![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Wat krijg je dan voor antwoord? Beest of dier is wel enkelvoudig , maar beschrijft een verzameling , net als gereedschap. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nee dus. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ehm, kun je nog even zeggen waarom het niet voldoen aan de Bell-ongelijkheid inconsistent is met wat we kunnen waarnemen en wat ze op de door jou genoemde site volgens jou bedoelen met "Therefore Bell's theorem forces us to give up the ussual notion of an object, as an ensamble of events consisting of some correlated parts. Yet we can still speak of correlations between events ." |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Er is ..... nee wacht effe , eerst een vraag? Geloof je in de wiskundige overtuiging achter bijvoorbeeld de M-theory? 11 dimensies bijvoorbeeld? ........ Ja of Nee volstaat ![]() ![]() Er is een natuurwet die boven alle andere natuurwetten uit steekt , zoiets als hogere natuurwet. Deze wet die door de wetenschap nog niet beschreven is ...... heeft dus nog geen naam. ![]() ![]() ![]() Op de tweede plaats betekent "alles wat beweegt" vormverandering , en vormverandering beteknet dat de oorspronkelijke vorm ophoud te bewegen of meevloeid in een andere beweging. Voor ons mensen betekent vormverandering uiteindelijke afbraak naar dood (in je jeugd is er eerst opbouwende vormverandering , mits je geen fatale botsing hebt ![]() ![]() Deze wet vertelt ons dus , dat er "niets" (=is alleen woordgebruik , om de term) beweegt , wat niet in botsing zal komen. Botsing is vormverandering. Voor ons mensen uiteindelijk de dood. De mens houd op te bestaan , wil eigenlijk zeggen , de menselijke vorm veranderd. Denk hierbij aan termen als homo erectus en homo sapiens sapiens ,enz . Nu kunnen we zeggen ..... ja zie je .... we evolueren .... en dit proces kan oneindig vaak herhaald worden. Dus ik kan zeggen: Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed ... zo denk ik er over .... en zoals ik al eerder zei is deze wet volgens mij nog niet beschreven , maar het kan best. ![]() Nog effe een paar teasers ![]() 1)Oneidigheid bestaat alleen als term of gedachte , maar kan zeker niet in meervoud uitgedrukt worden ![]() 2)Toeval bestaat niet , want er is beweging ![]() 3)Materie is gematerialiseerde energie , vandaar de naam materie. Afgeleid van het proces materialiseren (=een beetje te vergelijken met kristaliseren ![]() 4)Ik ga nu slapen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 23:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik leg die link botsing/vormverandering-dood omdat Meph me zei dat de wiskunde stelde dat het enige dat vaststaat (in verband met een menselijk leven) dat de kansverdeling van zijn dood een oppervlakte heeft van 1 van nu tot oneindig. De wet die ik hierboven voor een klein gedeelte beschreef ( Er zijn nog subniveau's ) sluit oneindigheid uit op het niveau van de materie. (waar wij mensen ook voor een gedeelte uit bestaan ) ![]() Er bestaan bijvoorbeeld geen schimmels van 3 miljard jaar oud. +1000 jaar is heel betrekkelijk ten opzichte van oneindigheid ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Los daarvan impliceert de kansverdeling niet zo veel. Het kan "heel lang" duren voor ik kom te overlijden. Noem iedere mogelijke tijdsspanne, en er is een - theoretische - mogelijkheid dat ik later kom te overlijden. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De kansverdeling kan daardoor niet tot oneindig doorgetrokken worden. ![]() Citaat:
![]() Als de energie stroomt (= bewegen) , dan gaat het door de anti-materie (= doorgeefluik) waar geen weerstand is (zoiets als licht door het heelal). Zodra deze energie het niveau van de materie bereikt , is er wel weerstand , en merken wij dat in de vorm van de natuurwetten. Nu moet je dus voorstellen , dat als de energie het niveau van de materie (= weerstand) bereikt , dit explosieve gevolgen heeft voor de baan die deze oorspronkelijk had. Wij nemen dat waar als het onzekerheidsprincipe van heisenberg op kwantumniveau (= dicht in de buurt (op R4-niveau gesproken ) bij de scheidingslijn met anti-materie . ![]() Nu denk ik dus dat de natuurwetten zoals wij deze al een beetje kennen , zich ook alleen maar bevinden op het niveau van de materie (=van macro tot en met micro) , en niet eronder. De natuurwetten zijn ook meer een uitvloeisel van de wet van de Onbewogen Beweger. De bron die de beweging op gang bracht. De natuurwetten zijn dynamisch , maar in balans. Dat komt ook omdat ze continue gevoed blijven vanuit de anti-materie. Ze zijn in balans , omdat ze zich op een niveau bevinden vanaf de bron , waar de de dynamica heeft afgenomen en zich in de breedte heeft "gerust" . ![]() ps: tis jammer dat ik geen wiskunde kan , anders had ik de theorie met formules onderbouwt. Misschien een uitdaging voor iemand? ![]() Correct me if am wrong ![]()
Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 21:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld: positron + elektron -> energie |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet mijn theorie er dan op aanpassen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kun je dit iets beter toelichten? Kun je aantonen dat er geen causaal verband tussen 2 gebeurtenissen bestaat?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welke factoren? Dingen die bijdragen aan het gedrag van deeltjes, terwijl wij die dingen nog helemaal niet kennen. Welke aanwijzingen zijn er? Volgens mij is er nog geen theorie die alle natuurverschijnselen zoals men ze heeft waargenomen omvat en komen wetenschappers nog een hoop problemen en moeilijk te verklaren zaken tegen. Het is gewoon ontzettend moeilijk om erachter te komen wát er nou precies de oorzaak van is dat deeltjes doen wat ze doen. Je ziet alleen het resultaat en dan kun je daar mooi allerlei kansberekeningen op uitvoeren. Maar als een deeltje zich gedraagt volgens zo'n kansberekening, dus je hebt bijv. meer kans op de ene situatie dan op de andere, dan is daar een reden voor. Als het ene deeltje over een seconde vervalt en het andere deeltje (van dezelfde soort) gaat nog vrolijk jaren verder, dan is daar ook een reden voor. Als ik met een dobbelsteen 6 gooi dan is dat niet omdat ik een kans van 1/6 had. Daar is nl ook een reden voor. Hoe ik de dobbelsteen in m'n hand had, welke kant lag boven, hoe gooide ik 'm , op wat voor oppervlak kwam ie terecht, van wat voor materiaal was de dobbelsteen en hoe groot, enz. Uiteindelijk zorgen al die factoren ervoor dat ik bijv. 6 gooi. Zoiets geldt dus ook voor deeltjes. "In het groot" werkt het prima om het met kansberekeningen te doen, maar er zijn "in het klein" allerlei factoren die ervoor zorgen dat een deeltje zich zo gedraagt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is er wel zo'n theorie: de M-theorie. Deze theorie spreekt echter de quantumfysica niet tegen, maar is eerder een aanvulling hierop. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Bell's ongelijkheid zegt het volgende: |P(a,b)-P(a,c)|=<1+P(b,c) Indien er een lokale 'hidden variable' is, d.w.z. dat er een andere factor is die het gedrag van deeltjes beschrijft. Het doet er verder niet toe wat dit precies is, we hoeven het niet te weten. De enige restrictie die we opleggen aan deze hidden variable is dat de kans dat de hidden variable een waarde tussen min oneindig en oneindig inneemt gelijk is aan 1. (dat is nogal wiedes) Echter, waarnemingen die we kunnen doen zijn in tegenspraak met deze ongelijkheid - in werkelijkheid is |P(a,b)-P(a,c)| groter dan 1+P(b,c). De mathematische details laat ik hier weg, maar als je daar meer over wilt weten verwijs ik je alsnog naar Google. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "In dit geval wordt er niet voldaan aan Bell's ongelijkheid. Dit is inconsistent met wat wij kunnen waarnemen." Die zin klopt niet en niet moest dus wel zijn. Want volgens onze waarnemingen wordt er niet voldaan aan Bell's ongelijkheid en wanneer er een verborgen variabele zou zijn moet er juist wél aan Bell's ongelijkheid voldaan worden. Citaat:
Om trouwens nog even terug te komen op mijn stukje over kansberekening: kansberekening is iets wat je kunt gebruiken om van een afstandje uitspraken over verschijnselen te kunnen doen. Het is echter geen verklaring voor verschijnselen en ik heb het idee dat jij het wel een beetje als verklaring ziet. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het klinkt nu een beetje alsof je er eigenlijk liever niet over nadenkt.. ![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Abbas: Israël is zionistische vijand' dingokoning | 500 | 08-01-2005 19:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mein Kampf in een nieuw jasje? Madfet | 62 | 05-01-2005 16:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Zou iem. mijn engelse tekst willen nakijken alsjebl.?! Sanneke1983 | 17 | 13-11-2003 12:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
jodendom.... het geloof van het geweld CraigDavid | 120 | 20-06-2003 13:21 | |
Psychologie |
Wat kunnen de oorzaken zijn van anorexia? -Meisje- | 31 | 01-02-2003 06:23 |