![]() |
||
Citaat:
"He rules (all) affairs from the heavens to the earth: in the end will (all affairs) go up to Him on a day the space whereof will be (as) a thousand years of your reckoning." Surah As-Sajda Surah 32 Ayah 5 "Yet they ask thee to hasten on the Punishment! But Allah will not fail in His promise. Verily a day in the sight of thy Lord is like a thousand years of your reckoning." Surah Al-Hajj Surah 22 Ayah 47 "The angels and the Spirit ascend unto Him in a day the measure whereof is (as) fifty thousand years" "When we are dead and have become dust and bones, shall we then, indeed be raised again?" Al Quran Sura 37 verse l6 bekeringsdrang is verboden
Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 13:29. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PS: geen qu'ran-quotes dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De rotatie van de zon bij de polen duurt langer dan 36 dagen en dus niet 32 dagen. bron |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien interessant voor hiero
![]() Kreeg dit in mijn mailboxje: postbus 75490 1070 AL Amsterdam 020-5219045 of 020-5219000 (centrale HV) jonghv@humanistischverbond.nl www.jongehumanisten.nl Amsterdam, 23 december 2004 PERSBERICHT ‘Gluren bij andere culturen’ Over HUMANISME WERELDWIJD op Zaterdag 12 FEBRUARI Jong HV organiseert op zaterdag 12 februari 2005 de manifestatie ‘Gluren bij andere culturen’ . Deze dag staat in het teken van ‘Humanisme Wereldwijd’, een project over niet-westerse humanistische denkers. Eén van deze denkers is professor Nasr Abu Zayd. Hij zet zich in voor een herinterpretatie van de Koran en zegt dat de Koran gezien moet worden als een levend fenomeen; “The Qurân is a living phenomenon, like the music played by the orchestra, whereas the mushaf, the written text, is analogous to the musical note; it is silent. A hermeneutics of the Qurân must take seriously the living phenomenon and stop reducing the Qurân to the status of solely a text.” (...) Iedereen is welkom van 16.00 tot 22.00 uur in Cultureel Centrum Parnassos, Kruisstraat 201 in Utrecht. De toegang is gratis. Voor meer informatie en/of opgave graag mailen naar Ines Blitz: jonghv@humanistischverbond.nl of bellen naar (020) 521 90 00/45. (...)
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast geloof ik dat de koran juist is, omdat ik het geloof. |
![]() |
||
Citaat:
kom op zeg, 'want dat is mij verteld' ? 'omdat ik het geloof' ? dan hebben alle schizofrenen en de bevolking van inrichtingen gelijk, want die geloven ook echt dat ze hitler zijn of kleine blauwe beestjes zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() het was een aanvulling op nare man ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast : 'omdat het het enige geloof dat waar is is'... *proest* geweldige argumentatie zeg. en waarom moeten wij een boek lezen ? als de koran echt zo geweldig is, zou de koran zichzelf kunnen bewijzen. en als moslims zo'n geweldig geloof aan zouden hangen, dan zou je aan de moslims kunnen merken waar ze voor staan. het enige dat ik van moslims merk is een grondige haat tegen alles wat niet moslim is, een ongelooflijke intolerantie tegen andere geloven en gelovigen, en een onbegrijpelijke ondankbaarheid in het geval van 'nederlandse' moslims en allochtonen : je komt hier, verlaat je eigen land - wat ik overigens al een teken van zwakheid vind, ongepast voor een moslim - en wil dan hier, in een christelijk/atheistisch land, je eigen cultuur hebben, terwijl je die verlaten hebt toen je je eigen land verliet. ten slotte : sterrenkunde is zeer zeker geen uitvinding van moslims en heeft weinig tot niks te danken aan de koran; de eerste sterrenkundigen leefden al lang voordat mohammed op aarde rond zou hebben gelopen. daarnaast : 'embryologie' ? ![]() maar goed, alle moslims geven hun geloof vaak de eer voor dingen die niks met hun geloof te maken hebben.
||
Citaat:
Wordt dan blijkbaar toch niet zo foutief geacht.
