Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2002, 20:33
miep
miep is offline
ga dan toch niet op de weegschaal staan joh.
ik ga bijna dood van de jaloezie hier
"godver ik ben 4 kilo verloren??"
ik ben benieuwd hoeveel ik morgen weeg.
ben in ieder geval niet 4 kilo afgevallen
Oud 31-05-2002, 20:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Ik heb deze week de weer de neiging veel te gaan eten. Bleh. Dan zit je de hele dag alleen thuis, en moet je eigenlijk leren, en daar heb je geen zin in. . en dan heb je veel meer behoefte om te eten dan als je druk met iets leuks bezig bent. Nouja.... bijna vakantie. (...)
ERG herkenbaar
Oud 01-06-2002, 10:04
aquafemme
aquafemme is offline
hai lieverdjes,

sorry dat ik weinig heb gepost.. maar dat komt doordat ik nu bewust bezig ben met eten... en als ik hier in deze topic kom bang ben weer helemaal om te keren, en ook weer een dieet te pakken.

maar Leonoor, en Bubbeltjes die spraken over me, en ik ben blij dat jullie het kunnen begrijpen en er ook respect voor hebben... Dat zullen vast wel meer mensen hebben in deze topic...
Want een beetje steun en begrip dat heb ik wel nodig. Want in onze maatschappij zijn er maar weinig mensen die op deze manier 'bewust afvallen'.

Ik heb al 4 weken niet meer op de wegschaal gestaan.... En ik moet het nu gewoon hebben van mijn uiterlijk en hoe mijn broeken zitten. Ik heb afgelopen woensdag weer een geprek met de dietiste gehad. Was een heel goed geprek, en ze heeft me weer het één en ander uitgelegt. Je moet je voorstellen, dat je heel bewust moet eten... en dat lukt mij ook niet iedere dag. Gisteren voelde ik me rot, en dan merk je dat je emotioneel eet. Je vreet je emotie weg.. en dat is het slechtste wat je kunt doen eigenlijk. In drukke periodes en met werk/school etc is het soms niet gemakkelijk om te eten wanneer je trek hebt.. omdat je geen pauze ofzo hebt.

Ik heb nu een boek van haar geleent, en daar staat van alles in over hoe je het jojo-effect creeert.... Als je een brood dieet volgt of één ander dieet... straf je je lichaam, met voedsel die je eigenlijk niet lekker vindt. Je valt af...... maar als je weer normaal gaat eten, dan kom je kilo's aan en dan krijg je vreetbuien en dan gaat je lichaam jou geest beheersen.. Hij moest eerst zonder vele bouwstoffen, vitaminen, mineralen etc. en dan mag het wel weer.....

maar goed, ik ben nog niet afgevallen, en dat is niet echt motiverend.... maar ik mag van geluk spreken, dat ik hiermee begonnen ben... want ik wil later niet op mijn 40ste als een overgewichte vrouw rondlopen, die haar hele leve lang niks anders heeft gedaan dan problemen en met haar eet gedrag....

Ik vindt het vreselijk, om te horen, hoeveel mensen er wel niet mee bezig zijn.. en op zo'n jonge leeftijd... je kan je energie beter in iets anders steken dan in alleeen maar eten... soms heb ik het idee dat bij sommige van jullie het eten JULLIE zelf beheerst. Dat je leven om eten draait, van plaats eten om te leven. Want dat is het in feite. Je eet om in leven te blijven... en aangezien wij een overvloed aan eten hebben, moet jij je lichaam voelen wanneer je trek of honger hebt. Maar dat is niet altijd gemakkelijk...

Jezelf dingen verbieden... daar wordt je niet gelukkig van... een handje vol chips kan voor jou al een last wezen of moeilijk zijn...

Ik wil jullie alleen vertellen, want nu voel je soms goed en mooi in je fel zitten, dat het een hele andere kant heeft. Sommige mensen gaan zo ver (anorexia) dat ze zichzelf nooit meer mooi kunnen/zullen vinden....

Ten slotte, dit is niet les lezend bedoeld, maar gewoon om jullie bewust te maken van: waarom jezelf ongelukkig maken?

Bij deze manier van leven, staan nog een aantal dingen die belangrijk zijn.... maar goed... het is al een erg lang verhaal geworden...

succes mensen, dit weekend.

Liefs,

aquafemme- Femke
Oud 01-06-2002, 14:24
GeNeVa
GeNeVa is offline
Ik lees hier dat afvallen wordt gezien als iets ergs, ik vind het zelf helemaal niet erg, maar ik heb dan ook de laatste tijd minder moeite met het een en ander laten staan. Ik kan begrijpen dat anderen er meer moeite mee hebben om iets te laten staan en dan is afvallen ook niet leuk.

