Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
johnbiezen schreef op 08-02-2005 @ 09:56 :
maar zo nu met de Carnaval is het gewoon moeilijk om geen alcohol te drinken...

Zaterdag heb ik dus wel best wel wat gedronken ,en vandaag gaan we weer naar de kroeg, en telkens moet ik me dus inhouden voor mijn vrienden (En smoes ofsow verzinnen, waarom ik niet ga indrinken etc.)
Moet je boven de rivieren gaan wonen, daar vieren ze geen carneval . Ik heb tenminste nooit ergens last van

Maar waarom een smoes tegenover je vrienden? Je kan toch gewoon de rede zeggen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:30
Impulse
Citaat:
johnbiezen schreef op 08-02-2005 @ 09:56 :
maar zo nu met de Carnaval is het gewoon moeilijk om geen alcohol te drinken...

Zaterdag heb ik dus wel best wel wat gedronken ,en vandaag gaan we weer naar de kroeg, en telkens moet ik me dus inhouden voor mijn vrienden (En smoes ofsow verzinnen, waarom ik niet ga indrinken etc.)
wat een onzin, mijn vrienden weten het wel, ze vroegen waarom ik geen alcohol mocht, ik vertelde dat ik medicijnen had voor mn huid en nu letten ze er zelfs meer op dan ikzelf
gewoon zeggen dus!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:49
Xabzof
Xabzof is offline
Wat? 60mg? Ik noem dat "met je geluk spelen"
60mg is echt wel erg veel hoor, ik doe nu 30mg en helpt geweldig...
En als ik dan nog lees dat sommige niets eens weten dat je bv: geen alcohol op mag drinken, dan krijg ik het benauwd in hun plaats. Het medicament wordt namelijk afgebroken in de lever...en daar dan nog alcohol op
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Inderdaad, houd het bij 1 biertje en kom er gewoon voor uit.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 11:22
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Xabzof schreef op 08-02-2005 @ 21:49 :
Wat? 60mg? Ik noem dat "met je geluk spelen"
60mg is echt wel erg veel hoor, ik doe nu 30mg en helpt geweldig...
En als ik dan nog lees dat sommige niets eens weten dat je bv: geen alcohol op mag drinken, dan krijg ik het benauwd in hun plaats. Het medicament wordt namelijk afgebroken in de lever...en daar dan nog alcohol op
60 mg valt wel mee hoor...relatief gezien...

de dosis hangt sterk af van hoeveel je weegt, en in de bijsluiter staat dat je dosis tussen de 0,5 en 1 mg/kl moet zijn (soms kan het nog hoger dan 1 zijn)

Ik ben 1,95 en weeg 80 kg. Dus 60 mg is voor mij 0,75 mg/kilo..Valt dus opzich nog wel (relatief gezien) mee....

Tuurlijk, het is zwaar, maar het gaat erom dat je aan het einde (na 6 maanden) 120 mg per kilo lichaamsgewicht moet hebben.....(ofosow) (in totaal 9600 mg bij mij)....eigenlijk zou ik dus nog een stapje hoger moeten (om dat te halen, want dán is het resultaat het groots, en de kans het kleinst dat het ooit terugkomt), maar dat doe ik NEVER (60 mg is voor mij het max.)

(daarbij drink ik ook 2 tot 3 liter alleen al WATER per dag en dan nog koffie/fris etc.)

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 00:58
Got Milk?
Got Milk? is offline
v
Oud 25-02-2006, 12:57
Apomes
Apomes is offline
Na 2 kuren van Tetralysal die niet werkten heb ik vandaag Roacctane gekregen! EINDELIJK.
Mentaal ben ik voorbereid voor de bijwerkingen, maar ik ben er zeker van dat het resultaat de moeite gaat zijn!

ik weeg 60 kilo en moet nemen:

eerste 2 weken: 20 mg/dag
derna: 40 mg per dag.

Moet ik dan de rest van de kuur 40 mg per dag of moet dat na x aantal weken terug verhoogd worden?
Oud 28-02-2006, 09:57
Verwijderd
Je moet gewoon de dosering van de arts aanhouden. De dosering is bij iedereen verschillend.
Zo heb ik al die tijd 60 mg per dag geslikt (behalve op het laatst toen mijn leverfunctie slechter geworden was, toen moest ik minderen).

Hopelijk werkt het en heb je er niet teveel bijwerkingen van
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:07
Apomes
Apomes is offline
Ik hoop alleen maar dat ik geen spier-gewrichtspijn krijgt! Zou zonde zien van de fitness 85% kans van niet
Oud 28-02-2006, 17:06
Verwijderd
Nou ja dat heb ik wel gehad . maar ja joh dat hoeft nog niks over jou te zeggen he .
Je kan er wel je hand voor in het vuur steken dat je huid erg droog wordt en je lippen/ mondhoeken kapot gaan.

En verder al die dingen brengen je natuurlijk tot een brillant resultaat.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:47
Apomes
Apomes is offline
Ik neem nu 4 dgen Roa. Is het normaal dat ik nog geen droge huid of lippen heb? Want ik lees hier soms reacties van dat hun huid en lippen al heel droog zijn na 2 dagen!!
Ik heb wel opeens last van ontstekingen.
Oud 06-03-2006, 23:00
Verwijderd
Nou ja zo snel hoeft dat niet te gaan. Ik kreeg dat volgens mij pas later.
Dat spul moet natuurlijk wel zijn werk gaan doen. Zeker wanneer je een lagere dosering hebt dan andere hier hadden hoef je er dus niet per direct last van te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 23:51
Apomes
Apomes is offline
okay, ik zwijg! Zondag waren mijn lippen zo droog en kapot dat ze heel fel zaten te bloeden! Ook heb ik al last van schilferige huid en pijn aan gewrichten en spieren. Vanaf vandaag is mijn dosis ook verdubbeld (40 mg). en heb ik last van opstoten. Nu vroeg ik me af: hoe lang kan ik last blijven hebben van opstoten? Soms lees ik dat de opstoten maar 2 ŕ 3 weken duren en dat vanaf week 4 er verbetering moet zijn en soms lees ik pas vanaf MAAND 3!
Oud 15-03-2006, 10:00
ExVaal
ExVaal is offline
Ik ben nu ongeveer een jaar gestopt met roaccutane, en ik heb nog steeds last van de migraine die ik er aan over heb gehouden.

Mijn gezicht zit nog steeds vol littekens

Wat een topmedicijn zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:36
Apomes
Apomes is offline
als je prult zal je inderdaad wel last krijgen van littekens! Misschien moet je eens onder de laser gaan? dan verdampt je bovenste huidlagen!
Oud 17-03-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 15-03-2006 @ 11:00 :
Ik ben nu ongeveer een jaar gestopt met roaccutane, en ik heb nog steeds last van de migraine die ik er aan over heb gehouden.

Mijn gezicht zit nog steeds vol littekens

Wat een topmedicijn zeg.
Nou ik vond het wel echt een topmedicijn! Heeft mij veel geholpen. En natuurlijk heb je littekens... maar daar is dit medicijn ook niet voor. Het is om de actieve puistjes weg te halen, niet om je gezicht meteen punt gaaf te maken!

En migraine ervan... ik vraag me af of dat hiervan komen kan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 09:52
Periodiek
Periodiek is offline
Ik ben er bijna een jaar vanaf en het heeft bij mij goed geholpen. Ik keek een paar weken terug de 'before' en 'after' foto's terug, dat is toch een heel groot verschil

Ik ben echt blij dat het medicijn bestaat (ondanks de kleine kans op nare bijwerkingen).
Oud 21-03-2006, 00:03
Apomes
Apomes is offline
Eum

Mijn gezicht krijgt elke dag steeds meer en meer rode vlekjes die spontaan ontstaan..paar dagen later bloeden ze en schilferen ze maar ze blijven wel!

Ook hersteld mijn huid minder snel en heb ik pigmentverschillen

Is dat normaal en blijft dit de hele roa kuur?

Oud 23-03-2006, 21:36
Apomes
Apomes is offline
ik heb vandaag gezegd dat als mijn roa kuur gedaan is dat ik mezelf beloon met een piercing!

ben nu 3 weken bezig:
Droge lippen
Wonden die heeeeeel traag genezen
Rode vlekjes die spontaan verschijnen, bloeden, schilferen.
Neus begint ook al uit te drogen.
de streek rond mijn mond schilfert
acne opflakering
Daarstraks ging er een klein kortsje open aan mijn neus en het bleef 3 kwartier intensief bloeden

Had ook last van spierpijnen enzow, maar nu niet meer!

Zaterdag ga ik naar de dokter voor bloed laten trekken en dan ga ik ineens vragen voor dosisverhoging naar 60 mg (1 gram per kilo)

==> 2 weken, 20 mg. 2 weken, 40 mg en dan de rest hopelijk 60 mg.

Oh en het is precies alsof ik getrouwd ben met Labello en Ceralip! Elk half uur moet ik smeren of het doet pijn

Laatst gewijzigd op 23-03-2006 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een vraag voor mensen die Roaccutane gebruiken of gebruikt hebben. Mijn vriend heeft het gebruikt dus ik ben bekend met alle bijwerkingen. Ik ben zelf niet van plan het te gaan gebruiken maar ik heb de laatste tijd een verschrikkelijk droge huid (vooral mijn gezich, handen, polsen) en ook mijn neus, haar en mijn lippen enzo zijn heel erg droog.

Wat voor middeltjes gebruikten jullie hiertegen? Misshcien heb ik er ook wat aan.
Oud 23-03-2006, 22:29
Verwijderd
@ Apones: het begint dus goed te werken. Van die wondjes herken ik niet echt dat heb ik volgens mij nooit echt gehad!
Acnee die ging opspelen had ik ook niet echt, bij mij verdween het vrij snel.

Wat ik wel herken is de bloedende neus. Dat heb ik wel echt veel gehad. Dat is ook het enige waar ik nu nog steeds regelmatig last van heb..
Je kan je neus ook insmeren met vasaline (mbv een wattestaafje), mocht je er echt last van hebben.

-verder een andere vraag: op zaterdag naar de dokter??-

@ Daantje_0705
Wat ik vaak gebruikte waren babyproducten voor in mijn gezicht (zalf voor schale wangetjes ofzo), ook waste ik mijn haren toen met babyshampoo omdat mijn hoofdhuis zo droog was.
Daarnaast mijn neus was echt kapot, daar smeerde ik vasaline in. Dat kan je trouwens ook goed op je lippen smeren.

