Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 15:26
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Wat nou joden?
Ik ben geen Israeli hoor,als alon cohen in Israel een Palestijn neerknalt kan ik daar geen ene fuck aan doen!!!
Waarom moeten de Israeli's het oplossen ,de Israeli's hebben al zoveel aangeboden de Palestijnen willen alle joden israel uit ,uit de hele wereld en ik heb nooit gezegd alle Palestijnen te haten,dat zou nergens op slaan ,maar wantrouwen doe ik ze wel en dat is mijn goedrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
mic-hal schreef:
iets over dobberman en feiten
Hm, dat Israël is toegezegd aan de Joden in '48 is geen feit ofzo?

Ik snap heel goed waar jij op doelt denk ik. We hebben het allebei over éxact hetzelfde, maar jij bekijkt 't alleen vanuit een totaal ander oogpunt.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Wat nou joden?
Ik ben geen Israeli hoor,als alon cohen in Israel een Palestijn neerknalt kan ik daar geen ene fuck aan doen!!!

En dat gegeven maakt je per definitie geen Jood? Grappig.

Waarom moeten de Israeli's het oplossen ,de Israeli's hebben al zoveel aangeboden de Palestijnen willen alle joden israel uit ,uit de hele wereld en ik heb nooit gezegd alle Palestijnen te haten,dat zou nergens op slaan ,maar wantrouwen doe ik ze wel en dat is mijn goedrecht.

Ik heb ook nergens gezegd dat jij hebt gezegd dat alle Joden uit Israël moeten. Wantrouwen is zeker jouw goed recht; dat houdt de mens scherp.

De Israëli's moeten het oplossen vanwege het krankzinnige besluit uit '48. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Wat nou joden?
Israel wil eigelijk ook alle palestijnen uit de westbank, gazastrook enz. (tenminste sharon).
Daarnaast wil palestina ook wel vrede met navolging van eerdere osloaccoorden enz.
Oud 03-06-2002, 07:13
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik snap heel goed waar jij op doelt denk ik. We hebben het allebei over éxact hetzelfde, maar jij bekijkt 't alleen vanuit een totaal ander oogpunt.

Ja dat is een feit, goh wat goed dat je het daarover wilt hebben! Is dat niet een beetje een jaartal van 'voor jou tijd'?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:13
Mujahid
Mujahid is offline
Ik wil ook best een aantal Joden aanklagen wegens het aanzetten tot haat en staatsterrorisme:

"I don't know something called International Principles. I vow that I'll burn every Palestinian child (that) will be born in this area. The Palestinian woman and child is more dangerous than the man, because the Palestinian child's existence infers that generations will go on, but the man causes limited danger. I vow that if I was just an Israeli civilian and I met a Palestinian I would burn him and I would make him suffer before killing him. With one hit I've killed 750 Palestinians (in Rafah in 1956).

"I wanted to encourage my soldiers by raping Arabic girls as the Palestinian woman is a slave for Jews, and we do whatever we want to her and nobody tells us what we shall do but we tell others what they shall do." - [Ariel Sharon, now prime minister, in an interview with Gen Ouze Merham, 1956]

>>"There is a huge gap between us (Jews) and our enemies; not just in ability but in morality, culture, sanctity of life, and conscience. They are our neighbours here, but it seems as if at a distance of a few hundred metres away, there are people who do not belong to our continent, to our world, but actually belong to a different galaxy." - Israeli president Moshe Katsav, The Jerusalem Post, May 10, 2001

>> "The Palestinians are like crocodiles, the more you give them meat, the more they want ..." - Ehud Barak, former prime minister of Israel, Aug 28, 2000, The Jerusalem Post, Aug 30, 2000.

>> "[The Palestinians are] beasts walking on two legs." - Menahim Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, June 25, 1982.

>> "The Palestinians would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." A former Israeli prime minister in a speech to Jewish settlers, New York Times, April 1, 1988.

>> "When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." -Raphael Eitan, former Chief of Staff of the Israeli forces, New York Times, April 14, 1983.

>> "How can we return the occupied territories? There is nobody to return them to." - Golda Meir, March 8, 1969.

>> "There was no such thing as Palestinians, they never existed." - Golda Meir, former Israeli prime minister, June 15, 1969.

>> "The thesis that the danger of genocide was hanging over us in June, 1967, and that Israel was fighting for its physical existence is only bluff, which was born and developed after the war." - Israeli Gen Matityahu, March 19, 1972.

>> David Ben Gurion (the first Israeli prime minister):
"If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but howcould that interest them? Our God is not theirs. There has been anti-Semitism,the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?" Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp 121.

