Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van het openbaar vervoer?
Super! Kan niet beter! 12 15.58%
Gaat wel, het zou op zich wel wat beter kunnen. 51 66.23%
Niks, ik maak er nooit gebruik van. 4 5.19%
Slecht! Protestactie! 10 12.99%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-01-2005 @ 11:23 :
Ja das waar maar het blijft belachelijk dat je nu bij zo'n paal moet staan. Net alsof iemand er last van heeft als ik op een afstandje een peuk sta te roken. Mja das offtopic .
Ligt er aan hoe groot dat afstandje is.

En nou moet ik zeggen dat ik dat wel één van de "nadelen" aan het openbaar vervoer vind/vond...al is het wel al wat verbeterd (door de treinen rookvrij te maken en door conducteurs (oid) op de trams ed), maar vroeger zaten ze hier in de tram echt te blowen ed en zo'n hele trein stonk naar de rook...en ja, daar had ik toch echt wel last van. (En een vriendin van mij, die enorm allergisch is voor rook, ook...en zo ken ik er nog wel meer... )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 10:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2005 @ 11:29 :
Ligt er aan hoe groot dat afstandje is.

En nou moet ik zeggen dat ik dat wel één van de "nadelen" aan het openbaar vervoer vind/vond...al is het wel al wat verbeterd (door de treinen rookvrij te maken en door conducteurs (oid) op de trams ed), maar vroeger zaten ze hier in de tram echt te blowen ed en zo'n hele trein stonk naar de rook...en ja, daar had ik toch echt wel last van. (En een vriendin van mij, die enorm allergisch is voor rook, ook...en zo ken ik er nog wel meer... )
Er waren altijd aparte rookcoupes. Als de deur daar zo veel mogelijk dicht blijft en luchtdicht afsluit dan is er toch niets aan de hand? Ok blowen in de trein kan eigenlijk niet maar is wel leuk
Oud 24-01-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-01-2005 @ 11:37 :
Er waren altijd aparte rookcoupes. Als de deur daar zo veel mogelijk dicht blijft en luchtdicht afsluit dan is er toch niets aan de hand? Ok blowen in de trein kan eigenlijk niet maar is wel leuk
Als die deuren dicht werden gehouden, dan niet, maar dat gebeurde eigenlijk zelden. Plus dat je er wel eens door heen moest lopen. En sowieso, als je flink allergisch bent, heb je er toch wel last van.

Ik weet niet of blowen in de trein leuk is, ik blow nooit.
Het stinkt alleen wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:06
Verwijderd
Ik ben tevreden over het OV hoor, mijn bussen rijden misschien niet altijd op tijd, maar goed, dat is het risico van het nemen van een bus; mogelijk kom je later. Daar til ik niet te zwaar aan. Chauffeurs doen altijd aardig.

Treinen, mja, geen problemen mee, nooit gehad. Natuurlijk wel eens flinke vertraging, maar dat kan gebeuren. In NL valt het zelfs nog heel erg mee in vergelijking met andere landen in de EU. Ik ben tevreden. Ook fijn dat je niet meer mag roken in treinen, ik kan niet super tegen rook (doet pijn aan m'n ogen) dus dat scheelt wel weer. Die palen, mja, dat vind ik wel een beetje ver gaan, buiten is buiten. Ik kan me wel voorstellen dat men die sigaretten niet overal op het perron wil vinden. Laatst zag ik een rookpaal in de fik staan, was wel geinig Hij begon eerst enorm te roken, en toen zag je een paar vlammetjes eruit steken. Kan me goed voorstellen dat je daar dan liever niet bij staat als roker.. (Iemand kwam uit zo'n Kiosk en smeer een emmer water over de paal, toen was het weer goed )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:21
O'malley
O'malley is offline
De bus die ik vanmorgen moest hebben presteerde het om op 3 verschillende tijdstippen niet te komen opdagen. En dat was niet de eerste keer, vandaag kan ik het nog begrijpen vanwege de sneeuw, maar de afgelopen weken is dit ook 3 keer gebeurd. Andere keer was ie weer te vroeg weggereden of moest ik 10 minuten wachten. Misschien is het alleen in amersfoort zo'n ramp, want hier hoor ik iedereen klagen. Er is vaker een probleem dan geen probleem.
Oud 24-01-2005, 15:34
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
O'malley schreef op 24-01-2005 @ 13:21 :
De bus die ik vanmorgen moest hebben presteerde het om op 3 verschillende tijdstippen niet te komen opdagen. En dat was niet de eerste keer, vandaag kan ik het nog begrijpen vanwege de sneeuw, maar de afgelopen weken is dit ook 3 keer gebeurd. Andere keer was ie weer te vroeg weggereden of moest ik 10 minuten wachten. Misschien is het alleen in amersfoort zo'n ramp, want hier hoor ik iedereen klagen. Er is vaker een probleem dan geen probleem.
In midden-drenthe kunnen ze er ook wat van
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:20
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-01-2005 @ 22:41 :

