zucht. een week geleden ofzo zag ik hoe ze de vrouwen in de modebladen bijwerken. belachelijk gewoon. met de computer: hop andere oogkleur, benen 15 cm langer, middel een beetje kleiner, lippen een tintje roder en jukbeenderen een beetje omhoog. en vergeet natuurlijk niet om de pukkeltjes en andere imperfecties te verwijderen.
wij meten ons met dat beeld en concluderen dat wij dus nooit mooi genoeg zullen zijn. maar het model zelf was niet eens mooi genoeg om op die cover te komen!
verder vind ik het algemene blad beleid: je-mag-wel-dik-zijn-maar-niet-in-mijn-blad ronduit belachelijk. op pagina 63 wordt uitglegd dat dik zijn helemaal niet erg is en op pagina 65 word je een dieet voorgeschoteld met maar 700 calorieen per dag. hmm, wat is er mis met dit plaatje?
Maar anderzijds vind ik niet dat we jongens de schuld kunnen geven van het minderwaardigheidscomplex van vele meisjes. Jongen ziet mooie vrouw in blad en denkt: wow lekker ding.
maar(!) meisje ziet mooie man in blad en denkt: wow lekker ding.
We kunnen nou wel feministisch gaan zitten doen en mannen overal de schuld van geven maar vrouwen doen net zo hard mee.
|