>> Ben Gurion said in 1948: "We must do everything to insure they (the Palestinians) never do return." Assuring his fellow Zionists that the Palestinians will never come back to their homes. "The old will die and the young will forget."

>> "We have to kill all the Palestinians unless they are resigned to live here as slaves." Chairman Heilbrun of the Committee for the Re-election of General Shlomo Lahat, the mayor of Tel Aviv, October, 1983.

>> "Every time we do something you tell me America will do this and will do that ... I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli prime minister, Ariel Sharon, Oct 3, 2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio.

>> "We declare openly that the Arabs have no right to settle on even one centimetre of Eretz Israel... Force is all they do or ever will understand.We shall use the ultimate force until the Palestinians come crawling to us on all fours." Rafael Eitan, Chief of Staff of the Israeli forces - Gad Becker, Yediot Ahronot April 13, 1983, New York Times April 14, 1983.

>> "We must do everything to ensure they [the Palestinian refugees] never do return," David Ben-Gurion, in his diary, July 18, 1948, quoted in Michael Bar Zohar's Ben-Gurion: the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, pp 157.

>> "We should prepare to go over to the offensive. Our aim is to smash Lebanon, Trans-Jordan, and Syria. The weak point is Lebanon, for the Muslim regime (there) is artificial and easy for us to undermine. We shall establish a Christian state there, and then we will smash the Arab Legion, eliminate Trans-Jordan; Syria will fall to us. We then bomb and move on and take Port Said, Alexandria and Sinai." David Ben-Gurion, May, 1948, to the General Staff. From Ben-Gurion, a Biography, by Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York, 1978.

>> "We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation,and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population." Israel Koenig, The Koenig Memorandum.

>> "Jewish villages were built in the place of Arab villages.
You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only the books do not exist, the Arab villages are not there, either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population." Moshe Dayan, address to the Technion, Haifa, reported in Haaretz, April 4, 1969.

>> "We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population?" Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said 'Drive them out!'" Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published by The New York Times,
Oct 23, 1979.

>> Rabin's description of the conquest of Lydda, after the completion of Plan Dalet: "We shall reduce the Arab population to a community of woodcutters and waiters" Uri Lubrani, Ben-Gurion's special adviser on Arab Affairs, 1960. From The Arabs in Israel by Sabri Jiryas.

>> "There are some who believe that the non-Jewish population, even in a high percentage, within our borders will be more effectively under our surveillance; and there are some who believe the contrary - that it is easier to carry out surveillance over the activities of a neighbour than over those of a tenant.

>> "I tend to support the latter view and have an additional argument....the need to sustain the character of the state which will henceforth be Jewish...with a non-Jewish minority limited to 15 per cent. I had already reached this fundamental position as early as 1940 [and] it is entered in my diary."
Joseph Weitz, head of the Jewish Agency's Colonization Department. From Israel: an Apartheid State by Uri Davis, p.5.

>> "Everybody has to move, run and grab as many hilltops as they can to enlarge the settlements because everything we take now will stay ours...
Everything we don't grab will go to them." Ariel Sharon, then Israeli foreign minister, addressing a meeting of militants from the extreme right-wing Tsomet Party, Agence France Presse, Nov 15, 1998.

>> "It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time.
The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of July 14, 1972.

>> "Spirit the penniless population across the frontier by denying it employment... Both the process of expropriation and the removal of the poor must be carried out discreetly and circumspectly." Theodore Herzl, founder of the World Zionist Organization, speaking of the Arabs of Palestine,
Complete Diaries, June 12, 1895, entry.

>> Benjamin Franklin, an inventor, statesman and philosopher was one of the founding fathers of the United States, a signatory to the Declaration of Independence and of the US Constitution. A speech he made at the constitutional convention in 1789, is very relevant even today :

"There is a greater danger to the United States. This great danger is the Jew. Gentlemen, in whichever land the Jews have settled, they have repressed the moral level and the degree of commercial honesty. They have remained apart and unassimilated. They attempt to strangle the nation
financially, as in the case of Portugal and Spain.

"For more than 1,700 years they have lamented their sorrowful fate ...namely that they have driven out of their motherland; but, gentlemen, if the civilized world of today should give them back Palestine and their property, most of them would immediately find pressing reasons for not returning there. Why? Because they are vampires, and they must live among Christians and others.

"If the Jews are not excluded from the United States through the Constitution within less than one hundred years, they will stream into this country in such numbers that they will rule and destroy us and change our form of government for which we have given so much. If the Jews are not excluded within 200 years, our children will be working in the fields to feed
the Jews".

"I warn you gentlemen, if you do not exclude the Jews forever, your children and your children's children will curse you in your graves. Their ideas are not those of Americans even when they have lived among us for ten generations. The Jews are a danger to this land, and if they are allowed to enter, they will imperil our institutions."