||
Citaat:
1. Mischien woont ze hier al haar hele leven en heeft ze de Nederlandse nationaliteit in welk geval dit haar eigen land is. 2. Als ze uit een ander land komt heeft ze mischien hele gegronde redenen om dat te verlaten en heeft dat niks met zwakte te maken. 3. Jij bent allesbehalve een expert op het gebied van de Islam en dus is je opmerking dat je eigen land verlaten niet passend is voor een moslim ongefundeerd en zielig. |
![]() |
||
Citaat:
als ik dan een omloop bereken en er een kleine 0,00001% naast zit is het nog steeds fout. aangezien dit de realiteit zo dicht benaderd wordt het als waar aangenomen aangezien de afwijking te klein is om nog relevant te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nergens, maar dan ook nergens in de natuurkunde is wat voor meting dan ook exact. Omlooptijden van hemellichamen vormen hier geen uitzondering op. |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast, wat zijn dan jouw 'gegronde redenen ?'. of je nou moslim bent of niet, je kan er ook voor kiezen van je land te houden, en als er iets niet deugt, dan probeer je het op te lossen. kijk, dat heet nou een samen-leving. als je er voor kiest je samenleving te verlaten, kan dat wel degelijk zwak zijn. er zijn bijna altijd meer mensen die er voor kiezen in hun land te blijven, en het zijn die mensen die er voor zorgen dat de vluchtelingen weer terug 'kunnen', zonder dat die vluchtelingen er zelf ook maar iets voor gedaan hebben behalve zielig kijken. en als je dan naar een ander land vlucht, pas je dan godverdomme aan, en laat je eigen cultuur in het land wat je de rug toegekeerd hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik reageerde namelijk op dit stuk: Astronomie ----------------------------------------------------- (Qamar) Moon 27 Moon takes 27 days, 7 hours and 43 minutes to orbit around Earth!! (Shams) Zon 32 Sun's polar rotation period is exactly 32 days!! Dit werd namelijk aangeprezen als één van de wonderen van de Koran, maar helaas kloppen deze tijdsduren niet. De rotatie van de zon bij de polen duurt(zoals ik al eerder heb vermeld) ruim 36 dagen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat met die maan klopt wel, The Moon appears to move completely around the celestial sphere once in about 27.3 days as observed from the Earth. This is called a sidereal month. It represents the orbital period of the Moon around the Earth..... http://starchild.gsfc.nasa.gov/docs/...uestion32.html Dat met die zon klopt ook, aangezien het nooit precies kan zijn is 32 het juiste getal, omdat het tussen in zit. http://www.solarweek.org/mon_facts.html : Citaat:
Dus het klopt wel, ookal zou het niet kloppen, dan zou er niks aan de hand zijn, ik heb je 2 bewijzen laten zien alleen 2 van de duizenden. Ga naar deze site als je woorden wilt zoeken in de Koran, het is een soort programma die voor je zoekt, het laat de plekken zien waar de woorden in voorkomen : http://www16.brinkster.com/weichertech/Quran.html
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat zeiden ze van de Bijbel ook, dat daarin de Woorden van God staan, dat er wetenschappelijke feiten en voorspellingen in staan, en dat je er door kunt bekeren. Ik heb het gelezen, en geloof me, ik heb niet meer zo goed gelachen sinds Bored of the Rings. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1-de koran is waar 2- want die komt van god 3- omdat dat in de koran staat 4- dat is waar aangezien de koran waar is 5- en dat is zo omdat die van god komt 6- dat weten we omdat dat in de koran staat. nee, op deze manier zal je niemand overtuigen...
||
Citaat:
En T_ID, ga leren tellen hahahah, en bekijk je post even, sinds wanneer heb ik dat gezegd?, oke nu snap ik het, dat is het enige wat jij ziet, jij kan gewoon niet tegen de feiten. Ga even buiten spelen eh blinde, jij staat niet open voor de waarheid.
||
Citaat:
Veel verschil tussen moslims en christenen is er niet. Een pot nat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, varkens zijn zeer intelligente dieren hoor. Maar ja, kakkerlakken daarintegen. (pun intended) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een stukje waarheid over de Islam Kaka8 | 4 | 23-01-2011 10:18 | |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
De wetenschappelijke wonderen van de Heilige Koran. Verwijderd | 444 | 24-04-2005 09:57 | |
"Heeft de Islam een... Fillastiene | 100 | 17-04-2003 17:26 | |
De islam word een de groot geloof in nederland stampertjuh | 66 | 23-10-2002 09:49 |