Ik probeer ook zo min mogelijk aan eten te denken.. (dan denk je er soms juist alleen maar aan).. maar nu lukt het al aardig!
Oud 01-06-2002, 14:33
miep
miep is offline
Lieve Femke,
Ik ben ontzettend trots op jou, het is niet zomaar wat wat je doet... ze zeggen wel je moet discipline hebben om te "lijnen" maar wat jij doet is ook niet gemakkelijk. Je moet begrijp ik heel goed kunnen aanvoelen waar je nou eigenlijk trek in hebt, en zodra je dan wat op hebt mag je ook niet door vreten, omdat je dan in weze "genoeg" op hebt. En je bent nog niet afgevallen... ik snap dat dat niet echt motiverend werkt, maar dat kan nog komen.. Ik zou het in ieder geval tijd geven. Dit is ook een manier om echt van je zelf te leren houden, denk ik... Misschien hoef je op het eind niet eens meer zo veel af te vallen. (van jezelf)

Ik weeg nogsteeds 69... voorheen was 65 altijd mijn streefgewicht, maar dat is nu 68 Nouja, als ik lichter kan wegen is dat ok, want ik weet dat ik met 68 nogsteeds hier en daar wat vet heb, maar dat maakt niet uit. Ik voel me dan in ieder geval niet zo modder dik. Ik heb het gevoel dat als ik meer dan 68 weeg (niet dat 69 uit maakt dan, maar je moet toch een grens leggen) mijn gezicht ook vooral boller is, en dat vind ik super lelijk. En ik heb foto's van dat ik 68 woog, en daar zie ik er gewoon leuk uit.

Maar nu iets anders... er wordt wel gezegd dat het je zo ongelukkig maakt, dat lijnen, en ja momenteel doet dat dat ook bij mij. Ik ben dé emotioneelste eter ooit en ik heb momenteel veel stress/zorgen dus het is heel moeilijk om dan niet aan eten toe te geven. (2 keer deze week onmogelijk ) Maar ik weet wel dat toen ik vorig jaar een half jaar lang lijnde het me juist ontzettend gelukkig maakte... Ik hoefde geen eens meer snoep, als je 3 maanden geen snoep/koek/chips eet, vind je het vies wanneer je het weer eet! Zoete troep is veeeelste zoet, en van hele vette troep keert je maag om! Ik had toen dus niet behoefte aan "foute" dingen. Ik had alleen behoefte om na m'n bakje sla te gaan fietsen.. Ja ik weet dat ik toen als je het zo bekijkt al fout bezig was, maar ik kreeg alle voedingstoffen nog binnen, en viel gewoon gezond af d.m.v te sporten en het maakte mij super gelukkig! Maarja, aan zoiets komt een end want op een eind hoef je niet meer af te vallen, en hoe ga je dan verder? Dat is eigenlijk nog moeilijker dan. Nouja daarna was het kerst en mocht ik snoepen. (toen kreeg ik wel weer trek , ja na een paar keer iets lekkers is die trek er alweer) en daarna kon ik niet meer stoppen... 8 kg aangekomen en momenteel heb ik er 4 af. Nog 1 te gaan dus...

Good luck everyone. En een fijn weekend!

miep
Oud 01-06-2002, 16:48
*Marieke*
*Marieke* is offline
Heey!

Ik denk eigenlijk dat je lichaam eerst aan die nieuwe manier van bewust eten moet wennen en dat je daarna een soort van evenwichtsgewicht zal gaan wegen... iets wat bij je persoonlijk past... Maar ik denk dat als je heel lang 'te' veel gesnoept hebt afgewisseld met te streng lijnen dat je lichaam daar een beetje van moet afkicken...

Zou dat kunnen kloppen?
Oud 01-06-2002, 17:10
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
*Marieke* schreef:
Heey!

Ik denk eigenlijk dat je lichaam eerst aan die nieuwe manier van bewust eten moet wennen en dat je daarna een soort van evenwichtsgewicht zal gaan wegen... iets wat bij je persoonlijk past... Maar ik denk dat als je heel lang 'te' veel gesnoept hebt afgewisseld met te streng lijnen dat je lichaam daar een beetje van moet afkicken...

Zou dat kunnen kloppen?
Volgens mij moet je lichaam niet echt afkicken, maar is je lichaam juist heel snel met reageren op zulke situatie's(eerst "veel "eten, dan streng lijnen). Er is een soort van natuurlijk systeem in je lichaam die snel reageerd als je een paar dagen heel weinig eet; hij gaat op de "spaarstand". Ookal weet jij dat je het maar even doet om wat kilo's kwijt te raken, je lichaam is in de waan dat er hongersnood ofzo is, en gaat heeel zuinig om met alle energie. Met het gevolg dat als je daarna weer gaat eten zoals je deed, je nóg meer aankomt dan zonder deze strenge lijnperiode.

Verder gaat het hier wel oke. Ik begin zelfs een ritme te krijgen van elke dag buikspier/arm/en been-oefeningen te doen! Het beginnen met zo'n ritme krijgen was wel moeilijk, maar als je er eenmaal inzit gaat het bijna (nouja bijna...) vanzelf. Hopelijk wordt alles dan wat strakker en steviger.

Ohja, wat aquafemme zegt vind ik allemaal erg goed klinken. Ik hoop ook dat het sommige mensen hier wakker schud die teveel met eten bezig zijn. Maar ik denk dat het opzich wel meevalt hier met hoeveel de mensen met eten bezig zijn de hele dag. Het lijkt misschien zo, omdat de posts hier natuurlijk wel daarover gaan. Maar men heeft hier vast ook nog wel hobby's enzo (maar daar praten we niet over want dat is offtopic.)

Succes allemaal! En geniet van het mooie weer!
Oud 01-06-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:

En geniet van het mooie weer!
Jaa, dat mooie weer, das heel goed voor mij.
Daardoor krijg ik veel minder trek in zoete en ongezonde dingen. En ik drink veel meer water, wat ook weer goed is...

Ja, ik ben echt blij dat ut zonnetje weer zo schijnt
En ik hoop dat het voor anderen ook zo werkt!!!
Oud 01-06-2002, 20:09
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Jaa Ik heb precies hetzelfde! In de zomer ben ik echt veel actiever, en heb ik minder trek in veel of zwaar eten. Erg goed voor de lijn! Als het koud en slecht weer is wil ik echt alleen maar binnen zitten bij de kachel met warme choco en koekjes! Niet goed! Maar dat duurt nog wel een tijdje, gelukkig .
Hopelijk blijft het nou eens eindelijk zo mooi, maar volgens mij heb ik alweer slechte berichten gehoord
Oud 01-06-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Jaa Ik heb precies hetzelfde! In de zomer ben ik echt veel actiever, en heb ik minder trek in veel of zwaar eten. Erg goed voor de lijn! Als het koud en slecht weer is wil ik echt alleen maar binnen zitten bij de kachel met warme choco en koekjes! Niet goed! Maar dat duurt nog wel een tijdje, gelukkig .
Hopelijk blijft het nou eens eindelijk zo mooi, maar volgens mij heb ik alweer slechte berichten gehoord
idd, ook actiever. k ga veel liever met de hond lopen, zo lekker in het laatste beetje zon...

maar ik hoorde idd ook zo iets, dat het na het weekend weer minder zou worden...

mja...
deze week ga ik het ECHT volhouden, heb ik mezelf voorgenomen
Oud 02-06-2002, 11:07
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Mooi weer helpt mij ook ja Hier gaat 't verder okee. Saai he
Oud 02-06-2002, 11:58
Kat
Kat is offline
Hey, ik dacht, ik ga ook weer eens wat doen om wat vetrolletjes weg te halen, op mijn buik/heupen deze keer.
nou zag ik gisteren mijn buurkindertjes in een gevecht met hun hoepel (je weet wel, zo'n rond ding, dat moet je om je middel doen, een zet geven, en dan moet ie rondjes blijven draaien doordat je met je heupen schud enzo.) nou heb ik toevallig ook nog zo'n ding in de schuur hangen... (jaja, ik kom weer helemaal terug in mijn kindertijd!) dus, toch maar weer even geprobeert (in de huiskamer natuurlijk, ik ga niet buiten voor de hele buurt met me kont staan schudden...) nouwja, t ging niet zo goed als vroeger, maar opzich wou het nog heel aardig.
nou vroeg ik me af, zou je daar nou ook (flink) wat van afvallen? tis opzich wel een melige bezigheid. en hoepels zijn weer helemaal in (ok, tis eigenlijk voor kinderen van een jaar of 7, maar toch, t gaat om het idee), je kan ze overal kopen.
Oud 02-06-2002, 14:23
miep
miep is offline
Citaat:
Kat schreef:
Hey, ik dacht, ik ga ook weer eens wat doen om wat vetrolletjes weg te halen, op mijn buik/heupen deze keer.
nou zag ik gisteren mijn buurkindertjes in een gevecht met hun hoepel (je weet wel, zo'n rond ding, dat moet je om je middel doen, een zet geven, en dan moet ie rondjes blijven draaien doordat je met je heupen schud enzo.) nou heb ik toevallig ook nog zo'n ding in de schuur hangen... (jaja, ik kom weer helemaal terug in mijn kindertijd!) dus, toch maar weer even geprobeert (in de huiskamer natuurlijk, ik ga niet buiten voor de hele buurt met me kont staan schudden...) nouwja, t ging niet zo goed als vroeger, maar opzich wou het nog heel aardig.
nou vroeg ik me af, zou je daar nou ook (flink) wat van afvallen? tis opzich wel een melige bezigheid. en hoepels zijn weer helemaal in (ok, tis eigenlijk voor kinderen van een jaar of 7, maar toch, t gaat om het idee), je kan ze overal kopen.
hee kat, ja dat is alleen maar goed hoor! alleen je kunt beter spring touwen aangezien je hoepelen waarschijnlijk niet zo lang volhoudt. maar ik denk dat je buik enzo er wel wat strakker van worden. damn ik wil ook een hoepel!

hoepelse iedereen.

miep
Oud 02-06-2002, 19:03
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:

hee kat, ja dat is alleen maar goed hoor! alleen je kunt beter spring touwen aangezien je hoepelen waarschijnlijk niet zo lang volhoudt. maar ik denk dat je buik enzo er wel wat strakker van worden. damn ik wil ook een hoepel!

hoepelse iedereen.

miep
@kat
zullen wij morgen gaan touwtje springen??? midden op het schoolplein???
of zullen we t maar niet doen....

Mja...
hoepel heb ik niet meer en een springtouw ook al niet
iemand nog andere ideeen???
Oud 02-06-2002, 19:16
Spirit
Spirit is offline
Ik ben nooit echt te dik geweest ... maar ik wou toch een paar kilo's kwijt...en ik wou gezonder eten.
Ik werd geinspirieerd door de 'hunza's een bepaald volk dat in de himalaya gebergtes woont. Ze eten maar twee lichte maaltijden per dag en ze worden gemiddeld 125 jaar oud!!! Mensen van rond de 80 zijn daar nog steeds kerngezond en fit! En vele ziektes kennen ze niet. Doordat ze dus heel gezond eten en veel bewegen.

Ik was heel enthousiast toen ik dat las... en ik zocht ook veel info op internet over de Hunza's.

Op dat punt wou ik dus ook gezond gaan eten maar Na een paar mislukte pogingen gaat het sinds 1en halve week weer goed

Misschien is het iets uit de hand gelopen??? ik eet nu wel heel bewust ik tel van elk product de calorien. En ik hou een eetdagboek bij. Eind van de dag tel ik alles op (en tussendoor ook nog ff, zodat ik kan zien hoeveel calorietjes ik nog mag) Beetjuh vreemd ik vind ut best wel leuk om te doen.. zonder calorien tellen vind ik het veel moeilijker.

Ik doe ook aan een 1keer per weekse fruitkuur (de hele dag water en fruit of rauwkost, dat is goed voor je spijsverteringstelsel) majah ik doe het duzz niet alleen om af te vallen, gezonder eten heeft zo zijn voordelen. Tenminste zo leek het eerst ... ik stond vorige week bijv. om het uur op de weegschaal. Nu zo'n 2keer per dag.. ook nog wel veel majah

ik vind het soms wel moeilijk als ik anderen lekkerrr (lees snoep,chips, koek) zie eten. En als ik ut aangeboden krijg aarghhhh. Al met al weet ik dat ik niet te streng tegen mezelf moet zijn. JEzelf afentoe trakteren moet kunnen.

Ik heb mijn streefgewicht bijna bereikt (nog 2a3kilo's) ik wil dan ook op dat gewicht blijven..
Ik heb me sinds een maand aangeleerd (gefiltreerd) water te drinken.. dat is ook het enige wat ik de hele dag door drink of melk maar geen frisdranken, sap, siroop. Het is nu een gewoonte geworden zo wil ik er dus ook een gewoonte van maken dat ik altijd gezond eet... maar dat gaat iets moeilijker
Oud 03-06-2002, 08:15
Joyce-b
Joyce-b is offline
Spirit, wat zijn nou je werkelijke drijfveren? Het gezond worden?
Waarom precies? Om zo veel ouder te worden?

Ik denk nooit dat het dieet als de Hunzu's hebben evenveel effect hebben in deze maatschappij, stress, ziekten etc. zijn een te groot iets in deze samenleving.

Over ziektes trouwens: dat kan je niet ''uitbannen'' door gezond te gaan leven, het heeft er waarschijnlijk eerder mee te maken hoe afgezonderd je leeft van anderen.
Een voorbeeld hieran zijn de Indianen in de VS. Veel van hen zijn toen uitgestorven door allerlei ziektes die de blanke kolonisten invoerden vanuit Europa.
Het heeft dus meer met de omgeving te maken hoe goed het imuumsysteem werkt dan met hoeveel groenten je op een dag eet..
Oud 03-06-2002, 08:40
Verwijderd
Calorieën tellen is niet goed... Plus dat er behalve calorieën zijn er nog meer dingen die mee tellen hierbij.

Enne, Aquafemme, moet je eens 3 jaar geen brood eten, dan wil je maar wat graag een brood dieet volgen. (Ik heb drie jaar geen brood gegeten en mag het nu weer hiep hoi )
Oud 03-06-2002, 09:53
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Spirit, je kunt niet ineens een gebruik van een of andere cultuur uit Verweggistan overnemen. Die mensen leven in hele andere omstandigheden. Hun lichaam is gewend aan die andere manier van leven en het jouwe niet. Ik heb ook weleens gelezen dat er mensen zijn die zonder slaap kunnen. In principe moet iedereen dat kunnen denk je dan, maar zo werkt het niet. Jou lichaam is een heel ander patroon gewend en je leeft in een heel ander klimaat, cultuur etc. Je kunt niet ineens omswitchen.
Zowiezo klink je alsof je er veel te geforceerd mee bezig bent. Calorieen tellen en zo vaak op de weegschaal staan heeft echt geen zin.
Oud 03-06-2002, 18:58
just.a.girl
just.a.girl is offline
ff een ander vraagje,is smeerkaas net zo goed als gewone kaas of is smeerkaas vetter dan gewone kaas?
Oud 03-06-2002, 20:20
miep
miep is offline
mmm het weekend is geweest, zaterdag ging perfect, zondag minder... ging eigenlijk slecht als je 't zo bekijkt, maar ik heb zondag avond heel veel gesport, duss...
ik ben onwijs blij: ik pas weer in 1 van m'n broeken!! jippie, dat motiveerd idd beter dan een kilo minder op de weegschaal zien! hij zit nog wel strak, maarja... die broek zal nooit helemaal los gaan zitten want ik heb 'm al aan sinds ik 12 was.
succes iedereen!
en spirit.. zoals de anderen al zeggen, de hunda's (whatever..) hebben een heel ander leven, daar kun jij jezelf niet mee vergeleiken. als je eenmaal zo ver bent dat je onbewust overal de calorieen van telt, is daar weinig aan te doen (ik doe 't ook) zodra je maar gewoon goed gezond blijft eten is het wel ok... en dat lukt jou vast aangezien je ook gezond wilt eten! je kunt het beste 1 keer in de maand op de weegschaal staan, vlak nadat je ongesteld was, dan weeg je 't lichtst. maarja, dat kan ik zelf ook niet. ik doe 't 1 keer in de week... is beter dan elke dag (of meerdere keren per dag) daar word je alleen maar gek van!

miep
Oud 03-06-2002, 20:20
halve gare
halve gare is offline
slankie smeerkaas is minder vet... en die heb je in verschillende smaken... dus die is zeer geslaagd als beleg op boterham.
Oud 03-06-2002, 20:25
just.a.girl
just.a.girl is offline
en als t geen slankie(maar goudkuipje)is?
Oud 03-06-2002, 21:06
Paige
Paige is offline
Hoi girls
Heb al een tijdje niet meer gepost, wel meegekeken..
Wat doen jullie het allemaal goed zeg.. ..
Bij mij is er sinds de vorige meting 1,5 kilo bijgekomen..Nog redelijk als je bedenkt wat ik allemaal naar binnen heb gestouwd.. ..Voelde me er ook helemaal niet schuldig over ofzo..Ik eet nu gewoon wat ik lekker vind en niet iets wat ik niet lekker vind maar wel weinig calorieën telt..Ik ga binnenkort op zoek naar een sportschool..Ik denk dat wanneer ik ga sporten (ik sport nu niet, uuh nu, zeg maar 4 jaar al niet meer ) en dit eetpatroon aanhou er wel wat kilo's nog zullen afgaan..

Nu was mijn vraag aan jullie:
hoe gaat het nou op zo'n sportschool?
Kunnen jullie me vertellen wat je allemaal doet, op welke manier je in contact bent gekomen met de sportschool, met wie, hoe vaak, etc.

Ik kan me herinneren dat sommigen dit al hebben gepost in een lijntopic..Maar er zijn nieuwe mensen bijgekomen dus die kunnen/mogen dan ook reageren..
Oud 03-06-2002, 22:13
aquafemme
aquafemme is offline
Hai Paige,

ik doe zelf aerobic, tae-bo, fitness... Ik ben gewoon naar binnengestapt.. IK WIL SPORTEN.. en toen kreeg ik een intake gesprek..

Het is verstandig als je weinig gemotiveert bent met een vriendin/vriend/moeder/kennis te sporten.. want die kan je ook motiveren en aanmoedigen.. Ik zelf had dat niet nodig, ben liever op mezelf in de sportschool..

Je moet gewoon eens ergens naar binnen lopen, en je goed laten inlichten...

Na een kleine 2 weken, merk je dat je huis strakker wordt..

succes, en als je wat wilt vragen? Ik ben der...

Ps: het is best moeilijk om jullie verhalen te horen doordat ik nu bezig ben met een hele andere omkeer van met eten bezig zijn.. Ik wil jullie graag vertellen dat je niet onderscheid moet maken tussen goed en slecht.. maar ik wil jullie niet veranderen... daarom zou ik nog weinig advies geven over wat je wel kunt eten en wat niet.. en hoe je het afvallen aan moet pakken... Ik kan jullie wel op de hoogte houden.... maar verderz. is mijn aanpak vele malen anders dan de aanpak die jullie doen.. wat natuurlijk geen ramp is, want geen mens is gelijk...

En leonoor? Lekker brood eten
Oud 04-06-2002, 11:25
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Echt super dat je er zo mee om kunt gaan Aquafemme
Tja, mijn aanpak op het moment is gewoon bijna niet snoepen en af en toe fitnessen. Ik ben inmiddels een beetje afgevallen en dat voelt echt goed. Vooral omdat ik eindelijk de discipline heb kunnen opbrengen om iets te doen wat ik echt wil.
Oud 04-06-2002, 11:38
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
en als t geen slankie(maar goudkuipje)is?
die is volgens mij ook wat minder vet dan gewone kaas, maar slankie zitten de minste calorieen in.
Oud 04-06-2002, 17:26
Verwijderd
Kaas, smeer 20+
gram 15
kcal 30

Kaas, smeer 30+
gram 15
kcal 35

Kaas, smeer 40+
gram 15
kcal 40

Kaas, smeer volvet
gram 15
kcal 40

zit dus haast geen verchil in de smeerkazen
bron.
Oud 05-06-2002, 20:32
Verwijderd
hee mensjus...

ik heb ff hulp nodig. Het gaat hier dus ff helemaal niet goed.
Ik eet allerlei dingen waar veel calorieen inzitten... drink chocomel ipv water...

Als het nou 1 klein dingetjuh op een dag wa... maar nee, t is veel meer.
keb ut idee dat ik dat afvallen helemaal niet meer vol kan houden
Maar ik wil zo graag afvallen, maar ik kan gewoon niet van al die lekkere dingetjus afblijven

Gister een ijsje, en wat chocola, en een appelkoek
en vandaag nog een appelkoek, en een lollie (een grote) en een kitkat chunky (ofzo, zon grote kitkat)

Hebben jullie nog tips voor mij????
en ow, ik weet niet meer wie het was, maar in de 3e lijntopic zei iemand tegen mij, dat ik dan, als ik uit school kwam dan 1 koekje mocht pakken, maar dat werkt dus niet. het worden er dan meteen 2 en nog meer slechte dingen

(Sorry aquafemme, da ik het woord 'slecht' gebruik)
Oud 05-06-2002, 21:26
Paige
Paige is offline
Vleermuissie..: Vraag aan je moeder of ze die dingen niet meer wil kopen..

Als je (haast) geen zoetigheid in huis hebt heb je ook minder de neiging om er naar te grijpen..

Aquafemme: dus je kan gewoon binnenlopen? Kijken ze je dan niet vreemd aan enzo..? ..Oh ja, dat wilde ik nog weten..Moet je gelijk betalen bij zo'n intake?..(want dan moet ik ff pinnen bij een automaat, want ik neem aan dat je bij een sportschool niet kan pinnen )
Oud 05-06-2002, 21:33
20marianne12
20marianne12 is offline
Hoi iedereen,

Ik heb al best wel lang niet gepost. Ik ben niet zo heel erg met lijnen bezig. Ik wil wel graag afvallen, maar ik probeer het gewoon wat minder geforceerd te doen allemaal. De laatst week loopt het wel allemaal een beetje uit de hand, ik ben af en toe echt te veel aan het eten, maar ja! En idd 1 koekje eten lukt mij ook niet, het worden er altijd Te veel... Maar goed. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week echt weer drie maaltijden ga eten, en bijna niks meer tussendoor! Suc6 allemaal!!!
Oud 05-06-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:
Maar goed. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week echt weer drie maaltijden ga eten, en bijna niks meer tussendoor! Suc6 allemaal!!!
Ja, da spreek ik dus elke DAG met mezelf af, maar toch... elke dag lukt het weer niet

en Paige, m'n vader en broertje doen niet zo actief mee met ut afvallen, die moeten eerder aankomen, dus al die lekkere dingen niet meer kopen is ook geen oplossing.

Maar morgen ga ik echt niks snoepen.
Dit zeg ik elke dag tegen mezelf, maar ik kan het denk ik beter elke dag tegen mezlef zeggen, als niet, want as ik t niet tegen mezlef zeg, heb ik eerder de neiging om toch weer te snoepen...

Wish me luck for tomorrow
Oud 05-06-2002, 22:21
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Ja, da spreek ik dus elke DAG met mezelf af, maar toch... elke dag lukt het weer niet

en Paige, m'n vader en broertje doen niet zo actief mee met ut afvallen, die moeten eerder aankomen, dus al die lekkere dingen niet meer kopen is ook geen oplossing.

Maar morgen ga ik echt niks snoepen.
Dit zeg ik elke dag tegen mezelf, maar ik kan het denk ik beter elke dag tegen mezlef zeggen, als niet, want as ik t niet tegen mezlef zeg, heb ik eerder de neiging om toch weer te snoepen...

Wish me luck for tomorrow
Ja, herkenbaar. Ik denk ook iedere dag van vandaag ga ik het ECHT goed doen, maar tegelijkertijd heb ik ook super veel zin om te eten, beetje tegenstrijdig dus, helaas wint het eten meestal. En er zijn hier ook lekkere dingen in huis ja, het zou zielig zijn als niemand meer mocht snoepen omdat ik zo graag wat kilo's eraf wil! Nou ja laten we morgen samen niet gaan eten... of nou ja wel eten natuurlijk, maar niet teveel tussendoor!
Oud 05-06-2002, 23:54
miep
miep is offline
als je VERLIEFD op snoep, koek, chocola etc bent, moet je NIET op het begin van de dag zeggen: IK GA VANDAAG NIKS SNOEPEN. ok 1 koekje lukt je misschien niet... nouja dat is dus flink kut. bij mij namelijk ook niet. vandaag 4 koekjes uit school op. (is dan ook wel weer het enige slechte over de hele dag, en ik doe geen beleg op m'n brood, anders zat er pasta op en dat komt dan nu weer een beetje overeen met die koekjes) maar het waren hele kleine. bij elkaar zeg maar 1 grote gevulde koek. ach boeien. ik heb daarna goed gesport.
soms heb ik ook van: IK MOET afvallen, en an houd ik 't ook ff vol, maar ik kom altijd weer terug bij "dan maar niet mager plat, ik wil ook normaal kunnen koekeren" nouja....
er komt binnenkort een "Grote" change in mijn leven, hopelijk heb ik dan weer ff minder tijd om aan eten te denken! (ik zit nu in een moeilijke tijd en ik ben een emotionele eter dus dat werkt averechts)

groetjes!

miep
Oud 06-06-2002, 09:36
lake bodom
lake bodom is offline
hey hiptop, in jou gesloten topic las ik dat t je een kick gaf, als je zo weinig mogelijk had gegeten die dag. Nou bij mij dus ook..
ik had 3 dagen geleden, alleen 2 stukken fruit, een fruitkoekje en mun avondeten gehad.. dat is echt weinig, maar t gaf me wel een kick dak t kon.. jammer dat ik t niet volhou, normaal prop ik me elke dag echt vol..niet dak dik ben, alleen mun buik een beetje, en daar wilk vanaf..
maarja heeft iemand nog tips om vol te houden om geen tussendoortjes te eten enzo, want t word echt erg bij mij.
Oud 06-06-2002, 09:41
Juliah
Juliah is offline
Het is niet goed om jezelf tussendoortjes te onthouden. Je moet alleen uitkijken met wat je als tussendoortje neemt. Je lichaam heeft ongeveer om de 3 uur iets nodig, neem je dan niks, dan is de kans groot dat je een uurtje later ofzo naar bv. een Mars oid grijpt. Wees dat voor en neem als tussendoortje een appel oid.

Weinig eten geeft een kick, dat heb ik zelf ook. Ik heb het een aantal maanden volgehouden, als ontbijt 2 rijstewafels, in de loop van de dag soms een appel en een beetje yoghurt met wat (suikervrije) cornflakes en als avond eten twee boontjes en wat komkommer. En ik viel niet echt af. Doe gewoon normaal, je maakt jezelf er alleen maar ongelukkig en kapot mee. En geeft dat ook een kick? Nee, gezond zijn geeft een grotere kick.
Oud 06-06-2002, 10:05
aquafemme
aquafemme is offline
idd. het kan je een kick geven, net zoals je je maag voelt brobbelen dan denk je "ik heb honger ik val af"!

Niet dusz, probeer daarna maar weer 'normaal' te eten...

Oud 06-06-2002, 11:45
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik snap wat jullie bedoelen, dat heel weinig eten een kick geeft. Ik zorg dat ik ontbijt, lunch en avondeten eet en tussendoor fruit, water, en meestal ook nog wel boterhammen. Dat moet ik gewoon van mezelf want 't jojo effect wil ik echt vermijden.
Gisteren hadden we trouwens boterkoek gebakken Heb er een paar stukken van op en 't was heerlijk. Snoep is veel lekkerder als je het af en toe doet i.p.v. de hele dag door.
Waar je voor moet uit kijken is dat als je eenmaal weer iets lekkers eet, je jezelf niet helemaal vol gaat kanen. Je moet gewoon kunnen denken, NU stop ik en het is okee dat ik dit op heb. Niet makkelijk, maar 't is mogelijk.
Oud 06-06-2002, 12:39
Balance
Balance is offline
De afgelopen tijd heb ik het een beetje op een laag pitje gezet, dat lijnen. Dat wil zeggen: niet te veel aangedacht. Maar eigenlijk gaat het best wel goed zo. Heb het 'ritme' een beetje te pakken en weinig behoefte aan snoep oid.
Gisteren met een sportdag btw 40 km gefiets en nog 4 uur gesport dus dat voelt ook wel lekker

Alleen ik moet nog van die irritante gewoonte af om 's ochtends een boterham met pindakaas te eten.... 't hoort er gewoon bij, maar toch: 't is niet al te best voor het lijnen
Oud 06-06-2002, 12:46
Verwijderd
hee 20marianne12

dat geen tussendoortjes vandaag, is nu al mislukt...

ik heb een minitwix op. Op school kreeg ik die van mn lerares maatschappijleer. (de hele klas) omdat we met de actualiteitentoetsen gemiddeld het hoogste hadden van al haar klassen.

Verder heb ik nu honger, maar ik zit in de studieruimte op school,en daar mag je niet eten
Maar ik ga zo denk ik toch maar ff-ies iets eten, en dan naar de wc, ofzo, water drinken...
En dan strakkies weer een herkansing...
Bah, ik heb zown hekel aan dat school... al dat leren...
Als ik leer, kan ik ook veel beter leren als ik wat te eten heb, dus das ook weer niet fijn.
Maar gister heb ik niks gegeten bij het leren. Ik heb ook niet geleerd...

Maargoed, 1 minitwixje valt ook nog wel mee, verder gewoon helemaal niks meer tussendoor eten, en dan komt ut allemaal wel goed...

Ow, en hebben jullie dat ook, dat als je ongesteld bent, dat je dan zwaarder weegt???
Oud 06-06-2002, 13:09
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
mjah... ik probeer nog een keer een poging mee te doen... dit is al zeker de 50ste keer, maar dat maakt niet uit

ik zit nu ondertussen onder fitniss en ga elke dag een uur sporten.
ik ben 1.80 lang en ik weeg 81 kilo

de redenen waarom ik het nu WEER probeer is omdat mijn navelpiercing in mijn buik aan het groeien is

wat moet ik het meeste doen om vet te verbranden bij mijn buik,billen en benen?
ik doe nu veel fietsen,rennen, roeien, en borstspieren op fitniss.

hoe moet ik afvallen?
hoe moet ik het aanpakken?

ik heb het al zo vaak geprobeerd en ook zo vaak opgegeven, kan iemand me nu nog een keer proberen te helpen?

ik weet wat ik in ieder geval moet doen:

- 3 keer per dag eten
- veel water drinken
- niet te veel vet en snoep eten
- tussendoortjes vergeten.

hoe moet ik het aanpakken en hoe hou ik het langst vol? wil iemand daar mij even wat info over geven, ik WALG van mezelf...

Oud 06-06-2002, 13:53
dolores_temp
dolores_temp is offline
ik WALG ook van mezelf.
ja weinig eten geeft mij ook een kick.
maar bij is het probleem dat ik alleen weinig kan eten als ik NIKS eet. als ik de hele dag niks eet ja val ik neer van de honger maar dan lukt het me. als ik dan iets eet dan kan ik weer niet stoppen. goed dat is dus geen oplossing voor mij.
ik eet gewoon 3 maaltijden.
maar vreetbuien blijf ik houden.
als ik dan bij.v s' middags een vreetbui heb heb ik er 's avonds nog wel 2. gewoon omdat ik dan al zo gefrusteerd ben, en omdat ik me dan uit in eten, nou snap je 't wel, gaat 't helemaal fout... echt kut. maargoed, 1 dag zo'n vreetbui is niet de ramp.
als ik nu de rest van de week maar weer mezelf weet in te houden.

dutch girlie: als je het echt al zo vaak geprobeerd hebt, er echt hard voor gewerkt hebt, maar het niet lukte, is het misschien een optie om een afspraak met een dietiste te maken.
Oud 06-06-2002, 14:57
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
aquafemme schreef:

ik doe zelf aerobic, tae-bo, fitness... Ik ben gewoon naar binnengestapt.. IK WIL SPORTEN.. en toen kreeg ik een intake gesprek..
ik ben sinds 2 weken overgestapt van sportschool. Mijn oude sportschool was alleen voor fitness en waar ik nu zit geven ze dus ook lessen enzo...echt heel erg leuk! Heb nu al verschillende dingen uitgeprobeerd en gisteren een les power-pump gevolgd (een soort fitness maar dan op muziek en mbv een step en een barbell). Alleen jammer dat ze geen callanetics gevan, maar je kunt niet alles hebben he?

Even een update van mij: alles gaat prima, ik probeer nu gewoon op gewicht te blijven en gezond te eten, en dat lukt! Er is geen gram aan sinds ik mijn streefgewicht heb bereikt..
Oud 07-06-2002, 01:13
miep
miep is offline
Hai lieve mede-lijners,
Hier gaat het slecht. Gisteren heb ik 2 eetbuien gehad, en vandaag gewoon veel gesnoept. Koek, chips, drop, noem maar op... Maargoed het leven is hard :/
Het komt allemaal wel weer goed....
suc9
Oud 07-06-2002, 09:44
aquafemme
aquafemme is offline
lieverdjes, ik ben kilo's afgevallen.... Ik was eerst gewoon boven de 80 kilo.. en nu 78... wauwwie.. en dat alleen maar door mezelf en mijn eetpatroon te veranderen...

*snik*
Oud 07-06-2002, 18:07
Verwijderd
hee aquafemme
ben blij dat t met jou zo goed gaat!!!!
alleen waarom die *snik* op t eind?

Met mij gaat t echt stukke minder.
Heb net een eetbui gehad...
heb echt veel snoep in 1x naar binnengewerkt
voel me echt dik nu

bah... af en toe wag ik van mezelf...

iemand enig idee hoe ik die eetbuien de volgende keer kan voorkomen?
Oud 07-06-2002, 18:49
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
hee aquafemme
ben blij dat t met jou zo goed gaat!!!!

Met mij gaat t echt stukke minder.
Heb net een eetbui gehad...
heb echt veel snoep in 1x naar binnengewerkt
voel me echt dik nu

bah... af en toe wag ik van mezelf...

iemand enig idee hoe ik die eetbuien de volgende keer kan voorkomen?
heh, je ben helemaal niet dik.
en je moet gewoon niet al te streng lijnen, dan heb je ook minder last van eetbuien. je kan beter over het algemeen gezond gaan eten dan zo af en toe even heel streng lijnen en dan weer even niet.
Dus niet te actief gaan lijnen, gewoon 3 keer per dag eten, en je mag beswel eens een koekje eten, das geen zonde.
Oud 07-06-2002, 18:58
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

vaag, ik kan in 2 maanden als ik wil 3 kilo afvallen, door niks te veranderen aan mijn leefwijze
Ik ben vorig jaar in 2 weken 3 kilo afgevallen, en ik ben nog steeds niet aangekomen! (wat ik niet snap)
Oud 07-06-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

heh, je ben helemaal niet dik.
en je moet gewoon niet al te streng lijnen, dan heb je ook minder last van eetbuien. je kan beter over het algemeen gezond gaan eten dan zo af en toe even heel streng lijnen en dan weer even niet.
Dus niet te actief gaan lijnen, gewoon 3 keer per dag eten, en je mag beswel eens een koekje eten, das geen zonde.
doe ik, 3x per dag eten.
soms 2x, dan sla ik t ontbijd over... nouja ontbijten doe ik nooit thuis, altijd in de 1e pauze op school, en als we maar 1 pauze hebben eet ik dus mn ontbijd + lunch samen

en dat koekje...
die wil ik soms helemaal niet
maar kat... soms is t gewoon zo moeilijk... Dan moet ik gewoon eten....
enhe, ik heb toch echt een te hoge BMI, dus je ka niet zeggen dat ik niet te dik ben...
Oud 07-06-2002, 19:10
Paige
Paige is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Doh, tranen van geluk misschien!??!
Oud 07-06-2002, 21:47
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

doe ik, 3x per dag eten.
soms 2x, dan sla ik t ontbijd over... nouja ontbijten doe ik nooit thuis, altijd in de 1e pauze op school, en als we maar 1 pauze hebben eet ik dus mn ontbijd + lunch samen

en dat koekje...
die wil ik soms helemaal niet
maar kat... soms is t gewoon zo moeilijk... Dan moet ik gewoon eten....
enhe, ik heb toch echt een te hoge BMI, dus je ka niet zeggen dat ik niet te dik ben...
Die BMI's gelden pas vanaf een bepaalde leeftijd, en dannog, het zegt eigenlijk nog nix. Jij hebt een hardstikke mooi figuur, je bent niet te dik. echt niet.
geen zorgen over maken hoor, das helemaal niet nodig.

Regels voor berichten