Verder als je echt fijne handcreme wil hebben moet je iets van lanettecreme of cetomacrogol gebruiken. Officieel is dit overigens geen handcreme maar wordt oa gebruikt om doorligplekken tegen te gaan (klinkt allemaal wat heftig).
Op mijn stage (in de verpleging) werd deze zalf als handencreme meegegevan aan personeel omdat je in de verpleging vaak de handen wast en deze dus droog worden; omdat deze creme zo fijn was.
Maar ja dit is wel zalf die je alleen bij de apotheek kan krijgen en volgens mij heb je er zelfs een recept voor nodig (maar dat weet ik eigenlijk niet heel erg zeker).

Anders kan je s'nachts bijvoorbeeld vasaline op je handen doen (alleen nadeel vind ik dat je hele bed daar vettig wordt!)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 08:42
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-03-2006 @ 23:29 :

-verder een andere vraag: op zaterdag naar de dokter??-

Jah!

Welkom in België: het land van doktersbezoekjes 6 dagen op 7 dagen tegen 19,50 EUR waarvan je rond de 75% krijgt terug betaald!
Zelfs voor Roa betaal ik maar 10 EUR en daar krijgen we ook 85% van terug
Oud 27-03-2006, 19:24
Apomes
Apomes is offline
Dosis verhoogd naar 1 gram per kilo dus zit nu aan 60 mg per dag.

Bloedresultaten waren perfect!

Mijn huid begint meer en meer uit te drogen, mijn lippen waren al heel kapot en als ik mijn neus moet sneuten komt er bloed uit!
Ook heb ik brandwonden gekregen op mijn neus, nochtans niet in de zon gezeten!

2 vraagjes:

Die neveneffecten: Worden die alsmaar feller en feller of is er bv na 2 maanden een piekmoment? Kan het ook zijn dat je de ene dag extreem droge lippen hebt en de andere dag minder? Ik heb altijd maar schrik dat het medicijn niet goed pakt als mijn neveneffecten een dagje minder zijn .

Als ik een puist heb duurt het keilang voor die weggaat, eerst wordt die rood en voel die keipijnlijk en vol aan! Daarna wordt die rood en komt er een korst op maar hij blijft 'vol' zitten.
Pas na een week ofzo is die weg maar blijft de korst en gaat die schilferen etc...normaal?
Oud 27-03-2006, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft eigenlijk zes maanden lang bijwerkingen gehad maar wel steeds andere. In het begin vooral droge huid, lippen, slijmvliezen, etc, later ook bloedneuzen en veel spierpijn en op het eind ook echt dat de huid van zijn handen en vingers zomaar barstte. Heel verschillend dus.

Dat van die puisten had hij ook een beetje. Hij heeft een jaar lang ofzo een enorme puist gehad en die is uiteindelijk weggegaan.
Oud 28-03-2006, 11:06
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-03-2006 @ 19:16 :
Nou ik vond het wel echt een topmedicijn! Heeft mij veel geholpen. En natuurlijk heb je littekens... maar daar is dit medicijn ook niet voor. Het is om de actieve puistjes weg te halen, niet om je gezicht meteen punt gaaf te maken!

En migraine ervan... ik vraag me af of dat hiervan komen kan.
Nou, toen ik begon met roaccutane kreeg ik alleen maar meer ontstekingen en zwelde mijn gezicht op. Daarvoor kreeg ik er prednison naast, en dat kalmeerde het weer een beetje.

Op een gegeven moment kreeg ik er een nare migraine naast, blijkbaar van de combi.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:00
J-Joris
J-Joris is offline
Hee,,

Ik volg al een tijdje dit forum en het verouderde. Ik ben 16 jaar en heb al sinds mijn twaalde steeds meer last gekregen van acné, eerst waren het onschuldige puistjes maar het werden er steeds meer, en het formaat van hen nam ook toe. Ik heb het alleen in mijn gezicht, voor de rest ben ik clean. Eerst heb ik natuurlijk alle zalfjes etc geprobeerd maar dit werkte voor geen meter, daarna bezoek aan de huisarts. Toen kreeg ik een vorm van antibiotica voor geschreven. Na twee maand dit gebruikt te hebben hielp dit ook niks. Hierna ben ik overgestapt op Phytobiodermie, een alternatieve geneeswijze. Dit houdt ongeveer in dat je lymfedrainage door middel van zuignapjes krijgt en dat je huid grondig wordt gereinigd en gemasseerd voor de bloeddoorstroming. Om eerlijkk te zijn was dit relaxend en fijn. Maar de Acné bleef waar die was. Na twee maand dit gedaan te hebben was ik het zat. Ik ben naar de dermatoloog gegaan en die schreef mij roaccutane voor. IK had er al veel over gelezen en was bereid om dit te gebruiken. Ik zit op 2 x 20mg per dag. Ik ben nu ongeveer een maand bezig en wat ik merk is dat mijn huid droger wordt. Mijn lippen beginnen langzaam te schilveren en kapot te gaan (nog niet drastisch hoor) Ik had op een gegeven monet uitslag op mijn handen die weer is weggetrokken maar nu zaijn het dorge plekken op de huid geworden. Wat ik ook merk is dat ik de spieren geod voel in mijn benen (soort van lichte spierpijn of zo ) De acné zelf is naar mijn idee rusitger. Zeker nog niet weg of zo maar dat kan ook niet. Ik moet vijf maand lang aan deze medicatie. Ik moet over twee weken bloed laten prikken en naar mijn idee kan mijn dosering naar 60mg per dag verhoogd worden. Je hoort trouwens ook over hele erge bijwerkingen van dit middel maar daar merk ik (nog) niks van. Je moet je hierdoor niet laten afschrikken. Wat ik trouwens ook merk is dat de T-zone van mijn gezicht niet meer vettig is, wat eerst wel atijd was. Als je er met je vingers over heen ging had je een vettige glimmende laag op je handen. Ik geebruik ook benzylperioxide om het proces te versnellen, *groot nadeel is dat je huid rood wordt * we vroegen al een paar mensen => heb je het warm? ben je verbrand? .. Maar goed ik leg het mensen gewopon uit,. ik bedoel ik schaam me er echt niet voor! Waarom zou ik? Ik schaam me voor mijn acné mensen mogen juist weten dat ik er iets aan doe!!! ,, en ik heb alleen maar goed reacties gehad van, ik hoop dat het gaat werken etc etc. Ik heb me zelf voorgenomen om me neit door tegenslagen uit het veld te laten slaan en gewoon door te gaan . Er bestaan zo veel anderen dingen ion het leven dan alleen acné (A) (A) ik snap natuurlijk als geen ander dat acne het moelijk maakt om van veel andere dingen te kunnen genieten. Ik gebruik trouwens ook geen alchol tijdens de kuur!! Kans iop leveraantasting en kans op acne-uitbraken en daar zit ik niet op te wachten! Gebruik ook geen chocola en varkensvlees. Ik heb ook een maand of drie een speciaal voedingspatrooon gehad, zonder vetten en suikers en zo. Maar dit hielp echt niks!..
Maar nogmaals laat je leven niet verpesten door je acné,, er zijn zo veel andere dingen waar van je kan genieten. En als er mensen zijn die lullige opmerkingen er over maken denk ik maar van tsjah ik heb acne en jij hebt een sociale stoornis! ..
Mail me rustig,, erover praten kan opluchten *spreekt uit ervaring* want met acné rond lopen is NIET leuk,,

Groetjes J.,, *voor degenen dit dit middel al gebruiken => mocht je geen resultaat zien ga wel door het kan langere tijd duren voordat het echt gaat werken, heb mensen gesproken die dit middel hebben gebruikt*
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 09:21
Apomes
Apomes is offline
je gaat op dosisverhoging? dan kan het wel gebeuren dat je acne gaat uibreken!

ik zit nu aan 6 weken en echt waauw! mijn voorhoofd is sinds de eerste keer droog en schilferig! heb wel veel last van schilferiung, uitslag, kapotte lippen etc.

goed insmeren is de boodschap!
je kan omega 3 gebruiken tegen de cspierpijn...helpt!
Ook zal je merken je lichaam minder snel geneest en rode plekken krijgt ==> vitamine E inslikken & vitamine E olie of 100% aloe vera gel smeren (geneest sneller, zonder uitbraak)
met de benz. zou ik stoppen want je gaat echt extreem beginnen te schilferen, ik deed het en ik kreeg mijn mond niet meer open en lachen deed pijn van de droogte zelfs met Moisterizer!

foto van week 6:

hier zie jet niet zo goed, maar mijn mondhoeken waren compleet vernield! maar heb speciale zalf gekregen en nu ist al veel beter!
Oud 14-04-2006, 15:45
J-Joris
J-Joris is offline
Hee,,

Ja ik hoop wel dat mij dosis verhoogd gaat worden eigenlijk ,,,

En er is kans op een uitbraak van de acne? ... Dat is toch de eerste weken zo van de kuur? ... Ik ben nu een kleine maand bezig... Maar wat versta jij onder een uitbraak? .. Ik bedoel een paar puistjes er bij of je hele kop weer onder met van die rode pijnlijke bulten? .. En de benzylperioxide blijf ik dnek ik wel gebruiken *-) ,, ik smeerhetniet op mijn mondhoeken..
Want deze benzylperioxide droogt de puisten wel sneller uit, waardoor er sneller een korstje ontstaat => snellere genezing...
Ow nog een vraagje,, ik wordt veel sneller rood komt dit alleen door de roaccutane of heeft de benzylperioxide hier ook invloed op? ..
Nou ja ik kijk er wle naar uit om mijn dosis verhoogd te krijgen, ik bedoel daan ben je er sneller van af.. de bijwerkingen bij mij zijn haast niks,, alleen droge lippen en schilferige huid en beetje spierpijn maar goed onthoud wel dat iedereen er anders op reageert!..

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 23:44
Apomes
Apomes is offline
Door de dosisverhoging gaat je lichaam een extra boost krijgen van de Vitamine A, wat gaat zorgen dat je meer uitdroogt! Hierdoor gaan je klieren denken 'shit, we drogen nog meer uit, laten we wat meer talg produceren' ==> acne uitbraak!

Paar puistjes of heel gezicht vol hangt gewoon af van persoon tot persoon.

Dat je zo rood wordt zal komen door de combinatie, maar ik ken verschillende mensen die enorm snel blozen en dan knalrood worden sinds ze ROA gebruiken, het zal dus voornamelijk van de ROA zijn!

En idd heb mijn dosis ook verhoogd ==> fellere bijwerkingen, maar sneller vanaf !
Oud 15-04-2006, 08:21
J-Joris
J-Joris is offline
Hee,,

Kijk dat klinkt gelukkig positief,,

Wat ik me afvroeg he.. waar heb jij je acné voor al zitten of waar heeft het gezeten? .. want als ik die foto zie nou dan vind ik dat je niks te klagen mag hebben vergeleken met mezelf en anderen. Bij mij zit het ook alleen in mijn gezicht hoe zit dat bij jou?...

Groeten J.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 10:56
Apomes
Apomes is offline
Ik heb vooral acne op mijn voorhoofd vandaar dat ik mijn haar ook zo heb!
Ik weet dat er mensen zijn ide veel ergere acne hebben, en dat ik maar een paar puisten ofzo had/heb.

Mijn probleem is niet de puisten maar de cysten die ik kreeg op mijn voorhoofd (grote rode bulten waar alleen vocht uitkomt) en aangezien ik ALLES al had geprobeerd ben ik gewoon aan de ROA gegaan omdat ik er nu eenmaal vanaf wil gaan. Ook had ik veel last van zwarte punten op mijn neus.

wat ik allemaal heb geprobeerd?
- Mino antibiotica
- Tetraylysal antbibiotica
- Differin
- Al die producten van Vichy, Avene, ...
- benzac crčme
- fruitzuur peelings
- Microdermasbraise
- Chemische peelings
- Laser

Ondanks alles bleef ik er last van hebben, dus ik heb ze niet fel maar ik heb ze wel hardnekkig! Ofwel hielpen die producten/medicijnen voor even ofwel gewoon niet.
Het heeft niet gezorgd voor minder acne/cysten, het heeft er wel voor gezorgd dat mijn huid heel egaal is, zonder open porien etc.
Oud 16-04-2006, 11:26
J-Joris
J-Joris is offline
Ik heb het dus juist niet in mijn T-zone,, het gaat echt over mijn wangen.. JE kan gewoon een lijn zien lopen waar de acne wel zit en waar niet. Precies zo'n lijn die van mijn jukbeenderen langs mijn neus loopt en doorloopt langs mijn mond heen en uitloopt langs mijn kin. Wat ik me dus ook af vraag hoe groot is de kans dat je met grote littekens blijft rondlopen? IK kan me niet voorstellen wanneer iemand last heeft van ernstige acne dat die door de ROA een glad egaal huidje krijgt ... Hoe lang duurde het eigenlijk bij jullie voordat jullie van jezelf vonden dat de Roa een positief effect had want ik heb zelf zoiets bij een kleine verandering dat ik die geen eens op merk... Ow nog een vraag.. is het verstandig om aan het ebgin van de kuur een kleine zonnebankkuur tye gaan doen aangezien ik een beschermlaagje wil hebben voordat de zon straks echt goed gaat schijnen.. nu is mijn huid nog aardig dik dus.. (gebruik het een maand)

Ik hoor het wel

Groeten J.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 21:44
Verwijderd
@ Apomes: zoals al gezegd ik vind jouw huid er ook niet echt slecht uitzien. Maar ja wat je zegt, het zit vooral op je hoofd. Weet je dat je haar zo dragen waarschijnlijk wel weer een negatieve invloed heeft op je puistjes? Ik bedoel er hangt toch iets (vettigs) overheen. Maar ja snap ook wel weer dat je het zo wat minder zichtbaar wil laten wezen.

@ J-Joris: ik heb nooit een echte uitbraak gehad hoor toen ik roaccutane slikte, terwijl ik een vrij hoge dossis had.
Verder zou ik even met de arts overleggen of het wel slim voor je huid is om benzylperioxide gewoon te gerbuiken omdat je huid natuurlijk al wel een ''klap'' krijgt door de roaccutane.

Verder heb ik ook echt erge acnee gehad, in mijn hele gezicht. De puistjes zijn wel echt weg en weggebleven maar het is idd neit zo dat ik nu een puntgaaf, glad gezicht heb. Dat moet je er uiteindelijk ook niet van verwachten. Wel is het zo dat die littekens nog wat lijken te vergroeien, waardoor het wat minder erg is.
En je hebt natuurlijk als redmiddel laserbehandeling of zandstraling etc. mochten de littekens voor jou echt een probleem blijven vormen.

Verder zou ik niet onder de zonnebank gaan aangezien je huid mss wel dik lijkt, maar het medcijn natuurlijk wel al zijn werk aan het doen is. Het is gewoon even oppassen met de zon. Ik heb er nooit echt last van gehad. Smeerde me wel beter in toen ik roaccutane gebruikte, en zorgde dat ik geen uren in de zon ging bakken.
Maar om je huid een beschermlaagje te geven lijkt me wat onzinnig en ik vraag me af of het zo wel werkt.

Ow ja, dat rode hoofd had ik ook altijd. Volgens mij komt dat omdat je huid dunner wordt en je bloedvaten dus gewoon wat beter en sneller door je huid te zien zijn.

1 troost, alles komt goed wanneer je ermee stopt .
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 21:14
J-Joris
J-Joris is offline
Hee,,

Ik dacht laat ik weer eens berichten
Ik zit nu in de 6e week van mijn kuur
Volgende week ga ik bloed laten prikken om mijn lever en nieren te controleren
Ik merk dat mijn lippen opeens minder droog zijn dan in het begin ... is dat normaal? ...
Ik merk aan mijn huis dat hij rustiger wordt, de acne zit er natuurlijk nog wel maar het is wel rustiger. De t-zone is niet meer vettig Dat had ik wel eerst heel erg maar nu niet meer
IK heb nog wel vaak van die dikke knap pukkels waar alleen maar vocht uit komt,, van die lelijke!!!
Maar ja,,, ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat ,, iedereen zegt wel dat dit middel echt helpt!! Maar ik kan me niet echt voorstellen dat het echt helemaal verdwijnt ... wie kan me overtuigen? .. Nou ja ik blijf doorgaan ,, ik doe ook al 6 weken zonder alchol Weet je hoe goed!! .. Ik hoop wel dat mijn dosis verhoogd gaat worden over twee weken wanneer ik weer bij de dermatoloog ben,, de zon komt wer ook weer aan dus een dagelijkse portie zon doet de huid ook goed

Nou ja ik hoor het wel

J.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 23:12
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
J-Joris schreef op 27-04-2006 @ 22:14 :
Hee,,

Ik dacht laat ik weer eens berichten
Ik zit nu in de 6e week van mijn kuur
Volgende week ga ik bloed laten prikken om mijn lever en nieren te controleren
Ik merk dat mijn lippen opeens minder droog zijn dan in het begin ... is dat normaal? ...
Ik merk aan mijn huis dat hij rustiger wordt, de acne zit er natuurlijk nog wel maar het is wel rustiger. De t-zone is niet meer vettig Dat had ik wel eerst heel erg maar nu niet meer
IK heb nog wel vaak van die dikke knap pukkels waar alleen maar vocht uit komt,, van die lelijke!!!
Maar ja,,, ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat ,, iedereen zegt wel dat dit middel echt helpt!! Maar ik kan me niet echt voorstellen dat het echt helemaal verdwijnt ... wie kan me overtuigen? .. Nou ja ik blijf doorgaan ,, ik doe ook al 6 weken zonder alchol Weet je hoe goed!! .. Ik hoop wel dat mijn dosis verhoogd gaat worden over twee weken wanneer ik weer bij de dermatoloog ben,, de zon komt wer ook weer aan dus een dagelijkse portie zon doet de huid ook goed

Nou ja ik hoor het wel

J.
De neveneffecten zijn een echte rollercoaster! Soms heb ik dat je mijn huid gewoon kunt aftrekken, andere momenten is mijn huid gewoon! Net als bij de lippen.
Hangt gewoon allemaal af van de voeding, omgeving, hoevaak je hebt gewassen etc.

Je zegt dat je dosis verhoogd wordt en dat je een goede portie zon wilt?
wel vergeet het maar! Bij een zonnecreme van factor 50+ zal de zon je heus niet meer helpen hoor.
Hoe hoger de dosis hoe sneller je verbrand wordt! ik heb nu 80 mg wat overeenkomt met 1,23 mg per kilo! 5 minuten zonder bescherming in de zon en ik heb brandwondes!
Dus insmeren met een factor 50 is wel de must!
Oud 07-05-2006, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 28-04-2006 @ 00:12 :
Je zegt dat je dosis verhoogd wordt en dat je een goede portie zon wilt?
wel vergeet het maar! Bij een zonnecreme van factor 50+ zal de zon je heus niet meer helpen hoor.
Hoe hoger de dosis hoe sneller je verbrand wordt! ik heb nu 80 mg wat overeenkomt met 1,23 mg per kilo! 5 minuten zonder bescherming in de zon en ik heb brandwondes!
Dus insmeren met een factor 50 is wel de must!
Je moet natuurlijk wel opletten met de zon, maar eigenlijk heb ik er nooit zo'n last van gehad. Ik smeerde me dan wel altijd in met zonnebrand, maar dan factor 20 ofzo. Ging prima hoor! Natuurlijk was ik wel iets voorzichtiger met de zon dan dat ik nu ben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:59
Apomes
Apomes is offline
Ik was deze week in Italië, met heel goed weer!
Mijn armen zijn nu aan het pellen als zot en mijn nek ziet knalrood .

Ik zit nu aan 65 mg/kilo en ik heb totaal geen acne of whatever! Zelfs neit in vergrootspiegels! Ik ben 200% clean en dat is zo leuk! Ik heb wel wat brandwondes in mijn gezicht van te krabben en eeen paar rode plekjes maar die zijn goed aan het verdwijnen! Hopelijk krijg ik geen opstoot meer!

Als ik zo blijf dan aanbid ik ROA en raad ik het iedereen aan, ondanks de neveneffecten!

neveneffecten op dit moment:

- nja de brandwondes
- zeer droge slijmvliezen in neus (Nivea creme)
- Als ik aan het werken ben krijg ik zeer snel blaren die heel traag weggaan (heb nog steeds een blaar van 2 weken geleden)
- droge/schilferige lippen
- zeer vermoeiend, zelfs een uur nadat ik pas ben opgestaan zou ik terug mijn bed in kunnen kruipen
- zeer droge ogen (oogdruppels)
Oud 21-05-2006, 11:06
Carl2
Carl2 is offline
hey allemaal.. Ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig met Roaccutane..

Ik heb nu echt een hele schrale plek onder mn lip.. En ik krijg het maar niet weg.. ook m'n mond hoeken scheuren steeds weer open.. AU! Mn derma zei ook dat ik puistjes absoluut niet mocht uitknijpen maar ik ga niet met van die witte stippe lope hur..

Weet iemand of littekens van eerdere puistjes ook weggaan op den duur?

Groetjes!
Oud 21-05-2006, 11:08
Carl2
Carl2 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 07-05-2006 @ 17:59 :
Ik was deze week in Italië, met heel goed weer!
Mijn armen zijn nu aan het pellen als zot en mijn nek ziet knalrood .

Ik zit nu aan 65 mg/kilo en ik heb totaal geen acne of whatever! Zelfs neit in vergrootspiegels! Ik ben 200% clean en dat is zo leuk! Ik heb wel wat brandwondes in mijn gezicht van te krabben en eeen paar rode plekjes maar die zijn goed aan het verdwijnen! Hopelijk krijg ik geen opstoot meer!

Als ik zo blijf dan aanbid ik ROA en raad ik het iedereen aan, ondanks de neveneffecten!

neveneffecten op dit moment:

- nja de brandwondes
- zeer droge slijmvliezen in neus (Nivea creme)
- Als ik aan het werken ben krijg ik zeer snel blaren die heel traag weggaan (heb nog steeds een blaar van 2 weken geleden)
- droge/schilferige lippen
- zeer vermoeiend, zelfs een uur nadat ik pas ben opgestaan zou ik terug mijn bed in kunnen kruipen
- zeer droge ogen (oogdruppels)
\

Apomes,

Ik ga deze zomer van 9 juli tot 13 augustus, 2 weken naar Italie, en daarna 2 weken naar Frankrijk.. Ik heb al factor 30 ingeslagen maar wat is jou tip! Ik heb ook zo het idee als je een hele lichte huid hebt dat je dan eerder verbrand.. ik verbrand over het algemeen helemaal nooit.. Kan dat helpen?

Groetjes
Oud 21-05-2006, 16:03
Apomes
Apomes is offline
Wel de derma zei dat ik ik int vervolg Factor 100 moest gebruiken

Factor 100, geen creme wel Emulsie van Avčne

Kleine update

Zit nu aan 83 mg per kilo!

Heb een dikke twee weken geen enkel puistje gehad! Vandaag heb ik er een kleintje maar ze is al bijna weg!

Dus JEUJJJJ

Neveneffecten:

Lippen die openliggen dat ze pijn doen
Bijna dagelijks neusbloedingen (neuszalf op voorschrift gekregen)
Brandwonden
Schilderigheid
Jeuk
Droge ogen
Mijn handen die helemaal kapot zijn en schilferen
Geen nagelriemen
Spierpijn
Vermoeidheid
Grote open poriën
Huid die spontaan kapot springt , in de zin van: kijk opeens heb ik een grote krets op mijn armen of benen ofzo

Laatste bloedcontrole: Leverafwijking en verhoogde cholesterol.

Nog ROA nemen tot 20 juni (1,23 mg per kilo = 80 mg per dag)

Maar toch, ik blijf het een topproduct vinden tot dusver!

Maar het blijft ongelofelijk raar om geen acne meer te hebben op mijn voorhoofd! Ik blijf constant wrijven over mijn voorhoofd om te voelen of ik er toch maar geen puistje heb...Echt raar!
Oud 23-05-2006, 17:46
Carl2
Carl2 is offline
Pff.. ik word gek van de uitslag op mn nek het jeukt zo erg.. Ik heb nou sudocreme, dat verkoelt wel.. Maar ik ben benieuwd hoe dat op vakantie zal gaan..

Hoe gaat 't met jullie?
Oud 20-07-2006, 12:28
Lyne
Lyne is offline
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, heb al sinds mijn 13e last van acne, ging van kwaad naar erger. Eigenlijk heb ik al langer last van ineens grote bulten, maar pas vanaf mijn 13e ongeveer echt puistjes, het is nooit minder geworden. Ik ben nu bijna 18 en ben het zo zat. Ik heb benzylperoxide geprobeerd, en een soort rollerspul voor op je gezicht, ben nu 3 maanden aan de Diane maar t helpt gewoon niet. Vandaag een verwijzing naar de dermatoloog gekregen, maar de huisarts heeft al gelijk op dat verwijsformulier geschreven dat ze denkt dat ik Roaccutane nodig heb.

Ik ben eigenlijk een beetje bang om dit te gaan gebruiken, of is die angst ongegrond? Ik heb zoveel verhalen gelezen, op internet en hier op t forum en ik ben echt bang dat organen (lever) aangetast gaat worden en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou niet al te bang worden hoor. Als je echt roaccutane voorgeschreven krijgt wordt regelmatig je bloed gecontroleerd om te kijken of het echt nog wel goed gaat met je lever enzo en als het niet goed gaat moet je minderen of stoppen. Je bent niet de enige die oplet of je organen nog wel goed werken, dat doet je arts met jou mee
Oud 20-07-2006, 14:02
Lyne
Lyne is offline
Pff ik weet t allemaal niet meer, lijkt me best scary. Hoe lang heb jij t gebruikt.