The Americans may have adjusted themselves, willy-nilly, to the presence of the Jews because of their guilt over the Nazi holocaust, for domestic political reasons and for the role of their watchdog over the Middle East oil, but every word of Benjamin Franklin is true when it comes to the Palestinians.

>>"There are two blessings, which many people lose: health and free time (which is not used) for doing good (deeds)."

Words of the prophet Mohammed (saw).

Laatst gewijzigd op 03-06-2002 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:20
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
zoek je nu ook nog ff soortgelijke uitspraken op van Palestijnen?
Die doen dat namelijk ook vaak zat.
Oud 03-06-2002, 19:22
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Als ze er zijn en jij geeft de bronnen aan, ben jij vrij om ze hier plaatsen. Ik hou je niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:24
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Het zou je gesierd hebben als jij deze uitspraken ( als een welgemeende Jood) zou hadden verworpen in plaats van met beschuldigende vinger te wijzen naar de Palestijnen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Ja dat is een feit, goh wat goed dat je het daarover wilt hebben! Is dat niet een beetje een jaartal van 'voor jou tijd'?
israel is inderdaad toegezegd aan de joden. maar kan wel teruggedraaid worden.
Oud 03-06-2002, 19:42
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Het zou je gesierd hebben als jij deze uitspraken ( als een welgemeende Jood) zou hadden verworpen in plaats van met beschuldigende vinger te wijzen naar de Palestijnen.

Maar wat is nu nét het verschil? Jou uitspraken zijn van individuen en die van Arafat vertegenwoordigen een hele staat.

En ik ben voor een Palestijnse staat, van mij mogen ze de hele Westerlijke jordaanoever hebben. Als ze maar kunnen garanderen dat het terrorisme uitblijft.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 19:45
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

israel is inderdaad toegezegd aan de joden. maar kan wel teruggedraaid worden.
Een meerderheid van stemmen in de VN heeft ertoe besloten dat het aan de Joden werd toegezegd, en dan zou het nu eventjes teruggedraaid moeten worden? Zie jij dit serieus als oplossing?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:00
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Maar wat is nu nét het verschil? Jou uitspraken zijn van individuen en die van Arafat vertegenwoordigen een hele staat.

Wat een logica zeg. Als een Israelische president zegt dat het Palestijnse volk uitgeroeid moet worden, dan is het een individu dat dat zegt en niet de hele staat. STEL dat Arafat zegt dat Israel aan de Palestijnen behoort ( zou ook kloppen ), dan is het niet Arafat, maar het hele Palestijnse volk, dat afgerekend zou moeten worden op de uitspraak van een persoon volgens jouw "logica"

Citaat:
mic-hal schreef:
En ik ben voor een Palestijnse staat, van mij mogen ze de hele Westerlijke jordaanoever hebben. Als ze maar kunnen garanderen dat het terrorisme uitblijft.
De Israeli's hebben helemaal niks te willen. Teruggeven of boeten! En dat Joden en Israel verdwijnen, zal mij een zorg zijn. Ik juich het toe wanneer de Zionisten hun biezen oppakken en vertrekken naar de landen waar ze vandaan komen, zodat het volk van Palestina weer vredig kan leven zoals in de tijd toen de Zionisten er niet waren.

Stop de nederzettingen en verdwijn uit Palestina.

Of blijf en voel de zelfmoordaanslagen van de dappere jongens en meisjes uit Palestina die hun leven willen geven voor de vrijheidsstrijd tegen de Zionistische staatsterroristen.

PS: de bovenstaande uitspraken verwoord ik namens mijzelf en niet namens het gehele Palestijnse volk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Een meerderheid van stemmen in de VN heeft ertoe besloten dat het aan de Joden werd toegezegd, en dan zou het nu eventjes teruggedraaid moeten worden? Zie jij dit serieus als oplossing?
zonder raadpleging van de oorspronkelijke bevolking is er inderdaad toe besloten. Israel kan best als staat blijven bestaan, maar dan zonder westbank, zonder gazastrook, zonder oostjeruzalem, en niet met een puur joodse bevolking, maar ook met teruggekeerde vluchtelingen. zonder zogenaamde kolonisten.
Oud 03-06-2002, 20:41
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Joostje schreef:

zonder raadpleging van de oorspronkelijke bevolking is er inderdaad toe besloten. Israel kan best als staat blijven bestaan, maar dan zonder westbank, zonder gazastrook, zonder oostjeruzalem, en niet met een puur joodse bevolking, maar ook met teruggekeerde vluchtelingen. zonder zogenaamde kolonisten.
Joostje ik heb je al een keer uitgelegd dat de Joden de oorspronkelijke bewoners zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:54
mic-hal
mic-hal is offline
[QUOTE]Mujahid schreef:

Wat een logica zeg. Als een Israelische president zegt dat het Palestijnse volk uitgeroeid moet worden, dan is het een individu dat dat zegt en niet de hele staat. STEL dat Arafat zegt dat Israel aan de Palestijnen behoort ( zou ook kloppen ), dan is het niet Arafat, maar het hele Palestijnse volk, dat afgerekend zou moeten worden op de uitspraak van een persoon volgens jouw "logica"

Goed geef mij even het bewijs waar dat precies heeft gestaan dat er ook maar één Israelische president is geweest die dít heeft gezegd, want dit is gewoon bullshit.
Ik kan wel aantonen dat Arafat dit over de Joden gezegd heeft want dat staat namelijk in zijn manifest.

De Israeli's hebben helemaal niks te willen. Teruggeven of boeten! En dat Joden en Israel verdwijnen, zal mij een zorg zijn. Ik juich het toe wanneer de Zionisten hun biezen oppakken en vertrekken naar de landen waar ze vandaan komen, zodat het volk van Palestina weer vredig kan leven zoals in de tijd toen de Zionisten er niet waren.

Volgens mij zijn die bezette gebieden er gekomen omdat de Arabieren Israel aanvielen tijdens de 6 daagse oorlog. Kijk wie een oorlog begint, kan zijn grond verliezen. Toch?

Of blijf en voel de zelfmoordaanslagen van de dappere jongens en meisjes uit Palestina die hun leven willen geven voor de vrijheidsstrijd tegen de Zionistische staatsterroristen.

PS: de bovenstaande uitspraken verwoord ik namens mijzelf en niet namens het gehele Palestijnse volk.
[/
QUOTE]

Weet je wat ik nou niet begrijp, dat geen enkel Arabisch land (Marokko, Iran, Irak) de Palestijnen binnen wil laten. Je bent toch zo met ze begaan? Kun je dit dan misschien verklaren?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 20:54
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Mujahid schreef:

huh?
welgemeende Jood?
volgens mij ben ik een Nederlander :\
En voor zover ik kan nagaan, geen Joodse voorouders (en ik weet mn stamboom tot ergens in de 16e eeuw)

dus? wat is je punt?
Oud 03-06-2002, 21:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Joostje ik heb je al een keer uitgelegd dat de Joden de oorspronkelijke bewoners zijn.
ik heb ook al een keer uitgelegd dat joden al 1000 jaar niet meer de meerderheid vormen. wil je dat wij nou ook inspraak krijgen in denemarken of kaukasie?
Oud 03-06-2002, 22:20
ikhebveelschool!
Wat nou sharon ,sharon is niet heel Israel hoor ,dat is 1 persoon uit een partij.
Jood =niet Israeli,dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen ,omdat die gasten in de kerk jongens hebben aangerand ben ik toch niet boos op alle christenen op aarde ,sterker nog veel zijn best ok.
En tijdens de Osloaccoorden waren er misschien minder aanslagen maar ook .
Ik was in Israel voor de 2e intifadah en ik was er 2 weken toen zijn er 3 aanslagen geweest ofzo.
Sommige Palestijnen willen wel vrede de meesten echter niet ,die willen alleen joden bloed zien dat rijkelijk vloeit.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 01:35
Verwijderd
Tja... Wat zal ik hier eens van zeggen? Ik ben nogal neutraal over dit onderwerp, ik vind dat mevrouw Duisenberg maar zelf moet weten wat ze met haar leven doet. Het is alleen een beetje onverstandig en ze zit duidelijk hopeloos met zichzelf in de knoei en dit is een schreeuw om aandacht... Maar goed... Ik zou zoiets niet doen in ieder geval. Even iets anders...

[edit]hiervoor heb je icq, msn, mail, een postduif...[/edit]

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:33
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Weet je wat ik nou niet begrijp, dat geen enkel Arabisch land (Marokko, Iran, Irak) de Palestijnen binnen wil laten. Je bent toch zo met ze begaan? Kun je dit dan misschien verklaren?
Waarom zouden de Palestijnen t.b.v de Joden ergens anders wonen? Landje inpikken en dan vertrekken? Nee, dat gaat zo niet. Een volk hoort dan te blijven en zijn bezetter te verjagen.

Ooooh ja, dus straks als Marokkanen een eigen landje in Nederland willen oprichten, dan zal het geen probleem zijn voor jou, de Marokkanen kunnen gewoon heel Nederland krijgen en de Nederlanders moeten gedwongen oprotten naar de andere Europese landen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:35
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Wat heeft in hemelsnaam een Westerse of Slavische Zionist met Palestina te maken Welk recht heeft hij om daar te gaan wonen?? Of begrijp je soms dat niet!!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:47
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Goed geef mij even het bewijs waar dat precies heeft gestaan dat er ook maar één Israelische president is geweest die dít heeft gezegd, want dit is gewoon bullshit.

Dat gaf ik je hierboven . Oost-indisch doof ofzo?

Dus nog een keer:

[edit]hij kan zelf ook wel ff terugkijken[/edit]

Citaat:
mic-hal schreef:
Ik kan wel aantonen dat Arafat dit over de Joden gezegd heeft want dat staat namelijk in zijn manifest.

Laat maar zien dan.

Citaat:
mic-hal schreef:
Volgens mij zijn die bezette gebieden er gekomen omdat de Arabieren Israel aanvielen tijdens de 6 daagse oorlog. Kijk wie een oorlog begint, kan zijn grond verliezen. Toch?

Of je liegt of je bent verschrikkelijk naief.

Israel werd niet aangevallen door de omliggende Arabische landen, het was omgekeerd. De Arabische landen werden aangevallen door Israel. Het excuus van Israel was dat zij meenden dat de Arabische landen een aanval op Israel aan het voorbereiden waren. En om dat te voorkomen begon Israel een aanval op de Arabische landen. Het was uiteindelijk Israel die als eerste het vuur opende. Israel was dus de agressor. In de resoluties 242 en 338 wordt Israel duidelijk als agressor aangewezen.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:52
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Dat gaf ik je hierboven . Oost-indisch doof ofzo?

Dus nog een keer:

[edit] dat kan ie zelf ook wel terugkijken[/edit]

Laat maar zien dan.

Of je liegt of je bent verschrikkelijk naief.

Israel werd niet aangevallen door de omliggende Arabische landen, het was omgekeerd. De Arabische landen werden aangevallen door Israel. Het excuus van Israel was dat zij meenden dat de Arabische landen een aanval op Israel aan het voorbereiden waren. En om dat te voorkomen begon Israel een aanval op de Arabische landen. Het was uiteindelijk Israel die als eerste het vuur opende. Israel was dus de agressor. In de resoluties 242 en 338 wordt Israel duidelijk als agressor aangewezen.

Jij bent toch zo pro-Palestijns? Dan ken je het manifest van Al Fatah toch zeker wel daar staat het precies in hoor. En Arafat is daar de leider van.

De toegang tot Eilat werd afgezet (de Rode zee) Israel heeft altijd gezegd dat dat een oorlogsverklaaring was en dat begrijp jij natuurlijk wel. Israel omringd door vijandige buren, was afhankelijk van de zee.

En jij hebt mij ook nog steeds niet uitgelegd, waarom jij de ene VN resolutie wel erkent maar de andere niet. UITLEG GRAAG.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:57
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Waarom zouden de Palestijnen t.b.v de Joden ergens anders wonen? Landje inpikken en dan vertrekken? Nee, dat gaat zo niet. Een volk hoort dan te blijven en zijn bezetter te verjagen.

Ooooh ja, dus straks als Marokkanen een eigen landje in Nederland willen oprichten, dan zal het geen probleem zijn voor jou, de Marokkanen kunnen gewoon heel Nederland krijgen en de Nederlanders moeten gedwongen oprotten naar de andere Europese landen.
Koning Hoesein van Jordanie heeft de Palestijnen er uitgetrapt toen ze zich daar misdroegen, ga je daar ook verhaal halen?
Saoedi Arabie:, Palestijnen werden als slaven gebruikt, maar een verblijfsvergunning bleef uit.

Ja leg is uit, waarom zijn al die Marrokanen eigenlijk weg gegaan, die hadden toch een eigen land? Ze zijn echt uit vrije wil gekomen, ze moesten van niemand (familie hereniging etc.)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:59
UnknoWn EntiTy
Citaat:
mic-hal schreef:

De toegang tot Eilat werd afgezet (de Rode zee) Israel heeft altijd gezegd dat dat een oorlogsverklaaring was en dat begrijp jij natuurlijk wel. Israel omringd door vijandige buren, was afhankelijk van de zee.

precies.
Citaat:

En jij hebt mij ook nog steeds niet uitgelegd, waarom jij de ene VN resolutie wel erkent maar de andere niet. UITLEG GRAAG.
das idd een goeie

Overigens heeft de Hamas net een zetel in een op te richten Palestijns parlement geweigerd, omdat ze tot doelstelling hebben om de staat Israel te vernietigen, en ze dus niet deel willen nemen aan een instantie die de staat Israel erkent. Da's pas opbouwend voor de vrede
Oud 04-06-2002, 20:13
mic-hal
mic-hal is offline
[QUOTE]Mujahid schreef:

[/QUOTE]

Hij zegt zelf dat het hem een zorg is als de Joden en Israel verdwijnen, mag ik dit dan niet vragen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:29
Joostje
Joostje is offline
Israel ligt toch al aan de middellandse zee
Oud 04-06-2002, 21:32
Hrafngud
Hrafngud is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Euh, lieverd, welke feiten erken ik dan niet? We hebben het namelijk over exáct hetzelfde; dat Israël in principe domweg is weggegeven aan de Joden door landen van buitenaf. Dat is domweg eventjes 'bepaald', zonder rekening te houden met de toenmalige bewoners van Israël zélf. Dát is er gebeurd, dat jij 't totaal anders leest -door 't feit dat jij Joods bent waarschijnlijk- is wat anders dan dat ik de feiten niet zou erkennen.

De afgelopen paar jaar? Dat is dan duidelijk een zéér rekbaar begrip, aangezien ik 1948 niet onder die categorie vind vallen.

Zeggen dat je domme opmerkingen maakt valt bij mij ook niet in de categorie 'schelden'. Ik vind dat meer 'beoordelen'.

En ik begrijp wel waarom ze het deden omdat zedan lekker al diej oden opgerot hadden uit hun land..jammer dat ze iemand anders zijn land hebben moeten weggeven en dat het mislukt is
Oud 04-06-2002, 23:21
Verwijderd
Tja... Wat zal ik hier eens van zeggen? Ik ben nogal neutraal over dit onderwerp, ik vind dat mevrouw Duisenberg maar zelf moet weten wat ze met haar leven doet. Het is alleen een beetje onverstandig en ze zit duidelijk hopeloos met zichzelf in de knoei en dit is een schreeuw om aandacht... Maar goed... Ik zou zoiets niet doen in ieder geval.

Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:36
ikhebveelschool!
Cheider ging op schoolreisje(joodse school),
1 jongen werd bedreigd met een mes,andere jongens gingen een kleedkamer binnen ergens op de veluwe ofzo ,overal hakenkruizen,ik liep met een stel vriendinnen door 6 flags werd uitgescholden voor jodin,en ook kleine hakenkruisje gevonden ,snel weggekrast met zijn zessen.
Dat jochie dat iemand bedreigde werd uit het park gezet en geschorst door zijn school ,heel goed!!!!!
Die nieuwe aanslag is afschuwelijk ,onze lieven jongens weer dood ,echt kut!!!

Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
*heeft gechat verwijderd*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 16:57
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
Jij bent toch zo pro-Palestijns? Dan ken je het manifest van Al Fatah toch zeker wel daar staat het precies in hoor. En Arafat is daar de leider van.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:42
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hai allemaal,

Ik kreeg dit in mijn mail. Ik heb niks verandert aan de tekst:

De Joden in Israel, ik haat ze Ik haat die Israelieten
Ik haat ze echt die vieze vuile mieten.
Met tanks en helicopters vallen ze ongewapende burgers aan
Het maakt niet uit wat je hebt gedaan,
De Isralieten vallen je toch wel aan.
En de Joden zeggen: we zijn helemaal niet Anti-Islamitisch
We zijn slechts kritisch!

Ze zijn bang dat ze iets gebeurd:
We hebben in de 2e wereld oorlog al zo veel getreurd
Dan mogen we ons recht toch terug nemen, dat mag toch wel?
Wat maakt dat nou uit dat de Palestijnen leven in een hel.
Dat hebben ze tijdens de 2e wereld oorlog toch ook bij ons gedaan?
Tijden de 2e oorlog zagen ze de Joden toch ook niet staan?
En nu nemen we iemands land af, en kunnen we eindelijk doen wat we willen.
Dat maakt toch niet uit dat we daarvoor mensen villen
Dat we daarvoor mensen moeten killen?
De Palesijnen zijn toch allemaal Anti-semitisch,
En de meeste die daar wonen zijn toch maar Islamitisch.
Wat maakt het dan uit wat we met ze doen?
Ze hebben niks, ze hebben niet eens poen!
Palestijnen zijn slechts afval en hun land is een afvalcontainer.
En wat ze met ons in de 2e wereldoorlog hebben gedaan was toch veel gemener?
Wij zijn zielig, wat ze met ons in de 2e oorlog hebben gedaan was hard en deed ons pijn
Maar nu hebben we ons eigen land, we hebben weer een leven, en we hebben het weer fijn.
Wat maakt het nou uit dat Palestina van hun is? Het is toch zo klein.
Dus we hebben het genomen, dat Palestina is nou van ons, is nou ook van mijn.
Israel zo hebben we ons land benoemd,
Maar zo hebben we ons beloofde land altijd al genoemd.
Wij zijn toch meer waard dan die Palestijnen.
Wij zijn goed wij zijn de reine,
Want wij zijn Joden en spreken namens de Rabijnen.
En wat of wie hebben zij, zij hebben Imaams die oproepen tot Djihaad. Palestijnen afmaken dat is ons Raad.
De amerikaanse oorlogskreet: Kill your enemy before he kills you
Daar zijn we mee bezig, maar die Palestijnen worden niet van ons moe.
We maken hele wijken kapot,
We laten ze verhongeren en maken hun levens verrot.
We schieten elke dag Palestijnen dood maar ze blijven maar komen,
Ze blijven zich maar verzetten tegen ons, ze blijven maar tegen ons instromen.
We zijn zielig, heb toch medelij met ons, we weten het niet meer
Wij zijn de baas hier, de Joden zijn de heer.
Wij hebben hele moderne legers en zij stenen en af en toe met slechts een geweer.
En we maken hele families van hun af, keer op keer
Elke dag knallen we zoveel palestijnen neer
Elke dag keer op keer steeds en steeds meer
Maar ze leggen zich er maar niet bij neer!
Waarom geven ze niet op en geven ze zich gewonnen
Het verhaal is weer helemaal overnieuw begonnen..
Waarom is het dat zij hun leven,
Niet aan ons prijs willen geven?
We bieden ze van alles aan,
Maar ze nemen geen van allen iets van ons aan!
En jouwen ons uit : ''ga weg uit ons land jullie horen hier niet te staan,
Hier niet meer komen jullie, jullie moeten weg gaan!''
Wat zijn ze weer dom: dan moeten wij ze weer neerknallen
Dat ze maar kapot mogen vallen!

Alle Palestijnen worden gecheckt voor alle busritten
Dus een Palestijn rijdt langs een bus waarin onder anderen Israleische soldaten zitten,
Hij blaast zich op vermoord zichzelf en neemt hun daarin mee.
Waarom doet iemand nou zoiets? is dit een rage en waarom doet iemand nou aan die rage mee?
De Joden vallen met 10 tanks en 2 helicopters de stad Jenin binnen en beginnen te vuren.
Ze vuren zolang totdat er niets meer van de Palestijnen over blijft: niks van de huizen en niks van de muren.
Mensen die niets te eten hadden en al niets hadden te eten
Worden door hun kogels en bommen niet vermeden.
En degene die door de kogels zijn geraakt worden door de tanks overreden.
Maar degene die door die kogels zijn geraakt, zijn de ware helden die voor hun vrijheid hebben gestreden!

Begrijpen sommige van jullie nou eindelijk hoe die Palestijnen zich voelen daar?

Ik verwacht vanzelfsprekend veel commentaar op het volgende:
''De Joden in Israel, ik haat ze. Ik haat die Israelieten
Ik haat ze echt die vieze vuile mieten.''

Ik heb dit stukje tekst niet zelf geschreven, ik kreeg het slechts in mijn mail gestuurd. Ik weet niks van de achtergrond van de tekstschrijver af, maar ik ga ervanuit dat het iemand is die solidair is met het Palestijnse volk. Net als ik, en net als mevrouw Duisenberg. (topactie trouwens.)

Groetjes, doei doei.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:29
TefnachT
TefnachT is offline
ach mevrouw duisenberg heeft een voorbeeld functie die hoort dat niet te doen. vooral niet in hun ambtwoning.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:49
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Mag ik je er aan herinneren dat Israel illegaal is opgericht in 1952, nadat ze alle arabieren hadden verdreven of vermoord, vind je het dan gek dat je altijd oorlog hebt. Mijn opinie is dat de joden in geen enkel geval recht hebben op israel, Israel is niet het beloofde land, en op zo'n manier zal die er ook nooit komen.

En Trefnach, mevrouw Duisenberg heeft helemaal geen voorbeeldfunctie, want voor dit kende bijna niemand haar.
Dus stoppen met dat gezaag over de moslims want in dit geval zijn de joden fout bezig. Maar in dit geval zijn de palestijen natuurlijk ook niet heilig, laat dat ook duidelijk zijn.

Ik denk erover om ook zo'n vlag aan te schaffen ! Al was het alleen maar om maat haat tegen de staat israel te tonen.

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:14
TefnachT
TefnachT is offline
wat voor een vlag? eentje met een hakenkruis erop?

ik vind het echt belachelijk al die haat tegen israel!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
wat voor een vlag? eentje met een hakenkruis erop?
Nee, drolletje
De Palestijnse vlag, natuurlijk!

Citaat:

ik vind het echt belachelijk al die haat tegen israel!
Je kunt je afvragen waar die haat vandaan komt...

Gatara
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:19
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Nee, drolletje
De Palestijnse vlag, natuurlijk!

Je kunt je afvragen waar die haat vandaan komt...

Gatara
Ja dat vraag ik me wel eens af. Die haat komt door hersenspoeling van die arabieren. Het word tijd dat Israel eens zijn hele leger inzet. Als ze niet willen praten dan maar met geweld
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:33
UnknoWn EntiTy
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:

Mag ik je er aan herinneren dat Israel illegaal is opgericht in 1952, nadat ze alle arabieren hadden verdreven of vermoord, vind je het dan gek dat je altijd oorlog hebt. Mijn opinie is dat de joden in geen enkel geval recht hebben op israel, Israel is niet het beloofde land, en op zo'n manier zal die er ook nooit komen.
Het staat geloof ik al ergens in dit topic....
Israel is opgericht met toestemming van de VN, en dus niet illegaal, wat de meningen over de rechtvaarigheid hiervan ook mogen zijn.
Oud 12-06-2002, 16:34
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Ik erken alle verdragen van de VN, kun je mij even wijzen waar ik zeg dat ik dat niet doe?
ik dacht dat een volk een iegen land hoort te hebben
en dat je niet zomaar een ander land mag binnenvallen en/of overnemen
of dat je coplete wijken mag vernietigen en duizenden mensen mag vermoorden
en kleine kinderen die met stenen gooien mag doodschieten

majah, het zal wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:56
mic-hal
mic-hal is offline
[QUOTE]MAGIC-MAN schreef:
[B]

ehh Israël is in '48 opgericht (en toen was dat niet illegaal).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:58
CraigDavid
CraigDavid is offline
[QUOTE]mic-hal schreef:
[B]
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:

ehh Israël is in '48 opgericht (en toen was dat niet illegaal).
en heeft israel ook op een legale wijze grote stukken land veroverd, de mensen erop verdreven/ vermoord en er kolonies van gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:05
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

In plaats van dat jij nou is feiten geeft, en reageert op mijn reactie ga je maar een potje lopen schelden? Beetje een afgang of niet? [/B]
welke reactie?
en ik wist ook niet dat hij een jood was
ik regaeerde op hem als persoon en niet omdat hij een jood is (wat ik overigens niet wist)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:07
CraigDavid
CraigDavid is offline
en dat ik niet wist dat hij een jood is komt omdat ik niet gelijk denk van: hij is voor israel dus hij zal wel een jood zijn
en omdat ik hem niet ken

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:10
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

en heeft israel ook op een legale wijze grote stukken land veroverd, de mensen erop verdreven/ vermoord en er kolonies van gemaakt?

Israel heeft helemaal niks veroverd, de arabische landen zijn elke keer, de oorlog begonnen Israel sloeg terug en bezette op die manier vijandelijk grondgebied. En de arabieren hebben nóóit willen onderhandelen (laat staan vrede sluiten).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:11
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

welke reactie?
en ik wist ook niet dat hij een jood was
ik regaeerde op hem als persoon en niet omdat hij een jood is (wat ik overigens niet wist)
lees maar terug

Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Israel heeft helemaal niks veroverd, de arabische landen zijn elke keer, de oorlog begonnen Israel sloeg terug en bezette op die manier vijandelijk grondgebied. En de arabieren hebben nóóit willen onderhandelen (laat staan vrede sluiten).
israel viel buur landen aan voor stukjes gron en de arabische landen sloegen terug en verpletterde het israelische leger. en toen viel israel met behulp van de VS de arabische landen weer aan en versloeg hun toen
ZO is het gegaan
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:56
Verwijderd
Citaat:
mic-hal schreef:

Net zo veel voor MIJN tijd als voor JOUW tijd, me dunkt.

Maar we zijn het er dus over eens dat we het steeds over hetzelfde hebben, behalve dat jij zwaar subjectief bent door je hang naar de Joden?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:06
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Net zo veel voor MIJN tijd als voor JOUW tijd, me dunkt.

Maar we zijn het er dus over eens dat we het steeds over hetzelfde hebben, behalve dat jij zwaar subjectief bent door je hang naar de Joden?
En dat de VN dat besluit toen heeft gemaakt heb ik nou dus schijt aan. Toen WAS ik er nog niet eens, dat ten eerste, ten tweede als ik toen wél had geleefd was ik óók fel tegen geweest.

Dit bedoel ik dus met voor jouw tijd, het besluit van de VN vind je maar onbelangrijk want je was er toen nog niet. Ga dan ook niet komen met een feit dat nóg langer geleden is.

Waar kan jij aantonen dat ik subjectief ben? Ik kom met doodnormale feiten hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten