![]() |
||
Citaat:
de rede profiel keuze , bijna geen woordjes meer leren voor de talen (dyslexie). In de derde bestede ik 90% van mn tijd aan de talen! gemiddelde toen iets van 7,3 nu 8,3. maar het gemiddelde in mijn klas van aantal uren huiswerk per week is 3 denk ik. Ik zit wel in een NT klas mischien dat het daar mee te maken heeft. Maar ik hoor ook wel mensen klagen hoor maar die doen zeker niet meer dan 10 uur per week. maar meer dan 15 dat is toch niet meer menselijk ![]() ![]() tegen topicstarter: wat is je minimale en maximale studielast en hoeveel vakken wil je in je vrijedeel.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de tweede fase krijg je bij ons geen huiswerk op ![]() Trouwens ik vind het wel gezeur hoor, alsof je als je tijd aan je talen besteed (bijv. 6 uur p/week) dat je dan teveel tijd eraan besteed en je een niveau lager moet. Je kan toch iets moeilijk vinden? Daarnaast heb ik hier nog niemand er over gehoord eigenlijk, maar hoe kijken jullie dan aan tegen 6-jes/7-ens mensen op het vwo? En de mensen die met 'werken' 6-jes/7-ens halen moeten die dan ook een niveau lager omdat ze anders te hard werken? Vorig jaar zei een jongen tegen mij, het gemiddelde van de klas op deze toets is een 8.7 op vwo, jij hebt een 5.6 je bent niet goed genoeg.. Dat klopt toch ook niet?! Of vinden jullie wel!? |
![]() |
||
Citaat:
Ik zit gewoon in een gemengde klas, alle profielen door elkaar. Het gemiddelde aantal huiswerk per week ligt rond de 10 geloof ik (test geweest), een deel doet geen flikker en haalt ook erg lage cijfers. Een deel werkt zich uit de naad en haalt net redelijke cijfers. Mentors en decanen adviseren ons minimaal 2 uur per dag huiswerk te maken. Wil je tenminste een beetje goede cijfers halen. Ik red dat niet, en doe wel minder aan m'n huiswerk. Alleen voor repetities heb ik veel tijd nodig, en ik heb nog maar 3 onvoldoendes. ![]() ![]() ![]() Ik vind 15 uur opzich wel meevallen hoor, dat is 2 uur per dag en in het weekend iets meer. Als je alles goed inpland heb je nog zat tijd over. Een niveau lager vind ik dus echt niet nodig. Dan zat ons halve vwo op de havo. Sommige hebben het nodig en hebben die uren er voor over om het vwo te halen. De meeste hebben er ook geen probleem mee die tijd aan hun huiswerk te besteden. Zolang ze het niet stom vinden... De 5e blijkt weer wat 'rustiger' te zijn dan de 4e, ik ken heel wat 5e/6e klassers die zeggen dat als je de 4e hebt gehaald alleen nog maar kan zakken door zenuwen voor tentamens en examens. En als je niet aan die 15 uur komt, kan je altijd vooruit werken of je meer verdiepen in andere vakken. Talen bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Citaat:
Levensbeschouwing/filosofie (mag je kiezen) zit wel in het verplichte vrijedeel, maar omdat die 2 leraren overspannen zijn krijgen we het pas in de 5e. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
economie1 zit in ieder geval niet in het profiel deel van NG. het kan wel in het verplichte vrije deel maargoed, ben blij dat ik dát niet heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (Maar volgens mij sluiten C&M, N&G en N&T het dit jaar al weer af. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het telt dus alleen maar mee voor de overgang. ![]() (En daar werk ik me nu de naad voor uit, pfff. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Als je echt een 9 of een 10 gemiddeld staat hoef je denk ik geen niveau lager , maar ik zal zeker minder huiswerk doen als ik jou was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Kunst in C&M?
Ik heb dat profiel gehad en geen kunst... maargoed. Je moet gewoon kiezen wat je leuk vindt (en waar je goed in bent).
||
Citaat:
![]() ![]() En ik heb best nog wel een leven hoor....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar als hij bijna een 8,5 gemiddeld wil staan, maar hij lekker veel huiswerk doen van mij hoor. Als hij minder huiswerk doet haalt hij nog steeds vwo, dus geen reden om naar havo te gaan. Hij doet het voor zichzelf en met minder werd zou hij het ook kunnen doen. En als je een 7 gemiddeld staat en je doet 15 uur per week huiswerk hoef je nog steeds niet naar de havo. Pas als je onvoldoende staat en je werkt je uit de naad... dan pas moet je aan havo denken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Natuurkunde is inderdaad meer snappen, maar als je iets nog niet zo goed snapt zal je het toch moeten leren om het te gaan snappen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
maar 15 uur is het niet waard om een goed cijfer te staan. En ja eebn 10 staan is erg leuk, hoewel ik altijd slordigheid foutjes maak. Maar afgerond sta ik een 10 voor schei.12 anw en ge1 ![]() Ik zou het graag blijven staan, maar me nu daarvoor uit de naad te werken. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Statistisch gezien zeggen de punten die je haalt op het VWO bar weinig over of je het op de universiteit redt. Op de universiteit ben je veel beter en effciënter bezig met nuttige dingen. Daarom red ik het nu prima, hoewel ik op mijn centraal examen voor wiskunde een 5,8 had en voor natuurkunde een 6,4. |
![]() |
|
Maar even voor de duidelijkheid, je moet niet denken dat ik al die tijd besteed aan dingen die minimaal moeten voor vwo
![]() En je mag best vinden dat al die tijd het niet waard is. Zoals gezegd, het is puur persoonlijk dat ik zo van werken hou. En op zn tijd heb echt wel tijd voor mijn hobby's.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Klasje van BuZa Verwijderd | 4 | 28-11-2016 17:15 | |
Studeren |
Welk profiel moet ik kiezen? faithfully | 5 | 17-02-2011 12:36 | |
Algemene schoolzaken |
HELP!! Welk profiel moet ik kiezen?? Shoney | 28 | 19-02-2007 14:19 | |
Algemene schoolzaken |