Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 18:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Is dit niet meer iets voor L&R
Oud 22-12-2004, 12:59
pyres
pyres is offline
nee omdat ik het over seks heb
en niet over liefde
Oud 22-12-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 20-12-2004 @ 15:08 :
puur platonisch voor mij is geen seksuele spanning tussen de personen
en ik heb gewoon het idee... (althans de laatste tijd word ik er mee geconfronteerd) dat seks altijd wel zich in een vriendschap kan zitten... verheuld of zichtbaar
Nou ja ik zou het geen seksuele spanning noemen die tussen ons hangt. Wel is het zo dat er seksuele grapjes naar elkaar toe worden gemaakt.
Ik vind het goed zo, het maakt me verder niet uit, het is een vriend met wie ik nooit seks zal hebben, maar waar wel de grappen je af en toe om de oren vliegen.
Verder denk ik toch dat er bij onze vriendschap geen seks verhuld zit (nou ja op een bepaalde manier dan dus wel)

Maar maakt het je uit of er in een vriendschap altijd seks verhuld zit?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:41
R-J-N
R-J-N is offline
'vroeger' had ik juist dat ik met de meeste meisjes gelijk een 'goede' vriendschap had, maar van enige sexuele spanningen e.d. geen sprake was. Terwijl tegenwoordig juist het tegenovergestelde aan de hand is...soms best kanp vervelend...
Oud 23-12-2004, 08:56
Verwijderd
Wat verstaan jullie eigenlijk precies onder seksuele spanning? Ik was daar nog eens over aan het nadenken. Ik noem het namelijk geen seksuele spanning die tussen mij en mijn (vriendschappelijke) vriend hangt. Maar mss noemen jullie het allemaal wel zo.

Maar is seksuele spanning, dat je het liefst elkaar nu zou bespringen, of dat je vaak aan seks denkt bij hem, dat je fantaseert over seks met hem, dat je tijdens je eigen seks aan hem denkt, dat er grappen gemaakt worden over seks door hem... Of wat moet ik me er precies bij voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 00:25
Ymir
Ymir is offline
bijna alle meiden waar ik mee bevriend ben (en dat zijn er veel ) voel ik zeker wel spanning bij. als zij het zouden willen, zou het ook zeker tot seks komen ja.
dus puur platonisch, meestal blijft het erbij, maar als het aan mij zou liggen hoeft het niet.
die spanning is er (bijna) altijd wel.
Oud 25-12-2004, 02:34
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Bij mijn vrienden voel ik totaal geen seksuele aantrekkingskracht. Ik zou alleen daarom al nooit met ze naar bed gaan. Daarbij zijn er nog zat andere redenen, maar als we het over seks hebben dan denk ik dat er wel degelijk een platonische vriendschap kan bestaan tussen mannen en vrouwen. Maar stel, er zou wel een seksuele aantrekkingskracht zijn zou ik het erg moeilijk vinden om die vriendschap te behouden en niet méér te denken/doen.
Oud 25-12-2004, 16:48
Phlox
Phlox is offline
Ja.
Heb een een aantal goeie mannelijke vrienden, maar puur platonisch en ook nooit de drang gehad seks met ze te willen hebben
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 19:47
pyres
pyres is offline
ok wat precies seksuele spanning is.... dat verschilt per persoon

de meeste jongens in mijn groep, ken ik al een paar jaar. en ik denk dat dat ook wel uitmaakt. er is gewoon 1 jongen in het speciaal waar ik nu best veel voor voel alleen hij weet dat niet. die spanning is er wel maar een relatie... ik weet niet of ik dat zou kunnen
Oud 25-12-2004, 19:51
logitech
logitech is offline
Citaat:
essepessie schreef op 19-12-2004 @ 16:27 :
of ik weleens verliefd ben geweest op een goeie vriend?
Ik ga in de zomer met hem trouwen!

esther
en je bent 17??
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 08:35
Mennuz
Mennuz is offline
Het kan heel goed. Ik heb best veel vrouwelijke vrienden. En ik wil met lang niet allemaal naar bed.

Citaat:
logitech schreef op 25-12-2004 @ 20:51 :
en je bent 17??
Ja, en dan is ze 18, dus huwbaar en in een ander topic staat dat ze al zwanger is. niks van zeggen, want het is echte liefde en blablabla... En dan kom jij weer met een argument, en dan vind ze je een lul, en zijn we zo bij de 500 posts. Ik wil er ook vrij nare opmerkingen over maken hoor, maar ik hou me in

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 08:39.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 10:18
MaxiCosy
MaxiCosy is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 20-12-2004 @ 23:06 :
Ik denk dat de helft van mijn mannelijke vriendschappen platonisch is ofzo..
Eh.... en de andere helft

Ik denk zelf trouwens overigens dat dat prima kan, een platonische relatie. Heb denk ik meer vriendinnen dan vrienden!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 11:07
logitech
logitech is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 26-12-2004 @ 09:35 :
Het kan heel goed. Ik heb best veel vrouwelijke vrienden. En ik wil met lang niet allemaal naar bed.

Ja, en dan is ze 18, dus huwbaar en in een ander topic staat dat ze al zwanger is. niks van zeggen, want het is echte liefde en blablabla... En dan kom jij weer met een argument, en dan vind ze je een lul, en zijn we zo bij de 500 posts. Ik wil er ook vrij nare opmerkingen over maken hoor, maar ik hou me in
jaja bla bla hoe ziek ben je in je hoofd als je 18 bent en gaat trouwen! ik heb ook echt liefde maar ben heb wel een gezond verstand dat ik dan nog niet mijn meisje zwanger neuk en ga trouwen!

halleeeeeeee
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 12:06
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
logitech schreef op 26-12-2004 @ 12:07 :
jaja bla bla hoe ziek ben je in je hoofd als je 18 bent en gaat trouwen! ik heb ook echt liefde maar ben heb wel een gezond verstand dat ik dan nog niet mijn meisje zwanger neuk en ga trouwen!

halleeeeeeee
Amen, maar sommige meisjes denken nou eenmaal vrij vroeg met hun eierstokken
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 00:00
igfy
igfy is offline
Ik kan heel goed een platonische relatie hebben met jongens. Heb ook meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke.

Helaas ben ik me er soms een beetje van bewust dat dit ook risico's met zich meebrengt, want dat ik het kan beteknt nog niet dat zij het ook kunnen
Oud 27-12-2004, 00:07
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 20-12-2004 @ 18:04 :
1 ding:

Zijn wij vrienden? Wanneer zie ik je weer? Bel me!
Bel mij maar.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 16:10
NoDoubt
NoDoubt is offline
mijn beste vriend werd verliefd op me
is verliefd op me? dat weet ik niet
is echt heel lastig, hij is 19
ik heb een vriend van 19
en mijn beste vriend en mijn vriend moeten elkaar dus niet
en dat is nog lastiger
en daarom is mijn beste vriend ook niet meer echt mijn beste vriend meer
maareh..
ik heb wel es met een vriend van me gezoend
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 16:18
audio bully
audio bully is offline
mm

Je kan niet bijvoorbeeld een keertje samen neuken en daarna gewoon weer vrienden zijn

of tenminste ik niet, dan voelt het anders dan is er iets en je verandert iet in je beeld van de ander tenminste

Ik ben een half jaar verliefd geweest op mijn beste vriendin, ze wist dat ik op haar was en nu hebben we ruzie, er is nooit iets gebeurt, het zou dus aan discipline kunnen liggen, maar ik denk niet dat iemand het echt een half jaar volhoud om voor zichzelf (en alle andere) vol te houden dat hij (zei) niet verliefd is.

Mij lukt het meestal wel om het gewoon non-sexueel te houden maar heel vaak is de ander dan weer het probleem

AMEN

Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:49
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik denk echt dat dat tee verschillende dingen zijn.
Ik voel me althans om heel andere redenen seksueel tot iemand aangetrokken, dan dat ik die personen als vriend(in) zie.

Soms lopen die dingen wel eens door elkaar, maar dat moet dus zeker niet. En dan is er nog het feit of je al dan niet een relatie met haar wil. Ik wewet bijvoorbeeld wel heel zeker dat ik met mijn beste vriendin nooit een relatie zou willen hebben. Dat werkt niet. Zoals we nu met elkaar omgaan, werkt het wel. En daar hoort nu eenmaal geen seks bij, dus we houden ons handen mooi thuis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:43
thabomb1986
thabomb1986 is offline
jah ik denk zeker dat dat kan, ik heb bijna alleen vriendinnen. maarja mss komt dat ook omdat ik homo ben
maar met mijn homo-vrienden kan ik ook prima een puur platonische relatie onderhouden, hoor!

gr TB
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:41
pyres
pyres is offline
Citaat:
audio bully schreef op 27-12-2004 @ 17:18 :
mm

Je kan niet bijvoorbeeld een keertje samen neuken en daarna gewoon weer vrienden zijn

of tenminste ik niet, dan voelt het anders dan is er iets en je verandert iet in je beeld van de ander tenminste

Ik ben een half jaar verliefd geweest op mijn beste vriendin, ze wist dat ik op haar was en nu hebben we ruzie, er is nooit iets gebeurt, het zou dus aan discipline kunnen liggen, maar ik denk niet dat iemand het echt een half jaar volhoud om voor zichzelf (en alle andere) vol te houden dat hij (zei) niet verliefd is.

Mij lukt het meestal wel om het gewoon non-sexueel te houden maar heel vaak is de ander dan weer het probleem

AMEN
laat ik het zo zeggen
zo denk ik er nu (na bepaalde omstandigheden ) ook over
het kan gewoon niet
het mag niet
seks is lekker maar ook klote voor je vriendschap

zo
Oud 01-01-2005, 08:34
ShadowLady
ShadowLady is offline
ja!

als 1 van de 2 homosexueel is.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:09
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik ben heel lang verliefd geweest op een vriendin. Ik had op dat moment sex niet zo'n probleem gevonden geloof ik. Maar dat zou natuurlijk te mooi om waar te zijn geweest...
We hebben ooit iets gehad dus ik bedacht me dat het niet kon liggen aan het feit dat ik uberlelijk zou zijn. Maar ik denk wel dat als zoiets gebeurd, dat je dan toch heel anders met elkaar om gaat. En of dat positief is weet ik niet.

Gelukkig was er een andere vriendin van mij die een soortgelijk probleem had dus dat kwam helemaal goed
Oud 02-01-2005, 13:24
Dionysos
Dionysos is offline
Ik weet niet of platonische vriendschappen bestaan. Ik kan ze in ieder geval niet hebben met mannen. En het probleem is dat er steeds weer mannelijke vrienden bij komen en bij elk van hun voel ik wel wat. Vriendinnen heb ik bijna niet. Ben gewoon beter met mannen
Oud 08-01-2005, 11:33
Verwijderd
Pff ik heb wel eens meer gedaan met een vriend dan een 'vriendending'.. Maar dan heb ik ook weer een vriend waarvan ik zeg: Nee, gatver, liever niet=onvoorstelbaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:10
Buskruitje
Buskruitje is offline
Nou, ik heb vrienden waar ik me niet seksueel tot aangetrokken voel, maar ik denk wel eens over seks met die jongens of meisjes, en er zijn ook vrienden waar ik me wel seksueel tot aangetrokken voel.

Wat kut is, is als maar een van de twee de relatie wil bezegelen met een seksuele move, terwijl de ander daar geen trek in heeft, zo kan een vriendschap helemaal naar de klote gaan, of op zijn minst ontstaat er even een rare situatie.

Ik denk dat elke vriendschappelijke relatie wel eens gepaard gaat met gedachten over seks, op momenten dat je er behoefte aan hebt misschien. Je kan natuurlijk ook over seks met die persoon nadenken op de manier van, nee dat zou ik dus echt niet willen!!

hmmmm, ik weet niet of het helemaal duidelijk geformuleerd is, maar goed!!! als men het niet begrijpt, mijn excuses hiervoor!!!
Oud 15-01-2005, 21:15
Verwijderd
Ja, dat kan, bij asueksuele mensen, homoseksuelen (van verschillend geslacht dan natuurlijk) of mensen die zó lelijk zijn dat er onmogelijk seksuele spanning kan ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
thabomb1986 schreef op 30-12-2004 @ 16:43 :
jah ik denk zeker dat dat kan, ik heb bijna alleen vriendinnen. maarja mss komt dat ook omdat ik homo ben
maar met mijn homo-vrienden kan ik ook prima een puur platonische relatie onderhouden, hoor!

gr TB
Leuke avater
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:44
PseudoDawn
PseudoDawn is offline
Citaat:
pyres schreef op 19-12-2004 @ 16:30 :
feli !!!!

het valt me dus op dat er altijd wel enige seksuele spanningen zijn. maak ik ook weleens mee met mijn vrienden

Bij mij absoluut niet... Ik heb platonische relaties met heel veel jongens. Niet moeilijk als je lesbisch bent

Regels voor berichten