je het zegt, daar was ook bij, toen werd er nog een doelpunt van ons afgekeurd terwijl wij al feest aan het vieren waren Daarna waren we wel flink aan het chaggerijnen in de bus
Oud 20-12-2004, 20:46
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
tss schreef op 20-12-2004 @ 20:38 :
ja, 29e
stenen gooien op paka
Oud 20-12-2004, 22:44
ythguaN
ythguaN is offline
Amsterdam Arena: Meerdere malen, mooi stadion, ik vind de sfeer eigenlijk ook wel ok.
Feijenoord Stadion (de Kuip): echt voetbalstadion, het hele stadion shaked bij een goal
Zuiderpark Stadion: Geen mooi stadion, maar een spetterende sfeer.
Stadion Nieuw-Galgenwaard: Redelijk mooi stadion en ook een schitterende sfeer.

Loftus Road (Queens Park Rangers, Londen): mooi Engels stadion, we hadden ook nog eens mooie kaarten waardoor we in het paasweekend werkelijk op 2 meter van het veld zaten, bovendien is het stadion groter als het Ado en Utrecht stadion, terwijl de vclub in de First Division (tegenwoordig The Championship) in Engeland speelt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 00:02
masterdj
masterdj is offline
De kuip Feyenoord
Woudestein Excelsior
Het Kasteel Sparta

Oud 21-12-2004, 14:59
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
AGH schreef op 20-12-2004 @ 18:25 :
Was dat niet in de Kuip?
Bekerfinale toen Heerenveen nog eerste divisie speelde?????
Nee hoor, ik weet nog best het verschil tussen de Kuip en De Meer
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:02
boer
boer is offline
jullie doen net alsof het alleen met geld te maken heeft, ik denk dat de voornaamste reden tijdgebrek is.
Oud 21-12-2004, 16:08
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 20-12-2004 @ 23:44 :
Amsterdam Arena: Meerdere malen, mooi stadion, ik vind de sfeer eigenlijk ook wel ok.
Feijenoord Stadion (de Kuip): echt voetbalstadion, het hele stadion shaked bij een goal
Zuiderpark Stadion: Geen mooi stadion, maar een spetterende sfeer.
Stadion Nieuw-Galgenwaard: Redelijk mooi stadion en ook een schitterende sfeer.

Loftus Road (Queens Park Rangers, Londen): mooi Engels stadion, we hadden ook nog eens mooie kaarten waardoor we in het paasweekend werkelijk op 2 meter van het veld zaten, bovendien is het stadion groter als het Ado en Utrecht stadion, terwijl de vclub in de First Division (tegenwoordig The Championship) in Engeland speelt
De Arena is geen mooi stadion. punt (over de sfeer zal ik niet beginnen)
Oud 21-12-2004, 16:16
Cheops
Cheops is offline
De Kuip
Philips Stadion
Amsterdam Arena
Het Kasteel
Gelredome(en dat oude stadion van Vitesse)

ik ben dus in de drie mooiste stadions van Nederland geweest.(Kasteel,Kuip,Philips Stadion)..goed zat..
Oud 21-12-2004, 16:30
Someboy
Someboy is offline
Arena
Alkmaarderhout
De Kuip
Oud 21-12-2004, 19:07
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
boer schreef op 21-12-2004 @ 16:02 :
jullie doen net alsof het alleen met geld te maken heeft, ik denk dat de voornaamste reden tijdgebrek is.
Tijdgebrek of andere prioriteiten? Wat heet tijdgebrek? School neemt niet zo gek veel tijd in, het is slechts een kwestie van keuzes maken.

Maar clubs staan ook niet te springen om nieuwe aanwas lijkt het wel. Vroeger pakte je de trein en kwam je wel aan kaarten. Nu willen clubs alleen nog maar dat een streng geselecteerde groep haar achter naar reist, zodat ze niet voor verrassingen komt te staan.
Binding neemt vanzelf af, als men niet in staat wordt gesteld de club te bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tss schreef op 20-12-2004 @ 21:26 :
Nu je het zegt, daar was ook bij.
Hoe vond je het stadion dan?
En dan bedoel ik vooral: hoe het eruit zag, de sfeer, de gezelligheid, vriendelijkheid van het personeel etc. etc.???
Oud 23-12-2004, 13:19
OceanEye
OceanEye is offline
Ik kom elke week in Arena. En verder...Kuip, Philips Stadion en nog een paar.
Oud 23-12-2004, 14:46
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
wat doe je elke week in de arena?
Oud 23-12-2004, 14:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 23-12-2004 @ 15:46 :
wat doe je elke week in de arena?
Waarschijnlijk eten en praten, zoals iedereen daar...
Oud 25-12-2004, 16:08
logitech
logitech is offline
Citaat:
vijf schreef op 14-12-2004 @ 12:31 :
MyCom-stadion ( NAC, oftewel Rat Verlegh Stadion )

het Baronie stadion

elk stadion van de clubs die nou in de eredivisie spelen.
en elke van de gg divisie, behalve helmond sport, cambuur en haarlem.

buitenland:
Camp Nou ( als toerist )
San Siro ( als toerist )

St. James Park ( Newcastle United - NAC )
Stadion van Auxxere ( huppeldepup - NAC in de intertoto)
hehe Lullig he dat je naar stadions in de Gouden gids divisie hebt gemoeten! en vooral omdat Willem II toen 2e werd en dus champions leaque mocht spelen!

Poep op de stoep ole ole
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 16:26
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Amsterdam ArenA (Ajax, Sensation)

Gelredome Arnhem (Tiesto In Concert)

Philips Stadion (Nederland - Moldavie (?))

Camp Nou (Vakantie)

Voor de rest rij ik soms met de trein langs De Kuip. Ben ook langs het stadion van Hearts gereden, in Schotland.

Het beste voetbalstadion: Camp Nou
Het beste feeststadion: Gelredome
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 19:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 25-12-2004 @ 17:26 :
Amsterdam ArenA (Sensation)

White of black? Ik dit jaar alleen Black, maar wil volgend jaar naar beiden.
Oud 26-12-2004, 09:07
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-12-2004 @ 20:59 :

White of black? Ik dit jaar alleen Black, maar wil volgend jaar naar beiden.
In 2002 White en Black. 2003 Black. 2002 vond ik een heel vet decor hebben. Maar na 2002 vond ik de dj's steeds minder worden qua muziekstijl.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 11:36
Sandersss
Sandersss is offline
Ik in de Arena en het stadion van FC Zwolle...boring
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 19:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 26-12-2004 @ 10:07 :
In 2002 White en Black. 2003 Black. 2002 vond ik een heel vet decor hebben. Maar na 2002 vond ik de dj's steeds minder worden qua muziekstijl.
Tja... maar Black 2004 was wel de allerbeste Black ever zeggen veel mensen.
Oud 27-12-2004, 23:01
DjTiesto
DjTiesto is offline
Zwolle: uitvak was goed kut
Volendam: een paar houten planken en daar houd het mee op ( kut bediening) Alleen langs de dijk rijden was mooi
Eagles: Bere oud stadion, waar je moet uitkijken of je spandoek niet word gejat door een eenling en later alle stoere jongens gaan juichen die denken dat ze het ZELF hebben gejat:X En natuurlijk het kindervak wat naast het uitvak zit,
VVV: Ver van het veld af en achter de goal hebben ze eerst gras neergepleurd en toen pas de stoelen
Fc utrecht: prachtig stadion, alleen was de bediening zeer slecht ( een klein hokje)
Arke: lelijke stoelen, wel lekker eten.
Leeuwarden: zat niet vol en was niet echt gezellig.
Fortuna: stadion zaten nog geen 3000 mensen en was een kutwedstrijd.
Oud 28-12-2004, 14:09
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-12-2004 @ 20:39 :
Tja... maar Black 2004 was wel de allerbeste Black ever zeggen veel mensen.
Maar de ArenA heeft wel iets aparts met feesten. Het is licht, wordt donker en daarna weer licht!

Black 2004 scheen heel erg goed te zijn. Maar ja, waar was de techno?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:54
Dirty Ole
Dirty Ole is offline
In Nederland enkel op een terrein in Hoenderloo ofzoiets, waar wij dit jaar oefenden tegen AGOVV. In België al de meeste stadions (er volgen er wel nog 'n heel pak in de terugronde), met als uitschieter onze eigen thuishaven: Edmond Machtensstadion, Molenbeek / Brussel (FC Brussels)

Buitenland: Een stadion van een capaciteit van ne man of 5000 in Boulogne Sur Mer (oefenmatch tegen Lens), voor zover je dat een stadion kan noemen. Verder hoop ik gewoon dat wij ooit eens Europees gaan

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 13:42
LoesPoes
LoesPoes is offline
fc grunn oosterpark
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 18:13
AGH
AGH is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 28-12-2004 @ 00:01 :
Eagles: Bere oud stadion, waar je moet uitkijken of je spandoek niet word gejat door een eenling en later alle stoere jongens gaan juichen die denken dat ze het ZELF hebben gejat:X En natuurlijk het kindervak wat naast het uitvak zit,
Ik heb even de statistiekenmap erbij gepakt, maar het waren er vier die het veld op gingen tegen 0 van Heracles die overigens wel heel stoer in de hekken gingen hangen toen iedereen van Go Ahead weer van het veld af was.

Zijn dit overigens dezelfde mensen die op www.vakQ.nl een prachtig medium hebben gevonden in de gedaante van internet en die hiermee een nog prachtiger item 'Onder de Loep' hebben bedacht. Een item dat over Heracles zou moeten gaan, maar bij gebrek aan belevenissen gebruiken de schrijvers van het item meestal de naam van hun gewraakte buren uit Deventer.
Helaas is sinds de succesvolle reeks van Go Ahead het item niet meer aangepast.

Een club die zich meer bezig houdt met een andere club en zelf niet verder komt dan een rondje van 2 minuten op de Brink om 16:00 (waar scholieren inderdaad vrij zijn, maar kansarme Deventernaren nog in de riolering rond lopen of staan te bedelen om hun uitkering) kan ik geen respect meer op brengen.
En dat terwijl ik Heracles vroeger nog wel zo'n leuk clubje vond!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 18:15
AGH
AGH is offline
Citaat:
Dirty Ole schreef op 28-12-2004 @ 15:54 :
In Nederland enkel op een terrein in Hoenderloo ofzoiets, waar wij dit jaar oefenden tegen AGOVV.
Het Oranje Huis! Erg gezellig voor feesten, partijen of om dagelijks op televisie te verschijnen tijdens één of ander EK.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 04:04
Teun
Teun is offline
Citaat:
Montoya schreef op 14-12-2004 @ 12:14 :

Highbury is ook erg mooi, niks hekken gewoon 1e rij 2 meter van 't veld. Jammer dat dat hier niet kan
De Graafschap?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 04:17
Teun
Teun is offline
Citaat:
Smartie schreef op 19-12-2004 @ 14:51 :
Bedoel je niet de Amstel cup finale in de Kuip?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Teun schreef op 01-01-2005 @ 05:17 :
Bedoel je niet de Amstel cup finale in de Kuip?
Kan best dat-ie dat bedoelt (of was die finale nou in het Olympisch Stadion? )

Maar seizoen 1995-1996 heeft Ajax in de Meer ook dik van Heerenveen gewonnen (van wie wonnen ze dat seizoen niet met veel doelpunten verschil ) maar of het 6-2 was???
Oud 01-01-2005, 20:45
number9
number9 is offline
t was gewoon de meer hoor
Ajax heeft de afgelopen 10 jaar meerdere keren met 6-2 a 7-2 gewonnen. Waaronder dus in 1996:

25-02-1996 DE MEER

1-0 Kluivert, 2-0 R.de Boer, 3-0 Hoekstra, 4-0 Kanu, 5-0 Blind, 6-0 Kluivert, 6-1 en 6-2 Wouden

Oud 01-01-2005, 21:22
Phlox
Phlox is offline
Ben ik heel stom als ik zeg dat ik alleen in de Arena ben geweest?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 02:27
Verwijderd
arena(metallica) en het osse kuipje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten