Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 09:33
PV
PV is offline
Krajicek eruit.. toch mentaal niet sterk genoeg, als ik het verslag zo lees/bekijk. Waarschuwingen krijgen voor onsportief gedrag en daar niet mee om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 14:16
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Wat was Michaëla aan het huilen zeg
Ik bedoel, ze kan best goed tennissen (ze was zelfs erg goed bezig) en ik snap ook wel dat ze teleurgesteld is als het dan toch wat minder goed gaat; maar om nou in de laatste paar games na íeder punt te gaan huilen... Beetje jammer.
Ze speelt nu bij de volwassenen mee omdat ze daar speltechnisch aan toe is, maar mentaal moet ze echt nog groeien hoor.
Oud 20-01-2005, 14:20
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
het was genant, ik heb de TV uitgezet.
Oud 20-01-2005, 14:44
samoth
samoth is offline
Ze kan niet tegen haar verlies. Dat lijkt me een goede eigenschap.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:47
samoth
samoth is offline
Rogier Wassen blijft van alle Nederlanders, de laatste tijd, het langst bij een grandslam.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:47
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Altijd willen winnen zijn en gretig spelen, dat zijn goede eigenschappen; maar niet tegen je verlies kunnen is slecht.
Ze moet gewoon kunnen accepteren dat (in dit geval) Schnyder beter was. Michaëla heeft nog jaren om de echte top te bereiken, dat moet ze zelf toch ook inzien!?
Oud 20-01-2005, 15:42
samoth
samoth is offline
Coria krijgt in Ferrero zijn eerste echte test. Ik verwacht dat hij wel zal gaan winnen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 18:58
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-01-2005 @ 22:25 :

Hoe is het eigenlijk met Martin Verkerk? Wanneer mogen we hem weer in internationale toernooien verwachten?
April

Citaat:
Eurosport prefereert een niet erg boeiende vrouwenpartij, boven de partij van Wessels en Johansson. Jammer!
Omdat Wessels en Johansson niet op een grote baan speelde. En sinds wanneer bepaal jij wat spannend is?

Alsof Wessels een spannende 5-setter speelde
Oud 20-01-2005, 19:12
samoth
samoth is offline
Ik kan me best voorstellen dat ze gaat huilen. Ze was er heel dichtbij en die overwinning was erg goed voor haar ranking geweest, ook kon ze makkelijk de vierde ronde bereiken omdat Schnyder de beste is in haar schema.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:36
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
AMSTERDAM - Martin Verkerk heeft het tennisracket weer opgepakt nadat hij vorig jaar oktober een schouderoperatie onderging. Verkerk voorziet pas in april een rentree in het wedstrijdcircuit. Voorlopig beperkt hij zijn trainingsarbeid tot krachttraining en staat hij maar een half uur op de baan.

Komend weekeinde komt ook zijn trainer Nick Carr weer naar Nederland. De Nieuw-Zeelander is al jarenlang de coach van Verkerk.
Oud 20-01-2005, 21:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 20-01-2005 @ 15:47 :
Altijd willen winnen zijn en gretig spelen, dat zijn goede eigenschappen; maar niet tegen je verlies kunnen is slecht.
Ze moet gewoon kunnen accepteren dat (in dit geval) Schnyder beter was. Michaëla heeft nog jaren om de echte top te bereiken, dat moet ze zelf toch ook inzien!?
100% mee eens.
Heb het wel niet gezien, das jammer

Paval en Joezny zijn trouwens bij de mannen eruit, vooral Joezni speelde een spannende partij tegen Nadal. Grosjean ligt ook eruit, hij verloor ook in een thriller van zijn landgenoot Lasnard. Verder gaf Massu op na een enkelblessure.

Klein verrassinkje bij de vrouwen: Zvonareva (als 9e geplaatst) ligt er uit, ook tegen een landgenote. Verder won Demientieva en verloor Schett.
De zusjes Williams zitten ook nog altijd in het toernooi.
Oud 20-01-2005, 22:29
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-01-2005 @ 22:48 :
De zusjes Williams zitten ook nog altijd in het toernooi.
Ik had Krajicek wel eens tegen één van die twee willen zien spelen
In welke ronde kunnen de zusjes Williams elkaar eigenlijk tegenkomen? Dan ligt er in ieder geval één van de twee uit...
Oud 21-01-2005, 16:09
Verwijderd
Na aanleiding van de partij van Johansson tegen Lopez vannacht heb ik een vraag aan de grote tenniskenners hier.

Bovengenoemde partij eindigde in 5 sets. in de vijfde set werd het 13-11.
Dat is in zoverre logisch omdat er in de meeste Grand Slams geen tie-break word gespeeld in een eventuele beslissende vijfde set. (Australian Open, Wimbledon en Roland Garros)
Nu herinner ik mij van de US Open van vorig jaar dat daar wel een tiebreak in de vijfde set werd gespeeld.

Zijn hier regels voor van de ATP of mag een Grand Slam toernooi dit zelf bepalen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 18:06
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 21-01-2005 @ 17:09 :
Nu herinner ik mij van de US Open van vorig jaar dat daar wel een tiebreak in de vijfde set werd gespeeld.
Ik kan je geen antwoord geven, verkeerde namelijk in de veronderstelling dat het bij íeder Grand Slam zo was dat er geen tie-break in beslissende 5de set is.
Oud 21-01-2005, 18:15
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
volgens mij mogen ze dat zelf bepalen,
maar er zal wel een bepaalde reden voor zijn, dat het in amerika zo is..
Oud 21-01-2005, 20:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 20-01-2005 @ 23:29 :
In welke ronde kunnen de zusjes Williams elkaar eigenlijk tegenkomen? Dan ligt er in ieder geval één van de twee uit...
*bekijkt het schema*
Helaas, ze kunnen elkaar alleen in de finale tegenkomen.

Maja, of dat uitkomt zien we wel. In ieder geval hoop ik dat Sjarapova in de halve finale wint van Serena en dat Demientieva datzelfde doet tegen Venus in de halve finale. Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet, we zitten pas in de derde ronde.

Vanochtend de marathonpartij tussen Johannson en Lopez gezien. Lopez won in de vijfde set ovet het algemeen toch makkelijker zijn servicebeurten. Johansson heeft dus op het goede moment kunnen profiteren.
Oud 22-01-2005, 10:51
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Zijn er vannacht nog opmerkelijke uitslagen tot stand gekomen? Op tennis.nl staat nog steeds niks

Edit: Zag net op Eurosport dat Hewitt gewonnen heeft van Chela in 4 sets. Laatste set was best spannend. Ook Roddick en Coria door, zij in tegenstelling tot Hewitt met het grootste gemak.
Tim Henman ligt er uit , verloren van Davydenko!

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:50
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
haah ferrero ligt er uit.. zal hij ook buiten de top 100 vallen net als sjeng ...
Oud 22-01-2005, 13:14
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Alleen bij de US Open is er een tie-break in de 5de, ik geloof dat het te maken heeft met partijen die van de tv niet al te lang mogen duren ivm uitzendschema's, maar 5 sets duren ook al lang dus dat slaat nergens oo.

Chela heeft hebben zitten spugen naar Hewitt, slecht natuurlijk al zou ik ook boos raken van vuistjes bij dubbele fouten.
Oud 22-01-2005, 14:45
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 22-01-2005 @ 14:14 :
Chela heeft hebben zitten spugen naar Hewitt, slecht natuurlijk al zou ik ook boos raken van vuistjes bij dubbele fouten.
Spugen Hoe krijgt hij dat voor elkaar dan? Tijdens een wissel ofzo?
Oud 22-01-2005, 20:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
En dan denk je dat tennissers meestal zo sportief zijn...

Dementieva door wel in 3 sets, maar goed, ze is door.
Oud 23-01-2005, 15:33
br4m
br4m is offline
ja heeft iemand dat spugen gezien? wanneer gebeurde dat en raakte ie um ook en waar deed ie dat? bij wissel ofso?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Sjarapova weer door wel weer met een set verloren maja...
Ze kreunde weer ontzettend hard!

Agassi ook door, beters... ben echt een liefhebber van hem. Kijk wel uit naar Federer - Agassi, lijkt me een leuke partij. Al denk ik dat Federer toch wel gaat winnen, hij is gewoon de beste op dit moment.
Oud 24-01-2005, 15:50
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-01-2005 @ 21:50 :
Agassi ook door, beters... ben echt een liefhebber van hem. Kijk wel uit naar Federer - Agassi, lijkt me een leuke partij. Al denk ik dat Federer toch wel gaat winnen, hij is gewoon de beste op dit moment.
Inderdaad.
Wat kan die man tennissen.
Maar Agassi blijft natuurlijk de ouwe underdog, als hij het slim speelt heeft ie misschien nog wel een klein kansje.
Oud 24-01-2005, 21:15
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 21-01-2005 @ 17:09 :
Na aanleiding van de partij van Johansson tegen Lopez vannacht heb ik een vraag aan de grote tenniskenners hier.

Bovengenoemde partij eindigde in 5 sets. in de vijfde set werd het 13-11.
Dat is in zoverre logisch omdat er in de meeste Grand Slams geen tie-break word gespeeld in een eventuele beslissende vijfde set. (Australian Open, Wimbledon en Roland Garros)

Zijn hier regels voor van de ATP of mag een Grand Slam toernooi dit zelf bepalen?
Tie-break wordt in de 5e set alleen op de US open gespeeld, vanwege uitzendproblematiek op de Amerikaanse tv geloof ik. Verder wordt alleen op de Grand Slams bij de mannen gespeeld worden om 3 gewonnen sets.
Bij normale toernooien gaat dit over 2 gewonnen sets, dus maximaal 3 sets. In de laatste set wordt dan ook een tie-break gespeeld. Dit gebeurd bij de standaard toernooien, omdat het nogal onmenselijk is om het hele jaar door 5 setters te moeten spelen.
Of er daadwerkelijk regels voor zijn weet ik overigens niet.

Federer vs. Agassi wordt hopelijk wel een spetakel.
Oud 24-01-2005, 21:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dementieva en Myskina liggen vrij verrassend er uit.
Myskina verloor van de Francaise Dechy en Dementieva verloor van Patty Schnyder.
En Venus Williams ligt ook eruit. Molik versloeg haar... en blij dat de Australiërs waren... nu moet Mauresmo Serena ook ff uit het toernooi meppen.
Oud 24-01-2005, 23:11
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-01-2005 @ 22:36 :
En Venus Williams ligt ook eruit. Molik versloeg haar... en blij dat de Australiërs waren... nu moet Mauresmo Serena ook ff uit het toernooi meppen.
Kijk, dat is het betere werk
Oud 25-01-2005, 08:19
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Venus heeft Mauresmo dus héél dik verslagen (6-2, 6-0 geloof ik). Jammer. Sharapova wel door, dat is leuk.

Safin gewonnen van Hrbaty, ook met de grootste cijfers. Over een kwartier begint Federer-Agassi... hoop op een geweldig spectakel!
Oud 25-01-2005, 18:56
samoth
samoth is offline
Federer was veel te goed voor agassi.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:42
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
samoth schreef op 25-01-2005 @ 19:56 :
Federer was veel te goed voor agassi.
Daar was ik anders niet zo heel blij mee, had meer van de wedstrijd verwacht..maar ere wie ere toekomt, Federer is gewoon met afstand de beste tennisser van het circuit
Oud 25-01-2005, 20:49
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik had ook een leuke partij verwacht voor bij het ontbijt, maarja Agassi kon het gewoon niet doen en Federer steekt er inderdaad bovenuit.
Oud 25-01-2005, 22:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 25-01-2005 @ 09:19 :
Venus heeft Mauresmo dus héél dik verslagen (6-2, 6-0 geloof ik). Jammer. Sharapova wel door, dat is leuk.
Serena, niet Venus

Nou ja jammer. Het is altijd net niet bij Mauresmo bij Grand Slams, komt ook vaak door lichte pijntjes en blessures. Nu moet Serena (ik ben anti-Serena) wel in de halve finale tegen Sharapova (ik ben pro-Sharapova), dus dat wordt wel supporteren voor Sharapova. Misschien blijf ik wel op om het live te gaan kijken.

Federer wint heel gemakkelijk van Agassi... hij is gewoon te sterk voor de Amerikaan. Als je het mij vraagt (met alle respect naar Safin en ook naar Hewitt, Coria, Nalbandian en Davidenko) gaat Federer deze Grand Slam ook zonder veel problemen winnen. Volgens mij heeft hij tot nu toe ook geen set verloren?
Oud 26-01-2005, 09:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-01-2005 @ 23:02 :
Serena, niet Venus
Ja, ik kwam er later ook achter Ik had het gehoord op de radio en hoorde alleen 'Williams' en aangezien ik dacht dat Serena al uitgeschakeld was, nam ik aan dat Venus dit dus was. Foutje... Trouwens, die kleren van Serena; daar ga je toch niet in tennissen

Citaat:
Misschien blijf ik wel op om het live te gaan kijken.
Hoe laat komt het dan? Is het niet gewoon morgenochtend? Ik ga het niet kijken, zo boeiend is vrouwentennis niet. Maar ga wel duimen dat Maria wint, want ik ben ook vreselijk anti-Serena. Verder heeft iedereen het altijd over de 'Russische Revolutie', dan mag van mij Sharapova die wel aanvoeren.
Is het btw vreemd dat ik nog nooit heb gehoord van Nathalie Dechy, die nu in halve finale staat?

Hewitt is bezig tegen Nalbandian, ik hoop dat Nalbandian die vent klop geeft. Bah, wat een opgeblazen gedoe altijd op de baan als Lleyton er staat Verder wil ik dat de finale Roddick-Federer wordt, en ik geef Roddick meer kans tegen Nalbandian dan tegen Hewitt.
Oud 26-01-2005, 12:32
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Wat een partij eigenlijk moest ik een half uur geleden al weg maar ik ga dit zeker afkijken
Oud 26-01-2005, 12:59
PV
PV is offline
wat een laatste set ik keek helaas pas vanaf 5-5, ze zeiden bij de NOS dat de partij bezig was dus ik zapte snel naar de Belg
leuk voor Hewitt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:02
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Wat een partij ik heb genoten..(komt ook nog bij dat ik een Hewitt fan ben dus mijn dag kan niet meer kapot )
Oud 26-01-2005, 15:53
Tejay
Tejay is offline
Wel sinds lang weer eens de volledige top 4 van het mannentennis in de halve finale! De halve finales zijn dus zowiezo al finales eigenlijk nu.
Oud 26-01-2005, 16:06
br4m
br4m is offline
hewitt maakt geen vrienden?

ik las op de site van australianopen dat hij aan het eind tegen Nalbandian zou hebben gezegd "good flight back home"... waarna nalbandian hoofdschuddend wegliepp.... zeer onsportief
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:12
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
br4m schreef op 26-01-2005 @ 17:06 :
hewitt maakt geen vrienden?

ik las op de site van australianopen dat hij aan het eind tegen Nalbandian zou hebben gezegd "good flight back home"... waarna nalbandian hoofdschuddend wegliepp.... zeer onsportief
serieus? dat heb ik hem niet zien doen..maar als het zo zou zijn ist idd niet zo'n beste actie
Oud 26-01-2005, 17:15
br4m
br4m is offline
het stond bij intervieuws op australianopen.com, daar vroegen ze het aan nalbandian en die gaf er geen antwoord op, wat een teken is dat het geen vriendelijke woordenwisseling was, anders had hij het wel duidelijk ontkent, hij zweeg nu gewoon, na 4 x de vraag hebben laten herhalen en er om heen draaien
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 22:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 26-01-2005 @ 10:50 :
Hoe laat komt het dan?
3.30 uur.
Oud 27-01-2005, 08:34
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-01-2005 @ 23:19 :
3.30 uur.
En gekeken? Je teleurstelling al verwerkt?
Ik vind de finale S.Williams-L. Davenport wel een finale waardig wat carriere van de vrouwen betreft, maar deze geniet niet echt mijn voorkeur... Ach, nu maar hopen dat Davenport wint!
Oud 27-01-2005, 08:40
Piercingske
Piercingske is offline
Verdomde Williams...

Sharapova was mijn lieveling
Oud 27-01-2005, 12:04
PV
PV is offline
"elke dag koek en bak" volgens de Belg
Federer - Safin nu 7-5, 4-6, 7-5, 6-6 en nu tiebreak
en die set gaat naar Safin, vijfde set nu.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:43
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik dacht dat Hewitt - Nalbandian een mooie partij was maar dit gevecht is echt een van de mooiste wedstrijden die ik sinds een hele lange tijd gezien heb...wat een niveau, van beide kanten. Safin mag van mij nu het hele toernooi wel winnen, wat is hij mentaal veranderd zeg...6 matchpoints missen en gewoon doorgaan petje af
Oud 27-01-2005, 13:56
Teun
Teun is offline
Federer - Safin, wat een partij
Jammer dat het niet 25 - 27 werd in de laatste zet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:59
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Teun schreef op 27-01-2005 @ 14:56 :
Federer - Safin, wat een partij
Jammer dat het niet 25 - 27 werd in de laatste zet.
zet zelfs
Oud 27-01-2005, 14:23
Piercingske
Piercingske is offline
Mooie winst van Safin
Oud 27-01-2005, 15:03
samoth
samoth is offline
het zou mooi zijn als er rivaliteit zou ontstaan tussen die twee. Roddick is dit niet gelukt maar safin kan het wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 15:36
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Wow... dit had ik niet verwacht

Ik heb de wedstrijd trouwens niet eens gezien; verkeerde in de veronderstelling dat het vannacht pas gespeeld zou worden Dat wordt vanavond studio sport kijken, want zo te horen heb ik echt een geweldige wedstrijd gemist.
Wel goed voor het mannentennis dat de onverslaanbaar geachte Roger eens verliest. Of deze overwinning van Marat meteen aangeeft dat hij de competitie met Roger voor de rest van het seizoen aankan, dat betwijfel ik. Er is niemand die zo constant speelt als Roger, dus het zal voor Marat en de rest van de mannen een opgave zijn om Federer in de rest van het jaar zo vaak te verslaan dat de nummer één positie ook voor hen een reëel doel kan zijn.
Reageren

Regels voor berichten