Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 19:25
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-01-2005 @ 19:24 :
Hier ben ik het even niet mee eens.

Ik vond de 3e een eitje, maar heb nu in de 4e toch wel het idee dat ik veel moet doen. De stof is moeilijker en ik moet soms echt m'n huiswerk maken voordat ik het begrijp.
Dat jij maar 2 uur per week ( ) huiswerk maakt, wil niet zeggen dat iedereen zo weinig tijd eraan besteed. Ik zie genoeg mensen om mij heen die echt bezwijken onder het huiswerk van de 4e. Die hebben zelfs wel meer dan 15 uur nodig.

Het is dus helemaal persoonlijk en om nu te zeggen dat je niet moet doen wat de leraren je wijs maken... Je kan beter de raad van je leraren opvolgen dan dat je er met de pet naar gaat gooien. Niet iedereen kan met maar 2 uur per week als zijn huiswerk afkrijgen. In de les kan je een hele hoop doen, maar vaak ben je in de les toch bezig met huiswerk bespreken, luisteren naar uitleg, groepsopdrachten, enz.

Ik val je niet aan hoor. Maar ik denk dat de 4e echt moeilijker is dan de 3e. Aangezien mijn cijfers allemaal een punt lager zijn (behalve scheikunde en biologie, die juist een punt hoger) dan vorig jaar.

Om te reageren op de ts: C&M (met economie 1,2) of E&M (met Duits 2 en Frans 2)
In de derde deed ik gemiddeld 8 uur huiswerk per week en ik de toetsweek per dag gemiddeld 3 uur en nu gemiddeld 2 uur per week en in toetsweek gemiddeld 2 uur per dag.
de rede profiel keuze , bijna geen woordjes meer leren voor de talen (dyslexie). In de derde bestede ik 90% van mn tijd aan de talen! gemiddelde toen iets van 7,3 nu 8,3. maar het gemiddelde in mijn klas van aantal uren huiswerk per week is 3 denk ik. Ik zit wel in een NT klas mischien dat het daar mee te maken heeft. Maar ik hoor ook wel mensen klagen hoor maar die doen zeker niet meer dan 10 uur per week.

maar meer dan 15 dat is toch niet meer menselijk . Dan zou ik echt een niveau lager aanraden, behalve als ze een goede reden hebben. Want ik als ik kinderen (die niet in mn klas zaten) in de derde vertelde hoeveel ik aan de talen besteede zeiden ze meteen dat het niveau te hoog was .

tegen topicstarter: wat is je minimale en maximale studielast en hoeveel vakken wil je in je vrijedeel.
Oud 09-01-2005, 19:26
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 09-01-2005 @ 19:27 :
Bij mij op school heeft elk profiel standaard economie 1...
Dan zit economie 1 in het verplichte vrijedeel, zoals levensbeschouwing bij mij.
Oud 09-01-2005, 22:21
Fatality
Fatality is offline
Verstaan jullie onder huiswerk, echt werk dat je thuis doet?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Fatality schreef op 09-01-2005 @ 23:21 :
Verstaan jullie onder huiswerk, echt werk dat je thuis doet?
Ik versta onder huiswerk de dingen die ik thuis moet doen omdat ik op school óf te lui ben om eraan te werken óf ik geen zin heb om eraan te werken.

In de tweede fase krijg je bij ons geen huiswerk op

Trouwens ik vind het wel gezeur hoor, alsof je als je tijd aan je talen besteed (bijv. 6 uur p/week) dat je dan teveel tijd eraan besteed en je een niveau lager moet. Je kan toch iets moeilijk vinden?

Daarnaast heb ik hier nog niemand er over gehoord eigenlijk, maar hoe kijken jullie dan aan tegen 6-jes/7-ens mensen op het vwo?

En de mensen die met 'werken' 6-jes/7-ens halen moeten die dan ook een niveau lager omdat ze anders te hard werken?

Vorig jaar zei een jongen tegen mij, het gemiddelde van de klas op deze toets is een 8.7 op vwo, jij hebt een 5.6 je bent niet goed genoeg..

Dat klopt toch ook niet?! Of vinden jullie wel!?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-01-2005 @ 20:25 :
In de derde deed ik gemiddeld 8 uur huiswerk per week en ik de toetsweek per dag gemiddeld 3 uur en nu gemiddeld 2 uur per week en in toetsweek gemiddeld 2 uur per dag.
de rede profiel keuze , bijna geen woordjes meer leren voor de talen (dyslexie). In de derde bestede ik 90% van mn tijd aan de talen! gemiddelde toen iets van 7,3 nu 8,3. maar het gemiddelde in mijn klas van aantal uren huiswerk per week is 3 denk ik. Ik zit wel in een NT klas mischien dat het daar mee te maken heeft. Maar ik hoor ook wel mensen klagen hoor maar die doen zeker niet meer dan 10 uur per week.

maar meer dan 15 dat is toch niet meer menselijk . Dan zou ik echt een niveau lager aanraden, behalve als ze een goede reden hebben. Want ik als ik kinderen (die niet in mn klas zaten) in de derde vertelde hoeveel ik aan de talen besteede zeiden ze meteen dat het niveau te hoog was .

tegen topicstarter: wat is je minimale en maximale studielast en hoeveel vakken wil je in je vrijedeel.
Ik doe N&G, ook om de reden dat ik slecht ben in talen. Maar nog steeds besteed ik veel tijd aan mijn talen. Frans en Duitse woordjes toch wel bijna een uur per week (gemiddeld). Ik heb nog geen toetsweken gehad, maar in de 3e besteedde ik zo'n 2 uur per dag eraan. Dat zal nu wel meer zijn.

Ik zit gewoon in een gemengde klas, alle profielen door elkaar. Het gemiddelde aantal huiswerk per week ligt rond de 10 geloof ik (test geweest), een deel doet geen flikker en haalt ook erg lage cijfers. Een deel werkt zich uit de naad en haalt net redelijke cijfers. Mentors en decanen adviseren ons minimaal 2 uur per dag huiswerk te maken. Wil je tenminste een beetje goede cijfers halen. Ik red dat niet, en doe wel minder aan m'n huiswerk. Alleen voor repetities heb ik veel tijd nodig, en ik heb nog maar 3 onvoldoendes. (engels )

Ik vind 15 uur opzich wel meevallen hoor, dat is 2 uur per dag en in het weekend iets meer. Als je alles goed inpland heb je nog zat tijd over. Een niveau lager vind ik dus echt niet nodig. Dan zat ons halve vwo op de havo. Sommige hebben het nodig en hebben die uren er voor over om het vwo te halen. De meeste hebben er ook geen probleem mee die tijd aan hun huiswerk te besteden. Zolang ze het niet stom vinden...
De 5e blijkt weer wat 'rustiger' te zijn dan de 4e, ik ken heel wat 5e/6e klassers die zeggen dat als je de 4e hebt gehaald alleen nog maar kan zakken door zenuwen voor tentamens en examens.

En als je niet aan die 15 uur komt, kan je altijd vooruit werken of je meer verdiepen in andere vakken. Talen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-01-2005 @ 20:26 :
Dan zit economie 1 in het verplichte vrijedeel, zoals levensbeschouwing bij mij.
Nee, in het profieldeel.

Levensbeschouwing/filosofie (mag je kiezen) zit wel in het verplichte vrijedeel, maar omdat die 2 leraren overspannen zijn krijgen we het pas in de 5e.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-01-2005 @ 11:39 :
Nee, in het profieldeel.

Levensbeschouwing/filosofie (mag je kiezen) zit wel in het verplichte vrijedeel, maar omdat die 2 leraren overspannen zijn krijgen we het pas in de 5e.
profieldelen zijn wettelijk vast gesteld toch?
economie1 zit in ieder geval niet in het profiel deel van NG.
het kan wel in het verplichte vrije deel maargoed, ben blij dat ik dát niet heb
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 10-01-2005 @ 11:57 :
profieldelen zijn wettelijk vast gesteld toch?
economie1 zit in ieder geval niet in het profiel deel van NG.
het kan wel in het verplichte vrije deel maargoed, ben blij dat ik dát niet heb
Nou, ben ons zit het toch echt in het profieldeel, ook bij N&G en N&T.
(Maar volgens mij sluiten C&M, N&G en N&T het dit jaar al weer af.)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-01-2005 @ 12:01 :
Nou, ben ons zit het toch echt in het profieldeel, ook bij N&G en N&T.
(Maar volgens mij sluiten C&M, N&G en N&T het dit jaar al weer af.)
nope, economie1 is een examenvak
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 11:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 10-01-2005 @ 12:38 :
nope, economie1 is een examenvak
Volgens mij niet... Ik heb het even nagezocht. En bij ons op school heeft iedere 4 vwo'er economie 1 in zijn of haar profiel zitten, die gelijk ook dat jaar wordt afgesloten. Maar niet als examenvak geldt!
Het telt dus alleen maar mee voor de overgang.
(En daar werk ik me nu de naad voor uit, pfff.)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 12:23
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-01-2005 @ 20:25 :

Bedoel jij met een niveau lager dat ik naar de HAVO moet? Ik besteed denk ik wel meer dan 15 uur per week aan mijn huiswerk, maar dat is meer persoonlijk. Ik vind het zeker niet moeilijk, maar ik neem dan ook geen genoegen met een 6. Ik ga altijd voor een 9 of hoger, en als dat niet lukt, dan de volgende keer nog beter (ik heb echter wel een maximum hoor ). Ik hoop dat dit een goede reden is voor je?
Oud 10-01-2005, 18:39
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 10-01-2005 @ 13:23 :
Bedoel jij met een niveau lager dat ik naar de HAVO moet? Ik besteed denk ik wel meer dan 15 uur per week aan mijn huiswerk, maar dat is meer persoonlijk. Ik vind het zeker niet moeilijk, maar ik neem dan ook geen genoegen met een 6. Ik ga altijd voor een 9 of hoger, en als dat niet lukt, dan de volgende keer nog beter (ik heb echter wel een maximum hoor ). Ik hoop dat dit een goede reden is voor je?
alleen als je naar een lotingsstudie wilt , anders raad ik ja aan om genoegen te nemen met een 6 of een 7. En ik vind de maximale aantal uur dat je mag doen op de middelbare school echt wel 10 uur per week.
Als je echt een 9 of een 10 gemiddeld staat hoef je denk ik geen niveau lager , maar ik zal zeker minder huiswerk doen als ik jou was.
Oud 10-01-2005, 18:44
Euryalo
Euryalo is offline
ik zou iig niet je profiel kiezen aan de hand van wat je voor werk je wilt gaan doen (er wel rekening mee houden)

in die paar jaar kan er heel wat veranderen

kijk meer waar je interesses liggen..(je beroep zal daar ook het best bij passen)
Oud 10-01-2005, 18:45
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Ik zit gewoon in een gemengde klas, alle profielen door elkaar. Het gemiddelde aantal huiswerk per week ligt rond de 10 geloof ik (test geweest), een deel doet geen flikker en haalt ook erg lage cijfers. Een deel werkt zich uit de naad en haalt net redelijke cijfers. Mentors en decanen adviseren ons minimaal 2 uur per dag huiswerk te maken. Wil je tenminste een beetje goede cijfers halen. Ik red dat niet, en doe wel minder aan m'n huiswerk. Alleen voor repetities heb ik veel tijd nodig, en ik heb nog maar 3 onvoldoendes. (engels )
Ik doe deze periode 2 uur per week ... maar nu wel wat meer omdat volgende week de se week is.

De vorige periode deed ik 4 a 5 uur huiswerk per week en ik sta nu gemiddeld een 8,3
Oud 10-01-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 10-01-2005 @ 19:39 :
alleen als je naar een lotingsstudie wilt , anders raad ik ja aan om genoegen te nemen met een 6 of een 7. En ik vind de maximale aantal uur dat je mag doen op de middelbare school echt wel 10 uur per week.
Als je echt een 9 of een 10 gemiddeld staat hoef je denk ik geen niveau lager , maar ik zal zeker minder huiswerk doen als ik jou was.
Inderdaad. Liever seks, drugs en zevens dan geen leven en negens. Bovendien is het leeuwendeel van wat je 'leert' op de middelbare school zwaar nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:42
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Kunst in C&M?
Ik heb dat profiel gehad en geen kunst... maargoed. Je moet gewoon kiezen wat je leuk vindt (en waar je goed in bent).
Oud 10-01-2005, 21:50
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Man het is puur omdat ik me er beter bij voel. Ik ken wel meer mensen die minder huiswerk zouden doen als ze mij waren Maar ja het is zo lekker om een 10 voor natuurkunde gemiddeld te staan en een 8,4 voor alles. Ik heb ook weinig stress omdat ik het meeste gewoon leuk vind. Je mag alles denken van mij, maar ik ga lekker door

En ik heb best nog wel een leven hoor....
Oud 10-01-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 10-01-2005 @ 22:50 :
Ik geloof er niks van.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 10-01-2005 @ 22:42 :
Kunst in C&M?
Ik heb dat profiel gehad en geen kunst... maargoed. Je moet gewoon kiezen wat je leuk vindt (en waar je goed in bent).
Bij C&M zit toch het vak ckv2 (kunstgeschiedenis?)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-01-2005 @ 13:35 :
CKV is een uit de hand gelopen experiment, waarvan de inspiratie is verkregen door te kijken naar Dr. Mengele's werk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 13:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-01-2005 @ 13:35 :
Heb ik niet gehad.. ik kon kiezen tussen tekenen (incl. kunstgeschiedenis) en maatschappijleer en heb voor maatschappijleer gekozen.
Oud 11-01-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 14:16 :
CKV is een uit de hand gelopen experiment, waarvan de inspiratie is verkregen door te kijken naar Dr. Mengele's werk.
Ze heeft het over CKV2. Een nuttig vak als je je er voor interesseert.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:21
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 10-01-2005 @ 22:50 :
Man het is puur omdat ik me er beter bij voel. Ik ken wel meer mensen die minder huiswerk zouden doen als ze mij waren Maar ja het is zo lekker om een 10 voor natuurkunde gemiddeld te staan en een 8,4 voor alles. Ik heb ook weinig stress omdat ik het meeste gewoon leuk vind. Je mag alles denken van mij, maar ik ga lekker door

Ik denk dat je dubbel leert , dat terwijl je het al kent het nogeens leert. Want voor natuurkunde kan je bijv. weinig leren dat is gewoon snappen.
Oud 11-01-2005, 16:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nja.. Ik zal ook wel 15 uur huiswerk moeten doen als ik een 8 gemiddeld wil staan. (Wil geneeskunde doen, loting dus.) Maar daar heb ik geen zin in. Een 7,3 vind ik al genoeg.
Maar als hij bijna een 8,5 gemiddeld wil staan, maar hij lekker veel huiswerk doen van mij hoor. Als hij minder huiswerk doet haalt hij nog steeds vwo, dus geen reden om naar havo te gaan. Hij doet het voor zichzelf en met minder werd zou hij het ook kunnen doen.

En als je een 7 gemiddeld staat en je doet 15 uur per week huiswerk hoef je nog steeds niet naar de havo. Pas als je onvoldoende staat en je werkt je uit de naad... dan pas moet je aan havo denken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-01-2005 @ 17:21 :
Ik denk dat je dubbel leert , dat terwijl je het al kent het nogeens leert. Want voor natuurkunde kan je bijv. weinig leren dat is gewoon snappen.
Nee hoor, je kan je ook verdiepen. Vooruit werken, moeilijkere opdrachten gaan doen. En daar zit ook tijd in.

Natuurkunde is inderdaad meer snappen, maar als je iets nog niet zo goed snapt zal je het toch moeten leren om het te gaan snappen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:16
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 11-01-2005 @ 17:24 :
Nee hoor, je kan je ook verdiepen. Vooruit werken, moeilijkere opdrachten gaan doen. En daar zit ook tijd in.

Natuurkunde is inderdaad meer snappen, maar als je iets nog niet zo goed snapt zal je het toch moeten leren om het te gaan snappen.
jah leren om te snappen , soms...

maar 15 uur is het niet waard om een goed cijfer te staan. En ja eebn 10 staan is erg leuk, hoewel ik altijd slordigheid foutjes maak. Maar afgerond sta ik een 10 voor schei.12 anw en ge1 .

Ik zou het graag blijven staan, maar me nu daarvoor uit de naad te werken.
Citaat:
Inderdaad. Liever seks, drugs en zevens dan geen leven en negens. Bovendien is het leeuwendeel van wat je 'leert' op de middelbare school zwaar nutteloos.
meeens op het drugs gedeelte na en (echte)seks ben je in de 4de nog een btje te jong voor (mijn mening).
Oud 11-01-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 11-01-2005 @ 18:16 :
meeens op het drugs gedeelte na en (echte)seks ben je in de 4de nog een btje te jong voor (mijn mening).
Och, 'drugs' beperkt zich bij mij tot 'slechts' alcohol en caffeïne, hoewel ik op het VWO nog regelmatig cannabis gebruikte. Mijn eindlijst was dan ook niet geweldig, maar toch vrij redelijk met 4 achten, 1 zes en de rest zevens.

Statistisch gezien zeggen de punten die je haalt op het VWO bar weinig over of je het op de universiteit redt. Op de universiteit ben je veel beter en effciënter bezig met nuttige dingen. Daarom red ik het nu prima, hoewel ik op mijn centraal examen voor wiskunde een 5,8 had en voor natuurkunde een 6,4.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:37
Bernero
Bernero is offline
Maar even voor de duidelijkheid, je moet niet denken dat ik al die tijd besteed aan dingen die minimaal moeten voor vwo Dan zou ik echt gek zijn. Bijvoorbeeld, als ik iets met mn GRM moet doen wat ik echt wel exact kan, dan doe ik het ook exact. Als er bij natuurkunde een formule gegeven staat probeer ik altijd die formule af te leiden als hij al niet logisch en simpel is. Ik probeer ook zoveel mogelijk concreet voor te stellen, wat natuurlijk niet altijd lukt, omdat veel grootheden maar modelletjes zijn. En als ik daarnaast nog de verrijking meetel die ik doe (universitaire boeken van internet bijvoorbeeld) dan zit ik toch wel over de 15 uur denk ik. En vergeet ook niet al die PO's, net een profielwerkstuk achter de rug, tenminste, het praktische gedeelte. Volgend weekend ga ik het verslag maken.

En je mag best vinden dat al die tijd het niet waard is. Zoals gezegd, het is puur persoonlijk dat ik zo van werken hou. En op zn tijd heb echt wel tijd voor mijn hobby's.
Oud 11-01-2005, 18:03
iewaweg
iewaweg is offline
Eey ik moet nou binnenkort ook een profielkeuze maken en ik wil zelf iets van hotel manager worden of zoiets dus dat heeft ook te maken met hotels en ik heb zelf gekozen voor e&m maar je moet het zelf weten het is jou keuze
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten