Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind dus dat je zo'n dag juist mooi moet maken ![]() ![]() ![]() een verjaardag vier je toch ook goed? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
tering kheb die hele bijbel gelezen ![]() nou wat een toevoeging aan me algemene ontwikkeling... ![]() Als ik later voor God/peterus(hoe schrijf je die klotenaam?) zn deurtje sta kijkt die echt wel of ik geen vervelende dingen gedaan heb en of ik goed geweest ben voor de mensen om me heen. Een zwaargelovige verkrachter die netjes met iemand van hetzelfde geloof is getrouwd mag naar jouw inzicht zeker door? ![]() edit: ik las 'ongelovigen' maar ik neem ook aan dat je dat bedoelde Nanahara?
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 21:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar je zei gelovigen, dus.
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 21:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toch wel handig, niks geloven. Dan zit je tenminste niet met dit soort vragen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee dankje, ik denk liever voor mijzelf. Er is zoveel wat ik wel kan gaan lopen geloven. Ik noemde al de kaboutertjes, de paashaas, wat dacht je van Brahma, Krishna, Boeddha en de rest van het spul? De watergoden? Voorouders? Waarom zou dat NIET waar zijn, en God wel? He, er kan maar een geloof gelijk hebben. En dat is nou precies de reden dat ik ze geen van allen geloof. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De drie grote westerse monotheistische godsdiensten zijn variaties op een thema, hebben ook veel dingen gemeenschappelijk.(jodendom, christendom en islam, vandaar datr die elkaar om het hardst bestrijden, waarschijnlijk) Maar de rest? Is duidelijk heel erg vreselijk anders. Zeker de polytheisten, de pantheisten, de vooroudervereerders of de natuurgodsdiensten. Nope, niet allemaal dezelfde god. Allemaal dwaalleren. Maar hoopgevend en zingevend in verwarrende tijden. Mijn zegen hebben ze, als ik maar niet hoef. Maar wat ik probeer te zeggen is dat een gelovige en een ongelovige zo ttaal verschillend zijn in hun kijk op de wereld, dat dat eeuwig een strijdpunt blijft. Als de één echt devoot gelooft en de ander echt niet. Als je alleen in naam gelovig bent, enm het verder eigenlijk wel gelooft, om het zo maar eens uit te drukken, ach, dan is het lollige poppenkast en een nuttige zondagochtendbesteding. Maar de echte gelovers gaan bekeren, daar kunnen ze niets aan doen, want zij hebben immers het licht gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kan je trouwens niet zeggen van de naam 'wetenschap' waarin impliciet gesuggereerd wordt dat het gaat over dingen die we zeker kunnen weten, terwijl het toch enkel maar waarschijnlijkheidstheorieën zijn. Het bestempelen van mensen met andere ideeën waar je het zelf niet mee eens bent en die te zich baseren op niet-falsificeerbare ideeën als dom is een beetje bekrompen imho. Atheïst schrijf je btw met een trema op de i.
||
![]() |
Citaat:
(2') Doe dat ![]() (3') Meisje dat jij getraumatiseerd bent over dat kabourtjes en de paashaas nep zijn, moet je voor bij je ouders wezen ![]() Kies wat je wit meisje ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Domme mensen heb je overal. Zo heb je ook mensen die in de evolutietheorie geloven en dus het woordje theorie erachter vergeten, welk punt je hiermee probeert te maken is me niet echt duidelijk. Bovendien had ik helemaal niets gezegd over wetenschap. Ik bestempel gelovigen niet als dom omdat ze andere ideeen hebben, ik bestempel ze als dom omdat ze 100% zeker weten dat hun ideeen kloppen zonder dat ze hier bewijzen voor hebben. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het over anderen in hun waarde laten. Ik heb het over wat ik al voor mezelf weet. en jij vind het stompzinnig? Kanonnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ge·lo·ven1 (onov.ww.) 1 er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat 2 gelovig zijn ge·lo·ven2 (ov.ww.) 1 vertrouwen stellen in 2 (iets) op gezag van een ander als waar beschouwen => aannemen, geloof hechten aan iets 3 menen, aannemen => vermoeden ge·lo·ven in (ww.) 1 vast vertrouwen op Geloven hoeft dus niet per definitie een 'zeker weten' te zijn. Ik kan me goed vinden in de laatste betekenis. Ik geloof in God, ik neem aan dat hij bestaat, terwijl hij natuurlijk ook goed niet zou kunnen bestaan, en ik heb een vast vertrouwen in Hem. Ik denk er vaak genoeg over na> wat nou als hij niet zou bestaan, zou ik dan later met terugwerkende kracht al mijn geloofsjaren teniet willen doen? Nee, dat zou ik niet. Ik ben blij met mijn leven en met mijn geloof, en dan zou ik liever een aantal jaren in een vals geloof blijven geloven. Ik zie niet wat daar mis mee is. "Ignorance is a blessing!" (Jean Jac Rousseau als ik me niet vergissen) Maar zodra je inderdaad 100% zeker zegt te weten dat God bestaat en geen enkel tegen'bewijs' kan dulden, dan ben je ook niet meer realistisch bezig (gewaagd standpunt voor een christen ![]() Ik snap ook niet echt meer wat ik wilde zeggen, kan er nu geen touw meer aan vast knopen ![]() ![]() Waarschijnlijk iets als> je moet mensen niet als dom bestempelen omdat ze in dingen geloven die objectief alle schijn tegen hebben. Geloof is nu eenmaal iets raars. Als je een persoonlijk contact met God gehad hebt (laten we even in het midden of dat werkelijk zo het geval is, of gewoon een 'figment of your imagination') dan is dat een bevestiging voor jouw geloof (tuurlijk is het dan ook zo dat als je maar hard genoeg in iets gelooft, je ook de bevestiging altijd zal krijgen, dat maakt de zaak voor christenen juist zo moeilijk om te laten zien dat ze een écht contact hebben). Geloven is iets heel moeilijks, in mijn ogen zeker niet een simpele uitweg vandaag de dag met de wetenschappelijke schijn tegen. (verder heb ik hierover nog een heel stuk in een ander topic gepost (bij religie over ongelovigen vs. gelovigen ofzo) dus wou ik het hier maar even bij laten) Dat stukje over wetenschap was even een stukje zinloos gewauwel ![]() ![]() Als toevoeging wil ik nog even vermelden dat het wel lastig is als christen om je geloof te verklaren, of antwoorden te geven op de aloude clichématige vragen, die nou eenmaal té moeilijk zijn om te beantwoorden, en waardoor veel mensen zich er maar van af maken met> het staat zo in de bijbel, het is gewoon zo, omdat God het zegt, of wat dan ook. Ik heb respect voor die atheïsten die zich even atheïst af kunnen zetten en zich kunnen verplaatsen in een christen en op zo'n manier proberen te snappen hoe christenen denken, en waarom. Je hebt natuurlijk altijd uitersten qua strengheid (van leer of wat dan ook) van christenen, maar ook bij atheïsten. Het is echter niet een zwart-wit discussie, zij tegen hem. Ik denk dat er toch wel raakvlakken zijn tussen christenen (of andere gelovigen) en atheïsten, waarnaartoe beide groeperingen zich kunnen 'verlagen' om zodoende op een goede manier (zonder wederzijdse aanvallen) met elkaar in discussie te gaan. Of is dit nu weer een té perfect beeld van de werkelijkheid? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Verloochen jezelf ook niet, laat je niet dingen aansmeren waar je liever niet aan wil (geloof ofzo). Succes met het gesprek. Ik hoop dat je na afloop nog wat erover laat horen! toi toi toi
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij laat nou goed zien waarom ik nooit een vriendinnetje zou willen hebben dat erg gelovig is. Plaat voor de kop, en niet mee te praten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() De 'kerk' heeft altijd z'n uiterste best gedaan de voortgang van de wetenschap tegen te werken omdat de wetenschap de grootste vijand van de kerk is. Dingen waar mensen vroeger bang voor waren zijn verklaard, en geen bedreiging meer. Infectieziekten zoals de pest zijn uitgeroeid, en in plaats van de bidden voor je zieke kind brengen we haar naar een ziekenhuis waar ze weer beter gemaakt wordt, door de wetenschap. Misschien vind jij dit maar 'waarschijnlijkheidstheorieen', maar een longontsteking behandelen we tegenwoordig toch echt met antibiotica in plaats van met gebeden, en het is een stuk 'waarschijnlijker' dat een kind zo iets overleefd, dankzei de wetenschap dus. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() kbedoel religie hoeft geen echt probleem te zijn, als beide mensen instaat zijn om niet alleen te respecteren maar ook in de andere te kunnen inleven. verder ben je een zeikerd (8) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|