- NS vindt het goed genoeg om te zeggen: 'de trein zal over enkele minuten arriveren' in plaats van op het bord te zetten dat een trein te laat is (en ik heb sterk het vermoeden dat al deze treinen geregistreerd worden als op tijd)
Elke trein met meer dan 3 minuten vertraging wordt geregistreerd als vertraagd, of dat nou op het bord staat of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:55
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2005 @ 12:52 :
Als die deuren dicht werden gehouden, dan niet, maar dat gebeurde eigenlijk zelden. Plus dat je er wel eens door heen moest lopen. En sowieso, als je flink allergisch bent, heb je er toch wel last van.

Ik weet niet of blowen in de trein leuk is, ik blow nooit.
Het stinkt alleen wel.
Automatisch sluitende deuren klaar maar goed. Als je alergisch bent is het idd kut. Maar tegen het erdoor heen moeten lopen is ook een simpele oplossing. De rookcoupes helemaal aan het begin of aan het eind. Dan hoef je er niet doorheen en ben je van het probleem af.

Wbt dat blowen in de trein.

Ik blow dus wel en zat een keer met een maat van me in de trein een joint te roken (er zat verder helemaal niemand het was een late trein). En we hebben echt de grootste lol gehad om alles wat langskwam flitsen . Ik vind het juist wel lekker ruiken mja das persoonlijk.
Oud 24-01-2005, 20:44
Somebody Special
Somebody Special is offline
Over het algemeen heb ik niets te klagen alleen vanochtend stond ik even met mijn bek vol tanden!

Mijn bus had helaas iets vertraging door de gladheid waardoor ik de overstap met de volgende bus misliep.
Om 09.01 zou de volgende vanaf het station vertrekken die al klaar stond en vol met mensen zat (waaronder ik dus).
Toen er een busschauffeur van een andere bus zijn raampje open deed en ons riep liep ik, samen met nog 2 anderen naar hem toe.
Tot mijn grote verbazing (het was 8.59) zei hij heel kalm dat hij die rit zou gaan doen maar eerst ging eten en om 09.50 zou vertrekken.

Mijn mond viel werkelijk open van verbazing, hij liet, midden in de spits, een volle bus staan omdat hij eerst wilde eten
Oud 24-01-2005, 20:47
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-01-2005 @ 21:44 :
Over het algemeen heb ik niets te klagen alleen vanochtend stond ik even met mijn bek vol tanden!

Mijn bus had helaas iets vertraging door de gladheid waardoor ik de overstap met de volgende bus misliep.
Om 09.01 zou de volgende vanaf het station vertrekken die al klaar stond en vol met mensen zat (waaronder ik dus).
Toen er een busschauffeur van een andere bus zijn raampje open deed en ons riep liep ik, samen met nog 2 anderen naar hem toe.
Tot mijn grote verbazing (het was 8.59) zei hij heel kalm dat hij die rit zou gaan doen maar eerst ging eten en om 09.50 zou vertrekken.

Mijn mond viel werkelijk open van verbazing, hij liet, midden in de spits, een volle bus staan omdat hij eerst wilde eten
Zal wel een betere reden voor zijn geweest, misschien iets met rijtijdenwet ofzo. Die man moet volgens zijn rooster om 09.50 waarschijnlijk ook weer heel ergens anders zijn als hij die bus zou rijden. Maarja, als ie dat zo zei is het wel raar natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:30
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 24-01-2005 @ 21:47 :
Zal wel een betere reden voor zijn geweest, misschien iets met rijtijdenwet ofzo. Die man moet volgens zijn rooster om 09.50 waarschijnlijk ook weer heel ergens anders zijn als hij die bus zou rijden. Maarja, als ie dat zo zei is het wel raar natuurlijk.
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen wat hij moet of ging doen, het kwam er gewoon heel erg lullig uit door de manier waarop hij het zei..

Mijn vriend is jarenlang groepschef bij de bus geweest en er kwamen zo nu en dan idd chauffeurs zijn kantoor binnen lopen met de melding 'Ik ga pauze houden' terwijl ze dan gewoon dienst hadden, die mensen waren met geen mogelijkheid op andere gedachten te brengen.
Oud 29-01-2005, 10:36
Mara
Mara is offline
Niks, ik maak er nooit gebruik van. Ga misschien 1x in de 2 jaar met de trein, en dan houdt 't alweer op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten