Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 13:36
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik haat het!
Ik moet altijd tafel dekken, tafel afruimen, afwassen en fornuis schoonmaken, samen met m'n broer.
Voor de rest doe ik alleen mijn eigen kamer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 20:41
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
doe helemaal niets
Oud 18-01-2005, 21:01
Verwijderd
ik krijg geen geld als ik iets in het huishouden doe
krijg sowieso al geen zakgeld

en ik woon ook nog eens op een boerderij
dus er wordt ook gewoon verwacht dat ik de kalveren voer, de koeien mee melk etc
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:19
Sasbeest
Sasbeest is offline
Helpen jullie je ouders bij het huishouden?
Ja, ik help mee in het huishouden

Wat zijn dat voor klusjes?
Dat verschilt nogal. Mijn moeder is kraamverzorgster en werkt gemiddeld 1 week in de maand. Als zij aan het werk is, doe ik meer in huis.
Ik dek meestal de tafel en zoek de was uit. Als m'n moeder is werken doe ik vaak de was, laad de vaatwasser uit en stofzuig.

Moet jij je zakgeld verdienen met klussen?
Nee, ik doe het gewoon omdat ik zelf normaal vind om mee te helpen in het huishouden
Oud 19-01-2005, 19:36
infamous
infamous is offline
ik doe alles.....

ow ik woon op mezelf
Oud 19-01-2005, 20:30
Stevill
Stevill is offline
Als ik thuis ben heb ik weekend moet hier op de kazerne veel doen, voordat ik hier zat hielp ik mijn moeder vaak wat wel moest gezien ze vaak problemen heeft met dr rug.
Oud 19-01-2005, 20:51
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
ik verdien de huur!
Oud 19-01-2005, 22:58
U're Princes..
U're Princes.. is offline
Ik help wel mee in het huishouden, al moet ik zeggen dat ik meestal al1 iets doe als mijn moeder er om zeurt.. en dat is eigenlijk constant dus ik doe ook nogalwat .. maar soms heb ik opeens een opruimbui en loop ik door het hele huis dingen op te ruimen .. lekkr vage actie van mij .. Maaar we hebben poetsvrouw komt 2 middagen in de week.. dus die poets alles.. maar ik help dan mee .. vaatwasser.. de was... stofzuigen.. koken.. opruimen... alles eigenlijk.. Maar ik laat wel iedere dag de hond uit .. al weet ik niet of je dat wel tot het huishouden kan benoemen.. maar ik ben iig niet lui
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 23:33
chlamydia
chlamydia is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-01-2005 @ 22:01 :
ik krijg geen geld als ik iets in het huishouden doe
krijg sowieso al geen zakgeld

en ik woon ook nog eens op een boerderij
dus er wordt ook gewoon verwacht dat ik de kalveren voer, de koeien mee melk etc
omg , knijp me, iemand...!
Oud 19-01-2005, 23:38
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
chlamydia schreef op 20-01-2005 @ 00:33 :
omg , knijp me, iemand...!
Oud 20-01-2005, 10:08
100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 11-01-2005 @ 19:12 :
Ik help met het verkrachten van de konijnen, het bewateren van dure kunstwerken, het afwassen van het eten en het zingen tegen de bomen want je weet

bomen zijn relax
Bomen zijn stom......... Struikjes zijn veel relaxter!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:45
Verwijderd
Mijn huisgenoot kookt vaak, en ik was dan af, en soms omgekeerd, je weet.

Overigens hou ik ook van de was doen, en ophangen en strijken, word ik lekker rustig van. Opruimen vind ik heel sto, dat wil ik dus niet doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:45
Verwijderd
Ik was af, doe de was ruim mijn kamer op. Stofzuig regelmatig doe wel eens boodschappen en kook graag. ( Ik kan strijken, maar houd er niet echt van)

Kortom ben op de goede weg.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 22-01-2005 @ 15:45 :
Mijn huisgenoot kookt vaak, en ik was dan af, en soms omgekeerd, je weet.

Deze afspraak heb ik ook met mijn huisgenoot, alleen dan nooit andersom. als ik op mijn kamer ben, was ik af en toe af, maar alleen als er niets schoons meer is & de badkamer maken we schoon als we het echt niet meer volhouden. Mijn kamer houd ik daarentegen wel vrij netjes.
Bij mijn ouders thuis ruim ik mijn kamer op, laat ik de hond uit als dat moet, dek ik de tafel, ruim ik de afwasmachine in/uit & doe ik de was, maar alleen als ik iets dringends nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:23
655321
655321 is offline
Thuis in Utrecht hebben we een heel handig schoonmaakrooster waar niemand zich aan houdt behalve de alleroudste, 29 jarige zeur. Onze keuken is dus 1 keer in de maand geen zooi.
M'n kamer hou ik wel redelijk netjes alleen aan afwassen heb ik een tyfus hekel. Wassen vind ik wel leuk, dan ruikt je kamer zo lekker
In Nijmegen bij mn ouders loopt mn moeder vanaf het moment dat ik binnen kom lopen te gillen dat ik mn zoooi op moet ruimen dus daar is het enorm netjes (voornamelijk omdat ze het uiteindelijk zelf maar doet omdat ik 1 paar sokken en een föhn op de badkamer geen rotzooi vind)
Oud 23-01-2005, 12:30
Verwijderd
Mijn roomie en ik hebben sindskort een schema voor de afwas, dus de ene dag hij, de andere dag ik. Zo proberen we ook om beurten boodschappen te doen en elke week het hele huis schoon te maken. Gelukkig maken we daar maar drie/vier keer per dag ruzie over
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:45
Verwijderd
Ik vind de eerste zin van de openingspost stom, , maar dat komt vast omdat ik een eigenwijze scholier ben. ( )

Ik strijk, lap ramen en stofzuig. Dit allemaal tegen een kleine vergoeding.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:49
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Mieke v/d HEMA schreef op 11-01-2005 @ 19:00 :
Een erg gevoelig topic bij jullie eigenwijze scholieren.
Zo ja: Wat zijn dat voor klusjes? Laat je eens in de week de hond uit of help je structureel mee in het huis? Moet jij je zakgeld verdienen met klussen? Woon je op kamers? Welke huishoudelijke doe je het liefst en welke haat je tot op het bot?
Mijn eigen kinderen helpen goed mee in het huishouden. Vooral de jongsten zijn geneigd me te helpen, maar die verdienen daar dan ook hun zakgeld mee. De oudsten wat minder, omdat deze simpelweg meer weg zijn en een bijbaantje hebben. Ik ben erg benieuwd.

Mieke
Alles. Structureel. Nee. Nee. Geen.

Snoodaard.
Oud 23-01-2005, 13:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik hoef bij m'n ouders geen fuck uit te voeren omdat m'n ma het al op heeft geruimd als ik mezelf daadwerkelijk aan het werk zet.

Op m'n eigen kamer verschilt het nogal, de ene keer is het wekenlang een teringzooi en dan ruim ik weer dagelijks op.
Oud 23-01-2005, 14:34
Rijmende Roemer
Rijmende Roemer is offline
Ik kan sinds kort mijn eigen boontjes doppen
geen irritante ouders die op de deur kloppen

als je je dame onder invloed van drank
in een hevige verstrengeling op de bank
glorieus weet te soppen

nee, die tijden zijn voorbij,
ik voel me reeds als een vogel zo vrij
rest slechts nog de woede en
razernij
als de afwas van drie maanden gelee
beschimmeld en stinkend naar een wc

moet worden ontdaan van de resten
het lijkt wel alsof de maden mijn wil
testen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:35
Verwijderd
vroeger deden wij nooit iets thuis me moeder deed alles en ze had hulp van haar ouders, toen het wat slechter ging met opa zei ze dat ze niet meer hoefde te komen omdat het te zwaar was voor hun. me zus was toen al een tijdje het huis uit.
ik denk dat dit iets van 3/4 jaar geleden is.
toen gingen mijn ouders uitelkaar en me moeder had een grote depressie, ik was bezig met studie en werk maar moest daarnaast dus wel alle was doen, stofzuigen en zorgen dat het huishouden werd gedaan, me broer deed niks en ik moest zelfs zijn was doen anders ging hij weer zeuren dat er geen schone kleren waren. 1 jaar na de scheiding kreeg mijn moeder een vriendin(ze is pot) wat niet bepaalt de vlotste en gezelligste persoon was, doordat ze een depressie had en haar vriendin ook niks deed kon ik nog meer gaan doen en werd ik zelf met de dag ongelukkiger. gelukkig heeft ze mijn opa en oma na een tijdje weer gevraagd of ze konden helpen, totdat ze hoorde dat oma borstkanker had, dat was vlak voor kerst, gelukkig is alles goed afgelopen.
me moeder is ook weer bij getrokken vooral sinds het wat slechter ging in haar relatie en ze elkaar minder zagen.

maar ik doe nog steeds vaak de was, hondjes uitlaten, stofzuigen en beestenhokken verschonen zelfs die van de parkiet terwijl hij van mijn broer is die nog steeds niet doet en alleen maar vraagt waar zijn schone was blijft. en ja heel soms laat hij de honden uit en komt hij afdrogen als het al droog is je zou zeggen dat de oudste(24jr) toch beter zou moeten weten dan de jongste(=ik)

maarja ik ben al een eind gelukkiger dat me moeder bijgetrokken is en heb dus eigenlijk niet zoveel meer te klagen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:51
-(L)-
Citaat:
Mieke v/d HEMA schreef op 11-01-2005 @ 19:00 :

Wat zijn dat voor klusjes?
Laat je eens in de week de hond uit of help je structureel mee in het huis?
Moet jij je zakgeld verdienen met klussen?
Woon je op kamers?
Welke huishoudelijke doe je het liefst en welke haat je tot op het bot?
-Nee
-Nvt
-We hebben geen hond en verder hoef ik ook niks te doen
-Nee, ik krijg sowieso geen zakgeld, m'n ouders betalen alles als ik geld nodig heb.
-Nee (nog niet)
-Poetsen haat ik, maar ik hoef 't gelukkig niet te doen.

Zo, dat kwam lekker verwend over...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten