Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 18:03
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 18-01-2005 @ 14:18 :
brrr

'k weet het, ik blijf zeggen dat hij het niet zomaar mag opgeven, maar op den duur begin ik dus de boeman te worden, die hem als het ware wil meeslepen naar Rome. Ik vind ook dat hij nog meer voor zichzelf moet opkomen tegen zijn ouders, dat ze het niet kunnen maken dat ze hem op die leeftijd zo'n dingen verbieden, etc etc etc... Maar ik kan het toch niet zijn plaats doen? Ik kan er hem enkel op wijzen dat het in zijn eigen voordeel zou zijn als hij wat meer op zijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid zou staan...
Jah, tuurlijk, maar ik mag aannemen dat hij zelf ook heel graag wil? Als hij nou niet laaiend enthousiast was, praat eens met hem over plekken waar hij echt nog een keer heen zou willen, gewoon een weekendje: misschien dat hij voor sommige dingen wel meer moeite zou willen doen.

Verder is het natuurlijk goed dat je er niet over door blijft zeuren, dat helpt idd. niet, maar als hij eens iets afzegt, omdat zijn ouders dat niet willen, dan moet je het niet zomaar aan je voorbij laten gaan.
Ik weet niet hoe vaak jullie bij elkaar slapen, maar doe dit anders ook wat vaker, bijvoorbeeld weekendjes bij elkaar: dan wennen zijn ouders er misschien wel meer aan.
Maar ik zou, als zijn ouders het in de zomervakantie weer doen er misschien zelf ook wel wat van zeggen: en dan niet op een verwijtende toon ofsow, maar gewoon eens vragen. Ik bedoel.. als je al bijna 2 jaar wat hebt, dan heb je toch wel enige inspraak denk ik.
Hoe zit het eigenlijk met gewone vakanties? Gaat hij met zijn ouders mee? En mag jij mee, of hij met jou?
Heb zelf nu meer dan 15 maanden, vriendin is 16, maar bij ons gaat dat toch wel anders... (wij gaan een weekje van de zomer (dan ben ik 18 en zij nog 16) en misschien in mei ook al een paar daagjes. Verder slapen we ook best vaak bij elkaar en gaan we met elkaar mee op vakantie e.d. (we wonen overigens nog geen 10 minuten fietsen van elkaar)). Iig. sterkte, lijkt me bijzonder balend
Oud 18-01-2005, 19:35
Anaïs
Anaïs is offline
@underthabridge:

mja neen in het weekend slapen we niet bij elkaar, tijdens de week ook niet. Als we de zaterdagavond weggaan, breng ik hem telkens terug naar huis. Dat vind ik nu niet erg, daar gaat het ook niet om.

Op kerstavond ben ik bij zijn familie blijven slapen, we zijn samen naar Werchter geweest en we zijn enkele keren samen bij iemand op kamers blijven slapen. Dus 'k denk niet dat het aan het 'samen slapen' kan liggen...

Hij gaat niet mee met zijn ouders op vakantie, om de simpele reden dat die gewoon niet op vakantie gaan. De mijne zouden dit jaar weer eens een weekje op reis gaan, en mijn vriend zou meemogen, maar hij zal dat ook niet mogen, en hij vind dat zelf een beetje raar.

Inderdaad, als het niet had doorgegaan omdat HIJ dat niet wil, is dat een heel andere zaak dan omdat zijn ouders dat niet willen... Als hij niet wil, dan moet hij me dat maar gewoon zeggen, dan zoeken we iets anders.

'k Snap niet echt waarom zijn ouders het verbieden, maar het kan zeker niet zijn omdat we 'te jong' zijn. In mijn ogen heeft het echt iets te maken met leren loslaten van hun kant, en zelfstandigheid eisen van zijn kant. Jammergenoeg is dat iets waar ik niet in kan tussenkomen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 15:22
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 10-01-2005 @ 20:28 :
Hallo,

mijn vriend en ik zouden graag in de paasvakantie enkele dagen naar Rome gaan. Mijn ouders zien dat wel zitten, als ik het op voorhand goed regel en zo. Ze zijn zelf geen cultuurfreaks en begrijpen dat ik wil gaan, omwille van mijn interesse in de oudheid en zo...
Iemand tips?
als je naar een bejaardetehuis gaat zie je ook oudheid en oude fossielen...en is een stuk goedkoper
Oud 19-01-2005, 15:23
Anaïs
Anaïs is offline
grappig zeg
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:09
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 18-01-2005 @ 20:35 :
@underthabridge:

mja neen in het weekend slapen we niet bij elkaar, tijdens de week ook niet. Als we de zaterdagavond weggaan, breng ik hem telkens terug naar huis. Dat vind ik nu niet erg, daar gaat het ook niet om.

Op kerstavond ben ik bij zijn familie blijven slapen, we zijn samen naar Werchter geweest en we zijn enkele keren samen bij iemand op kamers blijven slapen. Dus 'k denk niet dat het aan het 'samen slapen' kan liggen...

Hij gaat niet mee met zijn ouders op vakantie, om de simpele reden dat die gewoon niet op vakantie gaan. De mijne zouden dit jaar weer eens een weekje op reis gaan, en mijn vriend zou meemogen, maar hij zal dat ook niet mogen, en hij vind dat zelf een beetje raar.

Inderdaad, als het niet had doorgegaan omdat HIJ dat niet wil, is dat een heel andere zaak dan omdat zijn ouders dat niet willen... Als hij niet wil, dan moet hij me dat maar gewoon zeggen, dan zoeken we iets anders.

'k Snap niet echt waarom zijn ouders het verbieden, maar het kan zeker niet zijn omdat we 'te jong' zijn. In mijn ogen heeft het echt iets te maken met leren loslaten van hun kant, en zelfstandigheid eisen van zijn kant. Jammergenoeg is dat iets waar ik niet in kan tussenkomen.
Ok... dus even, als jullie op vakantie gaan en hij zou mee mogen, wat helemaal niet raar is als je al 2 jaar wat hebt, dan zou hij niet mogen.. Dat vind ik wel heel erg hoor, ik bedoel: stoppen ze hem 's avonds voor het slapen ook nog in?
Damn... ik had allang stevige ruzie met mijn ouders gehad. Hoe overbezorgd kan je zijn. Want veiligheid is met jouw ouders in de buurt sowieso nooit een excuus. Is hij wel eens met vrienden op vakantie geweest, of op kamp?
Kan moeilijk beoordelen wat ik zou doen, omdat ik al zoveel dingen op mezelf heb gedaan (3 jaar geleden in mijn eentje naar een goede vriend in Philadelphia en terug e.d.) en omdat ik ook gewoon mee mag op vakantie en zij ook met mij (bijvoorbeeld 1 weekje van de 2). Maar het lijkt me serieus nodig dat er eens met die ouders gepraat wordt. Dit is namelijk niet helemaal normaal hoor bij een zoon van 20.
Verder zou ik toch nog wat vaker bij elkaar proberen te slapen, dat kan namelijk best vaker: alleen al voor het idee. Daarbij is het ook gewoon heel leuk Gewoon een keer in de drie weken ofsow, dat is helemaal niets raars. Zoals gezegd: woon 7 minuten van mijn lief af en toch blijven we bijvoorbeeld na feestjes e.d. wel bij elkaar slapen (niet iedere keer, maar eens per maand/ 5 weken oid.)
En jij brengt hem thuis,..? Wie is hier nu het meisje...? Als ik mijn vriendin niet thuis breng, dan heb ik trammelant met mijn ouders hoor, dames horen niet alleen door de nacht te fietsen of rijden, die worden begeleid. Ik hoop niet dat zijn ouders het niet goed vinden als hij alleen naar huis komt, want dan is het onderhand op het zieke af.

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:14
Anaïs
Anaïs is offline
behalve schoolreizen en rock werchter is hij nog niet zonder ouders weggeweest denk ik. Dat ik hem naar huis breng, is omdat ik een rijbewijs heb, en hij niet

Nuja, 'k geef je gelijk, 'k vind ook dat ze hem moeten laten gaan, zelfs zonder nogal moeilijk te doen, maar het is nu eenmaal niet zo...

Tussen hem en ik ligt de discussie stil, hij heeft beloofd om ervoor te zorgen dat we in de zomervakantie wegkunnen. Als hij die belofte verbreekt, dan ga ik zonder hem weg. 'k Twijfel zelfs nu of ik dan niet beter met een vriendin enkele dagen er tussenuit trek.

Nuja, thx voor de steun iedereen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten