Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 10:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-01-2005 @ 11:31 :

ja idd, ik had ergens gelezen dat alle profeten mannen waren, der waren ook een aantal redenen voor, maar ik weet van god niet meer waar het stond, en wat die redenen waren.


zou je dat voor me willen opzoeken?

Citaat:

Miriam zou bij ons meryem kunnen zijn, dus de heilige maria, maar ook zei is geen profeet, en wordt zoals rick steiner al zei wel genoemd in de kuran. Een andere miriam ken ik niet.


Miriam is de zus van Mozes.

Citaat:

Ramses was toch een man
Ja, ik wilde daarmee aangeven hoe slecht mannelijke leiders kunnen zijn. Je zei dat er geen leiders waren - en ik zeg: jawel Cleopatra. En dan doe je net alsof vrouwen alleen maar slechts leiders zijn.

Nee, Ramses was goed

snappie?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 10:41
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-01-2005 @ 11:33 :


zou je dat voor me willen opzoeken?

[/b]

Miriam is de zus van Mozes.



Ja, ik wilde daarmee aangeven hoe slecht mannelijke leiders kunnen zijn. Je zei dat er geen leiders waren - en ik zeg: jawel Cleopatra. En dan doe je net alsof vrouwen alleen maar slechts leiders zijn.

Nee, Ramses was goed

snappie? [/B]
in ieder geval niet nu, ik moet al van alles voor school doen Maar als ik het weet, stuur ik het wel op.

ok, maar dat maakt haar geen profeet.

Ik zeg nergens dat vrouwen slechte leiders zijn. Ik probeerde juist te zeggen dat de farao werd genoemd, omdat hij slecht was. Zo van, kijk wat wij doen met slechte mensen.
Van de vrouwelijke leiders die er waren, was er blijkbaar geen eentje slecht.
snappie?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-01-2005 @ 11:41 :
in ieder geval niet nu, ik moet al van alles voor school doen Maar als ik het weet, stuur ik het wel op.


Is goed

Citaat:

ok, maar dat maakt haar geen profeet.


Nee, maar dat was ze wel.

Citaat:

Ik zeg nergens dat vrouwen slechte leiders zijn. Ik probeerde juist te zeggen dat de farao werd genoemd, omdat hij slecht was. Zo van, kijk wat wij doen met slechte mensen.
Van de vrouwelijke leiders die er waren, was er blijkbaar geen eentje slecht.
snappie?
aha,..
ok
je bedoelde slecht op een andere manier.

Ik weet overigens niet of Cleopatra nu zo "goed" was
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:48
Verwijderd
Er worden in de koran 25 profeten genoemd van de intotaal 114.000(?). En in de Koran is er een soerrah toegewijd aan Marjam (Maria). Verder weet ik niet of er nog andere vrouwen bij naam worden genoemd in de Koran. Alle profeten waren mannen volgens de Koran.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eraser schreef op 10-01-2005 @ 11:48 :
Alle profeten waren mannen volgens de Koran.
maar staat dat zo ergens?
"Een profeet kan alleen maar mannelijk zijn"

Want er zijn meer profeten volgens de islam dan die genoemd worden in de Koran. Als ze alleen maar de mannen noemen, wilt dat niet zeggen dat er alleen maar mannelijke profeten waren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik vond deze uitleg over waarom er geen vrouwelijke profeten zouden zijn.

maar nouja, geen onderbouwing met soera ofzo en al helemaal geen antwoord op mijn vraag.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:56
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Volgens de Islam was ze dat niet, en daar praten we nu over


Dat ook cleopatra slecht was wist ik niet, maar ze had niet speciefiek iets tegen moslims, en wordt waarschijnlijk daarom niet genoemd.

maar de vraagstelling is een beetje raar, van waarom worden bepaalde mensen niet genoemd. Het moet zijn, waarom wórden bepaalde mensen genoemd. De Kuran is geen geschiedenisboek die alles noemt. Alleen opmerkelijke gebeurtenissen, of verhalen van mensen waar je als Moslim iets van zou moeten leren worden genoemd.(lijkt mij)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-01-2005 @ 11:56 :
Volgens de Islam was ze dat niet, en daar praten we nu over


hoe weet je dat als er vele profeten zijn die niet bij naam genoemd zijn?

Citaat:

Dat ook cleopatra slecht was wist ik niet, maar ze had niet speciefiek iets tegen moslims, en wordt waarschijnlijk daarom niet genoemd.


erm.. zijn de israelieten dan moslims volgens de Koran?

Citaat:

maar de vraagstelling is een beetje raar, van waarom worden bepaalde mensen niet genoemd. Het moet zijn, waarom wórden bepaalde mensen genoemd. De Kuran is geen geschiedenisboek die alles noemt. Alleen opmerkelijke gebeurtenissen, of verhalen van mensen waar je als Moslim iets van zou moeten leren worden genoemd.(lijkt mij)
Ja, kan best dat die belangrijker worden geacht. Maar door te stellen dat er alleen maar mannelijke profeten waren en er duizenden profeten waren, waarvan maar zo'n 25 genoemd worden (van het mannelijk geslacht) in de Koran, vind ik te kort door de bocht. Alsof alle duizenden profeten per definitie mannelijk zijn.
Dat moet dan ergens zo bevestigd staan, imo, om dat te kunnen stellen.

[edit: 40 moest 25 zijn]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-01-2005 @ 11:58 :


hoe weet je dat als er vele profeten zijn die niet bij naam genoemd zijn?

[/b]

erm.. zijn de israelieten dan moslims volgens de Koran?



Ja, kan best dat die belangrijker worden geacht. Maar door te stellen dat er alleen maar mannelijke profeten waren en er duizenden profeten waren, waarvan maar zo'n 40 genoemd worden (van het mannelijk geslacht) in de Koran, vind ik te kort door de bocht. Alsof alle duizenden profeten per definitie mannelijk zijn.
Dat moet dan ergens zo bevestigd staan, imo, om dat te kunnen stellen. [/B]
Dit is de laatste keer dat ik je vragen over vrouwelijke profeten beantwoord, want ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van.
Zoals ik al meerdere malen eerder probeerde duidelijk te maken, heb ik toevallig gelezen ergens gelezen dat er geen vrouwelijke profeten zijn gestuurd door god. Dus weet ik zeker dat ook diegenen die niet genoemd waren, ook geen vrouwen waren.

Vroeger, ten tijde van Cleopatra waren Joden de enige gelovigen. Toen waren zij zeg maar "de goeden". Maar omdat latere joden de boodschappers en de boodschappen van god verwierpen, werden zij als "dwazen" beschouwd.

Je kan idd niet uit het feit dat er 40 mannelijke profeten in de Kuran worden genoemd, afleiden dat de anderen dat ook zullen zijn. Ik weet ook niet waarop hetgeen wat ik las, was gebaseerd. Misschien staat het in een Haddieth? Ik zoek het in ieder geval een keer op, want nu ben ik ook wel benieuwt naar de rede.


http://www.askislam.com/Concepts/Pro...nswer_568.html
Hier word ik ook niet echt wijzer van
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-01-2005 @ 12:12 :
Dit is de laatste keer dat ik je vragen over vrouwelijke profeten beantwoord, want ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van.
Zoals ik al meerdere malen eerder probeerde duidelijk te maken, heb ik toevallig gelezen ergens gelezen dat er geen vrouwelijke profeten zijn gestuurd door god. Dus weet ik zeker dat ook diegenen die niet genoemd waren, ook geen vrouwen waren.


njah, maar er voegde zich iemand bij de discussie dus

Maar ik zou wel graag willen weten waar dat geschreven staat dat er geen vrouwelijke profeten gestuurd waren door Allah.
Daar hoef je nu niet direct mee aan te komen, maar als je t onder ogen komt, dan had ik dat graag geweten

Citaat:

Je kan idd niet uit het feit dat er 40 mannelijke profeten in de Kuran worden genoemd, afleiden dat de anderen dat ook zullen zijn. Ik weet ook niet waarop hetgeen wat ik las, was gebaseerd. Misschien staat het in een Haddieth? Ik zoek het in ieder geval een keer op, want nu ben ik ook wel benieuwt naar de rede.




Citaat:

http://www.askislam.com/Concepts/Pro...nswer_568.html
Hier word ik ook niet echt wijzer van
Nee, ik ook niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 14:35
Verwijderd
offtopic=verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:29
Pakistaan
Pakistaan is offline
Het meest redelijke en precieze antwoord op de vraag uit de OP is dat de laatste profeet per slot van rekening in een bepaalde land geboren moest worden en de vraag zou dus zich in elk geval voor doen.

Een ander antwoord op de vraag is dat alle bekende landen uit die tijd een keer vooruitgang en ontwikkeling hadden en onderscheid bereikten op het gebied van beschaving, samenleving, ethiek en wetenschap.
Bovendien had elk land te zijner tijd overwinning en nederlaag geproefd.
Geen enkele taal van een ander land op de wereld had zoveel perfectie verkregen als het Arabisch, welk alle andere talen had overtroffen in verbeeldingskracht.

Als de profeet naar een ander land dan Arabie gestuurd was, dan zou de boodschap van de laatste profeet complicaties ondervonden hebben, toe te schrijven aan het verleden en de vorige geschiedenis van overwinningen, nederlagen en bezit en/of door het bezit van het gekozen land.
Er was ook het risico dat zijn tekst zijn kracht en elegantie verliest en een deel daarvan (tekst) misschien toegeschreven zou worden aan de oude, ouderwetse tradities van het gekozen land. De grootse taak om beschaving, karakter en spirituele waarden weer op orde te brengen, zou dan niet voltooid kunnen worden en al zijn inspanningen (van de profeet) zouden verloren zijn gegaan in de oude gebruiken en tradities van de betreffende landen.

Bovendien heeft elke leidraad in de vorm van een boek een taal nodig die superieur is aan alle andere talen qua verbeeldingskracht, en geen enkele taal was geschikter dan het Arabisch om de zwaar spirituele en intellectuele last van de openbaring te dragen. Dus aan de hand van de logica en de rede, zou de laatste profeet Arabië als zijn geboorteplaats moeten hebben geëerd.

Het volk van Arabie werd noch onderworpen door een buitenlandse mogendheid noch hebben zij een ander land veroverd en beheerst. Dus voor de Arabieren was elke natie en elk land gelijk. Toen zij met de Islam uitkwamen, alle geciviliseerde landen en naties van Spanje aan de ooskust van de Atlantische Oceaan tot aan China aan de westkust van de Chinese Zee, was de gehele menselijke bevolking gelijkelijk onbekend aan hun. Aldus zond Allah zijn religie via een natie voor wie de hele wereld evenzeer onbekend was.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:34
Pakistaan
Pakistaan is offline
Cleopatra?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 10-01-2005 @ 20:34 :
Cleopatra?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 06:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 10-01-2005 @ 20:34 :
Cleopatra?
Gatara wilde weten waarom er geen vrouwen voorkomen in de Kuran. Toen zei ik dat er er en geen vrouwelijke profeten waren geweest, en geen belangrijke, leider die gelovigen onderdukt, zoals de farao. Toen kaartte zei cleopatra aan, maar die onderdrukte gelovigen niet.
De vraag die rest is, waarom er geen vrouwelijke profeten zijn geweest. Jij weet hier vast wel het antwoord op.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:39
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
@gatara. Sinds wanneer is Esther een profeet?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 01:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 12-01-2005 @ 17:39 :
@gatara. Sinds wanneer is Esther een profeet?
sinds ze bestond
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:41
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 02:34 :
sinds ze bestond
Of mijn Bijbselse kennis is ingezakt of je lult uit je nek.
Voor zover ik weet was Esther een Joodse koningin aan het Perziche hof. Waaruit blijkt dat zij een profeet is?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 12:41 :
Of mijn Bijbselse kennis is ingezakt of je lult uit je nek.
Voor zover ik weet was Esther een Joodse koningin aan het Perziche hof. Waaruit blijkt dat zij een profeet is?
Gatara is geen christen. Misschien is het binnen de Jodendom zo dat Esther als Profete wordt beschouwd? Islam in ieder geval ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:20
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:07 :
Gatara is geen christen. Misschien is het binnen de Jodendom zo dat Esther als Profete wordt beschouwd? Islam in ieder geval ook niet.
Esther is geen profete, zij was een koningin. Dat is heel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 13:20 :
Esther is geen profete, zij was een koningin. Dat is heel wat anders.
eerst lezen aub.
Ik zei dus dat misschien men binnen het Jodendom haar als een profete beschouwen. En ze kan zowel profete zijn, als koningin.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:32
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:28 :
eerst lezen aub.
Ik zei dus dat misschien men binnen het Jodendom haar als een profete beschouwen. En ze kan zowel profete zijn, als koningin.
Ik snap wel wat bedoelt. Een vrouwelijke figuur in de Bijbel is niet meteen gelijk aan een vrouwelijke profeet. Daarom vroeg ik haar ook waarom ze Ester als een profete ziet, waarop zij dat opmaakt. Want ik heb dat nooit geleerd of vernomen. In de Koran wordt Maria toch ook genoemd? Maar zij wordt toch niet meteen voor profete aangezien? Of zie ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 13:32 :
Ik snap wel wat bedoelt. Een vrouwelijke figuur in de Bijbel is niet meteen gelijk aan een vrouwelijke profeet. Daarom vroeg ik haar ook waarom ze Ester als een profete ziet, waarop zij dat opmaakt. Want ik heb dat nooit geleerd of vernomen. In de Koran wordt Maria toch ook genoemd? Maar zij wordt toch niet meteen voor profete aangezien? Of zie ik dat verkeerd?
nee, wij zien Maria niet als een profeet.
maar je vergeet dat Gatara Joods is, en net als dat Joden Christus aanzien voor een bedrieger, kunnen zij misschien vinden dat Esther een profete is. Christendom en Jodendom hebben veel overeenkomsten, maar ook tegenstellingen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 13:07 :
Misschien is het binnen de Jodendom zo dat Esther als Profete wordt beschouwd?
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:54
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2005 @ 17:59 :
ja
Waarom dan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:03
Rodion
Rodion is offline
er is nu over gesproken waar Mohammed vandaan kwam en waarom.

ik zou graag willen weten: waarom toen? en niet eerder of later?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 13-01-2005 @ 19:03 :
er is nu over gesproken waar Mohammed vandaan kwam en waarom.

ik zou graag willen weten: waarom toen? en niet eerder of later?
Die tijd en plaats waren geschikt voor het stichten van een religie. Sim-pel.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:10
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 19:39 :
Die tijd en plaats waren geschikt voor het stichten van een religie. Sim-pel.
mijn vraag is serieus bedoelt. ik snap ook wel dat (als) allah er is hij Mohammed op de tijd die het beste is voor de religie geboren laat worden. maar WAAROM was DIE tijd het beste?

waarom niet als email(enzo) is uitgevonden? dan konden allemaal mensen vragen stellen, dan werd het sneller bekend en bleef er veel meer van hem bewaard. of veel eerder, zodat meer mensen de koran konden lezen. of....nouja, je kunt zelf wel genoeg bedenken.

weet één van de moslims dit misschien?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:12
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Kwibus, waarom is Jezus rond de tijd 0 gestuurd? Die vraag zou net zo onnozel zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 13-01-2005 @ 20:10 :
mijn vraag is serieus bedoelt. ik snap ook wel dat (als) allah er is hij Mohammed op de tijd die het beste is voor de religie geboren laat worden. maar WAAROM was DIE tijd het beste?

waarom niet als email(enzo) is uitgevonden? dan konden allemaal mensen vragen stellen, dan werd het sneller bekend en bleef er veel meer van hem bewaard. of veel eerder, zodat meer mensen de koran konden lezen. of....nouja, je kunt zelf wel genoeg bedenken.

weet één van de moslims dit misschien?
De huidige tijd is niet geschikt voor het stichten van een nieuwe religie, omdat de huidige religies al veel invloed hebben en er geen grote tegenstellingen zijn tussen volkeren of bevolkingsgroepen. Als iemand à la Mohammed dus nu geboren zou zijn, zou hij simpelweg voor gek verklaard worden.

Terecht, overigens.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 23:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 18:54 :
Waarom dan eigenlijk?
geen idee

waarom is mozes een profeet?

weet jij t?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 23:48
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 00:23 :
geen idee
Waarom zeg je dan dat Esther een profete is?

Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 00:23 :
waarom is mozes een profeet?

weet jij t?
Staat een aantal keren in de Bijbel. Bijv.
Deuteronomium 34:10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 07:27
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 20:12 :
Kwibus, waarom is Jezus rond de tijd 0 gestuurd? Die vraag zou net zo onnozel zijn.
die vraag zou helemaal niet zo onozel zijn .

1) Jezus moest bij het volk van de joden op aarde komen, aangezien dat in het oude testament de enige christenen waren.

2) Hij moest onschuldig worden veroordeelt. de romeinen hadden een uitstekend rechtsysteem waaruit bleek dat Jezus onschuldig was.

3) door de hele bijbel heen zijn hierover profetien gedaan, waaruit blijkt dat Hij op deze manier zou moeten komen. ook b.v. dat hij aan hout genageld zou worden. Al die profetien kwamen uit.

4) door de romeinen kon het geloof snel verspreid worden (goede wegen, 1 'wereldtaal', romeinse soldaten kwamen bijna overal, konden het dus doorvertellen)

de komst van Jezus stond dus niet op zichzelf.

hoe zit dit bij Mohammed?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 08:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 14-01-2005 @ 00:48 :

Staat een aantal keren in de Bijbel. Bijv.
Deuteronomium 34:10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht
Dat is toch geen verklaring waarom Mozes profeet was?

Of bedoel je t feit dat ie aangeduid wordt als profeet? Is dit ook zo bij alle andere profeten? (mannelijk geslacht dan vnml.) Ik betwijfel het.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:43
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 09:23 :
Dat is toch geen verklaring waarom Mozes profeet was?

Of bedoel je t feit dat ie aangeduid wordt als profeet? Is dit ook zo bij alle andere profeten? (mannelijk geslacht dan vnml.) Ik betwijfel het.
Het tweede ja.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 14-01-2005 @ 12:43 :
Het tweede ja.
Worden alle profeten dan benoemd als profeet in het OT?

Ik ben t niet nagegaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Franse geschiedenisles over islam heikel punt
Ketter
15 15-07-2009 22:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rel over Mohammed-cartoons escaleert.
Hydrogen
500 03-02-2006 19:59
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar
Gatara
120 07-10-2005 11:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
500 07-10-2005 00:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BRIEF.. van Mohammed B AAN HIRSHI ALI
IGRA
36 08-11-2004 17:26
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.