Plus: ik kan niet tegen bloed Wordt lekker bloedprikken..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 20-07-2006 @ 15:02 :
Pff ik weet t allemaal niet meer, lijkt me best scary. Hoe lang heb jij t gebruikt.

Plus: ik kan niet tegen bloed Wordt lekker bloedprikken..
Ik heb het zelf niet gebruikt maar mijn vriend wel zes maanden waarin ik hem behoorlijk heb zien afzien Ik weet er dus wel een en ander vanaf maar ben geen ervaringsdeskundige

Tis wel veel bloedprikken ja
Oud 21-07-2006, 15:30
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Lyne schreef op 20-07-2006 @ 13:28 :
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, heb al sinds mijn 13e last van acne, ging van kwaad naar erger. Eigenlijk heb ik al langer last van ineens grote bulten, maar pas vanaf mijn 13e ongeveer echt puistjes, het is nooit minder geworden. Ik ben nu bijna 18 en ben het zo zat. Ik heb benzylperoxide geprobeerd, en een soort rollerspul voor op je gezicht, ben nu 3 maanden aan de Diane maar t helpt gewoon niet. Vandaag een verwijzing naar de dermatoloog gekregen, maar de huisarts heeft al gelijk op dat verwijsformulier geschreven dat ze denkt dat ik Roaccutane nodig heb.

Ik ben eigenlijk een beetje bang om dit te gaan gebruiken, of is die angst ongegrond? Ik heb zoveel verhalen gelezen, op internet en hier op t forum en ik ben echt bang dat organen (lever) aangetast gaat worden en dat soort dingen.
De verhalen lopen nogal uiteen, dus ik kan niet zeggen dat het een goed middel is.

Persoonlijk heb ik er hele goeie ervaring mee. In de 4 maanden durende kuur heb ik volgens mij 2 keer bloed laten prikken, t was zo gedaan.

De sterkte van de kuur hangt af van je lichaamsgewicht en de ernst van de acné, dus je zal nooit te veel krijgen. Je mag absoluut niet zwanger raken, dus daar zullen ze je op gaan controleren. Bovendien moet je uitkijken met UV-licht, waarschijnlijk wordt dat moeilijk in deze zonnige periode.

Wees niet bang voor je lever/organen; die lopen weinig risico.

De ophef over een afgeleide van vitamine A is echt opmerkelijk
Oud 21-07-2006, 18:56
Jules
Jules is offline
Hoe erg was jullie acné toen jullie besloten met Roa te beginnen? Ik ben nu 21, heb langer dan 10 jaar acné, soms erg soms niet zo erg, ik ben het nu zat en heb een afspraak voor maandag staan, en ben bang dat mn arts zegt dat ik me niet zo aan moet stellen. Maar ik wil er god* gewoon af
Oud 21-07-2006, 19:31
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Jules schreef op 21-07-2006 @ 19:56 :
Hoe erg was jullie acné toen jullie besloten met Roa te beginnen? Ik ben nu 21, heb langer dan 10 jaar acné, soms erg soms niet zo erg, ik ben het nu zat en heb een afspraak voor maandag staan, en ben bang dat mn arts zegt dat ik me niet zo aan moet stellen. Maar ik wil er god* gewoon af
Ik dacht altijd dat ándere mensen zich aanstelden als ze er wat van zeiden.

Ik dacht in eerste instantie "het is een periode, het gaat wel over". Naderhand een aantal middeltjes geprobeerd en op aandringen van m'n moeder toch maar naar de huisarts gegaan.

Die heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar de dermatoloog, die zei "oh, dat wordt een Roaccutane kuurtje". Bij z'n notities stond "20 mg Roa (...) ernstige acné. Tóen begon ik het pas erg te vinden.

Hoe eerder je er vanaf bent hoe beter
Oud 22-07-2006, 15:57
Jules
Jules is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 21-07-2006 @ 20:31 :
Ik dacht altijd dat ándere mensen zich aanstelden als ze er wat van zeiden.

Hoe eerder je er vanaf bent hoe beter
Ik heb het er nooit heel moeilijk mee gehad hoor.. vond het wel een beetje storend, en ik vind 1 acné-jubileum wel genoeg
Oud 22-07-2006, 16:46
Apomes
Apomes is offline
Ben nu een maand van de ROA af en nog steeds geen pukkeltje gekregen! Ook de zon valt wel mee! (wel meer sproeten)
MAAR
Na 2 weken voelde mijn oog geiriteerd aan (dacht gewoon droogte door de ROA en zon)
Vorige week raakte die rood
Vandaag naar spoed moeten gaan omdat het een cyste is in mijn oog die ontstoken was. Dat als gevolg van de ROA omdat mijn talgklieren terug in gang waren geschoten en er wss een schilfertje in zon klier is beland waardoor de bacterien zich begonnen op te hopen en tadaaaaaa!

Ondanks die 4 helse maanden die ik heb beleefd met ROA raad ik het iedereen aan!

Regels voor berichten