Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 14:00 :
Eindelijk iemand die het snapt. Je bent toch niet de waardeloze hippie die ik dacht dat je was
Proleten skin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 13:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Eindelijk iemand die het snapt. Je bent toch niet de waardeloze hippie die ik dacht dat je was
dank je, het is voor mij als moslim een grote eer om zoiets van een vieze onderbakse racist als jou te mogen horen. Dacht je nou echt dat ik zo debiel was om serieus achter jouw woorden te staan?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 14:57 :
dank je, het is voor mij als moslim een grote eer om zoiets van een vieze onderbakse racist als jou te mogen horen. Dacht je nou echt dat ik zo debiel was om serieus achter jouw woorden te staan?
Je weet toch dat iedereen die verder kijkt dan zijn neus lang is een "hippie" is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Anders probeer je geen flamewar uit te lokken.
Oud 21-01-2005, 15:18
RanC
RanC is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 21-01-2005 @ 13:56 :
Oh die. Je bedoelt waarschijnlijk Moslims.
Vertel eens even. VMBO opleiding gedaan, je woont in de Achterhoek/Friesland/Zeeland/Drenthe en je favoriete merk is lonsdale?

Gelukkig realiseer jij je dat dit slechts het internet is, en ben je nu gewoon de kortzichtige idioot aan het uithangen omdat zoiets je een egoboost geeft.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:33
Gatara
Gatara is offline
onder ieder volk zijn misdadigers dus waarom bij de Britten niet?
Oud 21-01-2005, 20:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-01-2005 @ 16:33 :
onder ieder volk zijn misdadigers dus waarom bij de Britten niet?
het zijn wel soldaten hé, zij moeten daar de orde bewaren. En het feit dat ze dáár de orde willen bewaren was al zeer omstreden, en dan dit.

Maar natuurlijk zijn er altijd wel slechten, en slaat de topictitel nergens op.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:21
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 14:57 :
omggg
geloofde hij je nou??? bluesmannetje toch
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 21:09 :
het zijn wel soldaten hé, zij moeten daar de orde bewaren. En het feit dat ze dáár de orde willen bewaren was al zeer omstreden, en dan dit.

Maar natuurlijk zijn er altijd wel slechten, en slaat de topictitel nergens op.
Juist van soldaten kun je dergelijke misstappen verwachten ivm de enorme stress die ze moeten ondergaan.

Een paar stevige ethische lessen kunnen dit misschien voorkomen voor een groot deel van de militaire macht, maar dan nog zal het altijd voorkomen.
Oud 22-01-2005, 09:56
Verwijderd
Als die gasten daar niet veel te dom voor waren, misschien.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 10:56 :
Ik denk dat intelligentie hier weinig mee te maken heeft. Juist slimme lui kunnen tot de ergste dingen in staat zijn vanwege hun creativiteit.
Oud 22-01-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 10:56 :
Intelligentie van de doorsnee soldaat daar is nog best hoog vergeleken met andere landen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:21 :
Ik denk dat intelligentie hier weinig mee te maken heeft. Juist slimme lui kunnen tot de ergste dingen in staat zijn vanwege hun creativiteit.
Creativiteit? Waarom is Hitler dan niet toegelaten tot de kunstacademie?

Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2005 @ 11:23 :

Hehe

Hitler was misschien dan ook niet de slimste
Oud 22-01-2005, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2005 @ 11:23 :

hij was anders behoorlijk...... uuh... 'creatief'
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 22-01-2005 @ 11:25 :
hij was anders behoorlijk...... uuh... 'creatief'
Nee hoor. De meeste maatregelen waren gejat uit voorbeelden in de geschiedenis. Alleen de gaskamers en de idee om bevolkingsgroepen uit te roeien die niet voldeden aan het "arisch ideaal" was iets nieuws.
Oud 22-01-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:29 :
Nee hoor. De meeste maatregelen waren gejat uit voorbeelden in de geschiedenis. Alleen de gaskamers en de idee om bevolkingsgroepen uit te roeien die niet voldeden aan het "arisch ideaal" was iets nieuws.
Ook niet. Eugenetica was een wijdverspreid idee voor WO2, met name onder de rijke bevolking. Men dacht dat omdat arme mensen veel meer kinderen kregen, het ras verpest zou worden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:21 :
Dat is gewoon onzin. We hebben het hier namelijk helemaal niet over creativiteit maar over het onderhevig zijn aan bepaalde oncontroleerbare psychologische processen, zoals groepsdruk, een afhankelijkheidsverhouding etc. die dit soort excessen in de hand werkt. Daar zijn minder intelligente mensen gewoon gevoeliger voor, omdat die minder goed 'zien wat er gebeurt'.

Inderdaad is het zo dat intelligente mensen (die vaker in de hogere rangen zitten, de meeste gewone voetsoldaten zijn echt geen hoogopgeleiden) vindingrijker kunnen zijn in het bedenken van allerlei manieren om de vijand zoveel mogelijk schade toe te brengen. Maar zonder willoos uitvoerende werktuigen ter plaatse komen ze niet ver, en daar zijn gewone niet zo snuggere grunts perfect voor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 11:32 :
Dat is gewoon onzin. We hebben het hier namelijk helemaal niet over creativiteit maar over het onderhevig zijn aan bepaalde oncontroleerbare psychologische processen, zoals groepsdruk, een afhankelijkheidsverhouding etc. die dit soort excessen in de hand werkt. Daar zijn minder intelligente mensen gewoon gevoeliger voor, omdat die minder goed 'zien wat er gebeurt'.

ik meen dat na de abu ghraib affaire het tegendeel werd beweerd.
De daders waren niet de allerdomsten.

Citaat:

Inderdaad is het zo dat intelligente mensen (die vaker in de hogere rangen zitten, de meeste gewone voetsoldaten zijn echt geen hoogopgeleiden) vindingrijker kunnen zijn in het bedenken van allerlei manieren om de vijand zoveel mogelijk schade toe te brengen. Maar zonder willoos uitvoerende werktuigen ter plaatse komen ze niet ver, en daar zijn gewone niet zo snuggere grunts perfect voor.
Ja, als ze het gheel niet helemaal snappen. Of dat het slimmere lui betreft die wat missen in hun leven

Vergeet niet dat het leger een ander mens van je kan maken. Zoals sommige lui die ik ken zeggen: er kan een moment zijn in je leven dat je je onschuld verliest. Dat is zo'n moment.
Oud 22-01-2005, 10:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2005 @ 11:30 :
Ook niet. Eugenetica was een wijdverspreid idee voor WO2, met name onder de rijke bevolking. Men dacht dat omdat arme mensen veel meer kinderen kregen, het ras verpest zou worden.
ah, je hebt t over t uitroeien an sich. Nee, dat idee was niets nieuws. Wel dat het hier in de praktijk werd omgezet t.a.v. mensen die buiten t bootje vielen en er projecten werden opgestart om het ideaal te creeren (lebensbornkindern).
Oud 22-01-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:39 :
ik meen dat na de abu ghraib affaire het tegendeel werd beweerd.
De daders waren niet de allerdomsten.
Ja? Wel, ik meen dat ze wel ongelooflijk dom waren. Zeker na het interview met Lynndie England gezien te hebben weet ik precies wat voor soort dat is. Gewoon dom, dus.

Citaat:
Ja, als ze het gheel niet helemaal snappen. Of dat het slimmere lui betreft die wat missen in hun leven

Vergeet niet dat het leger een ander mens van je kan maken. Zoals sommige lui die ik ken zeggen: er kan een moment zijn in je leven dat je je onschuld verliest. Dat is zo'n moment.
Ehm...point being? Het leger kan inderdaad een ander mens van je maken maar dat is gewoon groepspsychologie. Elke groep kan een ander mens van je maken, omdat zich in groepen processen voordoen die buiten je eigen controle liggen en die jou beïnvloeden zonder dat je dat in de gaten hebt.

En natuurlijk wordt in het leger nou ook niet bepaald de nadruk gelegd op het ontwikkelen van een eigen kritische blik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 11:41 :
Ja? Wel, ik meen dat ze wel ongelooflijk dom waren. Zeker na het interview met Lynndie England gezien te hebben weet ik precies wat voor soort dat is. Gewoon dom, dus.

lol

Citaat:

Ehm...point being? Het leger kan inderdaad een ander mens van je maken maar dat is gewoon groepspsychologie. Elke groep kan een ander mens van je maken, omdat zich in groepen processen voordoen die buiten je eigen controle liggen en die jou beïnvloeden zonder dat je dat in de gaten hebt.

En natuurlijk wordt in het leger nou ook niet bepaald de nadruk gelegd op het ontwikkelen van een eigen kritische blik.
What about
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=experiment

dat waren toch studenten
Oud 22-01-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2005 @ 11:47 :
lol
Heb je het gezien? Vond je England als een intellectuele vrouw overkomen?

Citaat:
What about
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=experiment

dat waren toch studenten
Lees je eigenlijk wel wat ik zeg? En belangrijker, begrijp je het ook? Ik beweer alleen dat minder intelligente mensen eerder onder invloed van dat soort verschijnselen kunnen komen, ik beweer absoluut niet dat het bij intelligentere mensen helemaal niet kan voorkomen ofzo. Wat denk jij ineens zwart/wit.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2005 @ 11:51 :
Heb je het gezien? Vond je England als een intellectuele vrouw overkomen?

Nee Ik vond haar zielig.

Citaat:

Lees je eigenlijk wel wat ik zeg? En belangrijker, begrijp je het ook? Ik beweer alleen dat minder intelligente mensen eerder onder invloed van dat soort verschijnselen kunnen komen, ik beweer absoluut niet dat het bij intelligentere mensen helemaal niet kan voorkomen ofzo. Wat denk jij ineens zwart/wit.
Ik las niet wat je zei

Reageren

Regels voor berichten