Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 14:41
Kurogane
Kurogane is offline
Wat is trouwens verschil tussen digitale televisie van UPC/Kpn ten opzichte van HDTV?
is dat hetzelfde behalve dat ze nog gewoon standaard televisiesignalen uitzenden naar tv's?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 17:20
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik zou de ps2 kiezen, omdat hij ouder is. Ouder betekent meer spellen, meer spellen betekent meer klassiekers en overal dus gewoon meer gameplay. Met de ps2 kun je gewoon zo veel games met goede gameplay voor zoooo weinig geld op pikken. Dan heb ik het over tweede hands en van die aanbiedingen van oudere games in de winkels. Ik ga nog eens een gamecube of ps2 op de kop tikken en dan lekker alle golden oldies spelen.

Als je naar de grafixs gaat kijken ben je echt een dikke nerd want een sobere 3 gigahertz desktop p0wnt zelfs de nieuwe generatie consoles er uit. Wat zeg ik, mijn fucking oude 500 mhz ownt die kut grafix op zon kut tv scherm er al uit. En dan moet je ook nog eens een apart tv scherm hebben voor een console, dikke mik als je zussie op eens naar gtst moet kijken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 20:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-12-2004 @ 18:20 :
Ik zou de ps2 kiezen, omdat hij ouder is. Ouder betekent meer spellen, meer spellen betekent meer klassiekers en overal dus gewoon meer gameplay. Met de ps2 kun je gewoon zo veel games met goede gameplay voor zoooo weinig geld op pikken. Dan heb ik het over tweede hands en van die aanbiedingen van oudere games in de winkels. Ik ga nog eens een gamecube of ps2 op de kop tikken en dan lekker alle golden oldies spelen.

Als je naar de grafixs gaat kijken ben je echt een dikke nerd want een sobere 3 gigahertz desktop p0wnt zelfs de nieuwe generatie consoles er uit. Wat zeg ik, mijn fucking oude 500 mhz ownt die kut grafix op zon kut tv scherm er al uit. En dan moet je ook nog eens een apart tv scherm hebben voor een console, dikke mik als je zussie op eens naar gtst moet kijken ofzo.
Zo veel goede games heeft de PS2 helemaal niet hoor. Wel een buitenproportionele hoeveelheid prullenbakmateriaal. Helaas.

En hoe bedoel je "je moet ook nog eens een apart tv-scherm hebben"? Uhm, dan speel je toch even niet op dat moment? Of je geeft je zusje een ram voor haar harses. Daar is echt wel een oplossing voor te bedenken, hoor
Oud 25-12-2004, 14:07
Droyd
Droyd is offline
Ach ja, hangt eigenlijk alleen maar van je personelijke voorkeur af. bv, wat voor games speel je, let je op graphics etc.

De controller lijkt me op zich niet echt een stokpaardje, daar wen je volgens mij wel aan, en zijn er dan geen alternatieve controllers te koop voor de XBox?

Nu, wanneer zoals vermeld, de Xbox idd perfect de PS2 zou kunnen emuleren (dat betwijfel ik eigenlijk) dan moest je zeker voor de Xbox gaan.

Ik personelijk let idd wel op graphics, en ik vind de PS2 nogal ondermaats af en toe, op dat vlak. Blurry textures, een niet al te constante framerate in sommige games etc....
Ik merk personelijk echt wel dat er nogal wat aan gesleuteld is om recentere games op de PS2 te kunnen draaien, daarvoor hoef je zelfs de XBox of de pc versie niet te hebben gespeeld, als die er zijn althans.

Die max resoluties maken dan weer weinig uit. Wanneer een resolutie hoger is dan het tv-scherm kan je dat idd wel merken, maar aangezien de recentere consoles toch anti-alias en verschillende vormen van texturefiltering ondersteunen maakt een hogere resolutie dan het tvscherm zelf echt vrijwel niets meer uit. Misschien dat op de Xbox de textures smoother uitvallen (ondanks dat de tv geen hogere resolutie kan tonen, toch kan dit) en games in 2/4 playermode dus speelbaarder zijn op de Xbox...Al is dit een zuivere gok, geef ik toe, want wanneer de Xbox standaard op tv resolutie rendert gaat dit argument natuurlijk niet op.

De PS2 is idd echt aan het verouderen nu, maar als je een ps1 of iets dergelijks gewend bent en graphics je idd weinig kunnen schelen, zie ik weinig kwaad in het kopen van een ps2.
Het is ook wel zo dat de PS2 inderdaad meer een "echte" console is dan de Xbox, het is maar waar je belang aan hecht.

Laatst gewijzigd op 25-12-2004 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 01:35
JCG
JCG is offline
maar je kan toch ook psx spellen op een ps2 spelen? dus nog meer spellen. Die hebben wel klote grafix maar er zitten wel goed tussen qua gameplay. Ik zelf heb een ps2 (de kleine versie) omdat ik ruimte gebrek heb. Geen geintje ik kan een xbox niet fatsoenlijk kwijt op mij kamer. De ps2 past nog net op me dvd speler. En me pa heeft een lcd schermpje in het hoofdsteun van zijn auto. Drie keer raden wat ik 2dagen in de auto ga doen onderweg op vakantie

Ik ben psx/2 controles gewent, dus ik vind xbox controles ondingen. Maar dat is waarschijnlijk gewoon omdat ik het gewend ben.

Ps2 is wel ouders dan een xbox, dus mindere mooie grafix maar wel meer goedkope spellen.
Oud 26-12-2004, 10:15
freyk
freyk is offline
Citaat:
JCG schreef op 26-12-2004 @ 02:35 :
maar je kan toch ook psx spellen op een ps2 spelen? dus nog meer spellen.
Kan de xbox ook met psxxbox

Ach ja, neem maar eens een kijkje bij Zophars Domain voor vele emulotors voor de xbox.
Oud 26-12-2004, 12:35
Droyd
Droyd is offline
Ik heb geen ervaring met emulation op consoles, maar ik zie het wel als een noodoplossing. Als je 100% op emulatie vertrouwt vraag je wel om problemen, toch voor de ps1.

Al zijn er wel consoles waarvoor er een emulator als waardig substituut kan worden gebruikt. (bv Gens voor Genesis, en gameboy emulators.)

En ja, het feit dat je alle PS1 games (je bent toch een stuk zekerder dat ze echt flawless werken) op een PS2 kan spelen vind ik wel een goed argument.
Oud 27-12-2004, 14:57
ILUsion
ILUsion is offline
PS1 op PS2 zou normaalgezien 100% perfect moeten gaan, denk ik. Emulators (ePSXe geeft hier toch redelijk resultaat, maar soms gaat het ook helemaal niet of moet je gigantisch zitten tweaken om een bepaald spel te kunnen spelen.
PS2 emuleren op XBox zal volgens mij niet gaan, omdat je voor een PS2 speciale drives moet hebben. Nogal gek om uit te leggen, maar doe maar eens een PS2-schijfje in je PC (dvd-lezer!) en je zal zien dat hij het bekijkt als een dvd-video. Er zit een klein stukje video op, die zegt dat het een Ps2-spel is. Voor de rest staan er ogenschijnlijk geen bestanden op, die kan je enkel met speciale firmware voor je drive aflezen. In de Xbox zit ook maar een gewone dvd-lezer voor een computer (3 verschillende merken, en alledrie gewoon een zwart kleurtje gekrege). Bovendien moet je voor de emulator steeds Linux hebben lopen ,lijkt me. Dus je moet een chip hebben of je dashboard aangepast (dashboard is het startscherm van Xbox) en dan de softmod toegepast zoals ik hier gedaan heb (1. gaat enkel op oudere XBoxen, 2. dashboard moet ouder zijn dan versie ..., 3. je moet een speciale linuxdistro downloaden, 4. je moet een usb-stick hebben en een usb<=>xbox-kabel, 5. je moet het spel 'MechWarrior' hebben, maar ook een bepaalde versie). Hoe je dat allemaal doet, kun je zien op mijn vorige link
Oud 27-12-2004, 20:23
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 27-12-2004 @ 15:57 :
Bovendien moet je voor de emulator steeds Linux hebben lopen ,lijkt me. Dus je moet een chip hebben of je dashboard aangepast (dashboard is het startscherm van Xbox) en dan de softmod toegepast zoals ik hier gedaan heb (1. gaat enkel op oudere XBoxen, 2. dashboard moet ouder zijn dan versie ..., 3. je moet een speciale linuxdistro downloaden, 4. je moet een usb-stick hebben en een usb<=>xbox-kabel, 5. je moet het spel 'MechWarrior' hebben, maar ook een bepaalde versie). Hoe je dat allemaal doet, kun je zien op mijn vorige link
Pfff en dat allemaal om sommige PS1 games te kunnen spelen, om nog maar te zwijgen van PS2, wat al helemaal niet zal lukken.

In dat geval toch beter jezelf tevreden stellen met een PS2 als je per se ps1/2 games wilt gaan spelen idd...Emulation is echt zo een oplossing van het zevende knoopsgat voor de helft van de ps1 games.
Oud 27-12-2004, 21:18
freyk
freyk is offline
Citaat:
Er zit een klein stukje video op, die zegt dat het een Ps2-spel is. Voor de rest staan er ogenschijnlijk geen bestanden op, die kan je enkel met speciale firmware voor je drive aflezen.
De meeste mensen gebruiken geen cd's meer.
Men gebruikt nu roms, die ze via ftp op een van de 7 partities plaatsen van de xbox.

Citaat:
Dus je moet een chip hebben of je dashboard aangepast (dashboard is het startscherm van Xbox) en dan de softmod toegepast zoals ik hier gedaan heb (1. gaat enkel op oudere XBoxen)
Het word ook afgeraden om hem te softmodden.

Citaat:
2. dashboard moet ouder zijn dan versie ...,
Dit kan kloppen, hoewel ik ergens anders gelezen heb, dat dit niet meer nodig is.

Citaat:
3. je moet een speciale linuxdistro downloaden,
Ja, en die zijn makkelijk legaal én gratis verkrijgbaar.

Citaat:
4. je moet een usb-stick hebben en een usb<=>xbox-kabel,
Nee, een utp kabeltje en een computer is genoeg.

Citaat:
5. je moet het spel 'MechWarrior' hebben, maar ook een bepaalde versie).
Tja, als je hem toch percé wilt gaan softmodden,....

In iedergeval raad ik je aan om
xbox-liinux.org eens te bezoeken, ILUsion.
Oud 28-12-2004, 12:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
freyk schreef op 27-12-2004 @ 22:18 :
De meeste mensen gebruiken geen cd's meer.
Men gebruikt nu roms, die ze via ftp op een van de 7 partities plaatsen van de xbox.
Het word ook afgeraden om hem te softmodden.
Dit kan kloppen, hoewel ik ergens anders gelezen heb, dat dit niet meer nodig is.
Ja, en die zijn makkelijk legaal én gratis verkrijgbaar.
Nee, een utp kabeltje en een computer is genoeg.
Tja, als je hem toch percé wilt gaan softmodden,....

In iedergeval raad ik je aan om
xbox-liinux.org eens te bezoeken, ILUsion.
freyk, toch, ik heb juist enkel de werkwijze voor een softmod besproken. Die site ken ik, enkele posts hiervoor heb ik hem ook vermeld, geloof ik (over USB <> XBox-kabeltje, maar ik vind amper nog iets terug op hun site sinds ze WiKi gebruiken voor hun gehele site)
Voor een softmod moet je heel wat doen, maar je XBox blijft in garantie omdat je hem niet opent, met en chip vervalt je garantie. Dashboard moet voor een softmod ouder zijn dan een bepaalde versie, maar Microsoft begint ook meer en meer controles uit te voeren op modchips via XBox live en je hebt natuurlijk kans dat zo'n controle ook in games zelf komt. Voor de hardware-methode is een UTP-kabel genoeg, inderdaad

@Droyd: ik gebruik mijn XBox niet om PS-games te spelen... Ik heb hier nog een PSX (PS1) liggen van de goede oude 7000-serie, die staat nu bij mijn zus, dan heb ik een tijdje ePSXe gebruikt, wat voor mij ook redelijk werkte, XBox gekocht en dan PS2 gekocht. Voor zover ik weet zijn er amper emulators voor PS2, net zoals voor XBox omdat ze gewoon al vrij sterk zijn qua beveiliging en processorkracht. Een XBox is ook een x86 (Intel Celeron 733MHz), dus die zou kunnen werken als je de bestanden (XBE) op de dvd's uitgelezen en geparset krijgt, maar ik geloof wel dat die geëncrypteerd zijn ofzo. Plus moet je voor pc altijd zorgen dat het met verschillende hardware overeen kan komen, iets waar een XBox geen last van heeft, omdat ze allemaal min of meer identiek zijn (dvd-drive, bios, dashboard, harde schijf kunnen verschillen; de rest blijft min of meer identiek dacht ik).
edit: blijkbaar toch niet gegeven die link, maar ik had hem wel opgezocht onlangs voor de prentjes van XBox <> USB. Blijkbaar heb ik het toen niet hier gepost

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 12:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten