Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 14:55
one.
one. is offline
Citaat:
spsup schreef op 20-01-2005 @ 15:46 :
Waarom?

Omdat hij de waarheid verkondigd ??
Die is leuk..
Oud 20-01-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 15:50 : want Ali was immers zo'n vriendelijke jongen met een hart van goud. [/B]
Idd. Hij was zo'n goede jongen, maar kwam net uit de bak ...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 14:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bootz schreef op 20-01-2005 @ 15:56 :
Idd. Hij was zo'n goede jongen, maar kwam net uit de bak ...
Klopt als een bus, voor hij die overval pleegde waarvoor hij eerder vastzat had hij zichzelf beloofd zich er achteraf slecht over te voelen...

hoe nobel.

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-01-2005 @ 15:58 :
Klopt als een bus, voor hij die overval waarvoor hij eerder vastzat had hij zichzelf beloofd zich er achteraf slecht over te voelen...

hoe nobel.
De wereldverbeteraar.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 15:50 :
Hoe ongelooflijk van belang hier Natuurlijk mag je een dief die je net heeft beroofd achtervolgen, maar je moet wel keurig voor rood wachten.
Als iemand je tasje berooft, geeft je dat niet het recht als een gek (wat ze obviously heeft gedaan, ze had namelijk geen controle als het haar bedoeling niet was hem aan te rijden, anders had ze dat gecontroleerd niet gedaan) over de straat te rijden, waar niet alleen zij en de dader zich bevinden maar waar ook andere mensen kunnen zijn. Je gaat niet het risico nemen iemand die toevallig de straat oversteekt omver rijden omdat iemand je tasje heeft gestolen.

Citaat:
Pepperspray in de ogen, in de grond werken, keiharde knie in zijn ballen. Daarna kun je de politie weer bellen.
Maarja, waarschijnlijk als dat gebeurd was stonden binnen no-time alle vriendjes van dat tuig eromheen om hem te beschermen, want Ali was immers zo'n vriendelijke jongen met een hart van goud.
Wie Ali?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 16:05 :
Als iemand je tasje berooft, geeft je dat niet het recht als een gek (wat ze obviously heeft gedaan, ze had namelijk geen controle als het haar bedoeling niet was hem aan te rijden, anders had ze dat gecontroleerd niet gedaan) over de straat te rijden, waar niet alleen zij en de dader zich bevinden maar waar ook andere mensen kunnen zijn. Je gaat niet het risico nemen iemand die toevallig de straat oversteekt omver rijden omdat iemand je tasje heeft gestolen.

Wie Ali?
-dus van elke aanrijding is de oorzaak van 'rijden als een gek'?
Ik word een beetje simpel van je. Je trekt je conclusies al láng voor d'r ook maar iets bekend is over de toedracht van het ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:14
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 20-01-2005 @ 16:06 :
-dus van elke aanrijding is de oorzaak van 'rijden als een gek'?
Ik word een beetje simpel van je. Je trekt je conclusies al láng voor d'r ook maar iets bekend is over de toedracht van het ongeluk.
Meestal rijden mensen die als een gek rijden vaker mensen aan, en mensen die gecontroleerd rijden niet.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:18
spsup
spsup is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 20-01-2005 @ 15:47 :
Omdat het een vervelend narcistisch schreeuwlelijk is waar geen zinnig woord uitkomt.
Hij zegt wel wat een hoop mensen denken, of het allemaal uitvoerbaar is is een tweede. Maar om het vervelend narcistisch geschreeuw te noemen vind ik nou weer onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 16:14 :
Meestal rijden mensen die als een gek rijden vaker mensen aan, en mensen die gecontroleerd rijden niet.

Als je goed kijkt zie je je hoofd daar ergens achter.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat moet dat nou weer voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
spsup schreef op 20-01-2005 @ 16:18 :
Hij zegt wel wat een hoop mensen denken, of het allemaal uitvoerbaar is is een tweede. Maar om het vervelend narcistisch geschreeuw te noemen vind ik nou weer onzin.
'of het allemaal uitvoerbaar is is een tweede'
Ugh.

Dat lijkt me nou nét iets dat dan weer behoorlijk essentieel is.
En buiten dat , ook al zóu het uitvoerbaar zijn, dan nog zijn het absurde plannen.

Het enige wat geertje doet is schreeuwen schreeuwen en nog eens schreeuwen. Zichzelf constant in de spotlights zetten terwijl meneer geen fuck te melden heeft en al hélemaal geen zinnige bijdrage levert aan een oplossing voor de problematiek.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:28
spsup
spsup is offline
Ach ja we zullen het allemaal wel zien wat er gaat gebeuren, maar dit topic ging volgens mij over iets anders.

Daarover nog een keer mij standpunt: Eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:33
Verwijderd
Idd eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Wilders: Schande dat OM slachtoffer tasjesdief vervolgt

Uitgegeven: 20 januari 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 20 januari 2005 15:30
DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Wilders vindt het "schandelijk" dat het Openbaar Ministerie in Amsterdam een 43-jarige automobiliste verdenkt van doodslag op een Marokkaanse tasjesdief.

Wilders: "Dit is schandelijk, de wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt. Om over de stille tocht in Amsterdam nog maar te zwijgen."

Het uit de VVD gestapte Kamerlid wil "alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten". Wilders: "Ik word hier helemaal gek van. De mensen zijn de raddraaiers in de steden en dorpen zat. Bij herhaalde straatterreur moeten we deze jongens simpelweg het land uitzetten."
Wilders maakt zichzelf weer eens belachelijk.

Toch triest hoe diep hij zinkt om stemmen te winnen bij zwakzinnig Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:39
Spoonie
Spoonie is offline
ik word ook een beetje simpel van haar.

Je tasje wordt gepikt zat je auto in de achteruit om die "eerlijke" Ali en z'n buddy te achtervolgen. Opeens moet de brommer(want er rent een kindje over de straat) ergens voor remmen. Vrouw(die zich natuurlijk niet aan de 2 seconden regel houd) ziet dit natturlijk te laat en ramt PERONGELUK de brommer aan. Daan staat daar een boom met als gevolg dat "eerlijke" Ali het er niet zo goed vanaf brengt.

Ooit aan deze kant van het verhaal gedacht. "t vrouwtje kan nog eens onschuldig zijn.

Dat beste ali dood is jammer ik zal hem niet missen, mensen die in een voor de rest goeie familie leven hoeven geen tasje te jatten eigen schuld dikke **** .
Oud 20-01-2005, 15:44
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
ik vind idd dat je je moet mogen verdedigen.Het is absoluut de omgedraaide wereld.Ik hoor ook wel eens verhalen dat een inbreker wordt betrapt,krijgt een paar dreunen van de eigenaar van het huis bijv, vervolgens klaagt die inbreker diegene aan die hem heeft geslagen vanwege "mishandeling".Dat dit soort mensen uberhaupt nog rechten hebben in Nederland.Dit schrikt tenminste af.En ik maal er niet om,hij had tenslotte meer op zijn kerfstok.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 20-01-2005 @ 16:39 :
Ooit aan deze kant van het verhaal gedacht. "t vrouwtje kan nog eens onschuldig zijn.
Nee. Op z'n minst is haar ernstige nalatigheid te verwijten, en anders wel dood door schuld of doodslag.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
kitesurfertje schreef op 20-01-2005 @ 16:44 :
Dat dit soort mensen uberhaupt nog rechten hebben in Nederland.Dit schrikt tenminste af.
Je zou criminelen idd gewoon hun rechten moeten afnemen. Vogelvrij verklaren .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:52
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 16:44 :
Nee. Op z'n minst is haar ernstige nalatigheid te verwijten, en anders wel dood door schuld of doodslag.
zo dacht ik er eerst ook over maar 't kan ook gewoon zijn dat diew brommer moest remmen en dat zij daar perongeluk tegenaan reed.

Dat weet je zo niet dus ik waacht het onderzoek wel ff af
Oud 20-01-2005, 15:52
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Een crimineel (in dit geval weer een uit de beroepsbevolking) komt net van de rechtbank vandaan, veroordeeld...hij ziet een vrouw met een tas en steelt deze. De vrouw laat zich niet zomaar beroven en rijdt hem dood. Dan zeg ik: weer een minder, goed gedaan

Maar natuurlijk wel zonde van die auto, daar zal nu wel een fikse deuk inzitten. Hoewel iemand doodrijden een beetje té enthousiast is naar mijn mening ben ik het er dus wel mee eens dat het een zegening is voor de gehele Nederlandse samenleving dat deze Ali nu lekker vroegtijdig op vakantie is gegaan, om aldaar genietend van 1 van de 70 maagden terug te kunnen denken aan zijn fijne tijd in het minderwaardige doch Nederlandse paradijs.

Ali, het gaat je goe
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 20-01-2005 @ 16:46 :
Je zou criminelen idd gewoon hun rechten moeten afnemen. Vogelvrij verklaren .
Inderdaad. Dat gebeurt in democratische rechtsstaten tenminste, maar nee hoor, niet in het achterlijke Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 20-01-2005 @ 16:52 :
zo dacht ik er eerst ook over maar 't kan ook gewoon zijn dat diew brommer moest remmen en dat zij daar perongeluk tegenaan reed.

Dat weet je zo niet dus ik waacht het onderzoek wel ff af
Als je je aan de verkeersregels houdt rij je niemand aan en dan rij je zeker niet tegen bomen. Ze is dus zeker schuldig, de vraag is louter waaraan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 16:53 :
Inderdaad. Dat gebeurt in democratische rechtsstaten tenminste, maar nee hoor, niet in het achterlijke Nederland.
De kans dat sarcasme hier slaagt is even groot als de kans dat Duke Nukem Forever morgen verschijnt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:59
Verwijderd
erg kut dat het zo gegaan is. niemand hoeft op die manier dood.
maar ik kan me voorstellen dat die vrouw uit reflex handelde.
maar waar ik me dan weer zo aan erger zijn die marokaanse jongeren die doen alsof een sneeuwballen gooiend jongetje is neergeknalt, en zeiken metteen over rasicme als er wordt gezegd dat de vrouw het per ongeluk deed.

tss als het een nederlander was geweest had het ze geen ene kont geboeit.
en het is trouwens ook slecht dat die kerel gewoon al niet vast zat voor de dingen die hij heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 16:58 :
De kans dat sarcasme hier slaagt is even groot als de kans dat Duke Nukem Forever morgen verschijnt.
Wat valt er aan te 'slagen' dan?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
rxQueen schreef op 20-01-2005 @ 16:59 :
en het is trouwens ook slecht dat die kerel gewoon al niet vast zat voor de dingen die hij heeft gedaan.
Bewijzen, al eens van gehoord?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 16:59 :
Wat valt er aan te 'slagen' dan?
Dat degene die je adresseerde het oppikt en zichzelf gaat schamen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 16:54 :
Als je je aan de verkeersregels houdt rij je niemand aan en dan rij je zeker niet tegen bomen. Ze is dus zeker schuldig, de vraag is louter waaraan.
Inderdaad. En dat ze nou tegen deze crimineel aanreed. Het had ook iemand kunnen zijn die ze net te laat zag staan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 17:07 :
Inderdaad. En dat ze nou tegen deze crimineel aanreed. Het had ook iemand kunnen zijn die ze net te laat zag staan.
Dus? Die tasjesdieven hadden in hun poging te vluchten ook een kind kunnen aanrijden, of tegen een paal kunnen rijden, of een lekke band kunnen krijgen of de slager kunnen bellen of weetikveel wat.

Je doet ook echt alles om die ali te verdedigen.

Mijn mening: weer een crimineel minder, opgeruimd staat netjes. Volgende keer moet ze alleen ook die andere knaap meenemen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 20-01-2005 @ 17:14 : Mijn mening: weer een crimineel minder, opgeruimd staat netjes. Volgende keer moet ze alleen ook die andere knaap meenemen.
Zit die andere knakker eigenlijk wel vast, of hebben ze die maar vrij rond laten lopen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 17:01 :
Dat degene die je adresseerde het oppikt en zichzelf gaat schamen.
Dat doet hij toch niet. Domme mensen kennen geen schaamte, dat weet je toch?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 17:20 :
Dat doet hij toch niet. Domme mensen kennen geen schaamte, dat weet je toch?
Wat lul je nou. Ik had wel door dat dat ironie was hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 20-01-2005 @ 17:31 :
Wat lul je nou. Ik had wel door dat dat ironie was hoor.
Het was sarcasme, geen ironie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 20-01-2005 @ 17:14 :
Je doet ook echt alles om die ali te verdedigen.
UMMM... Wie zegt dat ik Ali verdedig?? Hij zat fout. Tuurlijk. Maar deze vrouw had beter moeten weten. Als ik beroofd werd zou ik de dader ook niet goedpraten. Maar ik zou hem ook niet als een gek gaan achtervolgen. Ik praat niemand goed. Ik praat iemand fout (de ander is het duidelijk al, geen rede om discussie).
Ik verdedig juist het potentiele kindje dat ze aan had kunnen rijden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 16:37 :
Wilders maakt zichzelf weer eens belachelijk.

Toch triest hoe diep hij zinkt om stemmen te winnen bij zwakzinnig Nederland.
Die Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten vind ik nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 20-01-2005 @ 17:33 :
Die Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten vind ik nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Ik wel, het zijn namelijk doorgaans Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hoezo raddraaiers...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 17:35 :
Ik wel, het zijn namelijk doorgaans Nederlanders.
Hoe bedoel je dat precies?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 20-01-2005 @ 17:37 :
Hoe bedoel je dat precies?
Dat velen Nederlands spreken en ook de Nederlandse nationaliteit hebben ... één van de vele fouten van de regering.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
raddraaier=...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 17:40 :
raddraaier=...
rad·draai·er (de ~ (m.))
1 iem. die andere mensen ophitst en tot verzet en oproer aanzet => onruststoker
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 20-01-2005 @ 17:38 :
Dat velen Nederlands spreken en ook de Nederlandse nationaliteit hebben ... één van de vele fouten van de regering.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:48
Glamie
Glamie is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 13:05 :
Dit is echt een debiel wijf. Je gaat niet iemand vermoorden omdat hij een tasje steelt. Als er nou een miljoen euro in zat, okay. Maar zoiets doe je uit zelfdefensie als je je dus in directe gevaar bevindt. En nou ja tenzij er een remote control over een bom die in jouw auto zat in dat tasje zat, en jij vast zat en er niet uit kon rennen, dan pas zou je het mogen doen. Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Ten eerste gebeurde het waarschijnlijk niet eens met opzet.
En die jongen was wel bekend bij de politie, emt zulke zaken.. Dus wie niet horen wil moet maar voelen.. . Jammer dat ie meteen dood was want zo ist wel een zware straf maah jah
Oud 20-01-2005, 16:50
Glamie
Glamie is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-01-2005 @ 17:32 :
UMMM... Wie zegt dat ik Ali verdedig?? Hij zat fout. Tuurlijk. Maar deze vrouw had beter moeten weten. Als ik beroofd werd zou ik de dader ook niet goedpraten. Maar ik zou hem ook niet als een gek gaan achtervolgen. Ik praat niemand goed. Ik praat iemand fout (de ander is het duidelijk al, geen rede om discussie).
Ik verdedig juist het potentiele kindje dat ze aan had kunnen rijden.
Tuurlk ga je um wel achtervolgen je wilt toch zeker je tas terug..
En ze heeft hem niet met opzet dood gereden gewoon aangereden.
Wie jat nou een tas uit iemands auto???
Oud 20-01-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Glamie schreef op 20-01-2005 @ 17:50 :
Tuurlk ga je um wel achtervolgen je wilt toch zeker je tas terug..
En ze heeft hem niet met opzet dood gereden gewoon aangereden.
Wie jat nou een tas uit iemands auto???
Tasjesdieven?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 20-01-2005 @ 17:46 :
rad·draai·er (de ~ (m.))
1 iem. die andere mensen ophitst en tot verzet en oproer aanzet => onruststoker
TY.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:06
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
bootz schreef op 20-01-2005 @ 15:36 :
Wilders heeft helemaal gelijk .
Oud 20-01-2005, 17:17
Spoonie
Spoonie is offline
waar maken we ons eigenlijk druk over de Amerikanen pakken iedere verdachte moslim achtige persoon op zonder proces en beuken er dan ff flink op los.

de vrouw zat waarschijnlijk fout pech gehad dood door schuld maar ik vind dat ze goed gehandeld heeft.

en hoezo is achteuit rijden tegen het normale verkeersgedag van een automobilistem als dat niet mag hoe wil je dan in hemelsnaam inparkeren >>
Oud 20-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2005 @ 11:01 :
Simpel. Het slachtoffer mag doen wat nodig is om zich te verdedigen en dat moet in verhouding staan tot het misdrijf. Een tasjesdief mag je neerrammen, niet neerschieten. Een verkrachter met een mes zul je wel mogen neerschieten als het niet anders kan.
Ja, dit is ook mijn mening hierover.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 17:51
squat
squat is offline
AMSTERDAM - De automobiliste (43) die maandagavond in Amsterdam een straatrover doodreed, deed dit "absoluut niet opzettelijk", stelt haar advocaat mr. P.A. van der Waal uit Amsterdam.

Volgens de vrouw, die vastzit op verdenking van doodslag, wilde zij slechts de daders achtervolgen om haar handtas met persoonlijke bezittingen terug te krijgen. "Ze is achteruitgereden om die jongens aan het verstand te brengen dat er niets in de handtas zat wat waarde voor hen had", aldus de Amsterdamse advocaat, die zijn cliënt gistermiddag uitgebreid heeft gesproken. De verdachte vrouw is zelf moeder van twee kinderen. "Ze is erg aangeslagen. Ze vindt het verschrikkelijk voor die jongen en zijn ouders. Ze wil heel graag persoonlijk aan de ouders uitleggen hoe het heeft kunnen gebeuren."

De vrouw zou zelfs niet eens gemerkt hebben dat zij de scooter aanreed. " Toen ze tegen een boompje was aangereden, stapte ze uit en rende achter één van de straatrovers aan. Die kon zij echter niet bijhouden en ze keerde terug naar de auto. Pas toen ze haar spulletjes bijeenraapte op straat, zag ze die jongen tegen die boom. Het was absoluut niet haar bedoeling om de straatrovers letsel toe te brengen door ze bijvoorbeeld aan te rijden."

De advocaat zegt er rekening mee te houden dat de gedode jongen eerst is gelanceerd door een verkeersdrempel bij zijn vluchtpoging. "Mijn cliënt zegt zich niet te kunnen herinneren dat zij de scooter heeft aangereden. Het sporenonderzoek moet duidelijkheid geven." De vrouw is gisteren langdurig verhoord door de recherche. "Onduidelijk is hoe haar auto nu precies in aanraking is gekomen met het slachtoffer en de brommer", aldus justitiewoordvoerder Robert Meulenbroek. Justitie hoopt vurig dat de nog voortvluchtige tasjesdief zich meldt, omdat hij één van de belangrijkste getuigen is. Vandaag beslist justitie of de vrouw wordt voorgeleid bij de rechter-commissaris. "Mijn cliënt is erg aangeslagen. Ze zegt niets te hebben gemerkt van een botsing, anders was ze toch ook niet achter die wegrennende jongen aangegaan. Dan had ze wel direct hulp verleend." Buurtbewoners hoorden even voor half zeven een harde klap. Ze zagen een donkerrode auto die achteruit tegen een boom was geklapt. Toen de wagen naar voren reed werd het levenloze lichaam van Ali zichtbaar. De tasjesrover had zijn helm nog op.

Volgens omwonenden was de vrouw volledig van slag. "Ze was volledig in paniek en riep: 'Zo heb ik het niet bedoeld.'" De 43-jarige bestuurster heeft hem in verwarde toestand nog gevraagd waarom hij haar nou had beroofd. "Er zat niet eens geld in die tas!", zou ze hem nog hebben toegevoegd. Volgens buurtbewoners lag de inhoud van haar tas over de hele straat verspreid. De vrouw was totaal in shock en zat op een gegeven moment met haar make-upspullen uit haar tasje in haar handen, terwijl ze riep: " Kijk nou helemaal stuk."

Ik neem aan dat ze geen hogere straf krijgt dan een aantal uur dienstverlening. Meer dan dat zou belachelijk zijn.

Voor die eikel kan ik alleen maar zeggen dat shit happens. Had hij maar wat anders moeten doen. Ik hoop dat het veel pijn deed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten